Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Mutta olet ennenkin esittänyt paikkansa pitämättömiä hölmöjä väitteitä

Niin olen, varmaan tusinoittain. Kaadan ylleni tuhkaa ja revin ihokkaani. Lähdevääntöön en ala, se on näillä keskustelumestoilla niin turhaa kuin olla ja voi. Pidä sinä pedantti ote, minä tyydyn selvästi vähempään. Ja jos sinulle on tärkeää meritoitua absoluuttisen varmana kommentoijana, niin ole hyvä, minulla sitä tarvetta ei ole.

Kyllä minä tunnistan, olen tunnistanut jo pitkään, mistä oikeasti kivistää. Ja ihan turhaan.
 
Kannattaisi PS pysyä erossa Trumppityylisestä mainonnasta.Uskottavuus kärsii.Eri asiantuntijaryhmät esittää milloin mistäkin luopumista tai miten paljon veroa pitäisi korottaa.Hallitus pääse joistakin yksimielisyyteen ja senkin jälkeen moni esitys vesittyy.Vihreiden tahto verottaa autoilua tappiin asti ei vielä ole lakiesitys hallitukselta ja eduskunnalta. PS puoluesihteeri kun jäi kiinni valheen levittämisestä puolustautui" Ei ne muuten pääse ilmastotavotteisiin" Houkutus populismiin on tietenkin suuri lähteä väittämään mitä jotkut oletettavasti tekevät.Toistaa sitä faktana niin tälläkin foorumilla jotkut pitää totena.Natsi-Saksan propagandaministeri Joseph Goebbels lausui aikanaan tiivistettynä seuraavaa: ”Kun valhetta toistaa riittävän usein, muuttuu sen ennen pitkää todeksi.”
Taloustutkimus on ottanut kantaa keskusteluun perussuomalaisten kuntavaalimainoksesta Lappilainen-lehdessä. Mainoksessa väitettiin esimerkiksi, että Marinin hallitus aikoisi korottaa polttoaineveroja korotetaan 30 senttiä litralta.
Perussuomalaisten mukaan tiedot perustuvat Taloustutkimukselta tilattuun tutkimukseen.
Taloustutkimuksen toimitusjohtajan Jari Pajusen allekirjoittamassa tiedotteessa kirjoitetaan, että Taloustutkimuksen roolia laskelmien tekijänä on syytä täsmentää.
– Ensinnäkin Taloustutkimus Oy ei väitä, että hallitus aikoisi nostaa bensiiniveron hintaa niin, että sen hinta nousisi 30 s/l, vaan kyse on Perussuomalaisten omassa mainonnassaan esiin tuomasta väitteestä. Valitettavasti puoluesihteeri Simo Grönroos ei tuo tätä asiaa selvästi esiin kommentoidessaan vaalimainosta Iltalehdessä. Hinnankorotuksen esiin nostaminen on mainostajan valinta. Valitettavasti Taloustutkimukselle ei tarjottu mahdollisuutta nähdä mainosta etukäteen, kirjoitetaan Taloustutkimuksen tiedotteessa.
 
Ei yhdellä typeryydellä voi oikeuttaa toista.

Mutta se on yleisesti hyväksyttävää väittää, että Perussuomalaisten mahdollista valtaanpääsyä seuraa kristalliyö, sitten uuninluukut kolisevat ja piipusta näin savu kohoaa.

Pidän tuota polttoaineen hinnan korotusta todennäköisempänä.
 
No entäs jos syksyllä moinen tapahtuu kun liikenne asioita aletaan sörkkimään? Ja kuitenkin viimeisien 3kk aikana on lehdissä puitu näitä vaihtoehtoja joilla suomalaista autoiliaa yritetaan ajaa jalkamieheksi vaikka väkisin...
 
Taloustutkimus on ottanut kantaa keskusteluun perussuomalaisten kuntavaalimainoksesta Lappilainen-lehdessä. Mainoksessa väitettiin esimerkiksi, että Marinin hallitus aikoisi korottaa polttoaineveroja korotetaan 30 senttiä litralta.
Perussuomalaisten mukaan tiedot perustuvat Taloustutkimukselta tilattuun tutkimukseen.
Taloustutkimuksen toimitusjohtajan Jari Pajusen allekirjoittamassa tiedotteessa kirjoitetaan, että Taloustutkimuksen roolia laskelmien tekijänä on syytä täsmentää.
– Ensinnäkin Taloustutkimus Oy ei väitä, että hallitus aikoisi nostaa bensiiniveron hintaa niin, että sen hinta nousisi 30 s/l, vaan kyse on Perussuomalaisten omassa mainonnassaan esiin tuomasta väitteestä. Valitettavasti puoluesihteeri Simo Grönroos ei tuo tätä asiaa selvästi esiin kommentoidessaan vaalimainosta Iltalehdessä. Hinnankorotuksen esiin nostaminen on mainostajan valinta. Valitettavasti Taloustutkimukselle ei tarjottu mahdollisuutta nähdä mainosta etukäteen, kirjoitetaan Taloustutkimuksen tiedotteessa.
Iltalehden juttu on hieman epäselvästi taitettu, mutta ilmeisesti noin puolivälissä haastateltava vaihtuu PS:n Simo Grönroosista Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Pasi Holmiin. Holm selostaa, että laskelmien perusteella, jos hallitus toimii rationaalisesti mm. valtion verotulot huomioiden, korotus tulee olemaan noin 30 senttiä litra. Holm vielä toteaa, että Traficomin arvion mukaan 50 sentin korotus ei vaikuta liikennekäyttäytymiseen mitenkään.

