Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Meiltähän tämä käy :ROFLMAO:

– Kouvolasta tulee Pohjois-Euroopan arvostetuin logistiikkakeskus, kuvailtiin Kouvolan teettämällä videolla.


Kuohuviini virtaa ja kaupungin kerma on paikalla, kun Nordic China Centeriä avataan Kouvolassa. Logistiikka-alueen keskelle on määrä nousta kiinalaisen tukkukaupan keskus, jotain jota pitkin Kouvola voisi kurkottaa itään. Taivas on kattona.


Mites Mänttä-Vilppulan Lakeside Airpark Finland? Kesällä piti alkaa rakentaminen. Nythän italiaanoilla on fyrkkaa. Joko on touhu päällä?
 
Asiasta toiseen.

Onko tässä RKP:n tuleva puheenjohtaja? Tarkastelu on jonkinlaista harkittua sillanrakentamista.

AVOIN KIRJE OPPOSITIOLLE

 
On kaivattu jo pitkään. Nokia oli ja meni. Jonkinlainen krapula siitä varmasti jäi kansalliseen päätöksentekoon ja ehkä yritysmaailmaankin.

Tuo mitä kirjoitit, siihenkin liittyy se, etten millään näe enää mitään toivoa -kamreerivedolla-, en mitään. Uusi ei synny synnyttämättä ja siihen tarvitaan ehdottomasti ensiluokkainen infra, koulutettu väki, kohtuuhintainen raaka-aineisto, korkea jalostusaste jne. plus lopulta myyvät tuotteet.

Jos meiltä puuttuu ideat, visiot, halu, kyky, rakenteet.....niin ei meitä auta armeliaskaan.

Hallitus ei voi asettaa suomalaisen elinkeinoelämän kurkkuun nieluputkea, josta lappaa tavoitteita ja toimivia malleja. Enkä usko, että mikään -starttirahakaan- siihen mitään apua toisi, päinvastoin. Yhtä lailla kun työttömiä syyllistetään vastikkeettomasta rahasta pitäisi tajuta et nähdä, että vähänkään merkittävä yritystoiminta pelaa oloissa, joissa esim. verotusjärjestelmä on ammuttu täyteen reikiä ja eipä -vastikkeettomasta- rahastakaan ole välillä pulaa.....se ei ole suoraa -avustamista- mutta saman kuskaa epäsuorakin. Älkää vaan sanoko, että kirjoitukseni on roskaa, olen tästä aiheesta kohtuullisesti ns. hajulla.

Jos jollain yrityksellä tai paremminkin yritysryppäällä on selkeä paketti nimenomaan vientiä silmällä pitäen, niin -valtion riskirahaa- on vaan löydyttävä. Niin löytyy muuallakin. Bisnesenkelihomma on kansakuntamitassa silkkaa näpertelyä, se on vain yksi osa maineenhallintaa ja propagandaa.

Ideoita Suomesta kyllä löytyy muttei kunnianhimoa lähteä oikeasti tuotteistamaan saati valmistamaan niitä. Imuroidaan tuet ja avustukset sekä jalostetaan ajatus myyntikuntoon. Lopuksi ollaan tyytyväisiä kun on saatu siitä jenkkifirmalta muutama miljoona. Sen enempää ei oikeasti edes tavoitella. Eikä siinä mitään. Saattaisin itsekin toimia samalla tavalla mutta ei tuolla opilla kyllä synny kuin sisäpiirin mainetta tiedemaailmassa ja kolme riviä keskiviikon maakuntalehteen.

Ja taloutta ollaan kerta toisensa jälkeen nostamassa nousukiitoon työttömiä piiskaamalla. Jos ei piiskaamalla nouse niin syljetään vielä päälle. Ja lopuksi ihmetellään leikattiinko sittenkin liian vähän kun käppyröissä ei näykään tavoiteltua kulmakerrointa vaan nousukiitokin on tyyppiä nolla pilkku vähän. Suunnilleen yhtä hyödyllistä hommaa kuin kuolleen hevosen hakkaaminen.

Tämä polku on kuljettu ja nyt on aika keksiä jotain ihan muuta. Vaikka sitten ne velkabakkanaalit joiden avulla muut näkyvät porskuttavan hyvin. Kyllä se velkavetoisen talouden mahdollinen äkkipysäys meihin iskee aikanaan joka tapauksessa omasta velkaisuudestamme riippumatta jos on iskeäkseen. Sitähän tässä on toitotettu että taloutemme seisoo tai kaatuu kumppaniemme mukana. Että olemme mennyttä kalua jos ne kyykkäävät. Mitä hyötyä meidän on näännyttää ja kurjistaa itseämme jos sama seinä tulee vastaan joka tapauksessa?
 
