Oletko tosissasi??? Oletko valmis tulemaan pois pimeydestä???
Olisinpa huono ihminen jos en yrittäisi pelastaa eksynyttä sielua salaliittouskovaisten synkästä kultista
. Prepare to accept the light!
Eli siis aiheena ovat "irtileikatut kaiteet".
Unohdetaan nyt se, että tuosta videosta ei pysty sanomaan mitään siitä, missä ne kaiteet ovat. Ovatko ne pohjassa? Onko molemmat kaiteet irti? Tuskin. Mutta unohdetaan tämä. Se ei nyt ole niin tärkeää.
Tärkeää on se, että niitä ei ole missään tapauksessa leikattu irti. Ensinnäkin viittaan JAIC:n lausuntoon Viron hallitukselle vuonna 2006 jota Viro oli pyytänyt täälläkin mainitun Margus Kurmin työryhmän (COM) esittämien hörhöilyväitteiden johdosta. Ramppiin liittyen lausutaan mm. seuraavaa:
The witnesses saw the ramp as the vessel was listing sideways.
Especially at that stage the ramp could be almost freely moved by the waves. It was not possible for the ramp to be fully closed because its portside hinges had failed and the ramp could no longer attain its original position. The vessel was sinking stern first almost fully capsized,
the ramp was hanging almost downwards and it finally settled in the partly open position as it is in the wreck.
The divers especially examined carefully the damage to the bottom side of the ramp and the forecastle of the wreck.
Signs of impact corresponding to each other were found in the ramp and in the edges of the forecastle. This and other damage to the bottom side of the ramp show that the ramp hit the forecastle and was thus fully open.
Suomeksi sanottuna tuo tarkoittaa sitä, että ramppi lenteli uppoamisen aikana täysin auki-täysin kiinni välillä ja hakkautui rakenteisiin. Vasemmanpuoleiset saranat olivat pettäneet ja ramppi toisin sanoen ei ollut enää kohdillaan aiheuttaen sen, että rampin reuna jossa kaide on kiinni on myös osunut muihin rakenteisiin valtavalla voimalla. Siinä syy kaiteen vaurioitumiseen/irtoamiseen (mitä nämä nk. dokumentaristit tarkoittavat "irtoamisella" on epäselvää).
Jos tämä looginen tapahtumakulku ei vakuuta sinua, esittäkäämme negatiivinen todiste. Eli se, että kukaan ei missään tapauksessa ole leikannut kaidetta irti laivan uppoamisen ja ensimmäisen ROV-tutkimuksen välisenä aikana. Tämä on helppo osoittaa. Se on nimittäin fyysisesti täysin mahdotonta.
Estonia upposi 28.9.1994. Ensimmäinen ROV-kuvaus josta käsittääkseni tämä kaidekuva on peräisin tehtiin 2.10 ja seuraava kuvaus 9-10.10. JAIC toteaa 2.10 kuvauksista seuraavaa:
Videotapes were made on 2 October after some delay due to heavy weather.
Nyt tilanne on se, että työsukeltaminen tuollaisessa syvyydessä ja oloissa on oikeasti vaikeaa hommaa. Se on sitä nykyäänkin ja vuonna 1994 saturaatiotekniikka oli paljon kehittymättömänpää kuin nykyään. Edes tarvittavan kaluston paikalle saaminen vuonna 1994 olisi vaatinut viikkoja. Työn suunnittelu ja toteutus (olettaen hyvät sääolosuhteet) veisi päiviä ja vaatisi noin 20 hengen sukellustiimin + tukilaivan miehistön. Jos sitten haluttaisiin löytää ja nostaa mitään itse autokannelta (mikä kai olisi ainoa syy kaiteiden leikkaamiseen) tarvittaisiin vähintään pari viikkoa lisää, todennäköisesti paljon kauemmin. Ja silloin tarvittaisiin huomattavasti isompi ryhmä ja 2 tukialusta. Tai sitten todella iso tukialus. Jollaisia maailmassa ei ole nykyäänkään aivan hirveän montaa.
Toisin sanoen on täysi mahdottomuus, että kukaan inhimillinen olento olisi voinut käydä tuolla leikkaamassa yhtään mitään niiden parin päivän aikana jotka oli käytössä ennen ensimmäistä ROV-tutkimusta 2.10.
Alieneihin en sitten ota kantaa
.