Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Vittu että oot tyhymä jos oikeasti luulet että hommat menee näin .
No ei ne nykyisellä tyylillä menekään, mutta voitaisiin hyvällä pelisilmällä ulosmitata tän viherhöyhötyksen hyödyt samalla tavalla kuin esim Luxemburg hoitaa pankkisektoria omaan taskuun. Toinen vaihtoehto on kehittää jotain muuta tuotetta sellusta, esim vaatekuidut, mutta taitaa olla liian pääomaintensiivistä ja Suomeen ei uskalla uikkarit investoida suht poukkoilevan poliittisen ympäristön vuoksi.
 
Tässä esimerkki nykyisestä avoimesta ja modernista johtamisesta suomen korruptiovapaassa yhteiskunnassa:


On se hyvä, että suomessa ei hevin lopu korkeapalkkaiset pääjohtajanvirat. Ja että ulkomailta löytyy tarvittaessa lisää kun syöttiläille tarvitaan lepopaikkoja raskaiden vastuutehtävien jälkeen.
 
Nykyinen hallitus petaa tulevaisuuteen ja valloittaa avainpaikkojan mahdollisimman paljon, jotta seuraavan hallituksen - joka siis ei ole niin vasemmistolainen - on hankalampi saada edistymään omia linjauksiaan.
Seuraavan hallituksen on hyvä tiedostaa tämä kyynärpää-taktiikka ja oman agendan varmistaminen.

Jälleen kerran: valtaa ei anneta - se aina otetaan
.
 

Lotta Ansakorven avoin kirje hallitukselle​

"Arvon päättäjät ja Suomen hallitus,

Kirjoitan nyt teille tämän avoimen kirjeen, koska en voi olla enää hiljaa. Minuun on ottanut lähiviikkojen ja kuukausien aikana useampi tapahtuma-, ravintola- ja palvelualan yrittäjä täysin murtuneena yhteyttä.

He ottavat minuun yhteyttä, koska minä tiedän miltä tuntuu, kun elämä tuhoutuu ja kuinka lähellä olin itse tehdä lopullisen ratkaisun tilapäiseen ongelmaan viisi vuotta sitten. Minun elämäni tuhoutui viimeksi 2016 yhtiökumppanin tekemän petoksen seurauksena, jouduin asettamaan yhtiöni konkurssiin, menetin kaiken mitä minulla oli, velkaannuin satojatuhansia, ahdistuin valtavasti ja lopulta olin menettää myös henkeni. Kirjoitin aiheesta tositapahtumiin perustuvan kirjan nimeltä "Vaihtoehtona Kuolema" ja se on se syy, miksi tuntemattomat ihmiset ottavat minuun yhteyttä. Mutta nyt ei ole kyse minusta, eikä mun kirjasta. Minä selviän tästä jotenkin. Ehkä.

Viimeisin yhteydenotto tuli viime yönä tuntemattomalta yrittäjältä. Hänen yritystoimintansa on ollut kielletty tai kannattamattomaksi rajoitettu jo yli vuoden ajan, kuten minunkin. Hänellä on kuukausittaisia kuluja ja firman mukana on tuhoutumassa koko elämä. Hän kertoi, että on kuunnellut kirjani kuluneen vuoden aikana 4 kertaa. Miksi? Koska yhtä monta kertaa hän on suunnittelut vakavasti itsensä tappamista. Kirjani auttaa häntä pysymään joten kuten elämänsyrjässä kiinni. Hän sanoi, että ainoa syy selviytymiseen tähän asti on ollut tarinani vertaistuki, että jos minä olen selvinnyt, hänkin selviää. Vielä yhden päivän. Hyvä niin. Mutta sitten hän jatkoi, että hän ei tiedä jaksaako hän tästä enää enempää, koska hän tietää että mitään ei ole enää tehtävissä. Hän katsoo päivä päivältä kun hänen elämäntyönsä ja elämänsä hiljalleen tuhoutuu silmien edessä. Koti lähtee alta. Puskurit on käytetty aikaa sitten ja velkaa on otettu selvitäkseen pandemian ajan, koska tukea luvattiin. Sitä ei ole tullut ja silti toimia ei saa. Ja nyt ei ole enää mitään tehtävissä ja kaikki menee alta. Jäljelle jää vain velat.

Arvon päättäjät ja erityisesti Rouva Pääministeri: te sanoitte vuosi sitten ettei yksikään yritys tule menemään konkurssiin rajoitusten takia. Että te pidätte meistä huolen. Yksikään. Ymmärrän, että ei teilläkään ole ollut kristallipalloa vuosi sitten miten tämä tulee menemään, mutta tuossa asemassa oletan teillä silti olevan jotain talousosaamista ja edes vähäinen ymmärrys yrittäjyydestä Suomessa, koska te päättäjäthän niitä päätöksiä meitä yrittäjiä koskien teette.

