Sekalaista mussuttelua

Pienestä on ihmisen ilo kiinni.

Ostin pari vuotta sitten 5,5 mm:n ilmakiväärin. Paketin mukana tuli kiikari. Olen alusta lähtien tuskaillut sen kanssa, että kiväärillä ei osu kunnolla. Laukaisu on säätämisestä huolimatta vähän paska ja aseen jousi on niin tehokas, että sen toiminta liikuttaa asetta laukaistaessa pirusti. Lisäksi tietysti se, että vipuviritteisen kiväärin ollessa kyseessä, ampuma-asento purkautuu melkoisen tehokkaasti. Kaikki tämä yhdessä on tehnyt jo pelkästään aseen kohdistamisesta sen verran haastavaa, ettei ampuminen ole juuri kiinnostanut. Tietysti ongelmiin on aina ratkaisu, mutta kun pointti koko pyssyn hankkimisessa oli, että "kivaa pientä ammuskelua - halavalla".

Nyt päätin kuitenkin lähestyä asiaa täysin uudelta kannalta. Revin kiikarin hiiteen aseen päältä ja kokeilin avotähtäimiä. Heikkonäköisellä (tähtäävässä silmässä -10,5) avotähtäimet antavat pirusti anteeksi ja nyt ampuminen olikin hauskaa, etenkin, kun otti vähän semmoisen "räiskintä"-periaatteen. Eli ammutaan kohdetta, ei kasaa.

Pienestä on ihmisen onni kiinni.
 
Täällä foorumilla on yhtenäinen linja.


Totta, on asioita jota ei saa sanoa, koska ne poikkeavat linjasta.

Suurin osa keskusteluita on sellaisia mihin ei ”ulkopuolisilla” ole mitään asiaa (Taktiikka, historia ja politiikka, Teknologia, varusteet, kalusto ja huolto).
Muilla alueilla juuri ja juuri suvaitaan jonkun kuvan postittaminen ja lehtiartikkelin kopiointti.

( Jos se ei sisällä mitään 1918 tapahtumitta:facepalm:
Talvella kävi sellainen ajatus että nyt olisi hyvä kerätä ”1918 Vapaus tai kansalaissota” otsikon alle tietoa 100 vuoden takaisista tapahtumista.
Koska erinaisisia artikkeleita/juttuja ja ohjelmia oli runsaasti tarjolla.
Mutta ”yhtenäiseen linjaan” ei sopinut tieto että eräillä paikkakunnilla oli tehty erillisrauhoja.
Vaan se olikin foorumille tuotua punikkipropagandaa.
Valvonta pelaa :solthum:)





)





.
 
Mutta ”yhtenäiseen linjaan” ei sopinut tieto että eräillä paikkakunnilla oli tehty erillisrauhoja.
Vaan se olikin foorumille tuotua punikkipropagandaa.
Miksi vääristelet asioita? Ihan asiallisia viestejä noista paikallisista 'rauhansopimuksista' näyttäisi mainitsemassasi langassa olevan, ilman mitään väitteitä mistään 'propagandasta'.
Ne kaikki paikkakunnat on lueteltu tuossa Itsenäistymisen vuodet 1917-1920 -teossarjan toisessa osassa. Syyt noihin sopimuksiin oli lopulta niin yksinkertaisia ja tylsiä, että ei niistä paljon asiaa saa aikaan.
Yksinkertaisesti: maalaisjärki, suuri ero voimasuhteissa hallituksen joukkojen hyväksi tai sitten paikallisilla ei kiinnostusta politiikkaan.

Ilmeisesti pitäisi tarttua näihin hesarin ja esarin toimittelijoiden kautta suodattuneisiin versioihin näistä tapahtumista, joissa tehdään tosiasioihin perustumattomia johtopäätöksiä mm. niiden 'rauhansopimusten' syistä ja miksi niissäkin lahtaripaska oli taas ilman muuta väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti pitäisi tarttua näihin hesarin ja esarin toimittelijoiden kautta suodattuneisiin versioihin näistä tapahtumista, joissa tehdään tosiasioihin perustumattomia johtopäätöksiä mm. niiden 'rauhansopimusten' syistä ja miksi niissäkin lahtaripaska oli taas ilman muuta väärässä.

