Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Mikä tässä nyt on niin vaikea myöntää että poliitikkokin on vain ihminen ja tekee ihan samoja mokia kuin kuka hyvänsä ja yrittää selvitä mokistaan samalla tavoin kuin aika moni muukin?
Ei kai siinä mitään vaikeaa sinänsä ole. Se on vaan vähän niin että kun pääsee tietynlaiseen asemaan niin virheistä rankaistaan vähän eri tavalla. Halla-aho teki samanlaisen typeryyden, mutta käsitteli asian myös julkisuuden puolelle vähän eri tavalla - ottamalla vastuun tapahtuneesta ja käsittelemällä sen jokseenkin aikuismaisesti (kuramedian suureksi harmiksi). Sinänsä lehtolapsen hankkiminen osoittaa erittäin huonoa harkintaa, Mäkysen touhu hätäpaskavalheineen vielä kertaluokkaa huonompaa harkintaa. En ymmärrä miksi sitä pitäisi jotenkin puolustella.
 
No nyt mennään suoraan samaan sarjaan Marinin itkuihin puolusteluissa.

Kehää kierrellään mutta missään nimessä ei voida myöntää sitä VALEHTELUA vaan sille keksitään oikeutuksia milloin saa valehdella ja sitten kuitenkin KAIKKI pitäisi mennä läpi ihan ilman epäilyjä, sairasta!
Tämä pinta on kalteva toiseenkin suuntaan - mistä löydät ihmisen joka ei KOSKAAN valehtele koska muussa tapauksessa KAIKKI voi mennä läpi.

Hurskastelua!
 
No, poliitikko on ihminen joka on saanu viran poliittisista syistä. Parisataa saa sen viran 4 vuodeksi kerrallaan. Eikä ole pääsykokeita.

Miettikää, meidän tärkeimmät viranhaltijat ovat päässeet töihin ilman pääsykokeita tai soveltuvuustestejä.

Eli mokat on sallittuja. Mutta jos olet valíttu vakituiseen virkaan hyvin vähäpätöisenä virkamiehenä niin et saa edes kusta kadulle.
 
Nyt et vaan ymmärrä edes sitä valkoista valhetta. Siis se valkoinen valhe on ettei kerro esim. puolisonsa lihonneen, tai muuta vastaavaa.
Ei, tuo on hiljaisuutta. Valkoisesta valheesta on kyse jos kysyttäessä sanoo että puoliso ei näytä lainkaan lihavalta vaikka tosiasiassa tilanne on aivan toisin. Stereotyyppinen, mutta todennäköisesti hyvin yleinen pikku valhe. Näitä riittää:
- lähdetkö kaljalle? En mä jaksa, väsyttää niin pirusti (oikeasti pyytäjä on tympeä tyyppi)
- tiskasitko? Ai pahus, unohtui! (oikeasti katsoin mielummin lätkää)
- jne

Edit: Ukkomiehenä sanoisin että jos vaikenee puolison kysymykseen "Olenko lihonut?" niin se on siinä asiayhteydessä todennäköisesti typerin vaihtoehto...
 
Viimeksi muokattu:
...

Henkilökohtaisuudet voidaan muuten jättää väliin kun ei tiedetä toisistamme muuta kuin nimimerkit. Normikäytäntö.
Vertasit itse itseäsi ja tekemisiäsi Mäkyseen, siitä analogia enkä pahoittele sitä erikseen.

Molemmat päättävissä asemissa olevat husseinit jatkoivat valehteluaan, kunnes ei ollut enää muuta vaihtoehtoa. En arvosta tuollaista enkä varsinkaan sellaiselta, jolla on päätäntävaltaa minun tekemisiini.

Jokainen tekee virheitä, mutta niistä voi ottaa myös vastuun, joka pitäisi tuomittavia juttuja tehdessä muistaa. Toiset suhtautuvat tällaisiin hiukan periaatteelisemmin kuin toiset.

Vähän Sannamainen lähestymistapa, jos kysyy että onko KETÄÄN joka ei olisi KOSKAAN valehdellut MISTÄÄN?

Siitähän voisi vetää johtopäätöksen, että koska KAIKKI valehtelevat, onko asialla oikeastaan MITÄÄN väliä.
 
