Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

En malta olla linkkaamatta tänne demareiden toimintaa lakon murtajina.
Kertoiko sosiaalidemokraattisen puolueen ministeri, että jos hoitajat irtisanoutuvat töistään, he säätävät lakeja joilla hoitajat pakotetaan töihin?:oops:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/659bf013-e55d-4340-8db5-98d6352a7613

Ministeri Lindén A-Studiossa joukkoirtisanoutumisista: Uudet lait mahdollisia​

Perhe- ja peruspalveluministeri Aki Lindén kertoi Ylen A-Studiossa, että niin sanottu pakkolaki oli määrä esitellä valtioneuvostolle, mutta suunnitelmasta luovuttiin, kun hoitajien lakko peruutettiin.
Ministeri in mukaan uusien lakien valmistelu on mahdollista hoitajien työtaistelun edetessä.

Ministeri in mukaan uusien lakien valmistelu on mahdollista hoitajien työtaistelun edetessä. PETE ANIKARI
Heini Kilpamäki
[email protected]
Tänään klo 22:03
Ylen A-Studiossa tiistai-iltana haastateltu perhe- ja peruspalveluministeri Aki Lindén (sd) myönsi, että hänen oli määrä esitellä niin sanottu pakkolaki valtioneuvostolle.

Tämä olisi tapahtunut sen jälkeen kun hoitajien lakon toinen vaihe olisi alkanut keskiviikkona 20. huhtikuuta.
Tiistaina Tehy ja Super kuitenkin tiedottivat, että lakon toinen vaihe perutaan. Sen sijaan työtaistelutilanne edellyttää järjestöjen mukaan järeämpiä työtaistelutoimia, kuten joukkoirtisanoutumisia.
Juuri lain mahdollinen voimaan tulo oli järjestöille syy lakon peruuttamiseen.
Lindénin mukaan uudet lait työtaistelutilanteen edetessä saattavat tulla kyseeseen.
– Jos joukkoirtisanoutuminen alkaa realisoitua vuoden 2007 tapaan, totta kai silloin joudutaan yhteiskunnan toimesta reagoimaan. Mikä se muoto tai laki on, se on varmaan erilainen tapa reagoida.
 
Tuomioja ei käynyt tuolloin keskustelemassa Suomen Nato tai muistakaan jäsenyyksistä.
Kuka tietää mistä tuo Putinin kätyri on käynyt puhumassa? Tälläkin hetkellä se istuu puolustusvaliokunnan jäsenenä ja jopa ulkoasiainvaliokunnan varapuheenjohtajana. Noissa tehtävissä pääsee käsiksi todella arkaluonteiseen materiaaliin, joten nyt tarvittaisiin määrätietoista johtamista ja nopeita toimia SDP:n puheenjohtaja Marinilta. Niikko ja Turtiainen antoivat hyvän esimerkin miten näiden kanssa pitää toimia, miksei Tuomiojan kanssa tehdä samoin?


dd4fc53e34bc4c01bfd2dea2abf2b634ae53e96b18ba6579649573da44412021.jpg
 
En malta olla linkkaamatta tänne demareiden toimintaa lakon murtajina.
Kertoiko sosiaalidemokraattisen puolueen ministeri, että jos hoitajat irtisanoutuvat töistään, he säätävät lakeja joilla hoitajat pakotetaan töihin?:oops:

Jos pyytää Valviraa(?) poistamaan itsensä hoitajarekisteristä niin ei varmaan tarvitse lähteä?

Eikös Aki häärännyt HUS:ssa ennen? Pieniä sotkuja joita hän ei enää muista...
 
En malta olla linkkaamatta tänne demareiden toimintaa lakon murtajina.
Kertoiko sosiaalidemokraattisen puolueen ministeri, että jos hoitajat irtisanoutuvat töistään, he säätävät lakeja joilla hoitajat pakotetaan töihin?:oops:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/659bf013-e55d-4340-8db5-98d6352a7613

Ministeri Lindén A-Studiossa joukkoirtisanoutumisista: Uudet lait mahdollisia​

Perhe- ja peruspalveluministeri Aki Lindén kertoi Ylen A-Studiossa, että niin sanottu pakkolaki oli määrä esitellä valtioneuvostolle, mutta suunnitelmasta luovuttiin, kun hoitajien lakko peruutettiin.
Ministeri in mukaan uusien lakien valmistelu on mahdollista hoitajien työtaistelun edetessä.

Ministeri in mukaan uusien lakien valmistelu on mahdollista hoitajien työtaistelun edetessä. PETE ANIKARI
Heini Kilpamäki
[email protected]
Tänään klo 22:03
Ylen A-Studiossa tiistai-iltana haastateltu perhe- ja peruspalveluministeri Aki Lindén (sd) myönsi, että hänen oli määrä esitellä niin sanottu pakkolaki valtioneuvostolle.

