Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Taisi Sanna taas vähän laskeskella lööperiä.
Jo takavuosista tiedetään, että joillain ministereillä on tapana " puhua niin totta kuin voin ".
Toimittajille pidetyssä selitystilaisuudessa Marin nimenomaisesti sanoi, että hän ei käytä virka-autoa vapaa-aikana. Ilmeisesti virka-autosta ei voi puhua jos Seiskan selostus pitää paikkansa.
.

Jo takavuosista tiedetään, että joillain ministereillä on tapana " puhua niin totta kuin voin ".
Toimittajille pidetyssä selitystilaisuudessa Marin nimenomaisesti sanoi, että hän ei käytä virka-autoa vapaa-aikana. Ilmeisesti virka-autosta ei voi puhua jos Seiskan selostus pitää paikkansa.
.
"sen sanon että en ole val..pääministerin virka-autolla liikkunut yksityisaikanani" on suora lainaus. Näissä pitää olla todella tarkkana koska Marinkin on, haluaa selvästi antaa kuvan ettei örvellysreissu ole mennyt kuljetuksienkin osalta valtion piikkiin, mutta Seiska voi silti olla täysi oikeassa virka-autosta, ilman että Sanna jäi kiinni suorasta valheesta. Pääministerin omalla, panssaroidulla autolla ei varmaan olla oltu liikkeellä.

"En ole itse nähnyt että olisi käytetty huumeita", no eihän sitä kaikkea voi huomata jne, siksi toistellaan noita tarkasti opeteltuja lauseita ettei vahingossakaan jää valheesta kiinni.

Olen kommentoinut valmiuden romahtamista murehtivia puheenvuoroja. Yhteiskunnan horjuttamiseen en osallistu, sillä olen vannonut valan siitä, että puolustan isänmaatani. Toivoisin ihmosten yleensä ja reserviläisten erityisesti hiukan miettivän kenen kelkkaan hyppäävät.
En ole valmiuden romahtamisesta nähnyt kovinkaan raflaavaa juttua, siitä kylläkin että pääministerillä ei näytä olevan kovin suurta hinkua osallistua noihin talkoisiin.

Päin vastoin, sijaisjärjestelyitä korostetaan jatkuvasti. Mutta en näkisi vaikkapa sotatilanteessa erityisen järkevänä, että komppanianpäällikkö vetäisi perseet olalle komppanian ollessa rintamavastuussa, ja selittelisi että onhan meille nimitetty varapäällikkö, huoli pois!

Kun vastuun pitäisi olla pääministerillä, pitääkö varamiehiehen olla selvispäiten siltä varalta, että pääministeri kuitenkin päättää lähteä radalle? Eli jättää vastuun kylmästi muille, koska siitähän tässä on kyse:

Ei pääministerin tarvitse miettiä mitä ja miten toimitaan, vaan hyväksyä päätökset ja kantaa niistä vastuu.

Kyllä se on Sanna Marin perskohtaisesti joka tätä venettä keikuttaa, ei hänen toimintansa arvostelijat.

Viimeksi muokattu:
Sanna Marin: – En muista yhtenäkään kertana tapahtuneen niin, edes korona-aikana tai edes sota-aikana, etteikö meillä olisi ollut etukäteisesti tietoa siitä, milloin me tarvitsemme esimerkiksi valtioneuvoston koolle päätöksiä tekemään.
-
-
Talvisodan alkaessa oli Kekkonen Cajanderin hallituksessa sisäasiainministerinä. 30.11.1939 varhain aamulla soi hänen kotonaan puhelin. Viipurin läänin maaherra Manner ilmoitti lähimmälle esimiehelleen, että
venäläiset joukot olivat ylittäneet rajan.
Kekkonen soitti heti pääministerille ilmoituksesta ja ehdotti, että hän itse soittaisi eräille hallituksen jäsenille ja pääministeri toisille ja että valtioneuvoston istunto olisi pidettävä oitis.
Pääministeri Cajander sääntöihin tottuneena virkamiehenä empi:
- Tarkoitatko sinä, että meidän pitäisi kokoontua ennen virka-aikaa? (joka tuolloin alkoi klo.10.00)
- Kyllä, sitä minä tarkoitan, oli Kekkosen lyhyt vastaus.
Cajanderin reaktio henki epäuskoisuutta....

Kommentoin Ahti Kurvisen osuutta ja henkilöistä riippumattomia sijaisjärjestelyjä, minkä huomannet, jos vaivaudut lukemaan viestini.

Jos Marinin jupinat kiinnostavat, niin kandee lainata suoraan sitä HS-juttua. Minua ei nimittäin kiinnosta osallistua tähän tyhjästä nyhjäistyyn ulisevien öyhöttäjien, muiden hörhöjen ja Ylilaudan käynnistämään Pro-Putin - informaatio-operaatioon. Ei vaikka ns. kunniallinenkin media haksahti siihen mukaan.

