Salaliitot

Kysyin äsken kun tuli kotiin. Kyllä hän on sitä mieltä että jotain hämärää on.
Hämärää on siinä,
kun ajetaan sellaisilla vesillä, mihin alus ei ole tarkoitettu.
Alus epäasiallisessa kunnossa, vettä vuosi autokannelle ja sitä muistaakseni yritettiin tilkkiäkin. Käytiin tarkastamassa vuoto, tieto ei koskaan mennyt brygälle saakka.
Alun alkaen ei olisi sillä kelillä pitänyt lähteä.
Ajettiin sillä tuulella ja siinä aallokossa väärin.
Haverin tapahduttua kuulutukset ja hälytys myöhässä.
Maalla on helppo jälkikäteen viisastella, mutta nämä kaikki toteen näytetyt seikat ovat mielestäni vaikuttaneet enemmän onnettomuuteen, kuin joku kellon patteri.
Kun usean maan asiantuntijat ovat esitelleet mappeja hyllymetreittäin, ei sitä dissaa heti joku laivaston kapteeni jostain maasta, kun on nähnyt jonkun videon. Olen pätkän kyseistä dokumenttia nähnyt ja näyttää tasoltaan 4D dokumenteiltä, tyyliin 400kiloinen vaimoni tai kuusivarpainen kissa. Kun joskus tulee vastaan voin katsoakin ja palaan asiaan mikäli muutan mieltäni.
 
Estoniastahan on tehty vuosia sitten oikein B-luokan jännärikin nimeltä Baltic Storm. Muistaakseni perustui Jutta Raben hölinöihin. Enpä tullut koskaan katsoneeksi, ja kaikesta päätellen en missannut mitään elämää suurempaa elokuvaelämystä.

 
Estoniastahan on tehty vuosia sitten oikein B-luokan jännärikin nimeltä Baltic Storm. Muistaakseni perustui Jutta Raben hölinöihin. Enpä tullut koskaan katsoneeksi, ja kaikesta päätellen en missannut mitään elämää suurempaa elokuvaelämystä.

Tässä olemme samaa mieltä. Elokuva on huono. Mutta tämä dokumentti vuosituhannen juttu. Vahva suositus!
 
Piti vielä se mainita, että totuus tulee aina jossain kohtaan esiin. Ihmiset eivät enää välitä vaitiolovelvollisuuksistaan esimerkiksi. Toisena asiana markkinoille tulvii perus Turakaisen lompakon kestäviä rov robotteja. Niitä löytyy jo nyt Verkkokauppa.comista. Ei siellä rajan väki voi tulevaisuudessa olla 24/7 passissa.
Ei mahdotonta, että ostan itselleni pukinkonttiin jo tulevana jouluna.
 
Tuossa sellaista ironian tynkää koitin tavoitella.

Mutta Inscoutille vielä kerran, näistä irtileikatuista rampin kaiteista oli kyse, siinä on Suomen RV:n dronella ottamaa videokuvaa 4 pv uppoamisen jälkeen:


"Sitten jos joku esittää teorian ja faktat jotka edes jollain lailla antaisivat järkevän poikkeavan selityksen voisi asiaa miettiä"

Minäkin voin miettiä viralliseen selitykseen uskomista jos löytyy teoria tai fakta mikä selittää noitten kaiteiden olon tolleen tossa.

Oletko tosissasi??? Oletko valmis tulemaan pois pimeydestä???

Olisinpa huono ihminen jos en yrittäisi pelastaa eksynyttä sielua salaliittouskovaisten synkästä kultista:). Prepare to accept the light!

Eli siis aiheena ovat "irtileikatut kaiteet".

Unohdetaan nyt se, että tuosta videosta ei pysty sanomaan mitään siitä, missä ne kaiteet ovat. Ovatko ne pohjassa? Onko molemmat kaiteet irti? Tuskin. Mutta unohdetaan tämä. Se ei nyt ole niin tärkeää.

