Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Käytännössä päästökauppajärjestelmä toimisi niin, että polttoaineen jakelija joutuisi ostamaan fossiilisen polttoaineen jakeluoikeuksia valtion huutokaupoista.

Valtio rajoittaisi huutokaupattavien oikeuksien määrää vähitellen niin, että fossiilisten polttoaineiden myynti vähenisi sitä kautta. Käytännössä tämä johtaisi polttoaineiden hintojen nousuun sitä mukaan kuin myyntilupien määrä vähenisi.

Taas mennään. Lopputulosta ei varmasti nähdä ennen vaaleja.
 
Erosin konfirmaatiota seuranneella viikolla, kun suku vaati rippijuhlia aika lujasti. Tuli 5 vuotta nassikkana katseltua Helsingin Tuomiokirkkoa kuoropoikana sisältäpäin, ja siinäpä meikäläisen kiintiö tuli täyteen tälle elämälle. Lisäksi riparileirillä oli ihmeen salliva ote erilaiseen pienempien/ heikompien kiusaamiseen lätkäpelaajien toimesta tyttöjen edessä, mitä en voinut sietää.
Ollenkaan.
Voikos alaikäinen erota itse?
 
Luuletko, että täällä lammasmaassa kukaan nousee yhtään mihinkään? Vitut, anneliin kairataan viimeiseen asti ja silti vajukit äänestää perse märkänä näitä sekopäitä.
Tämä nähtäneen jo kuntavaaleissa. Jopa keskusta tulee saamaan torjuntavoiton. Paljon hypetetty persujen jytky jäi tuhnuksi. Näitä asioita saadaan lukea vaalien jälkeen uskokaa pois.
 
Luuletko, että täällä lammasmaassa kukaan nousee yhtään mihinkään? Vitut, anneliin kairataan viimeiseen asti ja silti vajukit äänestää perse märkänä näitä sekopäitä.

Hei TomTom. Otan nyt riskin että saan fudut tältä palstalta, mutta voisitko käyttää hiukan asiallisempaa kieltä? Antaisi paremman kuvan foorumista ulospäinkin.
 
Voikos alaikäinen erota itse?
15-vuotiaana kävin rippileirin jossain Espoon saaristossa, Suvisaaristossa todennäköisesti. Kyllä silloin voi jo tollaiset ratkaisut tehdä itse, lisäksi meikäläinen oli adoptoitu perheeseen jossa ei edes puhuttu suomea joten niitä vittujakaan kiinnosti.
Hyvin se onnistui, enkä ole ikinä kirkollisveroa maksanut, koska aikaisemmista kesäduuneista ei veroraja tainnut ylittyä... en ainakaan muista niin.
Mutta penniäkään en niistä Tuomiokirkon kuoron levymyynneistä, konserteista tai keikoista saanut myöskään.
Armeijassa sai sentään RUK:n kuorosta 4 kuntsaria :) , mikä oli enemmän kuin reilua, koska olimme vapaaehtoisina siellä. Keikat olivat lähinnä veteraaneille Kymenlaaksossa, muutamaan vanhainkotiin, yhteen sairaalaan ja johkin lastentarhaan, mikäli oikein muistelen.
Yleisö oli lähinnä ihan iloista, koska -93 - -94 oli kylmä mutta vähäluminen talvi kaakonkulmalla, eikä ollut muutakaan ilmaista viihdettä.
Lisäksi yksi kahdesta kakkosbassosta vähän köhi ajoituksen kanssa välillä, ei tarvinne sanoa kuka... punainen naama kuului Fremenille, siinä oli 8 vuoden tauon ja yhden äänenmurroksen jälkeen aidosti hommaa saada noi stemmat osumaan kohdilleen :mad:.
Ja tämä liittyy Marinin hallitukseen koska me olemme kaikki tärkeitä yksilöitä...:)
 
15-vuotiaana kävin rippileirin jossain Espoon saaristossa, Suvisaaristossa todennäköisesti. Kyllä silloin voi jo tollaiset ratkaisut tehdä itse, lisäksi meikäläinen oli adoptoitu perheeseen jossa ei edes puhuttu suomea joten niitä vittujakaan kiinnosti.
Hyvin se onnistui, enkä ole ikinä kirkollisveroa maksanut, koska aikaisemmista kesäduuneista ei veroraja tainnut ylittyä... en ainakaan muista niin.
Mutta penniäkään en niistä Tuomiokirkon kuoron levymyynneistä, konserteista tai keikoista saanut myöskään.
Armeijassa sai sentään RUK:n kuorosta 4 kuntsaria :) , mikä oli enemmän kuin reilua, koska olimme vapaaehtoisina siellä. Keikat olivat lähinnä veteraaneille Kymenlaaksossa, muutamaan vanhainkotiin, yhteen sairaalaan ja johkin lastentarhaan, mikäli oikein muistelen.
Yleisö oli lähinnä ihan iloista, koska -93 - -94 oli kylmä mutta vähäluminen talvi kaakonkulmalla, eikä ollut muutakaan ilmaista viihdettä.
Lisäksi yksi kahdesta kakkosbassosta vähän köhi ajoituksen kanssa välillä, ei tarvinne sanoa kuka... punainen naama kuului Fremenille, siinä oli 8 vuoden tauon ja yhden äänenmurroksen jälkeen aidosti hommaa saada noi stemmat osumaan kohdilleen :mad:.
Ja tämä liittyy Marinin hallitukseen koska me olemme kaikki tärkeitä yksilöitä...:)
Aika lähelle osuu Vänskä 94/95 RUK.
 