En oikein tiedä, miten tämän kiroilematta ja fiksusti sanoisi, joten on se nyt perkele että sitä apua ei meille tapahtuma-alan ihmisille saada aikaiseksi, vaikka meidän perustuslaillinen oikeus elinkeinon harjoittamiseen on ollut jo yli vuoden kiellettyä!!! Onhan siellä ollut Mikko Kososet ja Vesalat ja Leppilammet ja monet muut erittäin pätevät alamme ihmiset moneen kertaan aivan selvällä suomenkielellä vieläpä kertomassa että miten!! Ei ole varmastikaan olemassa yhtä tukimuotoa joka sopisi kaikille ja emme sitä pyydäkään. Me pyydämme taloudellista apua ja vapauden tehdä kannattavasti töitä. Valtaosa meistä on ollut tyhjän päällä jo yli vuoden!

Enää ei voida katsoa edes yritysten liikevaihtoja, se juna meni jo aikoja sitten. Ei ole juurikaan terveitä yrityksiä jäljellä, ei kannattavaa liiketoimintaa, ei liikevaihdon laskua, kun liikevaihtoa ei ole! Eikä toistaiseksi tule, niin kauan kun rajoitukset ovat voimassa. Ja tämä on yksin rajoitusten syytä, eikä kannattamatonta liiketoimintaa!! Ja tähän teillä on kyllä faktoja ja tarkkoja lukuja minua pätevämmältä taholta yllinkyllin.

Apurahaperustaisen tuen lisäksi meille pitää tulla suoria tukia. Meidän taiteilijoiden apurahaperustainen tukeminen nimittäin tökkää ainakin kolmeen asiaan: ensinnäkin sen saaminen edellyttää yleensä jo pidempää uraa, eli vankkaa kokemusta ja menestystä alalta. Sitä ei ole uraansa aloittelevilla tai vähän aikaa toimineilla, eivätkä kaikki meistä ole niitä tähtiä. Toiseksi siinä pitää hakea rahoitusta taiteelliseen työhön, projektiin tmv, jota tässä tilanteessa ei ole mahdollista edes toteuttaa. Puhun nyt siis ensisijaisesti meistä esiintyvistä taiteilijoista. Kolmanneksi apurahan saa noin 10% kaikista hakijoista/haku, 90% jää ilman vaikka esityksiä saisi esittää normaalioloissa.

Arvon hallitus, kertokaa lisäksi minulle miksi Finnair voi lentää täydellä koneella Helsingistä Lappiin lähtövalmisteluineen 2h kestävän ajan, sulloen nämä 200 matkustajaa vierekkäin pieneen putkeen, mutta teatterissa tai konsertissa maskipäässä turvaväleillä (ilmastoidussa isossa tilassa) istuminen on kielletty? Mikä peruste tälle aivan käsittämätömälle epätasa-arvoisuudelle on, että muutamaa alaa voidaan mielivaltaisesti rajoittaa, kun toiset saavat toimia lähes normaalisti?

Rouva Pääministeri, sinä olet arvatenkin tämän astisen elämäsi haastavimmassa työtilanteessa ja empatiani taakkaasi kohtaan on aitoa. Haluan kuitenkin sanoa sinulle ja kollegoillesi, että toistelemanne "nyt pitää vaan jaksaa" ja "olemme kaikki samassa veneessä" saa minut täydellisen raivon partaalle. Me emme todellakaan ole kaikki samassa veneessä ja tässä ei ole mistään jaksamisesta kysymys. Vaan toimeentulosta! Elinkeinon harjoittamisen perustuslaillisesta oikeudesta, joka meiltä tapahtuma-alalta on nyt tätä kirjoittaessa jo 13 kuukautta järjestelmällisesti ollut kielletty tai täysin kannattamattomaksi rajoitettu.

Ja tiedätkö mitä, minä olen toiselta ammatiltani koulutettu terapeutti. Minä näen tämän vaikutukset jo nyt ja pahoin pelkään, että meillä kenelläkään ei ole pienintäkään aavistusta siitä, kuinka kalliiksi tämä katastrofi vielä yhteiskunnalle tulee tulevaisuudessa. Tämä mitä nyt koitetaan pelastaa, maksetaan myöhemmin jossain muualla ja maksajana on sinun lapsesi.

Meidän tapahtuma-alan kokonaisliikevaihto ennen pandemiaa oli 2,35 miljardia euroa! Miten sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä?! Meidän ala työllisti ennen kokonaisuudessaan 200 000 ihmistä!! Ei se ole mitään pikku puuhastelua, jota tehdään, kun ei ole parempaakaan tekemistä. Lisäksi tulee vielä välillinen arvoketju, joka ulottuu majoituspalveluihin, takseihin, ravintoloihin jne. Lista on lähes loputon.

