Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Uutissuomalainen: Kilometrivero, tietullit ja polttoaineiden hinnankorotukset ”tulossa pöydälle” – näin uusia veropäätöksiä aiotaan nuijia
Kansanedustaja Suna Kymäläinen (vasemmalla) päätyi samaan kuvaan Antti Rinteen (sd) kanssa SDP:n eduskuntaryhmän kesäkokouksessa Kouvolassa.

Kansanedustaja Suna Kymäläinen (vasemmalla) päätyi samaan kuvaan Antti Rinteen (sd) kanssa SDP:n eduskuntaryhmän kesäkokouksessa Kouvolassa.
Kuva: Juha Metso
Jaa
Julkaistu: 11:49

Eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan pj myöntää Uutissuomalaiselle, että bensan ja dieselin verotus saattaa kiristyä entisestään.


Viidentoista sanoma- ja kaupunkilehden uutistoimituksista koostuvalle Uutissuomalaiselle haastattelun antanut eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja Suna Kymäläinen (sd) vahvistaa, että hallitus pyrkii kääntämään Suomen henkilöliikennesuoritteen laskuun eli käytännössä pienentämään henkilöautoilla ajettujen kilometrien määrää.


Käytännössä tavoitteeseen pääseminen tulee vaatimaan kovia toimia, joita Kymäläinen ei kuitenkaan halua jutussa juuri yksityiskohtaisesti kommentoida. Liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja perää sen sijaan vaikeiden päätösten tekemistä pakettina.



– Voi olla, että sitäkin joudutaan tekemään, mutta en lähtisi nostamaan yksittäisiä asioita tässä vaiheessa. Verouudistusta pitää katsoa laajana kokonaisuutena, Kymäläinen vastaa Uutissuomalaisen kysymykseen siitä, aiotaanko liikennepolttoaineiden verotusta vielä kiristää.


Kun vielä toistaiseksi pantattavia yksityiskohtia aikanaan saadaan julkisuuteen, voi keskustelusta ennakoida jo etukäteen kuumaa.


Tämä johtuu muun muassa siitä, että nykymuotoisen yhteiskunnan toiminta eli käytännössä arjen sujuminen totutulla tavalla nojaa Suomessa yhä hyvin pitkälti nimenomaan yksityisomisteisen henkilöauton tarjoamiin liikkumismahdollisuuksiin.


Lisätietoa jo maaliskuussa
Ensimmäiset liikenteen päästöpohjaiseen veromuutokseen liittyvät konkreettiset keinot ovat tulossa joka tapauksessa julkisuuteen viimeistään maaliskuussa, jolloin luvassa on nippu liikkumiseen liittyvien työsuhde-etujen päästöpohjaisia veromuutosehdotuksia.


Aikataulu on tiukka, sillä esimerkiksi työsuhdeautoihin, työsuhdematkalippuihin ja vaikkapa työntekijöiden toistaiseksi ilmaiseen työpaikkapysäköintiin liittyvien päästövähennysideoiden on oltava hallituksen käytössä jo kevään kehysriihessä.



Muista liikenteen veromuutosehdotuksista aiotaan sen sijaan kertoa verotyöryhmän puolesta vasta vuoden 2021 alussa.


Niistä liikenteen veroryhmän pöydälle ovat tulossa Uutissuomalaisen mukaan ”fossiilisten polttoaineiden hinnankorotusten ohella” ”ainakin tietullit ja kilometrivero”.


Ja jos kyseiset verot ovat aikanaan myös lopullisella pöydällä, ovat kuviossa takuuvarmasti myös kaikki muutkin liikenteen verot, aina tutuista auto- ja ajoneuvoveroista alkaen.


Auki olevien yksityiskohtien ohella yksi päätöksistä on jo kuitenkin varma ja myös budjettikirjan tulopuolelle kirjattu:


Nimittäin se, että ensimmäinen Sanna Marinin (sd) hallituksen polttoaineita koskeva veronkorotus astuu voimaan ensi elokuussa. Silloin bensiinin hinta nousee noin 6,3 ja dieselin noin 6,9 senttiä litralta.

Tämä Suomen oman itsensä kuristaminen ja omaan jalkaan ampuminen alkaa saada kyllä aikamoiset mittasuhteet. Ei kohta pitkämatkalaisten kannata enää käydä töissäkään..
 
