Salaliitot

Jos kommentit ovat oikeasti tuota tasoa niin koko dokumentin uskottavuus on kyllä koetuksella... :facepalm:

Itse kyllä raapisin päätäni jos keulavisiiri olisi jostain syystä löydetty aluksen sisältä... :D



Näyttäisi olevan pääkannen tasalla tai vähän sen alapuolella noiden piirroskuvien sekä yleisjärjestelykuvan perusteella. Reiän "ehjällä sivulla" on todennäköisesti kehyskaari.



Ei Estoniassa ole autokannen (lujuuskannen) alapuolella mitään ikkunoita. Progressiivinen vuoto tapahtui keskilinjalla sijaitsevien porraskuilujen, ilmakanavien ja konekuilun kautta aluksen kallistuttua noin 40 astetta, jolloin neloskannen ikkunat painuivat veteen ja hajosivat. Autokannella (kansi 2) on porraskuiluissa "vesitiiviit" ovet, mutta selviytyjien mukaan näidenkin reunoista tuli jonkin verran vettä.

Autokannella on toki muutama pyöreä ikkuna, mutta nämä ovat tavallisesti varsin lujaa tekoa ja tuskin hajosivat ainakaan uppoamisen alkuvaiheessa. Aluksen "vakavuusrunko" ulottui neloskanteen asti, jonka yläpuolella kansirakennus ei ole millään mittapuulla vesitiivis.



Mietin, että olisin tehnyt jonkun yksinkertaistetun 3D-mallin ja tutkinut autokannelle tulevan veden vaikutusta aluksen vakavuuteen, mutten sitten jaksanutkaan.
Tykkäsin viestistäsi, kun näytät tietävän hemmetisti aluksesta. Olen silti eri mieltä uppoamisesta.
 
Jos kommentit ovat oikeasti tuota tasoa niin koko dokumentin uskottavuus on kyllä koetuksella... :facepalm:

Itse kyllä raapisin päätäni jos keulavisiiri olisi jostain syystä löydetty aluksen sisältä... :D

Meitä salaliittolaisentusiasteja on moneen junaan ja jotkut jäävät asemallekin... :)
 
Ei Estoniassa ole autokannen (lujuuskannen) alapuolella mitään ikkunoita. Progressiivinen vuoto tapahtui keskilinjalla sijaitsevien porraskuilujen, ilmakanavien ja konekuilun kautta aluksen kallistuttua noin 40 astetta, jolloin neloskannen ikkunat painuivat veteen ja hajosivat. Autokannella (kansi 2) on porraskuiluissa "vesitiiviit" ovet, mutta selviytyjien mukaan näidenkin reunoista tuli jonkin verran vettä.

Autokannella on toki muutama pyöreä ikkuna, mutta nämä ovat tavallisesti varsin lujaa tekoa ja tuskin hajosivat ainakaan uppoamisen alkuvaiheessa. Aluksen "vakavuusrunko" ulottui neloskanteen asti, jonka yläpuolella kansirakennus ei ole millään mittapuulla vesitiivis.

Tuossa sellaista ironian tynkää koitin tavoitella.

Mutta Inscoutille vielä kerran, näistä irtileikatuista rampin kaiteista oli kyse, siinä on Suomen RV:n dronella ottamaa videokuvaa 4 pv uppoamisen jälkeen:


"Sitten jos joku esittää teorian ja faktat jotka edes jollain lailla antaisivat järkevän poikkeavan selityksen voisi asiaa miettiä"

Minäkin voin miettiä viralliseen selitykseen uskomista jos löytyy teoria tai fakta mikä selittää noitten kaiteiden olon tolleen tossa.
 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni ainakin jossakin Estonia kirjassa on mainittu uppoamisen aikaan havaittu tuntematon alus joka poistui alueelta.

”Wikipedia” kirjoitti:
Kun Estonia oli uppoamassa, joissakin laivoissa havaittiin valaisematon tuntematon alus, joka kulki suoraan poispäin Estoniasta. Pelastuneiden silminnäkijähavaintojen mukaan alukseen olisi nostettu merestä tai pelastuslautalta kaksi ihmistä.
 