Saattaa haastaa Henrikssonin, mutta todennäköisesti jäsenet haluavat jonkun nuoremman puheenjohtajaksi.
 
Voin ostaa jostain hämeenlinnasta tilkun peltoa, joka on tuottanut huonosti satoa ja vuokrata sen valtiolle kohtuu hintaan hanhia varten. En koskaan kävisi siellä, ehkä naapuritilan ukon palkkaisin sen pari kertaa vetelemään sileäksi heinikosta mutta muuten antaisin olla. Tekisin lintubongaajille kojun jonka rahottaisin valtion\ EU tuilla :p
 
Voin ostaa jostain hämeenlinnasta tilkun peltoa, joka on tuottanut huonosti satoa ja vuokrata sen valtiolle kohtuu hintaan hanhia varten. En koskaan kävisi siellä, ehkä naapuritilan ukon palkkaisin sen pari kertaa vetelemään sileäksi heinikosta mutta muuten antaisin olla. Tekisin lintubongaajille kojun jonka rahottaisin valtion\ EU tuilla :p
No siitä sitten ostamaan;)
 
Oispa komea näky kun Ympäristöministeri Putinin tavoin lentäisi taivaalla ja johtaisi hanhet oikealle pellolle levolle ja syömään ! Ulkomaillakii meistä ajateltaisiin vain hyvää. Ei muuta ku äkkiä ministeri opettelemaan lentelyä oikealla värkillä jos ei oo viel hallussa. Ei saatana mitä ideoita. On tainnut kannabis tulla jo lailiseks vihreiden sisällä ja muut saamme odotella viellä lupaa.
 
On tämä kyllä muutenkin älyvapaa idea. Varataan käyttökelpoista peltotilaa siinä toivossa, että hanhet voi siellä ruokailla. Kaiken lisäksi Suomen parhaimmilla alueilla, koska eivät ne hanhet Lapista etsi muuttoruokaa. Ja mitäs sitten tehdään, kun hanhet eivät välittäneetkään juuri niille tarjotusta sapuskasta? Jos ei tarjota jotain poikkeavaa, niin miten tämä eroaisi nykytilanteesta? Jätetään kyseiset pellot hyödyntämättä, kävi hanhet tai eivät ja todetaan, suksess, ei tarvinut korvata satovahinkoja? Entä mikä on kustannussäästö, kun kuitenkin samat resurssit menisi pellon viljelyyn ja ylläpitoon, koska eivät hanhet välitä kitukasvuisesta rikkaruohosta.

Lienee menee samaan kategoriaan monien muiden älynväläysten kanssa, jotka olivat jo kokeilun alusta lähtien tuomittu epäonnistumaan ilmiselvien ongelmien vuoksi.
 
Valitettavasti Kouvola ei ollut ainoa paikka, missä kiinalaisrahaa odotettiin intotippa tiitin päässä ja se oli varmaa kuin vanhan kuolema. Kunnat ja kaupuntit kaavoittivat ja rakensivat infraa hiki kainaloista roiskuen.....siinä jäi monta vaippaa vaihtamatta, kun pantiin tuulemaan -kuntien perustehtävissä-. Monta kertaa olisi auttanut google, ennenkuin lähdettiin vohahtelemaan. Tuntemassani kunnassa eräs persu-valtuutettu sai tuntea nahoissaan, kun meni ja möläytti siitä, mitä oli googlannut näistä -yhteistyökumppaneista-.....mutta ei se vauhtia hillinnyt.
Sunny Car Center?
 
Sunny Car Center?

Heinolan Seminaari.
Sen jälkeen tilat osti kiinalaistaustainen Fin-China Business Center, jonka tarkoituksena oli järjestää terveydenhuollon ammattilaisten koulutusta, mutta toiminta ei käynnistynyt, ja rakennukset jäivät tyhjilleen.

Ei tullut kiinalaisia hoitajattaria mutta tuli kuluja ely-keskuksen haluttua suojeltuun rakennukseen lämmityksen päälle. Olisi sille ollut muitakin ostajia mutta Suomi-Kiina bisneskeskus oli vetävämpi nimi kaupunginhallituksessa. Asuntolassa oli sitten hetken verran turvapaikanhakijoita kunnes ymmärsivät lähteä muualle...