Olen kommentoinut valmiuden romahtamista murehtivia puheenvuoroja. Yhteiskunnan horjuttamiseen en osallistu, sillä olen vannonut valan siitä, että puolustan isänmaatani. Toivoisin ihmosten yleensä ja reserviläisten erityisesti hiukan miettivän kenen kelkkaan hyppäävät.
Jos ei fanita bile-Sannaa ja hyppää Jauhojengin kelkkaan on heti pro-putin öyhöttäjä. Joa jos hivenenkin kyseenalaistaa kansakunnan kaapinpäälle nostetun ihmisen toilailuja ja edesottamuksia on heti arveluttava veneenkeikuttaja? Ok, asia kunnossa..

Pääministerin kännimokailua on käsitelty myös parissa keskustelussa jotka nähtävillä Youtubessa. Suosittelen.

Tästä Viisastenklubin keskustelusta mieleeni jäi se, kuinka Marinin taustajoukot (ilmeisestikin) opastivat ohjaamaan keskustelua seikkoihin jotka yleisöstä tuntuvat ihan hyväksyttäviltä.
"tanssin lauloin ja pidin hauskaa ystävien kanssa" . Tarkoituksenmukaisesti pyritään irti siitä mikä olisi ollut pääministerin roolille haitallista: kännissä vieraassa porukassa, ei kykenevä 24/7, loma loppu, nyt nähty vasta etkot...jatkoista ei vielä ole edes kuvaa..."

23 minuuttia pohtii sitä joko Sanna Marinin lähtölaskenta on alkanut? Henkilö ei oikein ole ymmärtänyt sitä että rooli pääministeriksi on tullut puolueelta, eikä kansalta, joten tehtävä tulisi hoitaa kunnialla sen lyhyen ajan minkä pesti kestää. Marinilla oli tätimäinen imago vielä puolueessa nousun aikana, mutta vallan huipulla muuttuikin bile-hileeksi. Mitä tästä tuumaa SDP:n boomerit? Jäsenten keski-ikä on 70 v nurkilla.

Molemmat videot kannattaa katsoa sillä näkökulmalla, että ei ole ihan täysin oikein puolustaa kännisekoilevaa Sanna Marinia, jolla valtiovelvoitteena on pääministerin edustuspaikka.
.
SDP (tai mikä tahansa puolue) lykkää Marinin (tai minkä tahansa korkeaan asemaan kiivenneen jäsenen) bussin alle, kun tämä käytännössä rupeaa vaikuttamaan puolueen kannatukseen tai käy riittävästi puolue-eliitin arvojen vastaiseksi. Kyllähän Marin tuossa mokasi, mutta perinteisesti poliitikkojen kännisekoiluja ei Suomessa ole katsottu kovinkaan pahalla, esim Sirpa Pietikäisen ura poliitikkona jatkui törkeän rattijuopumuksenkin jälkeen. Itse näkisin että demarit ovat aika joustavia tässä suhteessa

SDP (tai mikä tahansa puolue) lykkää Marinin (tai minkä tahansa korkeaan asemaan kiivenneen jäsenen) bussin alle, kun tämä käytännössä rupeaa vaikuttamaan puolueen kannatukseen tai käy riittävästi puolue-eliitin arvojen vastaiseksi. Kyllähän Marin tuossa mokasi, mutta perinteisesti poliitikkojen kännisekoiluja ei Suomessa ole katsottu kovinkaan pahalla, esim Sirpa Pietikäisen ura poliitikkona jatkui törkeän rattijuopumuksenkin jälkeen. Itse näkisin että demarit ovat aika joustavia tässä suhteessa
Olisi kyllä ollut paaaljon parempi jos Sirpa Pietikäisen ura olisi loppunut tohon rattijuopumukseen.

Kommentoin Ahti Kurvisen osuutta ja henkilöistä riippumattomia sijaisjärjestelyjä, minkä huomannet, jos vaivaudut lukemaan viestini.

Jos Marinin jupinat kiinnostavat, niin kandee lainata suoraan sitä HS-juttua. Minua ei nimittäin kiinnosta osallistua tähän tyhjästä nyhjäistyyn ulisevien öyhöttäjien, muiden hörhöjen ja Ylilaudan käynnistämään Pro-Putin - informaatio-operaatioon. Ei vaikka ns. kunniallinenkin media haksahti siihen mukaan.

Eli jos Sannaa nyt arvostelee ni samalla on Suomen vihollinen? Joku vitun raja nyt tähän fanittamiseenkii.