Hämeenkadulla vaikea pyöräillä ainakin silloin vielä, kun siellä oli autoja, kun ei ollut kunnon pyörätietä. Varsinkin siinä Sörnäisten Kurvin kohdalla oli oikein ikävää. Mieluummin kiersin Sörnäisten rantatielle asti ja sieltä Kruununhakaan, kun saa ajaa hyvää pyörätietä ja mukava katsella merimaisemaa. Tämä siis jos polkee Vallilasta keskustaan

Ainut hyvä syy pyöräillä Hämeenkatua siitä suunnasta oli, että se oli alamäkeä koko matka...

edit: ääkkoset...
 
Viimeksi muokattu:
Tämä Suomen oman itsensä kuristaminen ja omaan jalkaan ampuminen alkaa saada kyllä aikamoiset mittasuhteet. Ei kohta pitkämatkalaisten kannata enää käydä töissäkään..
Ja jos vielä joku kilometrivero laitetaan nii ei hemmetti. Nytkin jo bensaverolla verotetaan kilsojen mukaan, mutta tärähtäneistölle kelpaa tuplaverottaa vielä GPSn avulla seurattavia kilsoja ilmeisesti. :mad:

Toivotaan, että seuraava hallitus PS:n johtamana sanoo piut paut tämän hallituksen ilmastotoimille ja hävittää kaikki heidän uudistukset lainsäädännöstä.
 
Niinpä niin...

Kilometrivero tulee perintäkustannuksineen ja seurantoineen. Kuten oli jo aikaa sitten selvää.

Vihervasemmistolainen sisäministeriö vihapuhelakeineen, maalittamislakeineen ja rekisteröintilakeineen ryyditettynä virkamiehillä joita siis ei todellakaan voi potkia pois.

Oli se suuri onni että saatiin nämä sisäisen tiedustelun lait voimaan pikaisesti. Ei tarvitse nykyhallituksen sitä vaivaa nähdä.

Tässä nyt sitten yksi syy miksi en ollut niin kauhean innostunut näistä urkintalaeista aikanaan. Kun ääripää nousee valtaan, voi alkaa pikkuisen kiristämään ihan jossain muualla kuin joku kuvitteli. Vai vieläkö kuvittelette että islamismi on jotenkin prioriteettina valvonnassa tulevina vuosina?

Kuten anglosaksit asian ilmaisisivat: "Get ready to bend over and grab your ankles. Your ass belongs to me now."
 
Ohisalo esittää Kirsi Pimiää sisäministeriön kansliapäälliköksi ohi Supon päällikkönä toimivan Antti Pelttarin. Yhdenvertaisuusvaltuutettu Pimiä on puoluetaustaltaan vihreä. Ja varmaan aivan erinomaisen perehtynyt sisäisen turvallisuuden kysymyksiin (poliisi, turvallisuuspoliisi, raja). :facepalm:


Ette usko sitä vitutuksen määrää, mikä tänne tulee jos (ja kun?) sisäministeriö muuttuu SJW-perseilyn temmellyskentäksi!

En tule ikinä antamaan Kepulle ja Kolumnille anteeksi sitä jos mahdollistaa tämmöisen. Ja veikkaan että sama pätee todella isoon osaan Kepun ydinkannattajakunnasta - siis siitä pikkuruisesta määrästä, joka yhä on jäljellä.

Kansallinen turvallisuus pitäisi sentään jättää SJW-perseilyn ulkopuolelle.

Voitte muuten ruveta jo nyt miettimään mitä vihapuhejahti ja siihen taustalla, näkymättömissä tapahtuva selvittelevä työskentely tulee sisältämään jos kulttuurimarxilaiset saavat vallattua noi ydinpaikat.

Voi olla myös aika kiinnostavia työhyvinvointiongelmia ja irtisanoutumisia ja alanvaihtoja edessä.

Polpon klowneriaosasto saa varmaan Moskovan suureksi iloksi mahtavan buustauksen urakehitykseensä.

Moskova on saanut - Halosen aikana ja avulla - jo ison osan oikeuspolitiikasta käsiinsä tässä maassa. Nyt jos se saa myös tutkintaa ja hallintoa Hutisalon avustuksella, niin sen jälkeen Suomi alkaa pikkuhiljaa ajautua kohti Valko-Venäjän ja sotaa edeltäneen Ukrainan suuntaa.

...tu!
 
Mikähän paskamyrsky tästä nousee...