Tulee tuota kesämökkipaikan / appivanhempien kunnan touhuja seurailtua...
 
Siinä sitä oli taas yksi hieno idea :ROFLMAO:

– Tästä tulee Hämeenlinnan korkein rakennus. Tällaista ei tietääkseni ole koskaan toteutettu Euroopassa eikä kenties koko maailmassa, iloitsi toimitusjohtaja Paavo Sollamo autotavaratalon suunnitelleesta arkkitehtitoimisto Sollamo Oy:stä kesäkuussa 2010.


Konsulttien välityksellä autokaupan suureksi rahoittajaksi piti tulla Abdal Rahaman Malik. Hän oli joko syyrialainen kenraali tai syyrialais-brittiläinen liikemies. Tittelistä on oikeuden papereissa kaksi eri versiota, mutta Malikille löytyy laskutusosoite Barada Streetiltä Damaskoksesta.

Philippe Darian kertoi edustavansa italialaisia sijoitustahoja ja Mark Wilson Sambian ex-presidentin puolisoa Regina Chilubaa. Heistä sittemmin kuollut Regina Chiluba on varmuudella todellinen henkilö. Mutta oliko hän oikeasti missään tekemisissä Sunny Car Centerin kanssa, se on toinen juttu.

Firmat, joilta rahaa toivottiin, olivat yhtä eksoottisia. Konkurssipesän papereiden mukaan ne toimivat esimerkiksi tekstiilialalla, maustekaupassa ja merenelävien myynnissä. Yhteistä niille on, että yksikään yrityksistä ei tiettävästi toiminut rahoitusalalla.

Osaa yhtiöistä ei oikeudenkäyntiasiakirjojen mukaan löydy minkään maan yritysrekistereistä. Niitä ei siis suurella todennäköisyydellä ole lainkaan ollut olemassa.

– Tämähän vaikutti jo tuolloin veijaritarinalta, josta olisi voinut tehdä vaikka näytelmän. En ymmärrä, miksi kaupunki jaksoi olla moisessa mukana, puuskahtaa Lulu Ranne.


13-3-10167808.jpg
 
Sunny Car Center?

Näitä löytyy pitkin Suomenniemeä kysta kyllin, mittaluokat ja seuraukset ovat vaihdelleet. Metiat? Aivan, eipä ole journalismin tekoja paljon näkynyt tällä alalla. Maakunta- ja paikallislehdet syövät päättäjien ja isompien yritysten kädestä jne. ja Helsingin toimittajia tuskin maakuntavipellykset jaksavat edes kiinnostaa.
 
Osaa yhtiöistä ei oikeudenkäyntiasiakirjojen mukaan löydy minkään maan yritysrekistereistä. Niitä ei siis suurella todennäköisyydellä ole lainkaan ollut olemassa.

– Tämähän vaikutti jo tuolloin veijaritarinalta, josta olisi voinut tehdä vaikka näytelmän. En ymmärrä, miksi kaupunki jaksoi olla moisessa mukana, puuskahtaa Lulu Ranne.

No typeryys tai nokan kastamismahdollisuus keskeisimpien päättäjien osalta. Valitse siitä mieleinen vaihtoehto, jompi kumpi on pakko olla se oikea. Kumpi on parempi mm. kuntalaisten osalta, sitä en lähde arpomaan. Jos taas kyseessä ovat molemmat tekijät, niin toivottavasti päättäjät on jo laitettu ainakin kertaalleen tahdonvastaiseen hoitoon ja kuntoutettu henkisen valmennuksen yksikössä.

En tiedä paljonko kuntien ja kaupuntien rahaa syötetään vuodessa näihin suhmurointeihin, mutta mittaluokka ollee jotain sellaista, että parempi kun emme tiedäkään.

Yksi wanha temppu suhmuroida on se, että esitellään valovoimainen visio, johon ei niin -ullattaen- tarvitaan julkista rahaa alkumeininkeihin. Huomattavaa on, että tässä vaiheessa on jo ainakin yksi konsulttifirma pelissä plus yksi tai kaksi puoluetta ja niiden keskeisimmät voimahahmot. Yleisölle esitellään valtava visio. Erilaiset nokankastajat yritykset aloittavat mm. maansiirtotyöt ja putkifirmat aloittavat vesi-viemäröinnit, sähköfirmat vetävät kaapelia hiki kainaloista roiskuen ja asfalttia valetaan, rakennusliikkeet romistelevat hallia ja kompuusia. Kaikki -paikallisia- nokankas...yrityksiä. Konsulttiyhtiöt pitävät itseään ja visioita hengissä jatkuvalla esiintymisellä paikallismetioissa. Tilaisuuksia järjestetään ja viritys on mahoton. Metiat eivät reagoi mihinkään, keskittyvät syöttämään tarinaa sellaisenaan yleisölle. Parhaimmillaan ev.lut. kirkko käy siunaamassa koko näytelmän.....

