Sekalaista mussuttelua

Tiilistä en tiiä mutta mä varmaankin kakkaan lähipäivinä timantin. On sellai paine ja hermopinne. Tupakkalakko ja ens viikolla koipi leikellään uudestaan auki. Röökilakko vielä menee mut ajatuskin pyörätuolista tai kepeistä saa suonet ratkeemaan päästä.

Eikös timantit synny jostain paineesta ja puristuksesta?

Varmaan kaikki menee hyvin.

Muistanpa, kun sain kerran leikkauksesta poistuessani kepit. Silloin vielä Kirurginen sairaala oli leikkauspaikka. Kun tulin ulos, siinä oli pari rosvoa, jotka ajattelivat hiljaisella Kasarmikadulla rullata minut. Ei siinä auttanut kuin mätkiä niillä kepeillä niitä korville enkä antanut rahojani.

Kyllä se respa katsoi minua hitaasti, kun könkkäilin takaisin sairaalaan, ja ne kepit olivat tietysti tuhannen kiemurassa. Sanoin, että nämä menivät rikki, saisinko uudet.
 
Varmaan kaikki menee hyvin.

Muistanpa, kun sain kerran leikkauksesta poistuessani kepit. Silloin vielä Kirurginen sairaala oli leikkauspaikka. Kun tulin ulos, siinä oli pari rosvoa, jotka ajattelivat hiljaisella Kasarmikadulla rullata minut. Ei siinä auttanut kuin mätkiä niillä kepeillä niitä korville enkä antanut rahojani.

Kyllä se respa katsoi minua hitaasti, kun könkkäilin takaisin sairaalaan, ja ne kepit olivat tietysti tuhannen kiemurassa. Sanoin, että nämä menivät rikki, saisinko uudet.

Mä kuljin viime talven pyörätuolilla ja kepeillä. Riittäis sitä sorttia
 
Röökilakko vielä menee mut ajatuskin pyörätuolista tai kepeistä saa suonet ratkeemaan päästä.

Eikös timantit synny jostain paineesta ja puristuksesta?

Röökilakko lisäkuormaksi? Ai että leikkaushaavat paranee paremmin, phah. Puolenkymmentä tupakkaa päivässä tekee vain hyvää kaikinpuoliselle toipumiselle. Henkinen puoli on yhtä tärkeä, jopa tärkeämpi kuin fyysinen ja sitä voi kohentaa pitämällä kiinni edes yhdestä paheestaan. Ihan oikeesti. Kun minä toipuilin taannoin polttelin viis päivässä siten, että vedin puolet, katkaisin, myöhemmin puolet jne. Ja niin vaan homma meni ihan hyvin.

Tässä maassa kauhistellaan jos pitäjän turuilta löytyy nuuskarasia tai tupakkarasia tyhjänä...iiik, lapset ja nuoret ovat uhattuna...kukaan ei korvaansa lotkauta, kun pillerikauppiaat pyörivät koulujen nurkilla ja heinää myydään autoista avoimesti torin reunalla, tai viinaa pennut ostavat tenkanaan isommiltaan.

Annahan vaan olla, kun löytyy nuuskarasia tai tupakkaloota....jeesus kirkuminen paikallislehtiä myöten.

Me ihmiset ollaan vaan tosi hassuja.
 
Röökilakko lisäkuormaksi? Ai että leikkaushaavat paranee paremmin, phah. Puolenkymmentä tupakkaa päivässä tekee vain hyvää kaikinpuoliselle toipumiselle. Henkinen puoli on yhtä tärkeä, jopa tärkeämpi kuin fyysinen ja sitä voi kohentaa pitämällä kiinni edes yhdestä paheestaan. Ihan oikeesti. Kun minä toipuilin taannoin polttelin viis päivässä siten, että vedin puolet, katkaisin, myöhemmin puolet jne. Ja niin vaan homma meni ihan hyvin.

Tässä maassa kauhistellaan jos pitäjän turuilta löytyy nuuskarasia tai tupakkarasia tyhjänä...iiik, lapset ja nuoret ovat uhattuna...kukaan ei korvaansa lotkauta, kun pillerikauppiaat pyörivät koulujen nurkilla ja heinää myydään autoista avoimesti torin reunalla, tai viinaa pennut ostavat tenkanaan isommiltaan.

Annahan vaan olla, kun löytyy nuuskarasia tai tupakkaloota....jeesus kirkuminen paikallislehtiä myöten.

Me ihmiset ollaan vaan tosi hassuja.

Ne on nuo sairaalat keksineet hyvän vastuuvapauslausekkeen tuossa tupakoinnissa. Olen nähnyt sellaisen pumaskan, että sairaalaa ei voi korventaa siitä, jos leikkauksen jälkeen toipuminen ei onnistu tuolla tupakoinnilla. Ja pahin versio oli se, että eivät ala edes puukottamaan jos potilas polttaa kuin korsteeni.
 
Täällä ne sairaalassa suhtautuu yllättävän neutraalisti polttamiseen. Mulla vaan se hinta on sellanen mikä hirvittää, meillä vielä kun mieskin polttaa (sekin on kyllä nyt lakossa). Syödään nyt sitä champixia ja kärsitään.

Sen verran kuitenkin välttelen suurempia mielenterveysongelmia et on mulla askillinen piironginlaatikossa jos homma alkaa luisumaan rotkoon, viikkoon en oo askilla käyny.
 
