Tunnetko itsesi nyt nokkelaksi. Luetun ymmärtäminen taisi hiukan tökkiä. Ei se mitään, sellaista sattuu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tunnetko itsesi nyt nokkelaksi. Luetun ymmärtäminen taisi hiukan tökkiä. Ei se mitään, sellaista sattuu.
No tällä saitilla on paljon lukijoita ja he kyllä varmasti osaavat sitten lopulta arvioida näitä meidänkin kirjoituksia. Tällaiset kumman isä on vahvempi keskustelut ovat lopulta aika säälittäviä varsinkin kun mennään jo lopulta ohitse koko keskustelun aiheen ja alkaa oman egon suojelu. Omalta osaltani lopetan tämän tähän.Argumentointivirhe – Wikipedia
fi.wikipedia.org
Korkeat koulutusvaatimukset ovat varsinkin julkishallinnon puolella täysin keinotekoisia.Ei voi kun sanoa huh huh. Sä taidat olla persu ja jos tuo kuvastaa teidän aatetta, niin toivon syvästi, että ette koskaan saa valtaa. Laitan yhden esimerkin: teistä maahanmuutto on no no. Sitä kuitenkin on (ja kiihtyvällä tahdilla, kiitos teidän edellisen vallan kauden). Näiden mamujen lapset menee kaikki (tai suurin osa) läpi päiväkodin ja eskarin, mitä luulet millainen vaikutus asiaan on, että onko siellä heidän kanssa osaavaa henkilöstöä vai vähemmän osaavaa. Kiinnostaisi mikä on sinun koulutustaustasi ja ammattisi. Ja ettet heitä vastapalloa, niin minä olen DI ja teen duunikseni johtajan pestiä. Se ei tee minusta huonompaa tai parempaa. Jos tuo on persujen kanta, niin sotiii Jussin 3000 egeä kuussa juttuja vastaan aika kovasti.
Ei hassumpi idea... siitähän on ollut ikuisuus-spekulaatioita että Boeing ostaa ton putkan, noh jahka pääsee taas jaloilleen. Ja muutenkin hyvä firma!Minulle löysä fyrkka on ehkä kuten muillekkin ,se mikä kärsii hävitä ettei joudu taloudellisiin vaikeuksiin, esim. ostin keväällä Bombardierin osakkeita 11000kpl. ja toivon että ne nousee normaaliin jotta se auttaa että pääsen ostamaan Azimutin veneen....
Edit. pieni aika tarkennus.
Noh, näinhän se on, Suomi on aina ollut pääomaköyhä maa ja sellaisena pysynee, syynä poikkeuksellisen "laaja veropohja" joka vain lähtökohtaisesti kuristaa ja kuivattaa koko yksityistä sektoria.Juuri näin. Pointtini onkin se, että pitääkö ns. löysälle pääomalle antaa sellaista valtaa kuin nyt on de facto? Löysä ja laiska pääoma on pitkässä juoksussa mato omenassa. Ei sitä pidä kannustaa laiskuuteen. Suomessa politikoidaan ainoastaan työvoiman parissa, milloin se on laiskaa ja milloin se ei tee tarpeeksi töitä ja varsinkaan tarpeeksi halvalla. Eläkkeellekin se työvoimapahis on työntymässä ennen kuolemaansa. Laiskan pääoman lelliminen ei ole osoitus dynaamisesta yhteiskunnasta, vai mitä. Parhaimmillaan yhteiskunta tarjoaa alustan sijoittaa pääomia. Olisihan nannaa, jos suomalaiset sijoittaisivat suomalaiseen elämänmenoon löysää fyrkkaa ja saisi siitä mainion ja turvallisen tuoton.
Jos vertaa Ruotsin pääomien kruunusijoituksia Ruotsiin, niin onhan ero huima vs. Suomi, vai mitä sanoo esim. jäsen @Fremen ?
Et välttämättä ole tutustunut aineistoon, mitä maahanmuutosta Euroopassa on saatavilla? Olet kaivanut ajattelunbunkkerisi napanöyhdän varaan, tästä olet haluton luopumaan? Tuossa ajatustesi Vantaanjoen vähäisemmän haaran juoksemassa.Ei voi kun sanoa huh huh. Sä taidat olla persu ja jos tuo kuvastaa teidän aatetta, niin toivon syvästi, että ette koskaan saa valtaa. Laitan yhden esimerkin: teistä maahanmuutto on no no. Sitä kuitenkin on (ja kiihtyvällä tahdilla, kiitos teidän edellisen vallan kauden). Näiden mamujen lapset menee kaikki (tai suurin osa) läpi päiväkodin ja eskarin, mitä luulet millainen vaikutus asiaan on, että onko siellä heidän kanssa osaavaa henkilöstöä vai vähemmän osaavaa. Kiinnostaisi mikä on sinun koulutustaustasi ja ammattisi. Ja ettet heitä vastapalloa, niin minä olen DI ja teen duunikseni johtajan pestiä. Se ei tee minusta huonompaa tai parempaa. Jos tuo on persujen kanta, niin sotiii Jussin 3000 egeä kuussa juttuja vastaan aika kovasti.