Tärkeää on se, että niitä ei ole missään tapauksessa leikattu irti. Ensinnäkin viittaan JAIC:n lausuntoon Viron hallitukselle vuonna 2006 jota Viro oli pyytänyt täälläkin mainitun Margus Kurmin työryhmän (COM) esittämien hörhöilyväitteiden johdosta. Ramppiin liittyen lausutaan mm. seuraavaa:

The witnesses saw the ramp as the vessel was listing sideways. Especially at that stage the ramp could be almost freely moved by the waves. It was not possible for the ramp to be fully closed because its portside hinges had failed and the ramp could no longer attain its original position. The vessel was sinking stern first almost fully capsized, the ramp was hanging almost downwards and it finally settled in the partly open position as it is in the wreck.
The divers especially examined carefully the damage to the bottom side of the ramp and the forecastle of the wreck. Signs of impact corresponding to each other were found in the ramp and in the edges of the forecastle. This and other damage to the bottom side of the ramp show that the ramp hit the forecastle and was thus fully open.


Suomeksi sanottuna tuo tarkoittaa sitä, että ramppi lenteli uppoamisen aikana täysin auki-täysin kiinni välillä ja hakkautui rakenteisiin. Vasemmanpuoleiset saranat olivat pettäneet ja ramppi toisin sanoen ei ollut enää kohdillaan aiheuttaen sen, että rampin reuna jossa kaide on kiinni on myös osunut muihin rakenteisiin valtavalla voimalla. Siinä syy kaiteen vaurioitumiseen/irtoamiseen (mitä nämä nk. dokumentaristit tarkoittavat "irtoamisella" on epäselvää).

Jos tämä looginen tapahtumakulku ei vakuuta sinua, esittäkäämme negatiivinen todiste. Eli se, että kukaan ei missään tapauksessa ole leikannut kaidetta irti laivan uppoamisen ja ensimmäisen ROV-tutkimuksen välisenä aikana. Tämä on helppo osoittaa. Se on nimittäin fyysisesti täysin mahdotonta.

Estonia upposi 28.9.1994. Ensimmäinen ROV-kuvaus josta käsittääkseni tämä kaidekuva on peräisin tehtiin 2.10 ja seuraava kuvaus 9-10.10. JAIC toteaa 2.10 kuvauksista seuraavaa:

Videotapes were made on 2 October after some delay due to heavy weather.

Nyt tilanne on se, että työsukeltaminen tuollaisessa syvyydessä ja oloissa on oikeasti vaikeaa hommaa. Se on sitä nykyäänkin ja vuonna 1994 saturaatiotekniikka oli paljon kehittymättömänpää kuin nykyään. Edes tarvittavan kaluston paikalle saaminen vuonna 1994 olisi vaatinut viikkoja. Työn suunnittelu ja toteutus (olettaen hyvät sääolosuhteet) veisi päiviä ja vaatisi noin 20 hengen sukellustiimin + tukilaivan miehistön. Jos sitten haluttaisiin löytää ja nostaa mitään itse autokannelta (mikä kai olisi ainoa syy kaiteiden leikkaamiseen) tarvittaisiin vähintään pari viikkoa lisää, todennäköisesti paljon kauemmin. Ja silloin tarvittaisiin huomattavasti isompi ryhmä ja 2 tukialusta. Tai sitten todella iso tukialus. Jollaisia maailmassa ei ole nykyäänkään aivan hirveän montaa.

Toisin sanoen on täysi mahdottomuus, että kukaan inhimillinen olento olisi voinut käydä tuolla leikkaamassa yhtään mitään niiden parin päivän aikana jotka oli käytössä ennen ensimmäistä ROV-tutkimusta 2.10.

Alieneihin en sitten ota kantaa:).
 
Ilahduttavaa huomata, että foorumin
tietopuolet ovat myös löytäneet tänne folioketjuun. Näköjään HX tai Pohjanmaan hankkeessa on menossa suvantovaihe. Noh, täällä keskustelu on rennompaa ja kenties jopa hauskempaakin:)
 
Oletko tosissasi??? Oletko valmis tulemaan pois pimeydestä???

Olisinpa huono ihminen jos en yrittäisi pelastaa eksynyttä sielua salaliittouskovaisten synkästä kultista:). Prepare to accept the light!

Eli siis aiheena ovat "irtileikatut kaiteet".

Unohdetaan nyt se, että tuosta videosta ei pysty sanomaan mitään siitä, missä ne kaiteet ovat. Ovatko ne pohjassa? Onko molemmat kaiteet irti? Tuskin. Mutta unohdetaan tämä. Se ei nyt ole niin tärkeää.

Tärkeää on se, että niitä ei ole missään tapauksessa leikattu irti. Ensinnäkin viittaan JAIC:n lausuntoon Viron hallitukselle vuonna 2006 jota Viro oli pyytänyt täälläkin mainitun Margus Kurmin työryhmän (COM) esittämien hörhöilyväitteiden johdosta. Ramppiin liittyen lausutaan mm. seuraavaa:

The witnesses saw the ramp as the vessel was listing sideways. Especially at that stage the ramp could be almost freely moved by the waves. It was not possible for the ramp to be fully closed because its portside hinges had failed and the ramp could no longer attain its original position. The vessel was sinking stern first almost fully capsized, the ramp was hanging almost downwards and it finally settled in the partly open position as it is in the wreck.
The divers especially examined carefully the damage to the bottom side of the ramp and the forecastle of the wreck. Signs of impact corresponding to each other were found in the ramp and in the edges of the forecastle. This and other damage to the bottom side of the ramp show that the ramp hit the forecastle and was thus fully open.


Suomeksi sanottuna tuo tarkoittaa sitä, että ramppi lenteli uppoamisen aikana täysin auki-täysin kiinni välillä ja hakkautui rakenteisiin. Vasemmanpuoleiset saranat olivat pettäneet ja ramppi toisin sanoen ei ollut enää kohdillaan aiheuttaen sen, että rampin reuna jossa kaide on kiinni on myös osunut muihin rakenteisiin valtavalla voimalla. Siinä syy kaiteen vaurioitumiseen/irtoamiseen (mitä nämä nk. dokumentaristit tarkoittavat "irtoamisella" on epäselvää).

Jos tämä looginen tapahtumakulku ei vakuuta sinua, esittäkäämme negatiivinen todiste. Eli se, että kukaan ei missään tapauksessa ole leikannut kaidetta irti laivan uppoamisen ja ensimmäisen ROV-tutkimuksen välisenä aikana. Tämä on helppo osoittaa. Se on nimittäin fyysisesti täysin mahdotonta.

Estonia upposi 28.9.1994. Ensimmäinen ROV-kuvaus josta käsittääkseni tämä kaidekuva on peräisin tehtiin 2.10 ja seuraava kuvaus 9-10.10. JAIC toteaa 2.10 kuvauksista seuraavaa:

Videotapes were made on 2 October after some delay due to heavy weather.

Nyt tilanne on se, että työsukeltaminen tuollaisessa syvyydessä ja oloissa on oikeasti vaikeaa hommaa. Se on sitä nykyäänkin ja vuonna 1994 saturaatiotekniikka oli paljon kehittymättömänpää kuin nykyään. Edes tarvittavan kaluston paikalle saaminen vuonna 1994 olisi vaatinut viikkoja. Työn suunnittelu ja toteutus (olettaen hyvät sääolosuhteet) veisi päiviä ja vaatisi noin 20 hengen sukellustiimin + tukilaivan miehistön. Jos sitten haluttaisiin löytää ja nostaa mitään itse autokannelta (mikä kai olisi ainoa syy kaiteiden leikkaamiseen) tarvittaisiin vähintään pari viikkoa lisää, todennäköisesti paljon kauemmin. Ja silloin tarvittaisiin huomattavasti isompi ryhmä ja 2 tukialusta. Tai sitten todella iso tukialus. Jollaisia maailmassa ei ole nykyäänkään aivan hirveän montaa.

Toisin sanoen on täysi mahdottomuus, että kukaan inhimillinen olento olisi voinut käydä tuolla leikkaamassa yhtään mitään niiden parin päivän aikana jotka oli käytössä ennen ensimmäistä ROV-tutkimusta 2.10.

Alieneihin en sitten ota kantaa:).

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Olen valmis valaistumaan. Vaikka menisi taas hyvät salaliittoteoriat piloille.

Epäilys kohdistunee siihen, että kaiteet on lähteneet liian siististi, leikkauksenomaisesti irti rampista (josta ei oikein saa selvää onko se nyt ollut sitten kiinni vai auki, loppupeleissä, vai siltä väliltä). Tätä Dplayn dokkarin lisäksi myös sakemannit (tai ainakin heidän sivuillaan julkaistussa ruotsalaisten Estonian eloonjääneiden ja omaisten yhdistyksen vuoden 2000 materiaalissa jotkut) epäilevät ja sanovat että kaiteiden olisi pitänyt liiskautui rumaan muotoon jos olisivat jääneet rampin paukutuksen ja rungon väliin:

https://estoniaferrydisaster.net/chapter01/1-2-4_01.html

Ja tuossa on v.2000 seminaarissa esitettyä juttua siitä nyt Dplayn dokkarilla julkisuuteen tulleesta holesta ja väitettä virallisen tutkintaraportin ristiriitaisuuksista: https://estoniaferrydisaster.net/chapter01/1-2-6.html

Tuossa sitten tarinaa niistä eka kuvista uppoamisen jälkeen eli RV:n ROV-kuvista 2.10. 1994 sekä 9. ja 10.10.1994, joita julkisuuteen on päästetty ilmeisesti vain editoituja versioita: https://estoniaferrydisaster.net/chapter13/13-0.html Editoinnit kohdistuvat 2.10.1994 matskussa juurikin kohtiin, joissa näkyy niitä irronneita / irrotettuja kaiteita.

Jos autokannella on ollut kuorma-autoissa jotain kriittistä sotaelektroniikkaa, niin eihän sen ole ollut tarpeen olla valtavan kokoista - jotta sen noukkimiseen olisi tarvittu isoa tukialusta? Dplayn dokkarissa haastatellut Rockwaterin sukeltajat luonnehtivat sukellustyötä suhteellisen helpoksi ja ihmettelivät kovasti, miksi eivät saaneet tuoda ruumiita pintaan kun olisi onnistunut ikäänkuin bonuksena suunnilleen samaan hintaan.

Edelleen sanoisin että olisi helpompi väitellä jos vastapuoli olisi sortunut tuhlaamaan 7 euroa siihen kamalaan huuhaapropagandaan Dplayllä, samaan hintaan saa näkyvviin myös Deadliest Catch-sarjan kaikki kaudet.
 
Ihan mielenkiintoinen dokumentti oli.

2. Ramppi. Ramppi ei auennut visiirin pudottua. Kukaan ei ole tällaista edes väittänyt. Vesi tulvi sisään rampin reunoista. Tästä tapahtuman nähnyt konepäällikkö on piirtänyt ihan kuvan heti onnettomuuden jälkeen. Ramppi ei ole törmäyslaipio tai rakenteellinen vahvistus, eikä se pidä vettä. Ramppi petti myöhemmin.

Saatan olla väärässä, mutta olen käsittänyt Estonian uppoamisen loppuraportista, että ramppi olisi nimenomaan auennut visiirin pudotessa ja että vettä olisi tullut rampin reunoista silloin, kun visiiri ei ollut vielä kokonaan irti.

Havainnoista sivulta 223 poimittua "Ramppi nojasi jonkin aikaa visiiriin ennenkuin visiiri noin klo 01.15 putosi mereen vetäen rampin kokonaan auki. "

Joskin sivulla 175 mainitaan myös "Sen jälkeen, kun visiiri oli pakottanut rampin avautumaan, aallot ovat saattaneet liikuttaa ramppia niin, että se oli välillä kokonaan auki ja välillä osittain kiinni, mutta huomattava aukko mahdollisti kuitenkin veden tulon autokannelle kuten kohdassa 13.5 on kuvattu."
 
Ihan mielenkiintoinen dokumentti oli.



Saatan olla väärässä, mutta olen käsittänyt Estonian uppoamisen loppuraportista, että ramppi olisi nimenomaan auennut visiirin pudotessa ja että vettä olisi tullut rampin reunoista silloin, kun visiiri ei ollut vielä kokonaan irti.

Havainnoista sivulta 223 poimittua "Ramppi nojasi jonkin aikaa visiiriin ennenkuin visiiri noin klo 01.15 putosi mereen vetäen rampin kokonaan auki. "

Joskin sivulla 175 mainitaan myös "Sen jälkeen, kun visiiri oli pakottanut rampin avautumaan, aallot ovat saattaneet liikuttaa ramppia niin, että se oli välillä kokonaan auki ja välillä osittain kiinni, mutta huomattava aukko mahdollisti kuitenkin veden tulon autokannelle kuten kohdassa 13.5 on kuvattu."
Sentään jollain oli laittaa 7 euroa kiinni. Yllättävän persaukista porukkaa vaikuttaa täällä olevan.(y)
 
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Olen valmis valaistumaan. Vaikka menisi taas hyvät salaliittoteoriat piloille.

Epäilys kohdistunee siihen, että kaiteet on lähteneet liian siististi, leikkauksenomaisesti irti rampista (josta ei oikein saa selvää onko se nyt ollut sitten kiinni vai auki, loppupeleissä, vai siltä väliltä). Tätä Dplayn dokkarin lisäksi myös sakemannit (tai ainakin heidän sivuillaan julkaistussa ruotsalaisten Estonian eloonjääneiden ja omaisten yhdistyksen vuoden 2000 materiaalissa jotkut) epäilevät ja sanovat että kaiteiden olisi pitänyt liiskautui rumaan muotoon jos olisivat jääneet rampin paukutuksen ja rungon väliin:

https://estoniaferrydisaster.net/chapter01/1-2-4_01.html

Ja tuossa on v.2000 seminaarissa esitettyä juttua siitä nyt Dplayn dokkarilla julkisuuteen tulleesta holesta ja väitettä virallisen tutkintaraportin ristiriitaisuuksista: https://estoniaferrydisaster.net/chapter01/1-2-6.html

Tuossa sitten tarinaa niistä eka kuvista uppoamisen jälkeen eli RV:n ROV-kuvista 2.10. 1994 sekä 9. ja 10.10.1994, joita julkisuuteen on päästetty ilmeisesti vain editoituja versioita: https://estoniaferrydisaster.net/chapter13/13-0.html Editoinnit kohdistuvat 2.10.1994 matskussa juurikin kohtiin, joissa näkyy niitä irronneita / irrotettuja kaiteita.

Jos autokannella on ollut kuorma-autoissa jotain kriittistä sotaelektroniikkaa, niin eihän sen ole ollut tarpeen olla valtavan kokoista - jotta sen noukkimiseen olisi tarvittu isoa tukialusta? Dplayn dokkarissa haastatellut Rockwaterin sukeltajat luonnehtivat sukellustyötä suhteellisen helpoksi ja ihmettelivät kovasti, miksi eivät saaneet tuoda ruumiita pintaan kun olisi onnistunut ikäänkuin bonuksena suunnilleen samaan hintaan.

Edelleen sanoisin että olisi helpompi väitellä jos vastapuoli olisi sortunut tuhlaamaan 7 euroa siihen kamalaan huuhaapropagandaan Dplayllä, samaan hintaan saa näkyvviin myös Deadliest Catch-sarjan kaikki kaudet.

Jäljet kannessa ja vastaavat jäljet rampissa osoittavat, että ramppi on lennellyt vapaasti sinne tänne. Pelkkä se ryskytys on voinut irrottaa kaiteet. On mahdoton kenenkään sanoa varmuudella miten se tapahtui koska kukaan ei sitä ole tutkinut. Koska asialla ei ole uppoamisen kanssa mitään tekemistä.

Tässä on juuri näiden salaliittoihmisten ongelma. He ottavat jonkin yksittäisen asian jota ei ole vedenpitävästi selitetty ja sitten vetävät siitä johtopäätöksen että se liittyy johonkin, josta heillä ei ole tarjota mitään omaa todistetta.

Oletetaan nyt keskustelun vuoksi, että kaide on leikattu. Tarkoittaako se, että Estonia upotettiin? Ei tietenkään. Se voisi tarkoittaa että joku etsi jotain, mutta ei sitä, että se etsijä oli laivan upottaja. Tai että mitään upottajaa oli edes olemassa.

Mitä tulee tuohon etsimiseen. Ei ongelma ole kohteen koko, vaan sen löytäminen. Autokannella todennäköisesti kaikki romu on yhtenä valtavana röykkiönä jossa kaikki on pyörinyt ympäri uppoamisessa moneen kertaan. Ensin sinun pitäisi löytää omasi huonossa näkyvyydessä siitä röykkiöstä. Ja sitten jos (kuten todennäköisesti asia olisi) sen tavaran päällä onkin pari 30 tonnin rekkaa? Miten ne siirrät? Laivan sisään on tuotava kalustoa jolla pystytään siirtämään jopa kymmenien tonnien esineitä. Mihin kiinnität sellaiset laitteet? Laivan kylkeen? Saat hitsata oikein tosissasi. Ehkäpä repeämä syntyikin siitä, että kylkeen oli sisäpuolelle kiinnitetty nostolaitteita ja kylki ei kestänyt vaan repesi:)?

