Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä. Pidän oikein erionomaisena suorituksena sitä, kuinka tuo on saatu menemään pääasiassa ympäristön nimissä kemikaali- / öljyonnettomuuksiin varautumisena. Ovathan ne sitäkin ja hyvä että ovat, mutta siltikin nimenä on ulkovartiolaiva...Älkää nyt yksin moittiko. Ohisalon omalla vastuualueella on etsitty rahat sekä Rajan Dornierien että vartioalusten korvaamiseen (kaksi uutta VL Turva Mod+:aa). Helvetinmoinen suoritus.
Mutta on siitä kiittäminen Ohisaloa vaiko ministeriön virkamiehiä?Älkää nyt yksin moittiko. Ohisalon omalla vastuualueella on etsitty rahat sekä Rajan Dornierien että vartioalusten korvaamiseen (kaksi uutta VL Turva Mod+:aa). Helvetinmoinen suoritus.
Ei ollut ainakaan esteenä. Sellainen mielikuva on, että jompikumpi näistä olisi voinut edistyä jo aikaisemmin eikä vasta tämän hallituksen aikana. Raja ei ole mielestäni suoraan sanottuna kylpenyt rahassa, ehkä edes poliisiin verrattuna.Mutta on siitä kiittäminen Ohisaloa vaiko ministeriön virkamiehiä?
Eihän tätä parodiaa voi parantaa edes omasta päästään! Maatalousministeri!Ministeri Ohisalo SK:lle: Vihreät tavoittelee myös liikenneministerin salkkua
Vihreiden vaikuttajat kertovan puolueen tavoittelevan tulevaisuudessa kolmea keskeistä ministerisalkkua.
![]()
Vihreiden puheenjohtaja, sisäministeri Maria Ohisalo.KUVA: JUSSI NUKARI
Tommi Lempinen
12:04
Vihreät tavoittelee puheenjohtaja ja sisäministeri Maria Ohisalon mukaan tulevaisuudessa ainakin elinkeino-, liikenne- ja maatalousministerin salkkuja, kertoo Suomen Kuvalehti.
Lehden haastattelemien Ohisalon sekä vihreiden pitkäaikaisiin vaikuttajiin kuuluvan kansanedustaja Satu Hassin mukaan ministeritavoitteiden taustalla on kyseisten hallinnonalojen suuri vaikutus päästöihin sekä sitä kautta myös päästövähennyksiin.
– Elinkeinoministeri, liikenneministeri ja maatalousministeri ovat ympäristövaikutusten osalta keskeisiä salkkuja, Hassi sanoo.
– Ne ovat tulevaisuudessa tärkeitä salkkuja, joita vihreät tavoittelevat, Ohisalo vahvistaa lehdelle.
![]()
Ministeri Ohisalo SK:lle: Vihreät tavoittelee myös liikenneministerin salkkua
Vihreiden vaikuttajat kertovan puolueen tavoittelevan tulevaisuudessa kolmea keskeistä ministerisalkkua.www.is.fi
Ehkä me vain tarvitaan uusia taksialuksia Välimerelle.Kyllä. Pidän oikein erionomaisena suorituksena sitä, kuinka tuo on saatu menemään pääasiassa ympäristön nimissä kemikaali- / öljyonnettomuuksiin varautumisena. Ovathan ne sitäkin ja hyvä että ovat, mutta siltikin nimenä on ulkovartiolaiva...
Ymmärtääkseni Rajan koneet ovat aikaisemminkin havainneet öljyvuotoja tai salassa yritettyä pilssiveden vaihtoa...
Ehkä me vain tarvitaan uusia taksialuksia Välimerelle.
Ehkä me vain tarvitaan uusia taksialuksia Välimerelle.
Sannalla tuntuu olevan melkoinen koneisto takanaan julkisuuskuvan kiillottamiseksi ja suojelemiseksi. Sinänsä ihan järjetöntä henkilönpalvontaa. Politiikassa on enemmän lieveilmiöitä kuin urheilussa.Tunteella, ei järjellä.![]()
On kovin valitettavaa, että asiantuntevalle forumille eksyy ns. "vaihtoehtoisia faktoja" kaiketi vähän pakollisten silloin tällöin esiintyvien tornihuhujen lisäksi. Eihän kaikilla seuraajilla ole tietämystä erottaa, mikä "tieto" on oikea. Olisin toivonut, että tällaiset postaukset vähenisivät nyt kun Trumpkin hävisi.Tarkistan ajan kanssa. Joka tapauksessa tarkoitin nollasopimuksia ja vuokratyöasioita. Ja kyllä se oli asia, joka kylmästi -vaihdettiin- siihen, että kunta-valtiosektori rauhoitettiin sopeuttamisohjelmilta, joita EK ajoi aika sitkeästi. Lipponen - Heinäluoma - jengeineen olivat tämän takuumiehiä.
Lipposen hallituksilla ei siis ollu mitään tekemistä nollasoppareiden kanssa, vaan työnantaja sai vapaasti sopia viikkotyöajan 0-40 h kunhan löysi tähän suostuvan työntekijän. Epäkohdan korjasi vasta Sipilän hallitus 2018. Ja ei, en oo kepulainen vaan asialinjalla. Tässä asiassa siis epäsuosittu Sipilä korjasi ilmeisen epäoikeudenmukaisuuden. Ihmeellinen väite EK:n salaliitosta jääköön kommentoimatta mutta tähän vuokratyöhön voi vielä paneutua. Sehän alkoi jo 1980-luvun nousukaudella kun työntekijöitä ei meinannu löytyä. Kukoisti sitten seuraavalla lamavuosikymmenellä, kun firmat tarvi kysynnän mukaan joustavaa työvoimaa. Tätä aikaahan eletään yhä.Lipponen ajoi nollasopimustyöaikasysteemit a la möi neuvotteluissa satojen tuhansien ihmisten työsopimukset, jotta sai läpi julkisen sektorin suojamekanismit. Hienosti meni. Kansa kiitti ja sitten ihmetellään, miksi työpaikoilla nollasopimuslaiset eivät liity liittoon.....voi kiesus varjeloi meitä näiltä.
On kovin valitettavaa, että asiantuntevalle forumille eksyy ns. "vaihtoehtoisia faktoja" kaiketi vähän pakollisten silloin tällöin esiintyvien tornihuhujen lisäksi. Eihän kaikilla seuraajilla ole tietämystä erottaa, mikä "tieto" on oikea. Olisin toivonut, että tällaiset postaukset vähenisivät nyt kun Trumpkin hävisi
Jos kirjoittaisin: Asiallinen keskustelu poliittisesta historiasta on tällaisella forumilla mahdotonta, niin se antaisi ehkä vähän ylimielisen kuvan. En siis kirjoita niin!Kiitos palautteesta.