Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kriisi, katastroohvi, paniikki ja hätä!

Perheen naisväki päätti istua töllön ääreen vetämään jotain Jane Austin -elokuvien, -jatkosarjojen, -näytelmien ja tyhjästämaterialisoitumisten maratonia.

Jos edes yritän poistua suljetun oven takaa, niin törmään heti brittiläisen aristokratian soidinmenojen monimutkaisuuteen dramatisoituna ja alleviivattuna.

APUA!

Missä on punaisen ruksin katastroohviapu silloin kun sitä todella tarvittaisiin?

Mihin voin evakoitua? Mitä reittiä? Heitänkö kirjoituspöydän ikkunan läpi niin että pääsen pöyhkeilevän historiallisen puku- ja puuteridraaman ohi altistumatta sille?

Koitanko paeta ryömimällä, kuulosuojat päässä ja tietäni kynnyslistoista tunnustellen?

Mitä tämmöisessä todellisessa hätätilanteessa oikein voi tehdä?

Kriisi, katastroohvi, paniikki ja hätä!

Perheen naisväki päätti istua töllön ääreen vetämään jotain Jane Austin -elokuvien, -jatkosarjojen, -näytelmien ja tyhjästämaterialisoitumisten maratonia.

Jos edes yritän poistua suljetun oven takaa, niin törmään heti brittiläisen aristokratian soidinmenojen monimutkaisuuteen dramatisoituna ja alleviivattuna.

APUA!

Missä on punaisen ruksin katastroohviapu silloin kun sitä todella tarvittaisiin?

Mihin voin evakoitua? Mitä reittiä? Heitänkö kirjoituspöydän ikkunan läpi niin että pääsen pöyhkeilevän historiallisen puku- ja puuteridraaman ohi altistumatta sille?

Koitanko paeta ryömimällä, kuulosuojat päässä ja tietäni kynnyslistoista tunnustellen?

Mitä tämmöisessä todellisessa hätätilanteessa oikein voi tehdä?
Monivuotisella kokemuksella voin sanoa siedätyksen auttavan. Parasta on kuitenkin kehittää suunnitelma joka pohjautuu rohkeaan rynnäkköön. Istu makuuhuoneessa kuunnellen ääniä rauhallisesti. Jakson loppuessa on tilaisuutesi koittanut. Salaman nopeasti eteiseen, kahmaise kengät ja takki mukaan, pukeudu rapukäytävässä.
Muista kuitenkin operatiivinen valmistautuminen on tärkeää. Tarkasta että sinulla mukana kaikki tarpeellinen, koti- ja auton avaimet, puhelin, lomakko, yms. tarpeelliset välineet. Syöksyn aikana näitä ei ehdi etsiä.

Voimia toivottaen kohtalotoverisi...

Ok... mistähän aloittaisin. Harvemmin olen lukenut lehtijuttua joka muuttuu edetessään jatkuvasti sekä ärsyttävämmäksi että älyttömämmäksi.

Ja nää on ilmeisesti tosissaan, ja tän pitäisi olla jonkinlainen puffipiissi?!?
Erityismaininta käytännöllisille hääjärjestelyille (eikö tän pitänyt olla divorse-juttu?), varmaan oli vieraat onnesta soikeana. Greta Thunberg olisi herpannut aika pahasti...
Enjoy this delusional idiot, and the journalist :)

Pari esimerkkiä vaan, maistiaisina!

Ex-aviopari asui yhdessä Ruotsissa, jossa Pauliina kertoo joutuneensa pois mukavuusalueeltaan.

– Menin naimisiin ulkomaalaisen kanssa, joka oli viisitoista vuotta minua vanhempi. Asuimme ympäristössä, jossa en voinut puhua äidinkieltäni. Yhteisön koodit olivat erilaiset, eikä minulla ollut pitkää historiaa ihmisten kanssa, joita siellä tapasin, Littorin kertoo Oma aika -lehdelle.

Littorin kertoo lehdelle, että nuorempana hän inhosi ruotsin kieltä, eikä tahtonut puhua sitä lainkaan. Hän toteaakin lehdessä, että sitten hänen kohtalokseen tuli ruotsalainen avioliitto.

– Menimme kihloihin Sansibarissa, naimisiin New Yorkissa ja liitto siunattiin sekä hääjuhlat pidettiin Etiopiassa, Pauliina Littorin kertoi tuolloin IS:lle.

Täytyy rehellisesti sanoa että tässä on kyseessä mahdollisesti Suomen tyhmin ämmä.

Ja se on muuten kilpailtu pokaali.

Ymmärrän kyllä Pauliinaa. On se varmaan raskasta elää tuommoisissa yläluokan piireissä missä etiketti määrää kaiken miten olla ja tehdä jos ei ole siihen syntynyt.
Sverker Littorin oli tapakulttuuriasioissa hyvin konservatiivinen ja hänen ruotsalainen piirinsä vieläkin perinteisempi. Lehden mukaan näissä piireissä nainen ei esimerkiksi saanut hörpätä lasistaan viiniä ennen kuin mies oli skoolannut hänelle.

Obama Nobels rauhan palkinto :LOL:

fredspresitenden_obama.png

USA:n Massamurhaaajat vähintään 4+ victims

massmc3b6rdare-usa-2019.jpg

Ymmärrän kyllä Pauliinaa. On se varmaan raskasta elää tuommoisissa yläluokan piireissä missä etiketti määrää kaiken miten olla ja tehdä jos ei ole siihen syntynyt.
Miten niin ei saanut juoda viiniä? Vittu ryystölle vaan, rupee ukko estelemään? Suomalainen lohmu, kyllä huikka tippuu, se on vissi...

