Sekalaista mussuttelua

Käytiin vaimolle uusituttamassa akku iPuhelimeen. Maksoi n. 40e ja vaihto oli nopea. Fonum niminen firma.

https://www.fonum.fi/

Näyttää olevan 29e iPhone 5 akunvaihto.
 
Viimeksi muokattu:
Lojaalisuus on outo asia. Luoja antoi sen meille jokaiselle, jopa elukoille. Alkuperäisessä Conanissa James Earl James sanoi: "Mind is strong. Flesh is weak." Tuo on fakta. Tiedän että jos olisi tilaisuus, en ehkä pystyisi sanomaan ei. Kemia ajaisi päällä, kuin nuorempana.

Sinä olet elossa. Ei siinä ole sen kummempaa. Se ei tarkoita, että asia on helppo.

Kerron tarinan. Kauan sitten oli pariskunta, joka oli ollut yhdessä pari vuotta ja perhettä suunniteltiin. Sattui uskomaton onnettomuus. Edellä ajavasta rekasta irtosi rengas, joka osui auton kattoon murtaen naisen niskan. Seurauksena neliraajahalvaus.

Mies hoiti vaimoaan vuosia. Vaimo muuttui aina vain vainoharhaisemmaksi tyyliin: Sinulla on toinen! Ja toki paljon muutakin. Loppujen lopuksi mies erosi. Ei siksi, että olisi pettänyt, vaan siksi että ei enää kestänyt tilannetta. Joka ei ollut hänen syytään.

Kyseinen mies oli isäni työkaveri. En koskaan tavannut häntä. Isäni kommentti asiasta oli seuraava: "Yksi elämä meni siinä onnettomuudessa. Toinen oli menossa sen seurauksena. Parempi näin, että edes toinen selvisi".

Tuon enempää en ota kantaa asiaan mistä en mitään tiedä. Voimia sinulle!
 
En ymmärrä ihmisten intoa ostaa Iphoneja, lukemani perusteella en koske niihin tikullakaan. Huonoimmat akut kaikista kännyköistä.
 
En ymmärrä ihmisten intoa ostaa Iphoneja, lukemani perusteella en koske niihin tikullakaan. Huonoimmat akut kaikista kännyköistä.
Mulla taitaa olla kolmas menossa, kestäneet noin kolme vuotta käytössä ja akkua en ole vaihtanut.
Neljäs tulee hankintaan kesän aikana, eikä syynä ole akku. Mutta ehkä kyse on siitä mitä siltä akulta odottaa.
 
Minä kun käytän kännykkää (netin selaukseen) lähinnä matkustaessa niin akun tulee kestää ja kestää ja kestää mahdollisimman kauan. Se on tärkein kriteeri minulle.
Edellinen Samsung (Note II) kesti vuodesta 2013 eli 6 vuotta mutta n. kuukausi sitten siihen tuli joku outo vikailmoitus joka ei suostu poistumaan. Joten ajattelin että ehkä järkevää ostaa uusi kuin korjauttaa vanha.
 
Appelsiineja ja omenoita. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta ja kolmannelle si habla everyhing!

Iphonea ei ole koskaan ollut, enkä osaa sitä kaivata. iPad on sen sijaan mainio ja toimiva kapistus, jolla kirjoittelen myös tätä. Puhelimella netin selaaminen on ***kkaamista verrattuna padikokemukseen. Isompi näyttö, parempi käyttö. Ainoa idioottimainen ominaisuus on mielestäni tiedostojen käsittely, harvat harmaat solut kun ovat tottuneet ”vanhanaikaiseen” tapaan käyttää, käsitellä ja siirtää tiedostoja. (iTunes on perseestä) Tähän on onneksi olemassa välineitä (esim. Sandiskillä usb-minälaiteliitin -muistitikku, jossa olevia tiedostoja (esim. Windows -PC:ltä kopioituja tiedostoja voi käsitellä jollain tapaa järjellisesti apin avulla iPadissa. Mutta, lukulaitteena padit ovat verrattomia.