Jussi Halla-aho
@Halla_aho


Tilanteessa alkaa olla 40-luvun kaikuja. SKP:n Yrjö Leino sisäministerinä ja Otto Brusiinin johtama punainen Valpo. Turvallisuuskoneisto miehitettiin fanaattisilla mutta kaikeksi onneksi kyvyttömillä ihmisillä.

Vihreät sivuuttaa supon päällikön Antti Pelttarin härskillä poliittisella virkanimityksellä -...
iltalehti.fi
Brusin oli Kokoomus ja suojeluskuntalainen, erikoinen käänne tapahtunut..
 
Taksilakia aiotaan taas uudistaa. Edellisen uudistuksen jälkeen palvelun taso ainakin pääkaupunkiseudulla romahti täysin, hinnoittelukin muuttui täysin epämääräiseksi. Nyt ollaan ilmeisesti jotain epäkohtia korjaamassa, mutta paluuta vanhaan systeemiin ei kuitenkaan ole suunniteilla.

 

Kun on "unelma" hallitus kasassa niin tulee kohu kohun perään. Ja vielä melkein 4 vuotta jäljellä. Kaikesta selviää kumminkin, kun joka virastossa ja edustossa on ystävät pelastamassa.
 
Eilen menin Kokkolassa taksilla rautatieasemalle, kysyin kuskilta onko siellä näkynyt mitään Bernerien uudistuksista. Kuskin mukaan ei ole Kokkolassa, samaa kuin ennen uudistusta. Onneksi.

Paljon tuttuja asuu Helsingissä, niin tulee aika usein käytyä viikonloppuisin siellä iltaa viettämässä. Tämä taksiuudistus näkyi heti tolpilla. Kaupunki täynnä kuskeja, jotka eivät edes puhu välttävää suomea tai englantia ja joilla ei ole mitään paikallistuntemusta. Eräs kuski ei tiennyt Lahdenväylää, toinen ei osannut kirjoittaa osoitetta navigaattoriin. Ihan umpisurkeaa ja ammattitaidotonta palvelua nykyään pääkaupunkiseudulla. Omassa kotikaupungissa en taksia juurikaan käytä, niin en osaa tarkemmin sanoa.
 
Paljon tuttuja asuu Helsingissä, niin tulee aika usein käytyä viikonloppuisin siellä iltaa viettämässä. Tämä taksiuudistus näkyi heti tolpilla. Kaupunki täynnä kuskeja, jotka eivät edes puhu välttävää suomea tai englantia ja joilla ei ole mitään paikallistuntemusta. Eräs kuski ei tiennyt Lahdenväylää, toinen ei osannut kirjoittaa osoitetta navigaattoriin. Ihan umpisurkeaa ja ammattitaidotonta palvelua nykyään pääkaupunkiseudulla. Omassa kotikaupungissa en taksia juurikaan käytä, niin en osaa tarkemmin sanoa.
Sun olisi pitänyt valita Premium
 
Sun olisi pitänyt valita Premium

Hyvin tuossa mainoksessa annetaan ymmärtää, että ei-premium kuljettajat ovat sitten sitä kelan jonosta kasaan kerättyä porukkaa. Ennen kun maksoi taksista, niin pystyi luottamaan kuskin ammattitaitoon ilman premium-lisiä. Bonuksena Husun työllistäneessä firmassa pääsee vielä osaksi keksittyjä rasistisatuja.
 
En tule ikinä antamaan Kepulle ja Kolumnille anteeksi sitä jos mahdollistaa tämmöisen. Ja veikkaan että sama pätee todella isoon osaan Kepun ydinkannattajakunnasta - siis siitä pikkuruisesta määrästä, joka yhä on jäljellä.
Kulmunikos Pimiän valitsee ja sitten joku Vihreä valitsee Tiilikaisen? sulle..mulle..
 
Vai vieläkö kuvittelette että islamismi on jotenkin prioriteettina valvonnassa tulevina vuosina?

Eihän se ole koskaan ollutkaan korkealla prioriteettilistalla, koska...