Koko toi stoori ja noi naukumisen aiheet oli vaan niin täysin lisääntuvästi totaalisen fakin älyvapaita, että mun oli pakko vähän hermostua tästä, ihan vaan että tuntisin eläväni vielä oikeassa maailmassa, ja lisäksi maa-planeetalla :cool: .

No niin, tulevana kesänä nyt sitten marjastajia stalkkaamaan. Sain valmiiksi ghilliehupun, peittää pään ja rinnan.
Pohja on V-lekan myymä 05-kuvioinen naamioverkko johon kiinnitin n. metrin pituisia tekokuidusta tehtyjä lehtirimsuja. Ostettu greyshop.ru;sta.

Värit ei kyllä täsmää, ei ole noin ruskeaa vaan vihreämpää.

Äärimmäiset tilanteet rarvitsevat äärimmäiset toimenpiteet eli SUOJAKÄNNI ;)

Taitaa olla suunnilleen neljännesvuosisata edellisestä. Jääköön se harrastus hämyiseen historiaan monen muun kummallisen asian kanssa.

Ja joskus silloin kauan, kauan sitten kyse oli hyvin maltillisesta ja kohtuullisesta touhusta. Otin ehkä ihan muutaman kupposen. Vuosien 1987-1994 välisenä yönä saatoin vahingossa ottaa pari huikkaa tavallista enemmän. En ole ihan varma. Siitä on niin kauan että tuohon yöhön liittyvät muistikuvat ovat ehtineen hämärtyä hiukan.

Mutta joo... Ei ole mun juttu - ainakaan nykyisin.

Totta puhut! Vanhemmiten viisastuu. Ei se ylenmääräinen pämppääminen ole kovin mukavaa... jos se nyt oli silloinkaan!

Täytyy rehellisesti sanoa että tässä on kyseessä mahdollisesti Suomen tyhmin ämmä.

Ja se on muuten kilpailtu pokaali.

Kun en tunne ihmistä, niin on vaikea sanoa onko tyhmä vai fiksu.

Aika moni tavoittelee elämässään jotain sellaista, mikä on oikeastaan korvike todelliselle, syvemmälle tarpeelle. Ehkä tuo on ollut sellainen elämäntapa, ehkä ei.

Aina kun on kyse lehtijutuista, on hyvä muistaa, että jutuilla on tapana muuttua haastattelun ja julkaisemisen välillä. Tässäkin on ihan mahdollista, että toimittaja on pistänyt oikein tunteella omiaan sekaan.

Jos mä ottaisin omasta elämästäni noin 3 000 pahinta tolloilua, niin mikään tossa artikkelissa ei yltäisi samalle typeryyden tasolle kuin ne meikän tolloilut. Ja silti... Jos joku väittäisi tyhmäksi, niin ilmoittaisin että olen kyllä typerä ja joskus aikamoinen idiootti, mutta tyhmäksi saa tulla sanomaan vain jos on mun vahvimmilla ajattelun alueilla yhden kommunikaatiokuilun verran älykkäämpi.

No niin, tulevana kesänä nyt sitten marjastajia stalkkaamaan. Sain valmiiksi ghilliehupun, peittää pään ja rinnan.
Pohja on V-lekan myymä 05-kuvioinen naamioverkko johon kiinnitin n. metrin pituisia tekokuidusta tehtyjä lehtirimsuja. Ostettu greyshop.ru;sta.

Värit ei kyllä täsmää, ei ole noin ruskeaa vaan vihreämpää.
Näkyy valonvahvistimessa, päiväkäyttöön ;)

Kun en tunne ihmistä, niin on vaikea sanoa onko tyhmä vai fiksu.

Aika moni tavoittelee elämässään jotain sellaista, mikä on oikeastaan korvike todelliselle, syvemmälle tarpeelle. Ehkä tuo on ollut sellainen elämäntapa, ehkä ei.

Aina kun on kyse lehtijutuista, on hyvä muistaa, että jutuilla on tapana muuttua haastattelun ja julkaisemisen välillä. Tässäkin on ihan mahdollista, että toimittaja on pistänyt oikein tunteella omiaan sekaan.

Jos mä ottaisin omasta elämästäni noin 3 000 pahinta tolloilua, niin mikään tossa artikkelissa ei yltäisi samalle typeryyden tasolle kuin ne meikän tolloilut. Ja silti... Jos joku väittäisi tyhmäksi, niin ilmoittaisin että olen kyllä typerä ja joskus aikamoinen idiootti, mutta tyhmäksi saa tulla sanomaan vain jos on mun vahvimmilla ajattelun alueilla yhden kommunikaatiokuilun verran älykkäämpi.
Ok, tuota varmasti tapahtuu. Mutta näitä lausahduksia oli eri lehdille, varsinkin tämä Gloria-magazinelle jaettu näkökulma rikkaiden ja kuuluisien elämään on suoraan sanottuna aika vaikeasti hahmotettavissa:

– Sverkerin tuttavapiirissä ei koskaan puhuta rahasta, vaan korostetaan humanistisia arvoja ja sivistystä. Ja jos ostetaan uudet metsästysvaatteet, ne mieluusti liataan ensin, jotta ne näyttävät siltä, että ne on peritty, Pauliina Littorin kuvaili Gloria-lehdelle.

Onneksi kyseessa on Iltasanomien mukaan Suomen johtava taideasiantuntija.
Voin sitten nukkua yöni rauhallisesti kun en omista taidetta, enkä tarvitse joutavan asiantuntijan palkkaamisella vaivata mieltäni.

Back