Minäpuhelimen heikkona ominaisuutena pidän köpöistä kylmänsietokykyä. Toki kaikki hipellysluurit hyytyvät luonnollisesti ennen pitkää kovassa pakkasessa, mutta minäpuhelin ei tarvitse seisokkiin edes arktisia lukemia.
 
Viimeistä viedään. (Joku voi tunnistaa/ainakin se helpottuu mutta sou not. Ei mulla ole mitään hävettävää).
Eli siis piipahdin kotosalla riipaisemassa puumerkkiä paperiin. 12 vuotta itä-Afrikkaa riitti tältä erää. Syksyllä voi olla tiukkaa kun loput väestä jäävät vielä jouluun asti maidon ja hunajan maahan mutta näin se menee.
Anyways, se varsinainen stoori. Oltiin kahteen päähän katottu tämä piipahdus ma-pe. Koska takaisin reititys on eri kuin tullessa ja koska käytin matka-ajan rajoitin optiota... Lyhyestä virsi kaunis: Eilen Veromiehen liittymässä kehä kolmosella saföörinä toiminut mutsini kysyi että mistäs terminaalista tällä kertaa lähtö on? En muistanut ja avasin sähköpostin.

Sitten nauroin minuutin suoraa huutoa. Mun lento oli algoritmeilty täksi päiväksi. Toki asian olisi voinut tarkistaa ja ihan oikeasti lukea jo siinä lippuja maksaessa mutta ei tullut pieneen mieleenkään että noi hakukoneet voivat keppostella noinkin. Tästä ei ole enää Skynet ja Terminaattori-elokuvat kaukana... No mitäs, sata kilsaa takaisin pohjoiseen ja sauna lämpimäksi. Tänään sitten osuin, varmaan säkällä, oikeaan junaan ja lentosatamassa ollaan.

Naurattaa vieläkin. Usotteko että eilen oli ihan pikkaisen tyhmä olo...
 
Hei missä se isänmaallisuus on? eikö Nokian kännykät kelpaa?

On minulla Nokia/HMD 8, made in elsewhere. Onko se isänmaallinen?
Toimiva hipellin tuo 8, mutta puhelimena oman aikansa parhautta (ja puhelimena hyviä) olivat oman aikansa eli Wanhat Nokialaiset.

2110 oli luja ja kestävä puhelin, samoin 5210, joka oli sitä, mitä Fisher-Price -lelut aikanaan mainostivat ”ei mene rikki, ei mene rikki...”). Yhdet kuoret sain 5210:sta rakennusaikana särjettyä, kun meinasin pudota pää edellä kurkkiessani sadevesikaivoon ja puhelin oli taskussa. Pintamaana oli karkea tiivistetty sepeli. Samaa luuria virutettiin paria vuotta aiemmin myös uimahallissa kun hyppäsin altaaseen auttamaan hätääntynyttä liian syvään paikkaan mennyttä lapsiuimaria. Kaadoin sisältä vedet pois, otin akun irti ja kopsuttelin varovasti ja annoin kuivua. Puhelin toimi moitteetta.

Monitoimilaitteiden kunkku oli aikanaan E90, joka oli hyvä myös puhelimena. Iso, mutta istui käteen hyvin. Siinä oli myös ”neuvotin” eli navigaattori! Hipellyspuhelimista ei voi antaa yhtä varauksettoman positiivisia lausuntoja.
 
2110 oli luja ja kestävä puhelin, samoin 5210, joka oli sitä, mitä Fisher-Price -lelut aikanaan mainostivat ”ei mene rikki, ei mene rikki...”)...Kaadoin sisältä vedet pois, otin akun irti ja kopsuttelin varovasti ja annoin kuivua. Puhelin toimi moitteetta.
Itselle ne eivät ole menneessä aikamuodossa. 2110 olisi edelleen helvetin hyvä, mutta sen akunkesto on heikko verrattuna kolmen voltin käyttöjännitteellä toimiviin nokialaisiin (alkaen 6110:stä).

