Sekalaista mussuttelua

Olen eri mieltä. Sinappihan ei ole mikään mauste vaan lisäke, jolloin Pöltsät ym. putoavat pelistä siksi, että niitä voi sivellä vain lapsellisen ohuesti makkaralle. Makkaran pitää mielestäni uida koiraa sinapin seassa. :cool:

Onkohan sinapilla muuten joitain ruoansulatusta edistäviä vaikutuksia, mitä arvelette?
 
Olen eri mieltä. Sinappihan ei ole mikään mauste vaan lisäke, jolloin Pöltsät ym. putoavat pelistä siksi, että niitä voi sivellä vain lapsellisen ohuesti makkaralle. Makkaran pitää mielestäni uida koiraa sinapin seassa. :cool:

Onkohan sinapilla muuten joitain ruoansulatusta edistäviä vaikutuksia, mitä arvelette?

Noin teoreettisesti, ilman empiiristä kokemusta arvelen, että kyllä setillä: tuubi sinappia ja yksi kärkkäri, alkaa suoli laulamaan :D:poop:
Ja jos mietitään noita viattomia ihmistaaperoita elonsa alkumetreillä, onhan niidenkin ensimmäiset jätökset uhkaavasti sinapin näköistä ainesta :D eli jotenkin se sinappi korreloi ruoansulatuksen toiminnan kanssa.
 
Last edited by a moderator:
Olen eri mieltä. Sinappihan ei ole mikään mauste vaan lisäke, jolloin Pöltsät ym. putoavat pelistä siksi, että niitä voi sivellä vain lapsellisen ohuesti makkaralle. Makkaran pitää mielestäni uida koiraa sinapin seassa. :cool:

Onkohan sinapilla muuten joitain ruoansulatusta edistäviä vaikutuksia, mitä arvelette?

Tämä selvästi jakaa. Varmaa on, että jos Põltsamaan kangea laittaa kokonaisen putkilon yhden makkaran päälle, ainakin mahahaava huutaa armoa ja tuli lyö nenästä ja korvista.
 
Ne jotka Jukea noin kovasti kaipaavat, niin hänen älyvapaita häätäjä konsepteja voi tutkia täällä.
http://forum.keypublishing.com/showthread.php?123446-Size-of-the-new-5th-gen-fighters-too-big-!
Kiitos @Teräsmies , päivän nostalgiset naurut kun löysin historian hämäristä lisää JUKE, kansainvälisesti mr.topspeed aineistoa :cool: Tongin aikani kuluksi foorumin vanhoja keskusteluita, ja täytyy sanoa et on ollut hauskempaa kuin aikoihin istua koneella :D

Ei voi kuin revetä, luettuaan ensin juke moldista, ja sen jälkeen avaa uuden foorumin ja eka teksti jonka näkee on

Get on uppah !

icon6.png
Size of the new 5th gen fighters...too big !?



Howdy !

I have on finnish defence site developed as a hobby base this what I call 6th generation fighter.

I call it Gekko and now later Velociraptor.

More about it on my blog.

It has only 7.2 kN jet engine...but in addition 2 x 18 kN rocket engines.

J-20 for isntance is 7.26 times larger. I was able to fit 4 x MBDA MICA missiles in this concealed. Power vise it needs just 49.5 kN to be even with J-20.

Ask me more if interested.

rgds,


Juke


Mutta aseistetun sisävesimurtajan(?) kehittäjää, ja siihen liittyvää keskustelua en ole vieläkään löytänyt :unsure: Foorumi arkeologin työ ei ole koskaan valmis....

Edit. Korjattu viimeistä kappaletta
 
Viimeksi muokattu:
Olette inspiroivia. Tein juuri välipalan. Maakareitten mausteinen Katalonian Carlos. Paprikaa ja paahdettua chiliä. Viimeistely leppäsavulla. Sinapiksi Makuaitan Kotisinappi.

Salaatin syön sitten myöhemmin.