Ei, tuo on hiljaisuutta. Valkoisesta valheesta on kyse jos kysyttäessä sanoo että puoliso ei näytä lainkaan lihavalta vaikka tosiasiassa tilanne on aivan toisin. Stereotyyppinen, mutta todennäköisesti hyvin yleinen pikku valhe. Näitä riittää:
- lähdetkö kaljalle? En mä jaksa, väsyttää niin pirusti (oikeasti pyytäjä on tympeä tyyppi)
- tiskasitko? Ai pahus, unohtui! (oikeasti katsoin mielummin lätkää)
- jne

Edit: Ukkomiehenä sanoisin että jos vaikenee puolison kysymykseen "Olenko lihonut?" niin se on siinä asiayhteydessä todennäköisesti typerin vaihtoehto...
Juu unohtui tuo kirjoittaa että kysyttäessä ettei ole lihonut.

Ei se silti täytä sitä valkoisen valheen kriteeriä Mäkysen tapauksessa. Olikos mäkynen tossa siis hiljaa vaan suoraan VALEHTELI kysymykseen. Ei ollut kyse mistään pyynnöstä mikä sopii kyllä valkoisen valheen kriteereihin.
Voit jatkaa väittelyä muttei se muunna sitä asiaa, että Mäkynen vaan valehteli ja kun toimittaja löi faktat pöytään oli pakko myöntää se valehtelu.

UGH. olen puhunut.
 
Vertasit itse itseäsi ja tekemisiäsi Mäkyseen, siitä analogia enkä pahoittele sitä erikseen.

Molemmat päättävissä asemissa olevat husseinit jatkoivat valehteluaan, kunnes ei ollut enää muuta vaihtoehtoa. En arvosta tuollaista enkä varsinkaan sellaiselta, jolla on päätäntävaltaa minun tekemisiini.

Jokainen tekee virheitä, mutta niistä voi ottaa myös vastuun, joka pitäisi tuomittavia juttuja tehdessä muistaa. Toiset suhtautuvat tällaisiin hiukan periaatteelisemmin kuin toiset.

Vähän Sannamainen lähestymistapa, jos kysyy että onko KETÄÄN joka ei olisi KOSKAAN valehdellut MISTÄÄN?

Siitähän voisi vetää johtopäätöksen, että koska KAIKKI valehtelevat, onko asialla oikeastaan MITÄÄN väliä.
Eipä sinun pahoittelut kiinnosta, riittää kun jutellaan normikäytännön mukaisesti neutraalilla tavalla.

Mutta tuosta olikin jo puhetta aiemmin. Ei varmasti ole KETÄÄN joka ei olisi KOSKAAN valehdellut MISTÄÄN. Jos välttämättä haluat, voit vetää tästä johtopäätöksen että koska KAIKKI valehtelevat, millään ei oikeastaan ole MITÄÄN väliä.

Mutta elävässä elämässä asiat ei mene niin - paitsi ehkä pikkulapsen oikeustajussa. Valheen tuomittavuus on tilannesidonnaista ja tilannesidonnaisuuden merkitys vaihtelee per henkilö.

itse en pidä uskottomuutta kovinkaan kannatettavana toimintana mutta koska en tunne (eikä ne kiinnostakaan) Mäkysen parisuhdejärjestelyjä en ota kantaa tähän nimenomaisen tapaukseen - siis mahdolliseen uskottomuuteen.

Itse tunnen myös syvää halveksuntaa Seiskan kaltaista paskalehteä tekeviä kohtaan, joten koko Mäkysen haastattelun viitekehys on vähintään arveluttava. Tämän lisäksi Mäkysen reaktio haastattelussa on peri-inhimillinen, joskin huonoa pelisilmää indikoiva. Tai sitten haastattelu tuli puun takaa. Aiemmin puheena ollut Halla-aho ehti suunnitella lehtolapseensa liittyvän viestintästrategian ennen kuin asia tuli toden teolla framille. Ennen tätä hän useissa yhteyksissä ilmoitti olevansa neljän lapsen isä, eli valehtelu jatkui kunnes jäi kiinni. No, eipä tuo ole vaikuttanut hänen toimintaansa sen enempää joten se siitä.

Edellä mainituista syistä ja tasapuolisuuden vuoksi en pidä Mäkysen hätävalheita juuri minkään arvoisia mokina. Mielipiteeni muuttuu jos nämä hätävalheet vaikuttavat virkatehtävien hoitoon tai jos (hätä)valehtelu on merkki jostain patologisemmasta epärehellisyydestä.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä pinta on kalteva toiseenkin suuntaan - mistä löydät ihmisen joka ei KOSKAAN valehtele koska muussa tapauksessa KAIKKI voi mennä läpi.