Mitä ihmettä öyhötät? Minä kirjoitan, että varhaiskasvatuksessa pitää olla osaavia ja koulutettuja henkilöitä töissä eikä mitään kadulta revittyjä. Kirjoitat minulle täysin ohi aiheen.Et välttämättä ole tutustunut aineistoon, mitä maahanmuutosta Euroopassa on saatavilla? Olet kaivanut ajattelunbunkkerisi napanöyhdän varaan, tästä olet haluton luopumaan? Tuossa ajatustesi Vantaanjoen vähäisemmän haaran juoksemassa.
Esimerkki varhaiskasvatuksen suhteen. Tanska on määrittämässä tähän osallistumista pakolliseksi. Miten ajattelet, voisiko tämä jotenkin heijastella vaikkapa alkeellisenkin kielen osaamisen tason puutetta, peruskoulua aloittaessa. Tietyistä maista maahanmuuttavilla ryhmillä. Vai onko kyse aivan perusmuotoisesta pahuudesta.
Tuo "Laitan yhden esimerkin" -ajatuspöyhiö, tuulen huutaessa läpi kummastakin korvasta, on tavallaan kovin kertova. Tosin valitettavasti eri suuntaan kuin ehkä tarkoitus olisi. Ehdotan tutustumaan vaikkapa "teemavuoteen luonnontieteellisten aineiden osaamistason suhteen". Saattaisit yllättyä. Ei-niin-kivaan-suuntaan. Toki, mikäli rasismilla on halua selittää mikä tahansa yhteiskunnallinen ilmiö, estradi epäilemättä tässä on kaltaisillesi vapaa. Vapaa kaikesta perinteisesti ajatellusta kriittisestä ajattelusta.
Sitten tuo esiin tuomasi koulutustausta.. Itse olen tottunut harrastamaan kommunikointia luonnontieteissä tohtoritason saavuttaneiden henkilöiden parissa, joten DI on statuksensaavuttelussa hieman huvitusta aiheuttavaa. Muutenkin. Statuksenheiluttelu, asiakysymysten asialliseen käsittelyyn nähden, lähinnä myötähäpeää aikaan saa. Ota häpeä ja niele se. Ansaitusti.
Eiköhän se kunta- ja valtiotalouden höttö ole ihan jossain muualla kuin varhaiskasvatuksessa. Tingi vaan varhaiskasvatuksesra, niin karvaasti sen Suomi tulecaisuudessa maksaa.Korkeat koulutusvaatimukset ovat varsinkin julkishallinnon puolella täysin keinotekoisia.
Niiden tarkoitus on kohottaa ammatin statusta ja palkkaa. Itse työtehtävän kanssa sillä ei välttämättä ole suurta merkitystä.
Mitä tulee palkkakuoppaan, tuskin kukaan päiväkodinopettajan tehtävään lähteneen mielessä oli suuret rahat. Jos ihmistä kiinnostaa hyvä/suuri palkkaa hän opiskelee ihan muuta. Sama koskee tavallisia opettajia peruskoulussa ja monia muita. Jos on halua maksaa enenmmän näissä tehtävissä oleville, on tasan kaksi vaihtoehtoa, pienentää alan hallintoa, tai lisätä verotusta. Suurin osa kansalaisista ei halua lisää veroja ja virkamiehet (ja poliitikot) eivät halua pienentää hallintoa.
Siksi palkkoja ei voida nostaa, ilman että tingitään jostain.
Valitettavasti painoit kovanpuoleisen, en viitsinyt sinulle samoin vastata.Pahoittelut "Vänskälle", kovanpuoleisesta - itsesensuroinnin jälkeenkin - tekstistä. Ei tietenkään tarvetta ole juuri sinun henkilöösi käydä. Jätetään nyt tuo kuitenkin sellaisenaan olemaan.
Hyvin mahdollista, että tässä tuli enemmän tunteen kuin substanssin kautta suollettua tekstiä. Pahoittelut tästä! Olisi näin itselleni huomiona, hyvä katsoa tekstejä hieman pidemmälle kuin viimeisimmät.Mitä ihmettä öyhötät? Minä kirjoitan, että varhaiskasvatuksessa pitää olla osaavia ja koulutettuja henkilöitä töissä eikä mitään kadulta revittyjä. Kirjoitat minulle täysin ohi aiheen.
Asia kunnossa! Ja kiitos kun laitoit tuon.Hyvin mahdollista, että tässä tuli enemmän tunteen kuin substanssin kautta suollettua tekstiä. Pahoittelut tästä! Olisi näin itselleni huomiona, hyvä katsoa tekstejä hieman pidemmälle kuin viimeisimmät.