IL:

Taloustutkimuksen Holm: ”Piti arvioida jollain tavalla”

Pasi Holm on Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja.

Korottaako Sanna Marinin hallitus polttoaineveroja 30 senttiä litralta?

– Vuosi sitten kaikista raporteista, jotka tulivat hallituksen taustaryhmistä, pystyi laskemaan, että se oli noin 30 senttiä.

Mistä yksittäisistä raporteista?

– Muun muassa huutokauppamenettely bensiinin myyntiin ja Aalto-yliopiston päästöoikeusmalli. Sieltä pystyy arvioimaan, mitä se merkitsisi valtion verotuloihin ja että se olisi noin 30 senttiä. Ja oli siellä monia muitakin (raportteja).

– Hallitus ei silloin ollut tehnyt päätöstä, eikä se tietenkään vieläkään ole tehnyt päätöstä, mutta ne varaumat ja laskentapohjat on siellä.

– Ja Traficomistakin tuli sellainen juttu, että jos polttoaineen hinta nousee 50 senttiä (litralta), niin sillä ei ole mitään vaikutusta liikennekäyttäytymiseen. Eli ei ole faktaa, hallitus ei ole päättänyt. Piti arvioida jollain tavalla, että mitä ne tällä hallituskaudella tekee, jos ne tekee ne tavoitteensa. Että jos ne tavoitteet päätetään, niin se johtaa tähän. Jos näitä ei tehdä, niin sitten ei päästä tavoitteeseen.


 
Viimeksi muokattu:
Taitaa toi Sanna olla Rinteen puhuva pää... Käsky tuli politrukilta, että nyt hetki hiljaa ja piiloon ettei demareiden kannatus laske lisää!
 
Hallitus on keskustellut vakavissaan huomattavasta polttoainekorotuksesta jo hallitusta muodostaessa ja ainoa jarru asiassa on ollut Keskusta sekä jossain määrin huoli Demarien kenttäväestä. Keskustahan ei ole asiaa edes kieltänyt, eikä ole ottanut suoraa kielteistä kantaa huomattaviin muutoksiin. Kepu kyllä osaa tehdä lehmänkauppoja ja pettää.
 
Kannattaisi PS pysyä erossa Trumppityylisestä mainonnasta.Uskottavuus kärsii.Eri asiantuntijaryhmät esittää milloin mistäkin luopumista tai miten paljon veroa pitäisi korottaa.Hallitus pääse joistakin yksimielisyyteen ja senkin jälkeen moni esitys vesittyy.Vihreiden tahto verottaa autoilua tappiin asti ei vielä ole lakiesitys hallitukselta ja eduskunnalta. PS puoluesihteeri kun jäi kiinni valheen levittämisestä puolustautui" Ei ne muuten pääse ilmastotavotteisiin" Houkutus populismiin on tietenkin suuri lähteä väittämään mitä jotkut oletettavasti tekevät.Toistaa sitä faktana niin tälläkin foorumilla jotkut pitää totena.Natsi-Saksan propagandaministeri Joseph Goebbels lausui aikanaan tiivistettynä seuraavaa: ”Kun valhetta toistaa riittävän usein, muuttuu sen ennen pitkää todeksi.”
Taloustutkimus on ottanut kantaa keskusteluun perussuomalaisten kuntavaalimainoksesta Lappilainen-lehdessä. Mainoksessa väitettiin esimerkiksi, että Marinin hallitus aikoisi korottaa polttoaineveroja korotetaan 30 senttiä litralta.
Perussuomalaisten mukaan tiedot perustuvat Taloustutkimukselta tilattuun tutkimukseen.
Taloustutkimuksen toimitusjohtajan Jari Pajusen allekirjoittamassa tiedotteessa kirjoitetaan, että Taloustutkimuksen roolia laskelmien tekijänä on syytä täsmentää.
– Ensinnäkin Taloustutkimus Oy ei väitä, että hallitus aikoisi nostaa bensiiniveron hintaa niin, että sen hinta nousisi 30 s/l, vaan kyse on Perussuomalaisten omassa mainonnassaan esiin tuomasta väitteestä. Valitettavasti puoluesihteeri Simo Grönroos ei tuo tätä asiaa selvästi esiin kommentoidessaan vaalimainosta Iltalehdessä. Hinnankorotuksen esiin nostaminen on mainostajan valinta. Valitettavasti Taloustutkimukselle ei tarjottu mahdollisuutta nähdä mainosta etukäteen, kirjoitetaan Taloustutkimuksen tiedotteessa.