Mitä tarkemmin ottaen tarkoitat?
 
https://kotisanomat.blogaaja.fi/amman-poliisi-hitsaili-kaivonkansia/
Ämmän poliisi hitsaili kaivonkansia
18.07.2018, KOTISANOMAT
Ämmän poliisi innostui kuntalaisten mielestä hieman liikaa hitsatessaan Kauppakadulla ja kylän pinnassa strategisesti tärkeitä kaivonkansia kiinni. Tämä oli varotoimenpide siltä varalta, että presidentit Putin ja Trump vierailisivat äkkipäätä Suomussalmella.
Eihän sitä Trumpista tiedä, vaikka se olisi halunnut näyttää Putinille Raatteen Porttia, poliisista kerrottiin.
Alkuviikosta on tarkoitus saada kaivonkannet jälleen auki, jonka hoitavat TE-keskuksen kautta aktiivimallin työntekijät.
Presidenttejä ei näkynyt Suomussalmella. Poliisi oli tietämän mukaan varustautunut uusilla aurinkolaseilla vastaanottamaan arvovaltaiset vieraat sekä Kajaanista oli saatu ns. suolahaulikko lainaan mahdollisia mielenosoittajia varten.
Ylimitoitusta ja hyvän hengen vastaista, jyrisi juristi-Jussi kunnantalon portailla vaatien asialle selvitystä, tiesikö kunnanjohtaja kaivonkansien hitsauksista.
 
Miksi vääristelet asioita? Ihan asiallisia viestejä noista paikallisista 'rauhansopimuksista' näyttäisi mainitsemassasi langassa olevan, ilman mitään väitteitä mistään 'propagandasta'.
Ne kaikki paikkakunnat on lueteltu tuossa Itsenäistymisen vuodet 1917-1920 -teossarjan toisessa osassa. Syyt noihin sopimuksiin oli lopulta niin yksinkertaisia ja tylsiä, että ei niistä paljon asiaa saa aikaan.
Yksinkertaisesti: maalaisjärki, suuri ero voimasuhteissa hallituksen joukkojen hyväksi tai sitten paikallisilla ei kiinnostusta politiikkaan.

Ilmeisesti pitäisi tarttua näihin hesarin ja esarin toimittelijoiden kautta suodattuneisiin versioihin näistä tapahtumista, joissa tehdään tosiasioihin perustumattomia johtopäätöksiä mm. niiden 'rauhansopimusten' syistä ja miksi niissäkin lahtaripaska oli taas ilman muuta väärässä.

Ensinäkin kannattaa muistaa että ”vuodet 1917-1920 -teossarjan ” ei ole mikään jumalan sana:facepalm:, vaan ihmisten tekemä kirja, aivan samoin kun ”hesarin jutut”.
Muta mitä useampia juttuja/lähteitä vertailee sitä kattavamman kuvan siitä saa.


Kukaan ei ole väittänyt että Hesari olisi oikeassa.
Mutta sinäkin väität että se on aina väärässä.
Ja juttu jonka kopioin taisi olla Klevasta, eikä sekään kelvannut foorumille.


Viestistäsi kumpuaa hyvin henki että valkoinen totuus punainen valhe:censored:.
 
IMG_20180802_110538_1.jpgKiikarin kohdistus ~60 m 4*20 ”Ryssän kiikari”
S&B patruuna on kohtuullisen tarkka (20€ 25kpl)








Ps

Aseet ja ammunta .
Koska ei sovi tuonne on yotube kanava.
Vaikka sanotaankin.

"Aseitten esittelyitä ,testiammuntoja , ammuntaharjoittelu materiaalia yms yms"
No näinhän se tieto leviää/hukkuu ympäri sivustoa.(y)(y)(y)
 
...
 