Hurskastelua!

Mutta tuosta olikin jo puhetta aiemmin. Ei varmasti ole KETÄÄN joka ei olisi KOSKAAN valehdellut MISTÄÄN. Jos välttämättä haluat, voit vetää tästä johtopäätöksen että koska KAIKKI valehtelevat, millään ei oikeastaan ole MITÄÄN väliä.
Tuohon ylinnä olevaan viestiisi viittailin, onnistuneesti tai ei.

Mikäli Seiska valehtelisi tuosta asiasta, se muuttaisi tilannetta. Mutta niin ei näytä käyneen ja olkoon paskalehti eli ei, se oli Mäkynen joka mokasi touhuissaan, ja sitten siitä valehdellessaan.

Ei kai tuosta mitään muuta seuraa, kuin demarinaiset myöntävät Matiakselle Risto Reipas - patsaan ja jaksuhalit, kuten tapana on. Minä en olisi Mäkystä enkä ketään muutakaan demaria äänestänyt ilman tätäkään, enkä Seiskaa eriksensä ruvennut lukemaan muutenkaan.
 
Ei kai tuosta mitään muuta seuraa, kuin demarinaiset myöntävät Matiakselle Risto Reipas - patsaan ja jaksuhalit, kuten tapana on. Minä en olisi Mäkystä enkä ketään muutakaan demaria äänestänyt ilman tätäkään, enkä Seiskaa eriksensä ruvennut lukemaan muutenkaan.
Kun nyt demarinaiset mainitsit, niin näytä minulle puolue - tai sen naisjaosto - joka on sanktioinut poliitikkoaan vastaavassa tilanteessa.

Eipä tule ainakaan minulla mieleen. Johtuisiko siitä että tällaiset asiat ei kovin monelle merkitse juuri mitään?
 
Saas nähdä mitä selityksiä tämä Mäkysen valehtelu juttu, jonka nyt ensimmäisenä vaan sattui roskalehti Seiska uutisoimaan niin
vielä laittaa keksimään?
On valkoisia valheita, hätävalheita ja kaikkihan valehtelee...
Mäkysiltäkin ehkä tulee jatkossa kommenttia vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Kun nyt demarinaiset mainitsit, niin näytä minulle puolue - tai sen naisjaosto - joka on sanktioinut poliitikkoaan vastaavassa tilanteessa.

Eipä tule ainakaan minulla mieleen. Johtuisiko siitä että tällaiset asiat ei kovin monelle merkitse juuri mitään?
Eihän tuossa mitään laitonta ole tapahtunut, joten jokainen arvojensa mukaan.
 
En jaksanut lukea kaikkia Mäkys-kommentteja. Omasta näkökulmasta Mäkynen oli täysi nollamies jo ennen tätä kohua. Sääli käy lähinnä Mäkysen kotipiiriin ja tähän naiseen, joka on viiksiin tarttunut. En voi kuin ihmetellä millä ihmeen dialogilla pensselisetä asiansa hoitaa.

Kyllä jos olisin itse langennut, niin kyllä minäkin olisin sen lehdistöltä yrittänyt ensin kieltää. "Käsitelty perheen sisäisesti" on siinä mielessä oikea vastaus, että sinnehän se asia kuuluu. Se, hoitaako perheen asiat kuten sopisi odottaa, ei ole tae siitä osaako hoitaa valtion asiat kuten sopii odottaa. Ei puolin eikä toisin. Meillä on liikaa "näennäisesti hyvin asiansa hoitaneita" poliitikkoja, jotka ovat kusseet kansakunnan etua pahemman kerran. Kääntäen, joku ykstyisasiansa ryssinyt voisi olla valtakunnan tasolla pelastus.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoja nämä keltaisen lehdistön "analyysit" mutta itse asiaa en epäile.

Analyysi: Taistelu vallasta – SDP ja kokoomus haluaisivat riisua presidentin valtaa, mutta pelkäävät reaktioita​

Iltalehden käymistä taustakeskusteluista piirtyy kokonaiskuva, että SDP ja kokoomus haluaisivat riisua tasavallan presidentin valtaa ja siirtää ulko- ja turvallisuuspolitiikan johtamista Nato-Suomessa pääministerin vastuulle.

 
Hienoja nämä keltaisen lehdistön "analyysit" mutta itse asiaa en epäile.



Marinia voi kuitenkin ruoskia, vaikka varulta 😂
 
Back
Top