Taloustutkimuksen Holm: ”Piti arvioida jollain tavalla”​

Pasi Holm on Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja.

Korottaako Sanna Marinin hallitus polttoaineveroja 30 senttiä litralta?

Vuosi sitten kaikista raporteista, jotka tulivat hallituksen taustaryhmistä, pystyi laskemaan, että se oli noin 30 senttiä.

Mistä yksittäisistä raporteista?

– Muun muassa huutokauppamenettely bensiinin myyntiin ja Aalto-yliopiston päästöoikeusmalli. Sieltä pystyy arvioimaan, mitä se merkitsisi valtion verotuloihin ja että se olisi noin 30 senttiä. Ja oli siellä monia muitakin (raportteja).

– Hallitus ei silloin ollut tehnyt päätöstä, eikä se tietenkään vieläkään ole tehnyt päätöstä, mutta ne varaumat ja laskentapohjat on siellä.

– Ja Traficomistakin tuli sellainen juttu, että jos polttoaineen hinta nousee 50 senttiä (litralta), niin sillä ei ole mitään vaikutusta liikennekäyttäytymiseen. Eli ei ole faktaa, hallitus ei ole päättänyt. Piti arvioida jollain tavalla, että mitä ne tällä hallituskaudella tekee, jos ne tekee ne tavoitteensa. Että jos ne tavoitteet päätetään, niin se johtaa tähän. Jos näitä ei tehdä, niin sitten ei päästä tavoitteeseen.

 
Miten mahtaa edetä, vai oliko spontaani päähänpisto jota Finnair tms. valtionyhtiö tulee harmittelemaan kulissien takana lähiaikoina?
Menee varmaan silleen perinteisesti. Että ollaan julkisuudessa jotain mieltä, mutta sitten neuvotteluissa suljetun oven takana todetaan sen olevan vain politiikkaa ja ei välitetä siitä...
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Ei toimi ihan noin kiinalaisten kanssa, se kasvojen menetys on iso juttu. Marin tuskin tätä tajuaa kun on kiire hyvesignaloimaan.
No tuota Kiinan ihmisoikeustilannetta on pidetty esillä jo sen neljännesvuosisadan, että ei se ihan joku Marinin juttu ole. Ja ihan hyvin on kauppa käynyt eikä kukaan ole menettänyt kasvojaan, kun syytökset ovat Kiinan valtiota kohtaan eivätkä nimeltä mainittuja yksilöitä.
 
Kirjoittaja kuvasi onnistuneesti otsikossa mielipidettään:
Mitäs hittoa? Onko tuossa laskuvirhe:

"Asioita on joskus hyvä suhteuttaa. Minkä verran Suomi maksaa EU-jäsenyydestä tulevan budjettikauden eli seitsemän vuoden aikana?
Yhteensä 16,7 miljardia euroa. Onko se paljon vai vähän?
Suomen väkiluku on noin 5,518 miljoonaa. 16,7 miljardia jaettuna seitsemällä ja edelleen jaettuna väkiluvulla on yhtä kuin 43,2 euroa. Sen verran me jokainen suomalainen maksamme EU-jäsenyydestä per vuosi.
Samaa luokkaa on kuntosalin kuukausimaksu, puoli tankillista bensaa tai vaikka kampaajalla käynti."

Laskin aivan itse, koska jotenkin tuntui turhan pieneltä: 16 700 000 000 € / 7 / 5 518 000 = 432,351... €

Pilkkuvirhe, tahallinen vai tahaton? :rolleyes:

edit: jaa olikin korjattu jo: "Korjattu kello 15.48: Suomalaisen maksama summa EU:lle vuosittain on 432 euroa.",

silti


edit2: jaa täällä olikin jo asia noteerattu... kirjoitin kun lueskelin ketjua eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jak
No tuota Kiinan ihmisoikeustilannetta on pidetty esillä jo sen neljännesvuosisadan, että ei se ihan joku Marinin juttu ole. Ja ihan hyvin on kauppa käynyt eikä kukaan ole menettänyt kasvojaan, kun syytökset ovat Kiinan valtiota kohtaan eivätkä nimeltä mainittuja yksilöitä.
Kyseessä on julkinen nöyryytys täysin turhan twitter-öyhötyksen ja irtopisteiden keräämisen nimissä, ja todennäköisesti jälleen tasavallan presidentin ohi. Jos luulet ettei Kiinan lähetystö noteeraa pääministerin twitteriä tai ettei tuollaisilla lausunnoilla olisi mitään vaikutusta, et selvästi ole ollut riittävästi tekemisissä kiinalaisten kanssa. Ei se tietenkään mihinkään noottikriisiin johda.
 