Luuletko, että täällä lammasmaassa kukaan nousee yhtään mihinkään? Vitut, anneliin kairataan viimeiseen asti ja silti vajukit äänestää perse märkänä näitä sekopäitä.
Tästä täytyy olla samaa mieltä. Mietin just aamulla,että meillä on kyllä päättäjät tottuneet liian kiltteihin alamaisiin. Espanjassa jengi on kolmatta päivää kadulla jonkun räppärin vangitsemisen takia. Enkä kehota mellakointiin mutta kunnon suurlakko olisi poikaa tämän hulluuden pysäyttämiseksi.
 
Yritetäänkö tässä kartottaa, missä vaiheessa vihdoin saadaan suomalaiset nousemaan barrikadeille? Vai ihan tieten tahtoen halutaan tehdä tilaa äärioikeistolle?
Ei, tässä käytetään ytimissä kerätty ja vielä potentiaalisesti kerättävänä oleva hyvepääoma luonnon pelastamiseksi.
 
205, täysi talvikurssi, tulenjohto.
Ohoh, insinööriainesta! Itse olin kivääri-sherpana pyssylinjalla, tykinruokaa niinkuin on ollut tapana ehdottaa. Mutta viihdyin silti huomattavan hyvin verrattuna Parolaan, josta meikäläinen sinne luojan kiitos putkitettiin.
Parolannummi oli viheliäinen mesta, kuri oli todella kova johtuen vaunuista. 2 viikon sode-paitsiot olivat ihan peruskauraa, jos syntyi varusmiehen aiheuttama vaaratilanne Pstk:ssa, eli lähestyi vaunua kuolleesta kulmasta ja meinasi jäädä alle.
Vaunut olivat silloin T-72-, MTLB- ja BMP-2 -kalustoa, näin selvityksenä. Niissä oli kolmen ja kahden ja kolmen miehen miehistöt, eikä niistä nähnyt paskaakaan katveisiin.

Ja olihan siellä Jääkäritykistörykmenttikin neuvosto-telatykkeineen :) .
Haminasta sitten Kaartiin, joka Santahaminassa oli noin 220km lähempänä omaa himaa Espoossa Haminaan verrattuna.
Mikä oli ihan hieno juttu.
 
Ohoh, insinööriainesta! Itse olin kivääri-sherpana pyssylinjalla, tykinruokaa niinkuin on ollut tapana ehdottaa. Mutta viihdyin silti huomattavan hyvin verrattuna Parolaan, josta meikäläinen sinne luojan kiitos putkitettiin.
Parolannummi oli viheliäinen mesta, kuri oli todella kova johtuen vaunuista. 2 viikon sode-paitsiot olivat ihan peruskauraa, jos syntyi varusmiehen aiheuttama vaaratilanne Pstk:ssa, eli lähestyi vaunua kuolleesta kulmasta ja meinasi jäädä alle.
Vaunut olivat silloin T-72-, MTLB- ja BMP-2 -kalustoa, näin selvityksenä. Niissä oli kolmen ja kahden ja kolmen miehen miehistöt, eikä niistä nähnyt paskaakaan katveisiin.

Ja olihan siellä Jääkäritykistörykmenttikin neuvosto-telatykkeineen :) .
Haminasta sitten Kaartiin, joka Santahaminassa oli noin 220km lähempänä omaa himaa Espoossa Haminaan verrattuna.
Mikä oli ihan hieno juttu.
Lapseni on jo käynyt Parolan.... ja joo DI. Teen kyllä ihan eri duuneja kuin perus DI. Minunkin perusyksikössä oli kova kuri ja tulenjohtajaa lähelläkään ei ollut sijoitukseni. Epäilen, että pystyisin haarukoimaan sinut Fremen, koska olen Pirkanmaalta ja ystäviäni oli paljon Parolassa. Olet 80% vuonna 74 syntynyt.
 
Back
Top