Pietikäisen ura jatkui ja jatkuu vieläkin europarlamentaarikkona, mutta kyllä se käytännössä siivottiin pois Kokoomuksen ytimistä nopeasti ja pysyvästi.

Viina ja politiikka oli aikonaan ihan normaali yhtälö varsinkin Kekkosen valtakaudella eikä Urkkikaan lasiin sylkenyt vaikka ei hommiaan viinalla pilannut kuten monet siinä ympärillä tekivät. Monenlaista juoppoa ja tissuttelijaa on valtojohdon ytimissä nähty mutta kyllä se uraan kielteisesti vaikuttaa jos media pääsee asialla mässäilemään. Olkoonkin että Kekkosen ja vielä Koivistonkin aikakaudella nämä asiat lakaistiin maton alle myös median toimesta jos henkilöstä ei haluttu syystä tai toisesta päästä eroon. Siihen aikaan se oli helppoa kun ei ollut nettiä ja sosiaalista mediaa.

Nykyään homma on vähän muuttunut eikä juoppoja hyysätä edes poliittisissa piireissä mutta ei Marin tähän kohuun kaadu jos se ei vaikuta ratkaisevasti demareiden kannatukseen. Äänestäjät tämän lopulta ratkaisevat mutta en oikein usko että monikaan demariäänestäjä kääntää demareille selkänsä koska Marin tanssahteli ja väänteli naamaansa omituisiin asentoihin hämärissä jauhobileissä. Ovat ne antaneet anteeksi paljon isompiakin töppäilyjä ja Marinin omille kannattajille tämä räkä poskella bilettäminen taitaa olla enemmänkin meriitti kun haittatekijä :ROFLMAO:

Viimeksi muokattu:
Ilkka Kanervankin ura jatkui tekstiviestikohun jälkeen. Tuli jokaisella kerralla valituksi eduskuntaan.

Ilkka Kanervankin ura jatkui tekstiviestikohun jälkeen. Tuli jokaisella kerralla valituksi eduskuntaan.

Mutta työnnettiin puolueessa sivupoluille ja ministerin pestistä ei voinut tuon jälkeen edes haaveilla. Nyt toki miestä kehutaan kilpaa ja kehuvat nekin jotka olivat työntämässä Kanervaa bussin alle :ROFLMAO: Politiikka ei ole herkkien eikä suoraselkäisten ihmisten laji.

Uskallan kuitenkin väittää että Kokoomus on näissä asioissa suoraselkäisin puolue vaikka ei nekään puhtailla papereilla selviä jos asiaa kriittisesti tarkastellaan.

Viimeksi muokattu:
"Nimi juontuu amfetamiinin (pirin) käyttäjiltä, sillä amfetamiini laajentaa pupilleja herkistäen silmät kirkkaalle valolle ja täten kasvattaen tarvetta aurinkolaseille."
Ai miksi sisällä pidetään aurinkolaseja?

Tässä muusikko Alman sisko Anna. Hyvä esimerkki laajentuneista pupilleista. Videolla kova tarve pitää aurinkolaseja.
389abdf2a6acd7ef.jpg
J.Aution toinen instagram tili rayharautio, miksi kaikki 70 julkaisua piti poistaa jos mitään väärää ei ole tehty?
Oliko liian paljastavia valokuvia/videoita?

Kuvakaappaukset videolta paskalaatuisia, jokainen vetää omat johtopäätökset.

Vedetäänkö pöydältä jotain nenään? Miksi kaksi etualalla olevaa henkilöä hieroo nenäänsä?

Kutittaako/poltteleeko nenää? Missä ne kaikki miedot alkoholijuomapullot on videolla? Onko tunnetut huumeiden viihdekäyttäjät pääministerille hyvää seuraa?1fa030931c801d6b.jpg370051e0e102e315.jpgafb918393cdae60d.jpgcee9ad3c8217c9f3-240.jpg

Viimeksi muokattu:
"Nimi juontuu amfetamiinin (pirin) käyttäjiltä, sillä amfetamiini laajentaa pupilleja herkistäen silmät kirkkaalle valolle ja täten kasvattaen tarvetta aurinkolaseille."
Ai miksi sisällä pidetään aurinkolaseja?

Tässä muusikko Alman sisko Anna. Hyvä esimerkki laajentuneista pupilleista. Videolla kova tarve pitää aurinkolaseja.
Katso liite: 65572
J.Aution toinen instagram tili rayharautio, miksi kaikki 70 julkaisua piti poistaa jos mitään väärää ei ole tehty?
Oliko liian paljastavia valokuvia/videoita?

Kuvakaappaukset videolta paskalaatuisia, jokainen vetää omat johtopäätökset.