Keskittämistalous eli kapitalismi etenee hyvällä mallilla, koska tarvitaan ainoastaan paperin ohkainen disney-tarina jostain ilmastohuuhaasta tai "kestävästä kehityksestä" niin karja uskoo minkä tahansa seuraavan askeleen kohti kommariutopiaa. Kuten monet hihkaisevat kapitalismin erinomaisuudesta, koska se antaa paljon enemmän mahdollisuuksia... noh, nyt kansalainen voi harjoittaa valinnan vapauttaan päättämällä, että minä päivänä sitä haluaa siirtyä keskitysle... asutuskeskukseen. Valtio on sen verran fiksu epeli, että on hiffannut poimia rättipäitä ja yms. hiekkaväkeä asutuskeskuksiin niin pottunenä ei helposti ala ajattelemaan epäolennaisuuksia eli mistä tämä koko himmeli on lähtöisin. Toki uskollisimmille hölmöille löytyy muitakin vaihtoehtoja, kuten esim. harhaluuloja Puuttinin agenteista ja röllitehtaista, jotka tuottavat niin tiukkaa twittuilu-materiaalia ja ujuttavat kemikaaleja vedenpuhdistuslaitoksilla hanaveden sekaan että syntyvyys laskee ennätyslukemiin.

Kuten olen aiemmin joskus sanonut... meno menee niin kauan jatkuvasti hullumpaan suuntaan kunnes populaatiosta ns. kriittinen siivu hiffaa homman todellisen nimen ja toimii tilanteen vaatimalla tavalla. Todnäk tilanteen Suomessa täytyy mennä esim. nälänhätään saakka ennen kuin kommariutopiasta ollaan valmiita luopumaan.
 
Hyvin tuossa mainoksessa annetaan ymmärtää, että ei-premium kuljettajat ovat sitten sitä kelan jonosta kasaan kerättyä porukkaa. Ennen kun maksoi taksista, niin pystyi luottamaan kuskin ammattitaitoon ilman premium-lisiä. Bonuksena Husun työllistäneessä firmassa pääsee vielä osaksi keksittyjä rasistisatuja.
Näin tilaat Premium-taksin
Soittamalla numeroon 0100 0700, Taksi Helsinki -sovelluksella tai Taksi Helsinki Internet Booker -palvelua käyttämällä. Saat heti tilatessasi tiedon Premium -taksin saatavuudesta. Hetitilauksissa ei ole lisämaksua - maksat vain normaalitaksan, vaikka matkustat hieman tyylikkäämmin.
 
Näin tilaat Premium-taksin
Soittamalla numeroon 0100 0700, Taksi Helsinki -sovelluksella tai Taksi Helsinki Internet Booker -palvelua käyttämällä. Saat heti tilatessasi tiedon Premium -taksin saatavuudesta. Hetitilauksissa ei ole lisämaksua - maksat vain normaalitaksan, vaikka matkustat hieman tyylikkäämmin.

Pitää laittaa mieleen
 
Silakkaliikkeen perustaja: ”Viesteissä yllytetään häiriköimään perhettäni” – Nyt oikeusministeri ja poliisi linjaavat

21.1.202012:31päivitetty 21.1.202012:34

Verkossa nousi keskustelu rasismia vastustavan Silakkaliikkeen perustajan häirinnästä lastensuojeluilmoituksilla. Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (r) lupaa toteuttaa toimia, joilla puututaan nykyistä tiukemmin kansalaisten ja viranomaisten järjestelmälliseen häirintään ja maalittamiseen.
75f16ff9-3295-5193-9a7d-2c7da00aa8fa

Lakimuutoksia. Oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin mukaan hallituskauden aikana toteutetaan toimenpiteitä, joilla puututaan nykyistä vahvemmin järjestelmälliseen häirintään ja maalittamiseen.

 
Mikähän paskamyrsky tästä nousee...

Jussi Halla-aho
@Halla_aho


Tilanteessa alkaa olla 40-luvun kaikuja. SKP:n Yrjö Leino sisäministerinä ja Otto Brusiinin johtama punainen Valpo. Turvallisuuskoneisto miehitettiin fanaattisilla mutta kaikeksi onneksi kyvyttömillä ihmisillä.

Vihreät sivuuttaa supon päällikön Antti Pelttarin härskillä poliittisella virkanimityksellä -...
iltalehti.fi
Jonkin sortin pitkäkestoisen vitutuksen on halla-aho saanut luotua..
Lukekaas virtaa...täysin randomisti op kommenteista poimittu..

 
Vittu sentään, vittu todellakin. Ohittivat Pelttarin tuollaisella lehmällä. Ei tule päivää että antaisin tuon keskustalle anteeksi.

Seuraavana tulevat tiemaksut, ISIS-ämmien hakeminen, isot polttoaineen korotukset, kansalaisten kyttäys, ja rajat auki. Keskusta on mukana, se tässä suututtaa. Varmaan on tarkoituskin?
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top