Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
JOKO kirjoitti:Radar kirjoitti:Tuo marder voisi olla aivan ehta peli. Ainoa negatiivinen asia olisi vain 20 mm konetykki
http://fi.wikipedia.org/wiki/Marder
Eieiei.
Ei mitään hernepyssyllä varustettuja puolipanssarivaunuja. Pitää olla selvästi kaksi ryhmää kalustossa. Tulivoimaiset raskaat panssarivaunut ja puhtaasti miehistön kuljettamiseen tarkoitetut köykäiset kulkupelit. Saadaan samalla rahalla enemmän tehoja, kun viedään suurempi määrä kohtuullisesti aseistettuja miehiä pelipaikalle. Ukot taistelevat jalan omien aseidensa, sekä epäsuoran varassa. Panssarit työnnetään eteen, kun sopivaa aukeaa sattuu vastaan ja jossain harvassa tilanteessa myös joku vaunu jalkaväen tueksi. Kun aukea vaihtuu metsään, niin vaunut taakse ja jalkaväki eteen.
RPG83 kirjoitti:Hmm... Paljonkohan tommoselle Wiesel 2 Ozelot:ille tulisi hintaa uutena? Turha kyllä varmaan maksaa ilmakuljetuskyvystä ja muusta erikoissuunnittelusta, parempi luultavasti olisi hankkia joku muu ajoneuvo johon voi pultata ohjuslaukaisimen.
Mosuri kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Hmm... Paljonkohan tommoselle Wiesel 2 Ozelot:ille tulisi hintaa uutena? Turha kyllä varmaan maksaa ilmakuljetuskyvystä ja muusta erikoissuunnittelusta, parempi luultavasti olisi hankkia joku muu ajoneuvo johon voi pultata ohjuslaukaisimen.
Ainahan sitä saksalaiselle laatutyölle kertyy hintaa. Toisaalta jos ajatellaan, että ajoneuvo on käytössä kymmeniä vuosia niin kaikista halvinta tuskin kannattaa ostaa. Wiesel 2 olisi varmasti saatavilla ihan perusversiota ilman mitään kalliita törnihörhellyksiä? Ilmakuljetteisuus ei ole se juttu Suomen oloissa mutta nopeasti liikkuvalle, panssaroidulle, pienikokoiselle ja alhaisen telapaineen omaavalle ajoneuvolle olisi varmasti käyttöä. Toki ajoneuvo pitäisi ensin testata Suomen oloissa.
RPG83 kirjoitti:Mitäs mieltä väki olisi Patriot PAC-2 ostamisesta, jos käytettynä saisi jokusen patterin (vaikka Saksasta, jos siellä vielä on tai USAsta? Olisiko ihan järjetön ostos, kun systeemillä on jo ikää, ja uudempi PAC-3 taas on suunniteltu lähinnä ohjuksia vastaan eikä niinkään lentokoneita.
SJ kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Mitäs mieltä väki olisi Patriot PAC-2 ostamisesta, jos käytettynä saisi jokusen patterin (vaikka Saksasta, jos siellä vielä on tai USAsta? Olisiko ihan järjetön ostos, kun systeemillä on jo ikää, ja uudempi PAC-3 taas on suunniteltu lähinnä ohjuksia vastaan eikä niinkään lentokoneita.
PAC-2 ja PAC-3 ovat ohjuksia, eivät systeemejä. Molempia ohjuksia voi olla ampumavalmiina samassa patterissa samaan aikaan.
RPG83 kirjoitti:Kreikan tankkikauppojen myötä innostun ja kysyn, olisiko mitään järkeä ostaa Abramseja, jos niitä saisi kohtuulliseen hintaan käytettynä Yhdysvalloista? Tyyliin Kreikan M1A1:t. Ruotsalaisethan niitä joskus kokeili, mutta päätyivät Leopardiin.
Radar kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Kreikan tankkikauppojen myötä innostun ja kysyn, olisiko mitään järkeä ostaa Abramseja, jos niitä saisi kohtuulliseen hintaan käytettynä Yhdysvalloista? Tyyliin Kreikan M1A1:t. Ruotsalaisethan niitä joskus kokeili, mutta päätyivät Leopardiin.
Käyttökustannukset on abramissa tosi kovat. Olikohan kerosiini turbiini, vai mikä..
RPG83 kirjoitti:Radar kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Kreikan tankkikauppojen myötä innostun ja kysyn, olisiko mitään järkeä ostaa Abramseja, jos niitä saisi kohtuulliseen hintaan käytettynä Yhdysvalloista? Tyyliin Kreikan M1A1:t. Ruotsalaisethan niitä joskus kokeili, mutta päätyivät Leopardiin.