Minä lupaan tehdä nyt ja tulevaisuudessa kaikkeni auttaakseni omalla panoksellani ihmisiä eteenpäin, niin taiteellisella puolella kuin mieleterveyden osalta. Mutta se ei riitä, jos ihmiset eivät tule toimeen, menettävät yrityksenä, elämäntyönsä, kotinsa, kaiken. Kuunnelkaa mun kirja, vaikka työmatkalla, niin ymmärrätte miksi tuntemattomat ihmiset minuun tarrautuvat hukkuessaan. Minä tiedän, mistä puhun ja mistä selvisin.

Me tapahtuma-alalla emme pyydä teitä poistamaan rajoituksia ennen kuin se on riittävän terveysturvallista, me olemme tämän kyllä useasti sanoneet! Minä vaadin teiltä tasapuolista kohtelua meille taiteilijoille, freelancereille, yksinyrittäjille, tapahtuma-, ravintola- ja palvelualan ihmisille. Meille ihan tavallisille tyypeille, jotka maksamme verot, asumiset, vellit ja verkkarit. Se raha palautuu kyllä takaisin kiertoon. Sillä jos meidän 200 000 yrittäjää/työtekijää jää työttömyyskorvaukselle jatkossa, hävittäen mennessään myös työpaikat, niin se se vasta kalliiksi tulee.

Minun luottamukseni siihen, että te päättäjät pidätte myös meistä monimuotoisista itsensätyöllistävistä taiteilijoista ja tapahtuma-alan yrittäjistä huolta, ei ole koskaan ollut näin alhainen. Me kelpaamme kyllä vaalitilaisuuksiin esiintymään ja auttamaan hyväntekeväisyydessä, mutta kun me tarvitsemme konkreettista apua, huutomme kaikuu kerta toisensa jälkeen tyhjille seinille. Tämä tuntuu ja näyttää siltä, että te järjestelmällisesti aiotte tuhota meidät. Te olette pettäneet meidät. Todistakaa minun olevan väärässä.

Kunnioittaen,

Lotta Ansakorpi, yrittäjä, taiteilija, terapeutti"


Kuva: Lotta Ansakorven albumi
 
Viimeksi muokattu:
Natsikortti lävähti kehysriihen alle :rolleyes:

Eurooppaministeri IL:lle: Natsit nousivat valtaan, kun ei elvytetty​

VILLE MÄKILÄ | 19.04.2021 | 08:41
Tytti Tuppuraisen mukaan valtioiden velan kasvu täytyy hyväksyä.
Eurooppaministeri Tytti Tuppurainen (sd.) sanoo Iltalehden haastattelussa, että EU:n yhteistä elvytyspakettia tarvitaan, jotta talous pysyy käynnissä myös kriisiaikana.
–Sosiaalidemokraattina ajattelen, että kun puhumme taloudesta, puhumme ihmisistä. Kysymyksessä ovat ihmisten työpaikat, eli meillä pitää olla säällinen talouskasvu, jotta emme ajaudu hirvittävään vakavaan kriisin.
Tuppuraisen mukaan riittävällä elvytyksellä voidaan välttää myös historian virheet. Esimerkiksi hän ottaa kansallissosialistisen puolueen nousun valtaan Saksassa 1930-luvulla.
–Saksassa pelättiin 1930-luvulla hyperinflaatiota ja puolustettiin talouskuria sekä vahvaa markkaa. Työttömyyden annettiin kasvaa, mikä johti siihen, että äärioikeisto nousi valtaan, Tuppurainen sanoo IL:lle.
Elvytysrahastossa EU-maat valtuuttavat komission hankkimaan 750 miljardin euron edestä lainaa, joka jaetaan jäsenmaille vastikkeettomina avustuksina ja lainoina. Suomi saisi rahoista arviolta 2,9 miljardia euroa ja maksaisi siitä vuoteen 2058 mennessä 6,6 miljardia euroa.
–Nyt ei pidä pelätä elvytystä, vaan hyväksyä valtioiden velan kasvu, Tuppurainen sanoo IL:lle.
 
Arvon hallitus, kertokaa lisäksi minulle miksi Finnair voi lentää täydellä koneella Helsingistä Lappiin lähtövalmisteluineen 2h kestävän ajan, sulloen nämä 200 matkustajaa vierekkäin pieneen putkeen, mutta teatterissa tai konsertissa maskipäässä turvaväleillä (ilmastoidussa isossa tilassa) istuminen on kielletty? Mikä peruste tälle aivan käsittämätömälle epätasa-arvoisuudelle on, että muutamaa alaa voidaan mielivaltaisesti rajoittaa, kun toiset saavat toimia lähes normaalisti?