Tämä olisi tapahtunut sen jälkeen kun hoitajien lakon toinen vaihe olisi alkanut keskiviikkona 20. huhtikuuta.
Tiistaina Tehy ja Super kuitenkin tiedottivat, että lakon toinen vaihe perutaan. Sen sijaan työtaistelutilanne edellyttää järjestöjen mukaan järeämpiä työtaistelutoimia, kuten joukkoirtisanoutumisia.
Juuri lain mahdollinen voimaan tulo oli järjestöille syy lakon peruuttamiseen.
Lindénin mukaan uudet lait työtaistelutilanteen edetessä saattavat tulla kyseeseen.
– Jos joukkoirtisanoutuminen alkaa realisoitua vuoden 2007 tapaan, totta kai silloin joudutaan yhteiskunnan toimesta reagoimaan. Mikä se muoto tai laki on, se on varmaan erilainen tapa reagoida.
Mikä mahtaisikaan olla mekkaloinnin määrä jos hallituksessa olisikin esim kok/kesk/ps?
Onneksi on kuitenkin esdeepee työkansan asialla. Elämme kyllä mielenkiintoisia aikoja, monella tavalla..
 
Suomessa olisi Nato-jäsenyyden jälkeen aika kunnon historiapyykille..Tiitisen listoineen yms

Eipä vaan taida onnistua se pyykinpesu.

Aivan liikaa on vieläkin toimintaa siellä päättävissä elimissä jotka rahalla ostettu.
Ja tälläkin palstalla se on kuin härälle punainen vaate jos siitä huomauttaa, valitettavasti.:(
 
Ongelma onkin siinä että Suomen verotus, palkkataso, ostovoima sekä pohjoinen ilmasto eivät yksinkertaisesti houkuttele hyötymaahanmuuttajia. Miksi se osaaja tulisi tänne kun tarjolla on myös Sveitsi ja Norja? Turvallinen, vakaa ja rauhallinen maa jossa on erinomaiset koulut olisi voinut olla keskeinen vetovoimatekijä, mutta vihervasemmisto halusi tästäkin eroon koska monikulttuurisuus on vaan niin ihanaa.
Eikös edellinen suuri mamujen vyöry ollut 2015 ja hallitus: kokoomus + keskusta + persut? En usko, että isossa mittakaavassa hyötymaahanmuuttoa itse palkkataso rokottaa ja palkan suora verotuskin on alle keskikutuloisilla todella maltillista. Suuremmilla palkkatuloilla verotus onkin sitten törkeän korkea. Suomessahan varsinainen ongelma on listaamattomien pörssiyristysten naurettavan pieni verotus tiettyyn osaan asti, kun omapääoma on kunnossa (puhutaan n. 7-8 % verokannasta).
 
Eikös edellinen suuri mamujen vyöry ollut 2015 ja hallitus: kokoomus + keskusta + persut? En usko, että isossa mittakaavassa hyötymaahanmuuttoa itse palkkataso rokottaa ja palkan suora verotuskin on alle keskikutuloisilla todella maltillista. Suuremmilla palkkatuloilla verotus onkin sitten törkeän korkea. Suomessahan varsinainen ongelma on listaamattomien pörssiyristysten naurettavan pieni verotus tiettyyn osaan asti, kun omapääoma on kunnossa (puhutaan n. 7-8 % verokannasta).
Odotan että keskustelu ottaa kierroksia ja nokitan perintöveron reippaalla korottamisella.
 
Suomessahan varsinainen ongelma on listaamattomien pörssiyristysten naurettavan pieni verotus tiettyyn osaan asti, kun omapääoma on kunnossa (puhutaan n. 7-8 % verokannasta).

Kuinkas paljon täällä on listaamattomia yrityksiä joilla on arvoa niin paljon että sieltä voi ottaa kunnon tilin? Ja kuinka montaa asia sitten koskee... Jos saa yrityksensä miljoonan arvoiseksi niin onko 80 000€ osinkoa liikaa, tai siis 74 000€ verojen jälkeen... Eiköhän tuokin yritys ole jo veroja eri muodoissa maksanut joten pitääkö vielä henkilöverottaa omistajaa rankemmin kun hän haluaa hyötyäkin jotain menestyksestään...
Neljälle omistajalle joilla on tasamäärä omistusta tuo tekisi 18 500€ käteen verojen jälkeen. Sillä ei vielä rikastu ellei ole useita omistuksia. Taitavat mahtua linja-autoon sellaiset ihmiset...
 
