Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Olen tuosta tietoinen… Tuossa vaan yhdistyy trangian koko/osien määrä ja vaikeimmin saatava polttoaine.Huh?
GB- 74, kaasupoltin - Retkikeittimet - GB- 74, kaasupoltin | XXL
Lue lisää tuotteesta GB- 74, kaasupoltin. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Aika monella taitaa kehityskulku mennä siten että aloitetaan Trangialla (kun ei muusta tiedetä), sitten se haukutaan pystyyn, kunnes sitten myöhemmin vaivihkaa se tuleekin takaisin käyttöön...
Silloin jos tarve on vain tehdä nopeasti kuumaa vettä, on yleisimmissä (25 ja 27) Trangioissa tietysti aivan liikaa kokoa, painoa ja osia. Kuitenkin se mikä Trangian erottaa muista on että Trangialla pystyy oikeasti kokkailemaankin, kun muut joihin sitä useimmiten verrataan ovat lähinnä vedenkeittimiä. Lisäksi joissain oloissa sen tuulisuojaus on kovasti hyödyllinen ominaisuus.
Kannattaa katsastaa myös monipolttoaine keittimet.Olen tuosta tietoinen… Tuossa vaan yhdistyy trangian koko/osien määrä ja vaikeimmin saatava polttoaine.
En siis pidä Trangiaa huonona, mutta ei se nyt ihan täydellinenkään ole. Omiin tarpeisiin riittäisi mini-kaasupoltin tai jopa Jetboil koska kompakti ja nopea riittää satunnaiseen käyttöön, risukeitin on vähän DIY-luomus mutta viehättää polttoaineen l. huoltovarmuuden vuoksi, mutta Trangian monipuolisuuskin houkuttaa.
Oma valintani on siis… *rumpujenpärinää*
… edelleen kaupan hyllyllä, kun ei saakeli osaa päättää.
Sellainen varmaan järkevin sotilaskäyttöön. Aina sitä jostain voi saada bensaa tai diseliä. Ainoastaan suutin pitää vissiin vaihtaa.Kannattaa katsastaa myös monipolttoaine keittimet.
Ei kaikissa malleissa. Itsellä malli jossa voi käyttää samalla suuttimella niin kaasua, bensaa, dieseliä yms. Jopa kierre sopii suoraan kaasu pönikkään ja polttoaine pumppuun. Itse olen käyttänyt kaasua sekä pienkone bensaa. Toimii molemmilla loistavasti. Dieseliä en ole käyttänyt kun on sen verran rasvaisempaa tavaraa. Ja itsellä monessa menossa mukana. On kyse sitten eräilystä tai vaikka mökkeilystä sähköttä.Sellainen varmaan järkevin sotilaskäyttöön. Aina sitä jostain voi saada bensaa tai diseliä. Ainoastaan suutin pitää vissiin vaihtaa.
Mikä laite on kyseessä? Mulla on Primus Omnifuel jolla poltan vain bensaa, koska kaasulle on kevyempi keitin Primus Express Spider, johon näköjään saa nykyään lisäosan jolla saa sovitettua polttamaan myös bensaa, ehkä myös dieseliä. Omnifueliin pitää ainakin teoriassa vaihtaa suuttimet mutta en ole kokeillut kuin bensalla. Pitää olla todellinen apokalypsi päällä ennen kuin alan keitellä ruokaa dieselillä. Puutuli on aina ensisijaisempi.Ei kaikissa malleissa. Itsellä malli jossa voi käyttää samalla suuttimella niin kaasua, bensaa, dieseliä yms. Jopa kierre sopii suoraan kaasu pönikkään ja polttoaine pumppuun. Itse olen käyttänyt kaasua sekä pienkone bensaa. Toimii molemmilla loistavasti. Dieseliä en ole käyttänyt kun on sen verran rasvaisempaa tavaraa. Ja itsellä monessa menossa mukana. On kyse sitten eräilystä tai vaikka mökkeilystä sähköttä.
Optimus polaris kyseessä. Mitään eivtarvitse vaihtaa eikä irroitella. Tällainen hukkaaja kun olen niin pienentänyt riskiä paljonMikä laite on kyseessä? Mulla on Primus Omnifuel jolla poltan vain bensaa, koska kaasulle on kevyempi keitin Primus Express Spider, johon näköjään saa nykyään lisäosan jolla saa sovitettua polttamaan myös bensaa, ehkä myös dieseliä. Omnifueliin pitää ainakin teoriassa vaihtaa suuttimet mutta en ole kokeillut kuin bensalla. Pitää olla todellinen apokalypsi päällä ennen kuin alan keitellä ruokaa dieselillä. Puutuli on aina ensisijaisempi.
Löytyipä kuvakin, ajanottokokeen tein viime kesänä, sama määrä vettä eri keittimillä ja teräs-, alumiini- ja titaaniastioissa. Kolmantena omatekemä mini-risupönttö. Puoli litraa vettä kiehui kaasulla 3 min, bensalla 5 min, risuilla 10 min. Näkyy Omnifuelin ja kaasukeittimen kokoero hienosti.
Katso liite: 76752
Vähän kiinnostaisi tietää miten Spiderissa palaisi bensa, kun noiden monikeitinhimmeleiden idea on että polttoaine esikuumennetaan "kupissa" ennen kuin aletaan tohottaa. Jos bensa ei ehdi kaasuuntua kunnolla lyö aika hurjat liekit. Tässä setissä
Primus Eta Spider/Express Spider MultiFuel Kit | Karkkainen.com verkkokauppa
Yhteensopiva Eta Spider ja Express Spider keittimiin.Kitin avulla voit käyttää keittimessä nestemäistä polttoainetta, kuten bensiini tai kerosiinia.<br /><br />Paketissa:<br />0,35l polttoainepullo<br />Pumppu<br />Multityökalu ja huoltosarja<br />Suuttimet<br><br>Kompatibel med spisar Eta...www.karkkainen.com
on vain suuttimet ja sovitin. Ideana ilmeisesti että polttoaine kaasuuntuu kaasuputken mutkassa, mutta mihin sen lämmitys perustuu?