Pahoittelut vielä tuosta tunteenomaisesta reagoinnista. Hyvä olisi edes alkeellisella tasolla tekstin kokonaisuuksiin perehtyä, ennen vastinetta. Käsi on ylhäällä virheen merkiksi.Asia kunnossa! Ja kiitos kun laitoit tuon.
Minun puolesta homma kunnossa!Pahoittelut vielä tuosta tunteenomaisesta reagoinnista. Hyvä olisi edes alkeellisella tasolla tekstin kokonaisuuksiin perehtyä, ennen vastinetta. Käsi on ylhäällä virheen merkiksi.
Jatketaan mielekästä keskustelua asialinjoilla...
Edit; kirjoitusvirhe
Minulla on sama periaate. Paskat housussa on turha selitellä, koska mitäs se auttaa. Anteeksipyyntö ja eteenpäin. Jos toinen ei anna anteeksi, niiin sille ei voi mitään. Sitä paitsi sun tykitys minulle oli hiton hyvin kirjoitettu, melkein vitutti ja mieli teki tykittää takaisin ja tehdä virhe siinä.. Pirkanmaalle korjoitit.Tämä selvä. Kun mokaillaan, ei selitellä. Minun moka. Ei selittelyjä. Hyvät kesän jatkot sinne jonnekin.
Kuten huomasit, varhaiskasvatus on vain esimerkki.Eiköhän se kunta- ja valtiotalouden höttö ole ihan jossain muualla kuin varhaiskasvatuksessa. Tingi vaan varhaiskasvatuksesra, niin karvaasti sen Suomi tulecaisuudessa maksaa.
Nyt yleistät, minä otin kantaa varhaiskasvatukseen. Siellä paalutetaan Suomen tulevaisuutta. Siellä on duunissa maisteritason ihmisiä ja he eivät todellakaan ole tyytyväisiä palkkaansa, mutta tekevät silti. Mutta ei niihin hommiin jatkossa hakeudu enää yhtä hyvää porukkaa, kun tiedossa on "huono" palkka. Nykynuoret ovat tietoisempia kuin minun nuoruudessa (ehkä sinäkin olet lähellä minun ikäluokkaa). Minä kun arvioin asioita siten, että pohdin vaikka sitä, että mitä voi tienata työuran aikana, ei houkuta kouluttautua varhaiskasvatukseen. Mitä sinä tienaat kuukaudessa? Sopiiko sinulle, että ilmoitaudut esimerkiksi ja teet tästä lähtien työsi 2500 palkalla?Kuten huomasit, varhaiskasvatus on vain esimerkki.
Enkä ole tinkimässä siitä, olen vastustamassa sen henkilöstön palkankorotuksia ja sanon, että siinä ja monessa muussakin julkishallinnon duunissa työajan lisääminen (40h/viikko) ja lomien supistaminen maksimissaan viiteen viikkoon. Päin vastoin palkankorotukset johtaisivat henkilöstön vähennyksiin koska rahat eivät riittäisi korotuksiin.
Onko varhaiskasvatus sitten tärkeämpää kuin moni muu peruspalvelu?
Mielestäni kyllä ja ei.
Kulttuuri on osa-alue josta voidaan helposti säästää, jos teatteri, tai operalipun hinta tuplaantuu ei kenenkään terveys, tai tulevaisuus siitä tuhoudu (paitsi tietysti niiden joiden leipä tulee tästä julkisilla varoilla kustannetuista taiteista). Urgilaistenkielten, tai feminismin tutkimuksen rahoituksen katkaisu tuskin aiheuttaa suurta tuho, mutta paitsi tietysti näiden tutkijoiden joukossa.
Opetus-, terveys-, sosiaali-, pelastus-, poliisitoimi, sekä puolustus (plus moni muu vastaava) ovat sitten eri asia. Niitä ei voi lakkauttaa ja niiden rahoituksen vaje näkyy suoraan kansalaisten hyvinvoinnissa ja turvallisuudessa.
KirjastonHOITAJAn virkaan pitää edelleen olla korkeakoulututkinto. Kirjastovirkailijan hommaan riittää vähempi. Tosin käytännössä useimmat ovat edelleen korkeakoulutettuja.Hoitokeino tilanteeseen on sama, jota on sovellettu muillakin aloilla. Mataloitetaan pääsyvaatimuksia ammattiin. Ennen AMK-aikakautta esim kirjastonhoitajan virkaan mielivällä käytännössä piti olla suoritettuna korkeakoulututkinto. Palkka oli kehno koulutuksen pituuteen ja vaativuuteen nähden. Sitten tuli AMK ja nyt riittää että on reipas poika tai tyttö tai muun sukupuolinen tai maahanmuuttaja ja on käynyt jossain koulussa, tai tuntee jonkun joka on kävellyt koulun ohi.