Kuinkas paljon täällä on listaamattomia yrityksiä joilla on arvoa niin paljon että sieltä voi ottaa kunnon tilin? Ja kuinka montaa asia sitten koskee... Jos saa yrityksensä miljoonan arvoiseksi niin onko 80 000€ osinkoa liikaa, tai siis 74 000€ verojen jälkeen... Eiköhän tuokin yritys ole jo veroja eri muodoissa maksanut joten pitääkö vielä henkilöverottaa omistajaa rankemmin kun hän haluaa hyötyäkin jotain menestyksestään...
Neljälle omistajalle joilla on tasamäärä omistusta tuo tekisi 18 500€ käteen verojen jälkeen. Sillä ei vielä rikastu ellei ole useita omistuksia. Taitavat mahtua linja-autoon sellaiset ihmiset...
Voidaan toki ruveta asiasta keskustelemaan. Yritys maksaa yhteisöveroa 20%. Yrityksen maksama vero on hinnoiteltu takuulla tuotteen/palvelun tms. sisään, joka kuuluu yrityksen toimintaan, jos näin ei ole, niin sitten on yrityksen tavassa hinnoitella toimintaansa vikaa. Listaamattomassa yrityksessä omistaja/-t myös hyvin usein (en sano aina, mutta hyvin hyvin usein) hyödyntävät yritystä omassa taloudessaan tavoilla, joista pitäisi maksaa veroa, mutta ei makseta. Keskustelun aiheena olevan omistajayrittäjän verotus naurettavan pientä suhteessa siihen, että mitä palkansaaja maksaa tuloistaan, kun puhutaan palkansaajasta, joka tienaa vuositasolla selvästi yli mediaanin.

Tuota "erittäin edullista" osinkoa voidaan maksaa 8% nettovarallisuudesta ja korkeintaan 150 000€/a/osakas. Kun listaamattomalla yrityksellä on nettovarallisuutta ja jakokelpoista varallisuutta, niin aina päästään tätä hyödyntämään. 150000 eurosta jääkin sitten omalle tilille 138000 euroa, kun pääsee täysimääräisenä hyödyntämään. Palkansaajan on saadakseen sama tienattava n. 300000 euroa vuodessa (brutto).

Ja turha sitten sanoa, että jokainen voi alkaa yrittäjäksi, no niin voi. Minä halusin vaan nostaa esiin Suomessa vallitsevaa epätasa-arvoa liittyen verotukseen. Yhtä lailla sitten tikun nokkaan nostettavaa olisivat sitten valtion jakamat erilaiset avustukset ihmisille, jotka eivät viitsi käydä töissä tai ainakin välttelevät parhaansa mukaan jne.
 

Minä nyt hain sitä että sen puljun saaminen sille tasolle että löytyy varaa maksella niitä edullisia osinkoja reilusti ei ole ihan helppo juttu... jos joka vuosi jää puljuun niin paljon että siitä on varaa maksaa 150k€/osakas, niin minun mielestä tuollaisia yrityksiä tarvitaan lisää Suomeen ja eikä perustajia pidä siitä rangaista.
 
Minä nyt hain sitä että sen puljun saaminen sille tasolle että löytyy varaa maksella niitä edullisia osinkoja reilusti ei ole ihan helppo juttu... jos joka vuosi jää puljuun niin paljon että siitä on varaa maksaa 150k€/osakas, niin minun mielestä tuollaisia yrityksiä tarvitaan lisää Suomeen ja eikä perustajia pidä siitä rangaista.
En nyt ymmärrä miten heitä on rangaistu tai ollaan rankaisemassa? Heitähän käsitellään hyvinkin kannustavasti nykyisin. Kun veroja pitää korottaa, joka on fakta, niin mihin sitten kohdistaisit tulevat korotukset? Meinaatko, että ansiotuloverotusta voidaan vielä kiristää? Minulle jää tienaamastani eurosta alle 50 senttiä itselle ja kyllä se tuntuu jo hiukan kohtuuttomalta.
 
En nyt ymmärrä miten heitä on rangaistu tai ollaan rankaisemassa? Heitähän käsitellään hyvinkin kannustavasti nykyisin. Kun veroja pitää korottaa, joka on fakta, niin mihin sitten kohdistaisit tulevat korotukset? Meinaatko, että ansiotuloverotusta voidaan vielä kiristää? Minulle jää tienaamastani eurosta alle 50 senttiä itselle ja kyllä se tuntuu jo hiukan kohtuuttomalta.
Sama ongelma minullakin on tienatun euron kanssa, eli en nyt olisi ansiotuloverotusta kiristämässä. IMO, 49% pitäisi olla maksimi ansiotulon vero%...

