Saab 96 vapaakytkimineen oli aikaansa edellä.
ajotavalla on todella suuri merkitys totesi
@Leaderdog ja tämä pitää aina paikkansa olipa voimanlähde mikä tahansa. Sähkömoottori antaa anteeksi enemmän kuin polttomoottorikalusto.
Tuttavilla on noita Priuxeja ja osa on tyytyväisiä. Joku on laittanut jo sähköauton ja on sitä mieltä, ettei koskaan enää polttomoottoriautoa. Jos olisin niin rahoissani, että muutama kymppitonni pyörisi nurkissa joutavana niin ostaisin sähköauton. Minun ajoihini se sopisi hyvin ja latauspaikoista ei ole pulaa. Onko sähköautoissa ongelmia? On varmasti, mutta on niitä polttomoottorikäyttöisissäkin.
Pelastuuko maailma sähköautojen tullessa korvaamaan polttomoottorit, tuskin vain, mutta ompahan edistystä ja taas uusi rahastuskohde. Jotkut tienaavat varmasti. Suuret ja kansoitetut tiheän autokannan alueet hyötyvät varmasti sähköautoista: melu vähenee, paikallissaasteet vähenevät selvästi. Miljoonakaupungeissa tällä on varmasti merkitystä. Ja voihan sen hiilivoimalan, jolla sähkö tuotetaan sijoittaa sitten kauemmas kaupuntista.
Laajasti toteutettu fossiilisten korvaaminen sähköllä kautta linjan vaatii varmaa, järkevän hintaista ja tasaista sähköntuottoa. Pohjolassa se tarkoittaa edelleen ydinvoimaa. Luonnollisesti Vihreät kampanjoivat sitä vastaan. Tavoitteena lienee tehdä sähköstä ylellisyystuote, johon ei ole varaa kuin rikkaimmilla. Se, että korvaavilla tuotantotavoilla sähkö saadaan riittämään ei tarkoita mitään, jos puhutaan sähkön hinnasta.
Suomen ydinvoimahankkeet vaan ovat kiusallisesti vaiheessa. Vuonna 2009 voimalan piti jo tuutata virtaa verkkoon yhtenä onkana, tiedossani ei ole, monta hyperwattia se on sitten tuottanut.

Erittäin surullinen osa suomalaista energiapolitiikkaa, niin suuri epäonnistuminen, että eipä todeksi uskoisi.