Viimeksi muokattu:
Junkers Ju-52 tuli tonttiin Sveitsissä. 20 kuollutta.


Ju-Airin Ju-52/3m ( HB-HOT) on tuhoutunut onnettomuudessa. Kone törmäsi Piz Segnasin läntiseen rinteeseen 2520 metrin korkeudessa.

Sama kone




HB-HOS



"perustinpa tällaisen ketjun, kun jäi kiinnostamaan nuo ultrakevyet."
Yleisilmailu

Ilmailu ketju olikin näemmä ultrakevyille.
 
Pitää lähteä lomamatkalle:uzi::uzi::uzi:


38118307_10156614135023024_4302666316935856128_n.jpg
 
laitetaanpas pieni kevennys väliin, jokainen armeijan käynyt muistelee joskus kuinka kovaa siellä oli, onneksi nykynuoret ova sen verran kovempia ettei tunnu missään.....vai onko armeija muuttunut lastenkodiksi?

KIRJE KOTIIN ITÄ-HELSINKILÄISELTÄ LÄHIÖNUORELTA, JOKA MENI RANNIKKOJÄÄKÄREIHIN.

Moi mutsi (ja terkkuja faijakin, sinne boseen). Mä oon ihan jees täällä. Oothan säkin. Kerro broideille et kyl tää inttielämä aina sen vitun Mäkkärin duunin voittaa. Sano niille et kandee liittyy nopeesti enneku kaikki hyvät mestat on viety. Mä olin aluks vähän uunona ku aamulla piti herää niiku kuudelta. Siis siihen aikaahan mennään vittu vasta goisiin! Kai siihen tottuu. Muuten aamut on tosi iisei: ei hörhöjä sohvilla, ruokaa saa tarpeex, ei hirveetä hangarii ja suihkussa on lämmintä vodaa. Ruoka on muute vähä vitun outoo: ei tosiaankaan mitään hammei ja kunno ranei. Ranskalaisetkin on jotenki oudossa ruskeessa kuoressa joka pitää ottaa vex. Maistuu ihan vitun skeidalle jos ei avaa sitä. Sit me käydään jossain vitun marsseilla joiden pitäis olla muka tosi vitun kovii. Vittu nää ei oo ikinä juossu kytät perseessä kii steissiltä itikseen aamuyöllä hirveessä liimassa ku bussikuski vittuili ja piti vetää päin näköö. Kessu on vähä niinku ope: vittuilee ja nalkuttaa koko vitun ajan. Kapteeni on vähän niinku opo, yht ääliö. Sit o jotai majurei ja everstei jotka on kai niinku reksejä. Ei niitäkään paljoo näy. Ei ne uskalla näkyy. Kerro tää broideille, ne delaa: Mä saan mitaleita ampumisesta. Emmä tiiä mix. Maalitaulut on ihan äijän kokosii eikä ne ees liiku. Eikä ammu takasi niinku ne vitun vuosaaren somalit. Makaat vaan relana ja ammut vaan. Ei ees tartte pöllii rautaa ja ammuksii, ne ihan oikeesti antaa ne sulle. Voiksä vittu uskoo? Sit meillä on jotain vitun lähitaisteluharjotteluu. Saa vähä painii lande-paukkujen kaa. Mun pitää kyllä olla tosi varovainen ku ne juntit menee rikki jos mä vähäki innostun. Tosi paljo iisimpää ku Itiksen kyttien kaa. Mä oon komppanian toiseks paras. Paras on se Sergei Mellunkylästä. Mut mä oonki vaa 155 pitkä ja painan 50 kiloo ku Sergei o 190 ja 120 kiloo. Kerro broideille et jos ne haluu ottaa vähä aikaa iisist, ni tää on se mesta. Sano et pitää kiirettä enne ku muut keksii.
Terveisin tyttäresi.
 
Back
Top