Se oli kosto sala-ampujan luodista, joka oli surmannut divioonaan kuuluvan Westland-rykmentin komentajan, eversti Hilmar Wäckerlen.

Lauttamuksen kirjassa oli kuvaus.

Kuinka päähenkilö näki ”paikallisten” ampuvan juutalaisia, taistelujen jälkeen kaupungissa.

Myöhemmin kuului keskustasta kovaa ampumista ja päähenkilö meni katsomaan, mitä oikein oli tekeillä.
Puistossa olio ammuttu suuri joukko siviileittä joukossa olivat myös aikaisemmin nähdyt juutalaisten ampujat.
Syynä tähän oli jonkun upseerin kuoleminen sala-ampujan luoteihin.


( Vaikka Lautamus kirjoittaa romaneita, niin tapahtumiin löytyy monesti historiallinen vastine muita lähteistä.)
 
Täällä ne sairaalassa suhtautuu yllättävän neutraalisti polttamiseen. Mulla vaan se hinta on sellanen mikä hirvittää, meillä vielä kun mieskin polttaa (sekin on kyllä nyt lakossa). Syödään nyt sitä champixia ja kärsitään.

Sen verran kuitenkin välttelen suurempia mielenterveysongelmia et on mulla askillinen piironginlaatikossa jos homma alkaa luisumaan rotkoon, viikkoon en oo askilla käyny.

Sisar, joskus on vaikeaa.
Et ole tuskasi kanssa kuitenkaan yksin, vaan sen jakaa usea tämänkin foorumin jäsen. Tupakan synnistä ja himosta pois oppimisessa joutuu useasti kamppailemaan itsensä kanssa ja houkutusta vastaan. Jos lankeemus tulee, älä heitä toivoasi vaan suuntaa katse uudelleen parempaan huomiseen. Moni meistä on kamppailussa henkisesti tukenasi tämän virtuaaliympäristön välityksellä.

Lopetin nortin kiskomisen noin 23v 9kk sitten. Se oli toinen kerta elämässäni, kun hehkulamppu syttyi (ensimmäinen valon vilkahdus tapahtui silloin kun älysin 3,5v ikäisenä Aku Ankka -lehteä tuijottaessani, mitä puolitoistavuotiaana autoiksi nimeämäni kirjaimet oikeasti tarkoittavat ja opin samoin tein lukemaan). Kovin usein ei kondensaattori syötä virtaa lampulle, mutta hyvä että edes joskus.

Laitetaan vielä tähän kiva nikkiskuva:
6233E14A-724E-4AC1-948E-52DB3AF25EE0.png
 
Se champix on kyllä ihan ihme kamaa, se kun oikeesti tuntuis toimivan. Ainoa mikä rupesi ohuesti hirvittämään, oli sivuvaikutuksissa mainittu unissakävely. Olen taas enempi hortoillu unissani viime aikoina. Vissiin näin syksyllä sekin riesa jotenkin pahenee. Tulee just vuosi kun putosin unissani rappusista.
 
Se champix on kyllä ihan ihme kamaa, se kun oikeesti tuntuis toimivan. Ainoa mikä rupesi ohuesti hirvittämään, oli sivuvaikutuksissa mainittu unissakävely. Olen taas enempi hortoillu unissani viime aikoina. Vissiin näin syksyllä sekin riesa jotenkin pahenee. Tulee just vuosi kun putosin unissani rappusista.

Älä sitten ota itseäsi vakavasti. Champix, eli varenikliini, sotkee joiltakin mielialat aika kummaan suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Älä sitten ota itseäsi vakavasti. Champix, eli varenikliini, sotkee joiltakin mielialat aika kummaan suuntaan.
Niin kuulemma tekee. Kaverini, viimesenpäälle marlboromies yritti lopettaa tuolla. Oli ruvennut kuurin aikana miettimään, että pitäsköhän heittää köysilenkki ladon ylisille ja niskan venytykseen. Koskaan ei ole ollut tuon suuntaisia ajatuksia.

Tajusi, että tuosta kamasta johtuu. Heitti pillerit mäkeen ja elää onnellisena marlboromiehenä tänäkin päivänä.
Jos tupakallakin henki lähtee niin champixilla voi lähteä vielä nopeammin.
 
Tänään paikallisessa Citymarketissa oli suomalainen äiti kuuden lapsensa kanssa. Olivat kuin aikakoneella saapuneet 1800 luvulta vaatetuksessa osalta. Pitkät hameet ja mummuhuivit pikkutytöilläkin päässään. Selkeästi olivat jotakin erittäin vanhoillista uskonlahkoa mutta mitä? Oli jotenkin hyvin miellyttävä näky. Eipä ole ennen tullut vastaan.
 
Aina oppii uutta. Top Gunissa Tom Cruisen heilaa näytelleen Kelly McGillisin roolihahmo "Charlie" pohjautui ihan oikeaan Miramarin lentotukikohdassa työskennelleeseen naisanalyytikkoon.

untitled.png

Christine Foxista tuli sittemmin korkea-arvoisin Pentagonissa tähän mennessä työskennellyt nainen. Tämä toimi vuosina 2013-2014 virkaatekevänä apulaispuolustusministerinä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Christine_Fox

Christine_Fox.jpg
 
Back
Top