360 eur Partioaitasta.Kaasukeittimistä sähäkin omasta arsenaalista on MSR Reactor. Nykyään syntisen kallis jos edes suomesta saa.
89 taalaa joskus 15 vuotta sitten työreissulta jenkkilään.360 eur Partioaitasta.
Syökö nuo monipolttoainekeittimet myös tenua, vai mentäisiinkö tuollaisilla "vain" bensa/diesel/valopete/nestekaasu -linjalla?Mikä laite on kyseessä? Mulla on Primus Omnifuel jolla poltan vain bensaa, koska kaasulle on kevyempi keitin Primus Express Spider, johon näköjään saa nykyään lisäosan jolla saa sovitettua polttamaan myös bensaa, ehkä myös dieseliä. Omnifueliin pitää ainakin teoriassa vaihtaa suuttimet mutta en ole kokeillut kuin bensalla. Pitää olla todellinen apokalypsi päällä ennen kuin alan keitellä ruokaa dieselillä. Puutuli on aina ensisijaisempi.
Löytyipä kuvakin, ajanottokokeen tein viime kesänä, sama määrä vettä eri keittimillä ja teräs-, alumiini- ja titaaniastioissa. Kolmantena omatekemä mini-risupönttö. Puoli litraa vettä kiehui kaasulla 3 min, bensalla 5 min, risuilla 10 min. Näkyy Omnifuelin ja kaasukeittimen kokoero hienosti.
Katso liite: 76752
Vähän kiinnostaisi tietää miten Spiderissa palaisi bensa, kun noiden monikeitinhimmeleiden idea on että polttoaine esikuumennetaan "kupissa" ennen kuin aletaan tohottaa. Jos bensa ei ehdi kaasuuntua kunnolla lyö aika hurjat liekit. Tässä setissä
Primus Eta Spider/Express Spider MultiFuel Kit | Karkkainen.com verkkokauppa
Yhteensopiva Eta Spider ja Express Spider keittimiin.Kitin avulla voit käyttää keittimessä nestemäistä polttoainetta, kuten bensiini tai kerosiinia.<br /><br />Paketissa:<br />0,35l polttoainepullo<br />Pumppu<br />Multityökalu ja huoltosarja<br />Suuttimet<br><br>Kompatibel med spisar Eta...www.karkkainen.com
on vain suuttimet ja sovitin. Ideana ilmeisesti että polttoaine kaasuuntuu kaasuputken mutkassa, mutta mihin sen lämmitys perustuu?
Mikä vaikeus saada kaasupatruunoita kaasupolttimeen? niitähän saa huoltoasemilta, urheiluliikkeistä, tavarataloista...Olen tuosta tietoinen… Tuossa vaan yhdistyy trangian koko/osien määrä ja vaikeimmin saatava polttoaine.
En siis pidä Trangiaa huonona, mutta ei se nyt ihan täydellinenkään ole. Omiin tarpeisiin riittäisi mini-kaasupoltin tai jopa Jetboil koska kompakti ja nopea riittää satunnaiseen käyttöön, risukeitin on vähän DIY-luomus mutta viehättää polttoaineen l. huoltovarmuuden vuoksi, mutta Trangian monipuolisuuskin houkuttaa.
Oma valintani on siis… *rumpujenpärinää*
… edelleen kaupan hyllyllä, kun ei saakeli osaa päättää.
Ei mielestäni syö tenua. Toisaalta bensa on halvempaa ja paremmin saatavissa olevaa niin en näe että olisi tarvettakaan pystyä tenua polttoamaan.Syökö nuo monipolttoainekeittimet myös tenua, vai mentäisiinkö tuollaisilla "vain" bensa/diesel/valopete/nestekaasu -linjalla?
Varmaankin poikkeusoloissa tai tietyissä kolkissa maailmaa.Mikä vaikeus saada kaasupatruunoita kaasupolttimeen? niitähän saa huoltoasemilta, urheiluliikkeistä, tavarataloista...
Väitän, että jos otan tästä 10 lähintä huoltoasemaa, löydän patruunoita kahdesta paikasta. Eihän sieltä nykyään meinaa saada pyyhkijöitä, sytytystulppia ja polttimoidenkin saaminen on tuurissaan. vegaanihalkoja ja artesaanikynttilöitä kyllä löytyy, prkl.Mikä vaikeus saada kaasupatruunoita kaasupolttimeen? niitähän saa huoltoasemilta, urheiluliikkeistä, tavarataloista...
Okei..vai noin huono on saatavuus..Väitän, että jos otan tästä 10 lähintä huoltoasemaa, löydän patruunoita kahdesta paikasta. Eihän sieltä nykyään meinaa saada pyyhkijöitä, sytytystulppia ja polttimoidenkin saaminen on tuurissaan. vegaanihalkoja ja artesaanikynttilöitä kyllä löytyy, prkl.
Tavaratalotkaan ei ole aivan satavarma, urheiluliikkeet jo toimii - mutta mitä pienempi kylä, sitä vähemmän noita palveluita on. Ja aukioloajat voi olla Alkon malliin to-la klo 12-18.
Olen ollut tilanteessa jossa olen ostanut kaksi kylää tyhjäksi nestekaasusta. ”Kuukauden päästä tulee uusi kuorma. Ootko käynyt katsomassa tuolla 125km päässä?”