Katso liite: 25649
No nyt :love: Vakaa aikomukseni oli syödä terveellisesti tämä viikko, ja ajatuksen tasolla jouluun asti. Mutta hitto vie, taisi tulla kauppareissu :cool:
 
Kiitos @Teräsmies , päivän nostalgiset naurut kun löysin historian hämäristä lisää JUKE, kansainvälisesti mr.topspeed aineistoa :cool: Tongin aikani kuluksi foorumin vanhoja keskusteluita, ja täytyy sanoa et on ollut hauskempaa kuin aikoihin istua koneella :D

Ei voi kuin revetä, luettuaan ensin juke moldista, ja sen jälkeen avaa uuden foorumin ja eka teksti jonka näkee on

https://forum.keypublishing.com/member/21126-topspeed


Mutta aseistetun sisävesimurtajan(?) kehittäjää, ja siihen liittyvää keskustelua en ole vieläkään löytänyt :unsure: Foorumi arkeologin työ ei ole koskaan valmis....

Edit. Korjattu viimeistä kappaletta

Heh. Vieläkin nousee hymy namppeliin kun muistelee Juken ihmehärveliketjua. Ketjun terapeuttinen funktio oli ainakin allekirjoittaneelle huikkea; luovia, villejä ja myös epärealistisen fantastisia ideoita saattoi pyöritellä ja peilata osallistumalla tai hauskuuttaa harmaata arkea vaikka vain lukemalla huimista puukomposiittikulkimista, Aurinkokotkista (Solar Eagle) ja muista maan ja taivaan piiriin mahtuvista käänteentekevistä vempaimista.

Pkrl, kyllä uhittelevan Butlerinkin naama venähtäisi, kun korkeuksissa surraava Aurinkokotka olisi 24/7 valmiina latomaan 120 AMRAAMia isänmaan ilmatilaa loukkaavien imperialistisen maahantunkeutujan koneiden takaraivoon. Kymmenentuhannen makkaranpaistaja-selbststopfermannin miehittämä Kikka-häivepuukomposiittihäätäjäparvi lakaisisi Suomi-neidon yltä kaiken saastan, mitä valon kotkilta ja Ilmavoimien pojilta jäisi yli.

Sisävesijäänmurtaja-taskutaistelulaivojen alkuperäinen keksijä on hiipunut kyllä muistista, jos nyt koskaan olen sitä sitten oikein tiennytkään. Jos saat asiaan selvyyttä, vinkkaa myös meille muille. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se toi sisävesitroolarijäänmurtajataistelulaiva oli ihan oikeasti saitin käsittelyssä. Idea taisi parhaimmillaan mennä vielä niin, että sama alus troolasi prikaatille kalat aina kulkiessaan.

Sehän ei välttämättä ole missään iltavapaissa vaan kunnianhimoisesti sijoitettu esim. muu kalusto-otsikkoon.
 
Hyviä kokemuksia olen saanut myös paistinpannumakkaroista. Holvaan ensin paistinpannun rehellisellä voilla. Sitten vedän sen lämpöön, joka panee voin kunnolla sihisemään. Sitten asetan makkarat pannuun, makkarat olen ennen paistoa holvannut grillimausteella ja himppasella aromisuolaa. Heti, kun kyrsät ovat saaneet pintaa panen levyn kakkoselle ja pyörittelen lekoja, kunnes pannu on jäähtynyt sillä tavalla, etteivät käyrät enää saa liikaa poltetta. Sitten levy ykköselle ja kansi päälle. Haudontaa kulloisenkin maltin mukaan. Mitä sanoisin, varttitunti aika passeli. Slerdat lautaselle, kas on sinappihuntu hällä, salaattina sinappinen kurkkusalaatti ja perunasalaatti. Ruisleipä ja voi päälle, juomaksi käy maito, toki jotkut saattavat hörpätä myös olutta.

Ps. viimeksi sijoitin haudutusvaiheessa hyvin varovasti mustapippuria makkaroiden kylkeen...ei paha.
 
.....paistinpannun rehellisellä voilla. .....voin kunnolla sihisemään. Sitten asetan makkarat pannuun, makkarat olen ennen paistoa holvannut grillimausteella ja himppasella aromisuolaa........Ruisleipä ja voi päälle, juomaksi käy maito, toki jotkut saattavat hörpätä myös olutta..
Hei, mä taidan tietää sut! Varmaan niiden keittokirjojen kirjoittaja "Raavaan miehen keittokirja 1 & 2"
Tai jos et ole ite kirjoittanut, niin tosi hyvin sisäistänyt . Mulle tuli nälkä....lähdenpä nokkimaan....
.
 
Back
Top