En ole täysin vakuuttunut, että Suomi ja maailma olisi siirtymässä sähköautoihin. Lataaminen on ratkaisematon ongelma. Ajatellaanpa vaikka PK-seutua. Jos lähes kaikki katukuvassa näkyvät autot olisivat sähkökäyttöisiä, minkälaisen latauspiste-infran se vaatisi? Latureita pitäisi olla näkyvissä jokaisessa ilmansuunnassa, jos autojen määrä olisi nykyisellä tasolla. Lataus per auto kestää tunnista useampaan ja tarve poiketa lataamoon on useammin kuin polttomoottorikäyttöisillä autoilla.
Sähköautokokeiluissa aallon harjalla ratsastajat maksoivat kalliin hinnan kokeilustansa. Ei tarvi palata prekambriselle kaudelle, vaan esim vuosiin 2012-2013. Silloinen Nissan Leaf, tai Mitsubishi i-MIEV. Vajaat 10 vuotta on kulunut ja em autojen jäljellä oleva toimintasäde luokkaa 100 km (kesäolosuhteissa). Jäännösarvo ja haluttavuus markkinoilla sen mukaista. Uusi akku 2012 vanhaan Leafiin voi olla kallis. Leaf oli neljän kympin auto 2012-2013.
Minä arvelen että tulevaisuus voisi olla hybridien. Sellaisten jotka tekevät itse sähkönsä jostakin polttoaineesta, esim vety. Etanolikäyttökin oli minun nähdäkseni hyvä keksintö, mutta osoittautui vika-alttiiksi polttomoottoreissa. Flexifueleiden myynti lopetettiin kun moottorit eivät kestäneet.
Sähköautokokeiluissa aallon harjalla ratsastajat maksoivat kalliin hinnan kokeilustansa. Ei tarvi palata prekambriselle kaudelle, vaan esim vuosiin 2012-2013. Silloinen Nissan Leaf, tai Mitsubishi i-MIEV. Vajaat 10 vuotta on kulunut ja em autojen jäljellä oleva toimintasäde luokkaa 100 km (kesäolosuhteissa). Jäännösarvo ja haluttavuus markkinoilla sen mukaista. Uusi akku 2012 vanhaan Leafiin voi olla kallis. Leaf oli neljän kympin auto 2012-2013.
Minä arvelen että tulevaisuus voisi olla hybridien. Sellaisten jotka tekevät itse sähkönsä jostakin polttoaineesta, esim vety. Etanolikäyttökin oli minun nähdäkseni hyvä keksintö, mutta osoittautui vika-alttiiksi polttomoottoreissa. Flexifueleiden myynti lopetettiin kun moottorit eivät kestäneet.
Viimeksi muokattu: