Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kahtoin sen uuden dokumentin viimeisen jakson uudestaan.
Aluksen kyljessä olevaa reikää tuskin salattiin tietoisesti. Hylky on vuosien mittaan liikkunut ja muuttanut asentoaan ja reikä voitiin -ehkä- havaita vasta nyt paljon myöhemmin.
Jos alus rymähti tuolle kyljelle, jossa reikä on, saattoi tuo kolhu syntyä pohjaosumasta....edellyttäen, että alla oli muutakin kuin pehmeää Itämeren savea.
Edelleen: jos reiän aiheutti joku ulkopuolinen alus, niin missä se on? Osuma olisi ollut traumaattinen kokemus myös sille objektille. En usko näillä näppäimillä, että esim. suve olisi sukeltanut tuon töötin jälkeen tai jos olisi, niin hylky makaisi jossain. Jos taas kyse olisi ollut pinta-aluksesta, se olisi näkynyt tutkissa....ei se ilman kaikua olisi kyntänyt meren pintaa.....
Ja miten mahdollinen -osuma- selittäisi keulan vahingot? Töötti, joka repi keulavisiirin ja -rampin samalla ja puski keskilaivaan reiän.....?
Mikään teoria ei poisselitä tätä, käsittääkseni faktaa, pois. Aluksella vaan vedettiin liian kovaa liian kovaan paikkaan ja jos satamassa vielä oli jäänyt lukitukset vähän vaiheeseen.....
Minusta on silti ihan ok, että asiaa tutkitaan, kun niinkin moni epäilee tapahtumia. Lisääkö asian vireillä pitäminen omaisten tuskaa, en tiedä.
Mutta puhuttaessa "syystä" kannattaa muistaa, että tosiasiassa he puhuvat "syyllisestä". Kyseessä on ihan normaali psykologinen prosessi.
Tuskin kukaan syyllistä tsunamiin etsi vaan miksei Suomen valtio ryhtynyt apuun heti.Tulee ihan mieleen Aasian tsunami ja sitä seurannut syyllisten etsintä Suomessa...
Tuskin kukaan syyllistä tsunamiin etsi vaan miksei Suomen valtio ryhtynyt apuun heti.
Yhtäältä katastrofi se on Koronakin ja syyllisten etsiminen (taudin leviämiseen) on enemmän kuin oikeutettua. HVK:n, THL:n ja HEL-kentän toiminta oli ala-arvoista. Pitkälle koulutettuja, kovapalkkaisia virkamiehiä ja toiminnan taso oli luokkaa hylätty. Juuri mitään järkevän tasoista koordinaatiota viranomaisten kesken ei ollut, varautumissuunnitelmia ei ollut ja kaiken maailman erityisasiantuntijatason huru-ukot vakuuttelivat kuinka Koronan leviäminen ei koskisi Suomea. Lentokenttä vuosi tautia maahan kuukausitolkulla ja viranomaisten ohjeistus oli mitä oli.Muistan noilta ajoilta Lehden kirjoituksen ja siitä erityisesti tämän kohdan:
Kolmanneksi siksi, että kriisi paljasti – taas kerran – miten helpoin tie yrittää selittää jotakin, mitä ihmisjärki ei kykene selittämään, on etsiä syyllisiä.
Yhtäältä katastrofi se on Koronakin ja syyllisten etsiminen (taudin leviämiseen) on enemmän kuin oikeutettua.
Unohdit emoalukset.
No Ruotsilla oli ilmeisen hyvät syyt epäillä näin olevan. Juu erikoiselta kuulostaa mutta luonnollisesti herkullinen teoria.Tuntuu kyllä aika kaukaa haetulta, että kaupallisessa liikenteessä oleva tankkeri toimisi minkäänlaisen sukellusveneen emoaluksena.
Tuntuu kyllä aika kaukaa haetulta, että kaupallisessa liikenteessä oleva tankkeri toimisi minkäänlaisen sukellusveneen emoaluksena.
Ihminen ei lähtökohtaisesti kestä sitä tosiasiaa, että elämä on kaoottista. Ihmisellä on tarve löytää syy asioille. Ja myös syyllinen. Toisilla tämä tarve on voimakkaampi kuin toisilla, mutta kaikilla se on
Millä tavalla tuo raakaöljy- tai tuotetankkeri on "emoalus"?
Ja mitenkäs toteutat tuon siten, ettei sitä huomaa sokea Reettakin aina kun laiva käy satamassa?(Kuva)
Niillä on tietysti salainen bunkkeri tulivuoren alla. Jota vartioi hait joilla frickin lasers on their heads.Ja mitenkäs toteutat tuon siten, ettei sitä huomaa sokea Reettakin aina kun laiva käy satamassa?
Sehän käy pelkästään sotasatamissa. Lastaus ja purku tapahtuu pilvisellä säällä tai kun tiedetään ettei taivaalla ole linyuja kuvaamassa.Ja mitenkäs toteutat tuon siten, ettei sitä huomaa sokea Reettakin aina kun laiva käy satamassa?