Iltalehden juttu on hieman epäselvästi taitettu, mutta ilmeisesti noin puolivälissä haastateltava vaihtuu PS:n Simo Grönroosista Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Pasi Holmiin. Holm selostaa, että laskelmien perusteella, jos hallitus toimii rationaalisesti mm. valtion verotulot huomioiden, korotus tulee olemaan noin 30 senttiä litra. Holm vielä toteaa, että Traficomin arvion mukaan 50 sentin korotus ei vaikuta liikennekäyttäytymiseen mitenkään.

IL:

Taloustutkimuksen Holm: ”Piti arvioida jollain tavalla”

Pasi Holm on Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja.

Korottaako Sanna Marinin hallitus polttoaineveroja 30 senttiä litralta?

– Vuosi sitten kaikista raporteista, jotka tulivat hallituksen taustaryhmistä, pystyi laskemaan, että se oli noin 30 senttiä.

Mistä yksittäisistä raporteista?

– Muun muassa huutokauppamenettely bensiinin myyntiin ja Aalto-yliopiston päästöoikeusmalli. Sieltä pystyy arvioimaan, mitä se merkitsisi valtion verotuloihin ja että se olisi noin 30 senttiä. Ja oli siellä monia muitakin (raportteja).

– Hallitus ei silloin ollut tehnyt päätöstä, eikä se tietenkään vieläkään ole tehnyt päätöstä, mutta ne varaumat ja laskentapohjat on siellä.

– Ja Traficomistakin tuli sellainen juttu, että jos polttoaineen hinta nousee 50 senttiä (litralta), niin sillä ei ole mitään vaikutusta liikennekäyttäytymiseen. Eli ei ole faktaa, hallitus ei ole päättänyt. Piti arvioida jollain tavalla, että mitä ne tällä hallituskaudella tekee, jos ne tekee ne tavoitteensa. Että jos ne tavoitteet päätetään, niin se johtaa tähän. Jos näitä ei tehdä, niin sitten ei päästä tavoitteeseen.



Taktisesti siirretty kuntavaalien jälkeiseen aikaan?

Mutta siis en tiedä mistä Traficom on analyysinsä repäissyt (veikkaan hihaa), ettei 50snt korotuksella oli vaikutusta liikennekäyttäytymiseen vaan verotulot kasvaisivat 1:1 veronkorotuksen kanssa. Aivan silkkaa kuraa. Käy samoin kuin rikesakkokorotusten kanssa, että sakkomäärät tippuvat hullun lailla ja kokonaisuus on miinuksella.. tai niin kuin kävi alkoholiveron noston kanssa, että viron tuonti kasvoi ja kokonaisuus on miinuksella... tai niinkuin olisi käynyt soten kanssa, että yksityistämisen kanssa kokonaisuus olisi ollut miinuksella... tai niinku uudet fazerit marssi rajan yli eläkkeitämme maksamaan, niin kokonaisuus onkin miinuksella... tai niinku... aina vitun miinuksella ja kansa maksaa ja olot silti kurjistuu.
 
Kyseessä on julkinen nöyryytys täysin turhan twitter-öyhötyksen ja irtopisteiden keräämisen nimissä, ja todennäköisesti jälleen tasavallan presidentin ohi. Jos luulet ettei Kiinan lähetystö noteeraa pääministerin twitteriä tai ettei tuollaisilla lausunnoilla olisi mitään vaikutusta, et selvästi ole ollut riittävästi tekemisissä kiinalaisten kanssa. Ei se tietenkään mihinkään noottikriisiin johda.
Oletko huomannut kiinalaisten lopettaneen kaupan Tiibetin tilanteen arvostelijoiden kanssa? Tai kuinka heitä arvostellaan ns. hikipajojen toiminnasta. Juu, en minäkään. Ehkäpä heillä on sen verran paksu nahka etteivät jaksa kiinnostua asukasluvultaan jonkun suurkaupungin lähiön kokoisen valtion pääministerin lausunnosta, joka vaihtuu kuitenkin vaalien jälkeen toiseen. Heillä on vähän pidempi perspektiivi.

Ehkäpä siinä on joku syy että kauppavaltuuston saapuessa asiaa hoitaa ammattilaiset ja poliitikot keskittyvät siihen omaan asiaansa eli poseeraamiseen julkisuudessa...
 
Back
Top