Tämä logiikka ei ole mullekaan avautunut. Ehkä Finnairin omistajapohja ja asiakasprofiili ovat taanneet erilaisen -kohtelun-...... Tarmokkaasti pitäisi vaan nyt availla tätä koronasirkusta ja potkia rokottamista eteenpäin. Kyllä tästä pitää uskaltaa liikahtaa eteenpäin, ei liene tarkoitus sentään maata virustulessa tulevaan Harmagedoniin asti.
 
Tämä logiikka ei ole mullekaan avautunut. Ehkä Finnairin omistajapohja ja asiakasprofiili ovat taanneet erilaisen -kohtelun-...... Tarmokkaasti pitäisi vaan nyt availla tätä koronasirkusta ja potkia rokottamista eteenpäin. Kyllä tästä pitää uskaltaa liikahtaa eteenpäin, ei liene tarkoitus sentään maata virustulessa tulevaan Harmagedoniin asti.
Se on sitä vastuullista lentämistä, kysy vaikka tytiltä :cool:
 
KRP maalittaa Yli-Viikaria. Epäilee Viikarin käyttäneen tuhansien eurojen edestä lentopisteitä omaksi hyväkseen. KRP tuo epäilyksensä julkisuuteen, vaikka kysymyksessä on vasta epäily. En välttämättä hämmästyisi vaikka itsensä oikeushäsleri Pöysti olisi maininnut Tytille, ettei lentopisteiden käyttöä voida ruveta penkomaan. Voitiinpa kuiten.
 
Tämä logiikka ei ole mullekaan avautunut. Ehkä Finnairin omistajapohja ja asiakasprofiili ovat taanneet erilaisen -kohtelun-...... Tarmokkaasti pitäisi vaan nyt availla tätä koronasirkusta ja potkia rokottamista eteenpäin. Kyllä tästä pitää uskaltaa liikahtaa eteenpäin, ei liene tarkoitus sentään maata virustulessa tulevaan Harmagedoniin asti.

Yritin etsiä silmiini sattunutta pilakuvaa, jossa porukka jonottaa nätisti turvaväleissä lentoasemalla ja hetkeä myöhemmin istuu tiiviisti lentokoneessa. Elin aikaisemmmin käsityksessä, että jos jollakin matkustajalla on flunssapöpö, niin lentokoneen ilmanvaihto pitää huolen siitä, että kaikilla on sama pöpö nenussa lennon päätyttyä.
 
Yritin etsiä silmiini sattunutta pilakuvaa, jossa porukka jonottaa nätisti turvaväleissä lentoasemalla ja hetkeä myöhemmin istuu tiiviisti lentokoneessa. Elin aikaisemmmin käsityksessä, että jos jollakin matkustajalla on flunssapöpö, niin lentokoneen ilmanvaihto pitää huolen siitä, että kaikilla on sama pöpö nenussa lennon päätyttyä.
Finnairin vastaus asiaan:

 
Vähän sellainen fiilis että Tytti-paraisella on vielä musta pataässä hihassa... valitettavasti normaalilla järjellä varustetun ihmisen on käytännössä mahdotonta keksiä mikä se saattaisi olla.
Tytti on sekoittanut ässän ja kakkosen. Helppohan se on erehtyä kun pata-maassa molemmat ovat mustia.
 
Natsikortti lävähti kehysriihen alle :rolleyes:


On se hankalaa hommaa, kun jos ei elvytetä niin tulee natsit ja jos elvytetään niin sosialistit...

Toisaalta ne natsit hoitivat työttömyyden vähän paremmin varustelullaan sekä sotimisellaan. Ja voisihan sitä ilkeämielisesti todeta, että sodan jälkeen Saksassa oli rakennusmiehillä puuhaa...

Mutta ei Tytin olisi tarvinnut Saksasta mallia ottaa talouskuriin. Kyllä eräässä toisessakin s-kirjaimella alkavassa maassa pidettiin talouskuria parhaana keinona 80/90-lukujen taitteessa. Työttömiähän siinäkin syntyi mutta natsien sijaan tulivat eu-federalistit. Joku demari siellä silloinkin hääri...

No, toistaiseksi on vielä leipää ja virastot tarjoavat sirkushuveja... jo muinaiset Roomalaiset..
 
Kyllä meidän hallituksella on joku ideologinen inho ravintoloita vastaan. Ei voi muulla selittää miksi tätä sektoria kohdellaan niin huonosti hallituksen puolesta.
No katso kun meillä on tuollainen sosialistityttöhallitus, joka haluaa olla reilu. Kun köyhemmillä ihmisillä ei ole muutenkaan varaa käydä ravintoloissa ja kuppiloissa, laitetaan ne kiinni keskituloisille ja porhoillekin solidaarisuudesta vähätuloisia kohtaan.
 
Back
Top