Ei noiden iskuvaimennettujen työmaalinjaston puhelinten kestävyys ole paljoakaan parempi verrattuna saman sukupolven normi- ja pisnismalleihin. Jos kuoret osaavat irrota rungosta oikealla tavalla iskun sattuessa, kestävyys on yleensä hyvä. 6110, 5110, 6150, 6210 ja 6310 ovat tässä huonoja, koska niissä on ruuvattu fascia/etukuori, ne menevät melko herkästi rikki seinään heitettäessä.

Esimerkiksi 3310/3330:sen suunnittelu on erittäin onnistunut: se saa tippua katuun kymmenestä metristä, mutta maahan iskeytyessään yleensä vain kuoret irtoavat ja nekin jäävät yleensä ehjiksi (alkuperäiset Nokian kuoret).
 
Hmm... mistähän tässä on kysymys? Niin mukava kaveri lähi-idästä..+

 
Eivittu munkin pitää ruveta treenaamaan... hassuja heppuja ja aika hurjia massulihaksia!
OLIKO TÄÄLLÄ joku sitä mieltä
'
 
Onko mussa jotakin vikaa vai onko luonto herättämässä mua tästä pitkästä horroksesta?

Anna vaan palaa, Frank. Ihan oikeesti. Kaikkea ihminen katuu elämässään, mutta ei nuorena naimisiaan. Ei ole tarkoitus -kuolla- läheisen mukana. Olet hoitanut leiviskääsi varmasti parhaan taitosi ja kykysi mukaan, mutta rajansa kaikella. Ymmärrät tämän viestin sisällön myöhemmin, olen siitä varma. Ja monet asiat voit hoitaa loukkaamatta sairasta puolisoasi. Seitsemän vuotta on liikaa, usko pois, teroita viikatteesi ja vedä miekka huotrasta. :) Se on miehelle a ja o kuitenkin.
 
Kävin tapaamassa muusikko ystävääni Camdenissa tänään mutta matkalla sinne näin tosi hehkeen punatukkaisen naisen tuubissa. Koko matkan teki tosi vaikeeta olla tuijottamatta. On melkein seitsämän vuotta siitä kun viimeeksi sain piparia. Teki mieli mennä juttelemaan hänen kanssaan, mutta en kehdannut. En voi pettää, vaikka vaimo on sanonut että hän ymmärtäisi, jos haluaisin käydä vieraissa.

Vaimo tuli takaisin viikko sitten eristysyksiköstä sairaalassa. Sosiaaliviranomaiset päättivät että he ottavat multa lähihoitajan hommat ja antoivat vaimon hoidon neljä kertaa päivässä tuleville kaupallisille hoitajille. Heti ensi töikseen he kertovat mulle että olen erikoinen mies, sillä heidän kulttuurissaan äijä olisi lähtenyt aikoja sitten.

Ei ole tehnyt mieli, aivan samanlailla kun ei ole tehnyt mieli käydä vieraissa. Vuosien varrella on ollut monta joka on sanonut että olen "handsome," ja "cute," ja "lovely man..." Toisinaan he ovat melko suoraan ehdottaneet minua lipeämään vaimon seurasta, melko suorilla ehdotuksilla. Olen kestänyt, mutta tänään se punatukkainen nainen, ja myöhemmin toinen gootti (goth) paluumatkalla saivat minut ajatuksiin.

Onko mussa jotakin vikaa vai onko luonto herättämässä mua tästä pitkästä horroksesta?
Komppaan muita kommentoitsijoita.
Olet ihminen siinä missä me muutkin, olet ollut hyvä puoliso, mutta ollaakseen hyvä hoitaja ja puoliso, pitää huolehtia omasta jaksamisesta.
Meillä miehillä siihen liittyy luonnollisena asiana seksi. Tuskin olet hakemassa uutta puolisoa, joten kuka voisi moittia sinua luonnollisten tarpeiden täyttämisestä. Nämäkin asiat voi hoitaa hyvin diskreetisti, ilman että loukkaa ketään.

Ja muista, se mitä on tapahtunut ja mitä tulee tapahtumaan, ei ole sinun vikasi, se on vain elämää. Tuollaiset tuntemukset muita naisia kohtaan eivät tee sinusta mitään muuta kuin miehen.
Voimia sinulle ja vaimolle.
 
Back
Top