Epäilijät nauretaan jo tuossa vaiheessa marginaaliin, on päällä sellainen vohakka, että yleisön pääosa uskoo kertomuksen taketilleen. Sitten koko paska luhistuu ja homma kuivuu siihen, että luvattuja yrityksiä ei näy missään ja rakennettu infra -annetaan- niille, jotka sen rakensivatkin. Noin karkeasti sanottuna. Hallia rakennusyhtiölle, tiloja putkifirmalle, asfalttipihaa hakkeen tekoon, lastauspihaa propsin ajoon, halpaa varastoa autojoppareille.....kukaan ei vastaa mistään ja homma pelaa.

Sitten ilmoitetaan kategorisesti, että vanhustenhoitolaitoksessa on siirrytty kahden vaipan politiikkaan, koulujen korjausvelkaa ei voida kuitata, lastenpäivähoitoryhmiä kasvatetaan, kodinhoidon resurssia leikataan ja katujen korjaaminen siirtyy kahdella vuodella.....verojen korotuspainettakin on ilmassa ja kunnallisia palveluja -uudelleen järjestellään-......aaaah.

Kuulostaako ollenkaan tutunomaiselta toiminnalta omassa kunnassasi, arvoisa forumin jäsen? :cool:
 
Voin ostaa jostain hämeenlinnasta tilkun peltoa, joka on tuottanut huonosti satoa ja vuokrata sen valtiolle kohtuu hintaan hanhia varten. En koskaan kävisi siellä, ehkä naapuritilan ukon palkkaisin sen pari kertaa vetelemään sileäksi heinikosta mutta muuten antaisin olla. Tekisin lintubongaajille kojun jonka rahottaisin valtion\ EU tuilla :p
Se pelto kannattaisi ensin ideatasolla "myydä" kaupungille tulevana Suomen suurimpana autokauppana ja "rahoituksen järjestelyn aikana" nyppiä hanhilla pikkumassit pois kuleksimasta.

Edit: Jaha, muitakin samalla asialla jo...
 
Näin se on,

Saksassa Lufthansa tiputti esimerkiksi jo 2017 lennot Berliinin ja Hampurin välillä kannattamattomana, vaikka koneet oli täynnä. Suoraa matkaa on about 250km. Vantaalta Vaasaan on about 350km ja koneet puolitäynnä, jos sitäkään.

Kyllä tämä Suomen asuttamispolitiikka pitäisi perustua kannattaviin suunnitelmiin, eikä kiikkustuolin kitinäiseen haikailuun menneestä.

Simpauttaja
Matkustatko kovinkin usein Vaasan koneilla?

Itse olen Vaasa - Vantaa väliä sahannut jonkin verran ennen coronaa. Hirveästi en muista olleen vapaita paikkoja ATR:ssä tai Embraerissa. Berliini - Hampuriin verrattuna junayhteys on epäkäytännöllisen hidas.

Vaasassa on noin 3000 työntekijää eräällä firmalla joka on alansa markkinajohtaja maapallolla + pari muuta merkityksellistä vientiyritystä. Näiden toiminnat Vaasassa tulevat loppumaan, jos maailmalle ei päästä kohtuu vaivattomasti. Jos toiminnat joudutaan siirtämään, niin siirtopaikka tuskin on Suomessa.
 
Itse olen Vaasa - Vantaa väliä sahannut jonkin verran ennen coronaa. Hirveästi en muista olleen vapaita paikkoja ATR:ssä tai Embraerissa. Berliini - Hampuriin verrattuna junayhteys on epäkäytännöllisen hidas.

On varmaan lentänyt ennen ATR-aikoja, kun oli 10v sitten Airbusit?
 
  • Tykkää
Reactions: PM
On varmaan lentänyt ennen ATR-aikoja, kun oli 10v sitten Airbusit?
Itse lensin välin Vaasa-Helsinki tai päinvastoin viitisen kertaa välillä lokakuu 2017 - tammikuu 2018 ja puolet lennoista oli ATR:llä ja puolet Embraerilla. Embraer on kyllä aika luksus, kun vertaan sitä ATR-koneeseen.
 
Back
Top