Juu mut näiden foorumin herrojen mukaan sellaista ei ole ollut. Vain propellien kuvitelmissa. Case closed

Sellaisten havaintojen olemassaolo jotka järkyttää vakaata mielenterveyttä on hyvä kieltää. Kenraali Melchettin sanoin: Tosiasioiden järkähtämättömällä kieltämisellä pääsee yllättävänkin pitkälle. Vaihtoehtona on tietenkin alkaa salaliittolais-entusiastiksi, tunnetuin tuloksin.
 
Tajuatko kuika idioottimaiselta tuo kuulostaa? Miksi vesirajan alla (siis veden alle) olisi tehty ikkunoita? Turisteja vetävissä sukellusveneissä on jotta näkisivät kaloja jms mutta Ro-Ro alus ei ole semmoinen.

Voi vittu kun yliarvioin tiettyjen lukijoiden älykkyysosamäärän, kun ei näytä olevan kovin sammakkoa korkeammalla.

Koetin olla sarkastinen, saatana. Saatanan saatanan saatana.

Ehkä jätän keskustelun nyt tähän kun se menee tälle tasolle.
 
Voi vittu kun yliarvioin tiettyjen lukijoiden älykkyysosamäärän, kun ei näytä olevan kovin sammakkoa korkeammalla.

Koetin olla sarkastinen, saatana. Saatanan saatanan saatana.

Ehkä jätän keskustelun nyt tähän kun se menee tälle tasolle.
Älä välitä. Olen sietänyt tuota vuosikausia.
 
@Herman30 mitä emäntä ajattelee haverista? Mitä itse olen virolaisten kanssa keskustellut, niin poikkeuksetta uskovat alukselle tapahtuneen jotakin salaista.
 
Ei olla sitä asiaa keskusteltu.
Taksikuskien kanssa Tallinnassa tulee aina otettua esiin Estonia. Ovat tyytyväisiä kun kerron, että suomalaiset myös eivät usko viralliseen totuuteen.
phuketissa oli kerran virolaisia sukeltajia iso liuta. Luonnollisesti näiden kanssa aihetta käytiin laajemminkin läpi baarissa
 
Katso ja arvostele vasta sen jälkeen. Siinä on kaikki kannat otettu huomioon. Tutkijoita jne ketkä pidättäytyvät ns virallisessa raportissa. Selviytyneiden haastattelut ovat parasta antia.
Yhden pelastuneen herätyskello putosi lattialle ensimmäisessä pamauksessa ja siitä aiheutuneesta kallistumasta. Patteri irtosi ja kello pysähtyi 14 minuuttia ennen virallisen ensimmäisen kallistumisen raportointia. Kello on yhä olemassa ja siihen kohtaan pysähtyneenä kun maahan kolahti. Tämä dokkari on oikeasti vuosituhannen tapaus ja suosittelen kaikille.

En todellakaan katso. On parempaakin tekemistä.
 
Nelos jakso oli kova. Estonialta selviytyneet henkilöt kertoivat näkemästään. Ruotsalainen nainen oli kannella odottamassa laivan lähtöä. Huomio keskittyi sotilasajoneuvoihin jotka saapuivat moottoripyörien saattamana laiturille ja siitä alukselle. Turkkilainen tyyppi taas asui Ruotsissa 90 luvulla. Hän myi käytettyjä autoja Viroon ja kulki väliä kymmeniä kertoja. Saapuessaan satamaan taksilla sotilaspoliisi oli pysäyttänyt auton ja tarkastanut paperit. Kävellessään terminaaliin hänelle pisti silmään sotilasajoneuvot ulkona. Hän kuvaili ajoneuvoja samalla tavalla kuin nainen kannella.

Sotilasmateriaalia oli kuljetettu kahtena edellisenä viikkona varmistetusti.
 
Back
Top