Vedetäänkö pöydältä jotain nenään? Miksi kaksi etualalla olevaa henkilöä hieroo nenäänsä?

Kutittaako/poltteleeko nenää? Missä ne kaikki miedot alkoholijuomapullot on videolla? Onko tunnetut huumeiden viihdekäyttäjät pääministerille hyvää seuraa?Katso liite: 65575Katso liite: 65576Katso liite: 65577Katso liite: 65578
Ihmiset jotka näistä perunalla kuvatuista videoissa näkevät joka saatanan kompressioartefaktissa kokkeliviivoja pitäisi pysähtyä pohtimaan mitä/ketä tällainen öyhötys palvelee. Joo, Marinin toiminta ei ollut järkevimmästä päästä mutta onko satavarmasti osittain ruplavetoiseen öyhötykseen täpöllä mukaan lähteminen fiksua? Minusta ei demaria saa kirveelläkään, saatikka vihervasemmistolaista, mutta minun puolesta yhdessä Niinistön kanssa Suomen NATOon junaillut pääministeri saa ihan rauhassa bailata vaikka koko loppukautensa.

En tiedä miten paljon huumehöyryistä kannattaa mesota ilman sen isompia todisteita, aikanaan tämäkin meteli sammuu. Mutta se mikä jää on kuva bilehileestä, minkä fanilauma tulkitsee olevan osoitus "nykyaikaisuudesta" ja "nuorekkuudesta", muut sitten taas enemmän tai vähemmän täydellisestä harkintakyvyn puutteesta. Sanna on sen verran teflonia ettei tämä pääministeriä kaada (senkään vuoksi että Suomessa poliitikoilta pääsääntöisesti puuttuu kaikenlainen kyky hävetä toilailujaan). Se mikä demareja ihan aiheellisesti kyllä huolettaa on se, mitä putkessa on seuraavaksi - seuraava kohu voikin sitten jo alkaa oikeasti vaikuttaa johonkin, eikä loputtomiin oikein voida pelata kriisikortilla*.

*kriisikortilla tässä yhteydessä tarkoitetaan argumenttia, että ei sovi arvostella johtajia ja heidän ratkaisujaan koska ollaan kriisitilanteessa, vaan kaikkien pitää olla yksimielisiä. Kriisien varjolla voidaan ajaa ja myös ajetaan poikkeuksetta läpi asioita, mihin kansalaiset eivät normaalissa tilanteessa suostuisi, mistä syystä on tasapainoteltava toisaalta yhtenäisyyden, toisaalta sen kanssa ettei sen varjolla lipsauteta läpi päätöksiä mistä päätöksenteon kohteet kärsivät loppuelämänsä.

Ihmiset jotka näistä perunalla kuvatuista videoissa näkevät joka saatanan kompressioartefaktissa kokkeliviivoja pitäisi pysähtyä pohtimaan mitä/ketä tällainen öyhötys palvelee. Joo, Marinin toiminta ei ollut järkevimmästä päästä mutta onko satavarmasti osittain ruplavetoiseen öyhötykseen täpöllä mukaan lähteminen fiksua? Minusta ei demaria saa kirveelläkään, saatikka vihervasemmistolaista, mutta minun puolesta yhdessä Niinistön kanssa Suomen NATOon junaillut pääministeri saa ihan rauhassa bailata vaikka koko loppukautensa.
Olen itse sitä mieltä, että pääministeri toki saa bailata, mutta voisi seuran miettiä vähän paremmin.

Eiköhän tämä kohu kuivu kohta kasaan.

Mielestäni pääministeri ei voi käyttää laittomia huumeita, toivottavasti niin ei ole käynyt. Vielä ei ainakaan ole tarpeeksi hyviä todisteita. Huumetesti sinänsä turha koska sitä tuskin tehtiin hiuksista. Hieno juttu jos vielä löytyy luottamusta PeeÄmmään.

Tunnen aitoa myötähäpeätä tällaisista kirjoituksista. PM ottaa kahden päivän rännit. Jää nolosti "kiinni", huomaa ettei pystykään kontroloimaan mediaa eikä julkisuuskuvaansa. Syyllinen kuitenkaan tähän sinun mielestä ei olekaan henkilö itse, vaan media, jopa "kunniallinen media", ylilauta ja Suomen hörhöputinistit.

Voi luoja tätä Sanna-uskovaisten lahkoa. Ajattelisit nyt itsekin järjelläsi. Kyllä syyllinen kaikkeen tähän "kohuun" on pätkäjuoppo itse eikä kukaan muu.

Oma mielipide on se, että suokoon päämiinisterille myös vapaa-aika. Sen sijaan pienen lapsen äitinä mopo lähti keulimaan ja päätyi ojaan.

Back