Mitä tulee sukeltajien kommentteihin. Työ oli "helppoa" koska he eivät tehneet muuta kuin tarkastivat muutamia helppopääsyisimmistä sisätiloista ja keulan kuntoa. Hylyn romahtaneita sisäosia ei yritetty edes lähestyä. Koska se oli turhaa. Sinäputkessa on kuvaa vieläkin noista sukelluksista. Ei se ihan helppoa ole edes silloin, kun ei yritetä edes raivata mitään. Pari esimerkkivideota niin näkyy minkälaista homma on. Yhteen hyttiin meneminen vaatii pirunmoisen suunnittelun ja valmistelun. Katsokaapa millainen on näkyvyys. Lisätkää siihen paine, vaaratekijät letkuille ja romahduksille ja mädäntyneet ruumiit.



Mitä tulee ruumiiden hakemiseen. Kyllä. Osa ruumiista olisi ollut helposti tuotavissa. ja mitä sitten? Olisi alkanut kauhea huuto niiden taholta joiden omaisten ruumiita ei tuotu ylös koska ne ovat paikoissa joihin on mahdoton päästä tai ne ovat kadonneet mereen. Ainakin 100 mutta todennäköisesti paljon enemmän ruumiita jäi laivan ulkopuolelle eikä niitä tietenkään kukaan löydä. Kaikki tai ei mitään. Päätös oli oikea, mutta ei helppo.

Kuten sanottu, olisi tutkintalautakunnalle ollut helpompaa nostattaa osa ruumiista. Eräät höpöpuheet olisivat jääneet kokonaan puhumatta. Kannattaa muistaa, että ihan kaikkea mitä siellä näistä asioista nähtiin ei todellakaan tuotu eikä tuoda julkisuuteen.
 
Jos joku (kuka?) olisi halunnut jostain kuorma-autosta jotain, olisi se ollut jonkin verran notkeampaa viedä maantiellä Virossa tai vaikka Ruotsissa, kuin Itä-meren pohjasta.
 
Mitä tulee tuohon etsimiseen. Ei ongelma ole kohteen koko, vaan sen löytäminen. Autokannella todennäköisesti kaikki romu on yhtenä valtavana röykkiönä jossa kaikki on pyörinyt ympäri uppoamisessa moneen kertaan. Ensin sinun pitäisi löytää omasi huonossa näkyvyydessä siitä röykkiöstä. Ja sitten jos (kuten todennäköisesti asia olisi) sen tavaran päällä onkin pari 30 tonnin rekkaa? Miten ne siirrät? Laivan sisään on tuotava kalustoa jolla pystytään siirtämään jopa kymmenien tonnien esineitä. Mihin kiinnität sellaiset laitteet? Laivan kylkeen? Saat hitsata oikein tosissasi. Ehkäpä repeämä syntyikin siitä, että kylkeen oli sisäpuolelle kiinnitetty nostolaitteita ja kylki ei kestänyt vaan repesi:)?

Ilmeisen moni kuvittelee Estonian haaksirikon olleen jotenkin rauhallinen tapahtuma ja laiva ikään kuin olisi laskeutunut rauhallisesti merenpohjaan makaamaan. Eli laivan ja autokannen sisällä kaikki olisi kuin normaalisti, paitsi tietysti veden alla.

Ei se niin mennyt vaan pitää ajatella autokantta täynnä autoja, jonka useimmat lienevät itsekin kokeneet. Kymmeniä rekkoja ja henkilöautoja siisteissä riveissä. Sen kun sitten muutamaan kertaan pyöräyttää akselinsa ympäri ja vielä pituussuunnassakin nostaa pystysuoraksi niin siellähän on oltava aivan käsittämätön määrä autoromua päällekkäiseksi puristuneena.

Jotakin tällaista ja sekaan vielä rekkoja, täydellisessä pimeydessä ja yksikin väärä liike saa kasan sortumaan sitä raivaavan päälle. Olkoon millainen agentti tai navyseal tahansa, niin ei sieltä kukaan hae jotakin yksittäistä tavarakonttia ihan vaan pistäytymällä.
romu-autoja.jpg


Matkustamotilat tietysti samanlaisessa kunnossa kaikesta mahdollisesta irtotavarasta sekaisin. Jokainen ovi on kuin rotanloukku valmiina iskemään sukeltajaa ja oven takana voi olla ties minkälainen romukasa romahtamassa. Jos sinne on mentävä niin se on kuukausien tai vuosien operaatio koko laivan läpikäynti. Jokainen esine raivatta ulos, ovet teljettävä jne jne.
 
Back
Top