Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Se myös jaksaa mietityttää tällaista yksinkertaista, että miksi EU-maat haalivat niin innokkaasti työvoimaa EU:n ulkopuolisista maista? Tai no, ei se oikeasti ihmetytä.

Se myös jaksaa mietityttää tällaista yksinkertaista, että miksi EU-maat haalivat niin innokkaasti työvoimaa EU:n ulkopuolisista maista? Tai no, ei se oikeasti ihmetytä.
Ne esimerkit mitä itse olen näitä eu alueen ulkopuolisia tavannut niin täytyy todella ihmetellä että miksi, ei ne kaverit ole paljoa huonompia kuin amiksen 1 vuoden alussa mutta kun niiden perkeleiden kanssa ei löydy edes yhteistä kieltä, ei toimi englanti, ranska tai espanjakaan, ainut mikä vähän kääntää päätä on vitullinen PERKELE huuto jopa puolaksi murtaen ja vähän kurwaa kaveriksi...

Hoitokeino tilanteeseen on sama, jota on sovellettu muillakin aloilla. Mataloitetaan pääsyvaatimuksia ammattiin. Ennen AMK-aikakautta esim kirjastonhoitajan virkaan mielivällä käytännössä piti olla suoritettuna korkeakoulututkinto. Palkka oli kehno koulutuksen pituuteen ja vaativuuteen nähden. Sitten tuli AMK ja nyt riittää että on reipas poika tai tyttö tai muun sukupuolinen tai maahanmuuttaja ja on käynyt jossain koulussa, tai tuntee jonkun joka on kävellyt koulun ohi.
Ei voi kun sanoa huh huh. Sä taidat olla persu ja jos tuo kuvastaa teidän aatetta, niin toivon syvästi, että ette koskaan saa valtaa. Laitan yhden esimerkin: teistä maahanmuutto on no no. Sitä kuitenkin on (ja kiihtyvällä tahdilla, kiitos teidän edellisen vallan kauden). Näiden mamujen lapset menee kaikki (tai suurin osa) läpi päiväkodin ja eskarin, mitä luulet millainen vaikutus asiaan on, että onko siellä heidän kanssa osaavaa henkilöstöä vai vähemmän osaavaa. Kiinnostaisi mikä on sinun koulutustaustasi ja ammattisi. Ja ettet heitä vastapalloa, niin minä olen DI ja teen duunikseni johtajan pestiä. Se ei tee minusta huonompaa tai parempaa. Jos tuo on persujen kanta, niin sotiii Jussin 3000 egeä kuussa juttuja vastaan aika kovasti.

Ei voi kun sanoa huh huh. Sä taidat olla persu ja jos tuo kuvastaa teidän aatetta, niin toivon syvästi, että ette koskaan saa valtaa. Laitan yhden esimerkin: teistä maahanmuutto on no no. Sitä kuitenkin on (ja kiihtyvällä tahdilla, kiitos teidän edellisen vallan kauden). Näiden mamujen lapset menee kaikki (tai suurin osa) läpi päiväkodin ja eskarin, mitä luulet millainen vaikutus asiaan on, että onko siellä heidän kanssa osaavaa henkilöstöä vai vähemmän osaavaa. Kiinnostaisi mikä on sinun koulutustaustasi ja ammattisi. Ja ettet heitä vastapalloa, niin minä olen DI ja teen duunikseni johtajan pestiä. Se ei tee minusta huonompaa tai parempaa. Jos tuo on persujen kanta, niin sotiii Jussin 3000 egeä kuussa juttuja vastaan aika kovasti.
Ootko persufoobikko?

Ratkaisut ovat teknisesti helppoja, mutta käytännössä vaikeita koska löysällä pääomalla on niin suuri valta eikä se pääoma halua tehdä työtä tai ottaa riskejä.

Löysällä pääomalla on vaihtoehtoja. Ja kun tietty isänmaallisuus on silkkaa sananhelinää, oikeasti, niin sijoitettu pääoma löytää kohteensa muualta kuin kotimaasta tavattoman helposti. Jos ns. löysä pääoma ei halua sijoittaa Suomeen, niin miksi sillä on valtaa? Aivan.

• Tykkää
Reactions: jak
Näiden mamujen lapset menee kaikki (tai suurin osa) läpi päiväkodin ja eskarin, mitä luulet millainen vaikutus asiaan on, että onko siellä heidän kanssa osaavaa henkilöstöä vai vähemmän osaavaa

Varhaiskasvatuksen rullan läpi seilaavat myös kantistenavat melkoisella prosentilla. On ihan eri asia -säilyttää lapsia- päivähoidoissa kuin -varhaiskasvattaa heidät-. Varhaiskasvatus oikeasti valmistaa lapset kouluelämään ym. ja se ei kyllä onnistu siten, että varhaiskasvattajien koulutusvaatimuksia lasketaan.

Nykyisessä peruskoulussa sen resursseilla huudettaisiin apuva ja ei ei ei, jos luokkiin alkaisi sännätä ekaluokkalaisia, joiden varhaiskasvatus olisi korvattu päivähoitosäilyttämisellä. Jos jonkun puolueen seuraavaan vaaliohjelmaan kirjataan tuo tavoite, niin odottelen kyllä popcornit käsillä siitä sukeutuvaa keskustelua. :)

En ole persufoobikko ja monissa asioissa jopa samaa mieltä, mutta en todellakaan tällaisissa. Täysin katastrofaalisia heittoja, että madalletaan koulutustasoa varhaiskasvatuksen ammattilaisilta. Baikal sen analysoi hyvin tuossa edellä
Mistä sitten löysit persut tuohon viestiisi?