En minä tiedä mikä olisi oikea taso.. toki nuo listaamattomat voitaisiin pistää samalle viivalle muiden kanssa ja laittaa joku xxk€ raja _kaikille_ pääomatuloille verottomuuden kanssa. Vaikka 10k-15k jos nyt pitää alkaa lukuja heittelemään. Sekä lisäksi pitäisi yrittää saada se EU:n laajuinen "veroparatiisikielto", konsernilainoineen.

Mutta sen sijaan että lähtisin korottamaan veroja niin lähtisin tarkistelemaan menoja. Jos on varaa pistää tuonne miljardi sekä tonne toinen, niin eihän tässä köyhiä olla... siinä sitten katsottaisiin mm. kehitysapurahoja sekä yritystukia. Kumpiakin on pidetty aika hyödyttöminä mutta kukaan ei ole uskaltanut niihin koskea... Lapsilisiäkin maksetaan 1,5mrd/vuosi...
 
Kuka tietää mistä tuo Putinin kätyri on käynyt puhumassa? Tälläkin hetkellä se istuu puolustusvaliokunnan jäsenenä ja jopa ulkoasiainvaliokunnan varapuheenjohtajana. Noissa tehtävissä pääsee käsiksi todella arkaluonteiseen materiaaliin, joten nyt tarvittaisiin määrätietoista johtamista ja nopeita toimia SDP:n puheenjohtaja Marinilta. Niikko ja Turtiainen antoivat hyvän esimerkin miten näiden kanssa pitää toimia, miksei Tuomiojan kanssa tehdä samoin?

Ongelmana on varmaan se että Marin on myös pääministeri, ei vain puoluejohtaja. Olisi huono homma jos valtioneuvostosta käsin alettaisiin kampittamaan eduskunnan jäsentä. Eduskunnan oman puhemiehistön tehtävä on hoitaa kansanedustajien kurittaminen jos tarvis. Voisi arvata että SDP:n sisällä jo langat laulaa mutta Marin on nykyisessä positiossaan tavallaan jäävi ryhtymään mihinkään näyttäviin toimiin.

Sama asetelma ja reviirijako näkyy myös Nato-käsittelyn aikataulun epämääräisyydessä. Presidentti ja hallitus ylläpitävät tarkoituksella sitä kuvaa että pallo on eduskunnalla ja se itse päättää asian etenemistahdista. Toisen selonteon antaminen jopa ennen ensimmäisen käsittelyn päättymistä on johdonmukaisesti liitetty tilanteen äkilliseen muuttumiseen, niin että nuo kaksi tahoa ainakin näennäisesti nyt pysyttelevät taka-alalla ja eduskunta framilla. Samalla on korostettu että taustakeskustelua ja tiedonvaihtoa käydään jatkuvasti kaikkien puolueiden kesken, tässäkin eduskuntaryhmiä (eikä puolue-elimiä jne.) painottaen. (Tällähän voi olla oikeasti merkitystä silloin jos jossain Nato-jäsenmaassa täytyy arvioida onko Suomen hakemuksella käytännössä kantavuutta eli kansan mandaatti takana. Eduskunnastahan sellainen tulee.)

Turtiaisen on helpompi potkia porukkaa eduskuntaryhmästään, koska siinä ei ole tuota hallitus vs eduskunta -hankaluutta mukana. Oliko Lindtman vielä demareiden vastaava? Hänelle kai tämä homma kuuluisi.
 
Sama ongelma minullakin on tienatun euron kanssa, eli en nyt olisi ansiotuloverotusta kiristämässä. IMO, 49% pitäisi olla maksimi ansiotulon vero%...

En minä tiedä mikä olisi oikea taso.. toki nuo listaamattomat voitaisiin pistää samalle viivalle muiden kanssa ja laittaa joku xxk€ raja _kaikille_ pääomatuloille verottomuuden kanssa. Vaikka 10k-15k jos nyt pitää alkaa lukuja heittelemään. Sekä lisäksi pitäisi yrittää saada se EU:n laajuinen "veroparatiisikielto", konsernilainoineen.

Mutta sen sijaan että lähtisin korottamaan veroja niin lähtisin tarkistelemaan menoja. Jos on varaa pistää tuonne miljardi sekä tonne toinen, niin eihän tässä köyhiä olla... siinä sitten katsottaisiin mm. kehitysapurahoja sekä yritystukia. Kumpiakin on pidetty aika hyödyttöminä mutta kukaan ei ole uskaltanut niihin koskea... Lapsilisiäkin maksetaan 1,5mrd/vuosi...
Olen ihan samaa mieltä.
 
Back
Top