Käyttökustannukset on abramissa tosi kovat. Olikohan kerosiini turbiini, vai mikä..
Onko muuten tietoa, miten tuollainen kulkee lumessa? Ruotsalaiset varmaan testanneet, ja luultavasti saksalaisetkin.
Radar kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Radar kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Kreikan tankkikauppojen myötä innostun ja kysyn, olisiko mitään järkeä ostaa Abramseja, jos niitä saisi kohtuulliseen hintaan käytettynä Yhdysvalloista? Tyyliin Kreikan M1A1:t. Ruotsalaisethan niitä joskus kokeili, mutta päätyivät Leopardiin.
Käyttökustannukset on abramissa tosi kovat. Olikohan kerosiini turbiini, vai mikä..
Onko muuten tietoa, miten tuollainen kulkee lumessa? Ruotsalaiset varmaan testanneet, ja luultavasti saksalaisetkin.
Hävisi ainakin liikkuvuudessa Ruotsissa Leopardille
Isäm Maam Puolustaja kirjoitti:Radar kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Radar kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Kreikan tankkikauppojen myötä innostun ja kysyn, olisiko mitään järkeä ostaa Abramseja, jos niitä saisi kohtuulliseen hintaan käytettynä Yhdysvalloista? Tyyliin Kreikan M1A1:t. Ruotsalaisethan niitä joskus kokeili, mutta päätyivät Leopardiin.
Käyttökustannukset on abramissa tosi kovat. Olikohan kerosiini turbiini, vai mikä..
Onko muuten tietoa, miten tuollainen kulkee lumessa? Ruotsalaiset varmaan testanneet, ja luultavasti saksalaisetkin.
Hävisi ainakin liikkuvuudessa Ruotsissa Leopardille
Tanknetissä joku ruotsalainen kertoi, että leopard ja abrams olisivat olleet ruotsalaisten suorittamissa testeissä tasavertaisia, niin liikkuvuus, suojaus kuin tulivoima. Abramsin kaasuturbiini kuluttaa varmasti paljon enemmän polttoainetta kuin diesel.
RPG83 kirjoitti:Vielä vakuusasiaa: miltä alla oleva lista näyttää?
---
Entä jos Kreikka maksaakin velkansa?
Siinä tapauksessa, että näin kävisi, maksamme Kreikkaan kaluston panttaushetken arvon verran rahaa.
Nyt tuli kyllä kirjoitettua päivän aivopieru, mutta olkoon.
Siinä tapauksessa, että näin kävisi, käyttäisimme saamaamme kalustoa puolustaaksemme sitä.
Radar kirjoitti:Isäm Maam Puolustaja kirjoitti:Radar kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Radar kirjoitti:Käyttökustannukset on abramissa tosi kovat. Olikohan kerosiini turbiini, vai mikä..
Onko muuten tietoa, miten tuollainen kulkee lumessa? Ruotsalaiset varmaan testanneet, ja luultavasti saksalaisetkin.
Hävisi ainakin liikkuvuudessa Ruotsissa Leopardille
Tanknetissä joku ruotsalainen kertoi, että leopard ja abrams olisivat olleet ruotsalaisten suorittamissa testeissä tasavertaisia, niin liikkuvuus, suojaus kuin tulivoima. Abramsin kaasuturbiini kuluttaa varmasti paljon enemmän polttoainetta kuin diesel.
Muistaakseni myös liikkuvuus oli jenkki vaunussa huonompi. Siitä taisi pyöriä netissä videokin
setämies kirjoitti:Radar kirjoitti:Isäm Maam Puolustaja kirjoitti:Radar kirjoitti:RPG83 kirjoitti:Onko muuten tietoa, miten tuollainen kulkee lumessa? Ruotsalaiset varmaan testanneet, ja luultavasti saksalaisetkin.
Hävisi ainakin liikkuvuudessa Ruotsissa Leopardille
Tanknetissä joku ruotsalainen kertoi, että leopard ja abrams olisivat olleet ruotsalaisten suorittamissa testeissä tasavertaisia, niin liikkuvuus, suojaus kuin tulivoima. Abramsin kaasuturbiini kuluttaa varmasti paljon enemmän polttoainetta kuin diesel.
Muistaakseni myös liikkuvuus oli jenkki vaunussa huonompi. Siitä taisi pyöriä netissä videokin
Ettei vaan olis ollut se legendaarinen video jossa Bradley jämähtää hankikantoon ja cevari painaa ohi?