Mistä sitten löysit persut tuohon viestiisi?
Kirjoitin, että sä taidat olla persu, eli oletan niin, eli minun henk. koht. oletus, ei fakta. Valitettavasti olen kuullut tämänsuuntaisia kommentteja aiemmin kovasti persuja kannattavilta henkilöiltä. Siihen en ota kantaa mikä on kyseisen puolueen virallinen kanta.

Kirjoitin, että sä taidat olla persu, eli oletan niin, eli minun henk. koht. oletus, ei fakta. Valitettavasti olen kuullut tämänsuuntaisia kommentteja aiemmin kovasti persuja kannattavilta henkilöiltä. Siihen en ota kantaa mikä on kyseisen puolueen virallinen kanta.
Näetkö persuja pesuhuoneessasi, jutteletko niille?

Olet nyt erehtynyt henkilöstä jolle kirjoitit.

Näetkö persuja pesuhuoneessasi, jutteletko niille?

Olet nyt erehtynyt henkilöstä jolle kirjoitit
Kysyit minulta, että mistä kiskaisin persut viestiini, kun vastasin nimimerkille Starpom. Vastasin sitten sinulle, niin että referoin tuota alkuperäistä viestiäni ja yritin kertoa, että miksi kirjoitin persuista. No viestini oli epäselvä tai lukijan kapasiteetti ei riittänyt. Pahoittelut osaltani.

Löysällä pääomalla on vaihtoehtoja. Ja kun tietty isänmaallisuus on silkkaa sananhelinää, oikeasti, niin sijoitettu pääoma löytää kohteensa muualta kuin kotimaasta tavattoman helposti. Jos ns. löysä pääoma ei halua sijoittaa Suomeen, niin miksi sillä on valtaa? Aivan.
Mielestäni löysä pääoma hakeutuu mielestään sopiviin kohteisiin, joissa on sijoitetulle pääomalle nousun mahdollisuutta, sillä ilmaisia lounaita ei ole missään jaossa, aina on ketunhäntä kainalossa.

Kysyit minulta, että mistä kiskaisin persut viestiini, kun vastasin nimimerkille Starpom. Vastasin sitten sinulle, niin että referoin tuota alkuperäistä viestiäni ja yritin kertoa, että miksi kirjoitin persuista. No viestini oli epäselvä tai lukijan kapasiteetti ei riittänyt. Pahoittelut osaltani.
Kerro nyt mistä löysit persut tähän keskusteluun?

En usko, että PS-puoluekone päästäisi tuollaista suustaan, kannattajistosta voi toki irrota mitä tahansa. Niinkuin irtoaa muidenkin puolueiden kannattajilta milloin mitäkin. Hiukka epäreilusti PS-linjan töräytykset takuulla tuodaan esille.

Meidän pitäjässä PS-ihmiset tekivät ihan siistin kuntavaalikampanjan. Yksi ainoa ehdokas töräytteli ja hän on yksilönä patologinen tapaus. Ja niitä on myös muissa puolueissa, käyttävät vaan vähän sofistikoituneempia ilmaisuja. Kyllä tonne paikallisvaltaankin pyrkii ihmisiä, joiden ei pitäisi olla vallan kanssa tekemisissä lainkaan.

Huoh. Luepas nyt aiemmat vieatini. Tiivistän vielä kerran: epäilin Starpomin olevan persu, koska olen muiltakin persuilta kuullut samansuuntaisia mielipiteitä kuin Starpomilla oli viestissään.
Eli epäilit jonkun olevan persu... koska muutkin persut...

Toistan kysymykseni: Ootko persufoobikko?

Ei tartte vastata. :)

Mielestäni löysä pääoma hakeutuu mielestään sopiviin kohteisiin, joissa on sijoitetulle pääomalle nousun mahdollisuutta, sillä ilmaisia lounaita ei ole missään jaossa, aina on ketunhäntä kainalossa.

Juuri näin. Pointtini onkin se, että pitääkö ns. löysälle pääomalle antaa sellaista valtaa kuin nyt on de facto? Löysä ja laiska pääoma on pitkässä juoksussa mato omenassa. Ei sitä pidä kannustaa laiskuuteen. Suomessa politikoidaan ainoastaan työvoiman parissa, milloin se on laiskaa ja milloin se ei tee tarpeeksi töitä ja varsinkaan tarpeeksi halvalla. Eläkkeellekin se työvoimapahis on työntymässä ennen kuolemaansa. Laiskan pääoman lelliminen ei ole osoitus dynaamisesta yhteiskunnasta, vai mitä. Parhaimmillaan yhteiskunta tarjoaa alustan sijoittaa pääomia. Olisihan nannaa, jos suomalaiset sijoittaisivat suomalaiseen elämänmenoon löysää fyrkkaa ja saisi siitä mainion ja turvallisen tuoton.

Jos vertaa Ruotsin pääomien kruunusijoituksia Ruotsiin, niin onhan ero huima vs. Suomi, vai mitä sanoo esim. jäsen @Fremen ?

Minulle löysä fyrkka on ehkä kuten muillekkin ,se mikä kärsii hävitä ettei joudu taloudellisiin vaikeuksiin, esim. ostin keväällä Bombardierin osakkeita 11000kpl. ja toivon että ne nousee normaaliin jotta se auttaa että pääsen ostamaan Azimutin veneen....

Edit. pieni aika tarkennus.

Viimeksi muokattu:
Back