Sekalaista mussuttelua

Kuka kattoo tota Cobra Kai -sarjaa... noh ilmeisesti kaikki paitsi meikäläinen. Olen vältellyt sitä koska ne tyypit oli niin mulkkuja Karate Kid -leffoissa, olen vihannut noita kiusaajia koko ikäni, ja entisenä salitason thai-nyrkkeilijänä pidän koko karate-harrastusta aika harmittomana, mutta olisikohan aika tarkastaa mistä on kyse, jos kerran soittolistakin on kohdallaan :cool:?

Olen monta kertaa sparrannut mustan vyön jonkun danin karate-ukkojen kanssa, jotka olivat suunnilleen saman kokoisia, ja eipä siihen eteen nyt kannata jäädä seisoskelemaan, huonosti käy... se suoraviivainen hyökkäys heillä toimii tosi hyvin... Ja mikään muu siinä ei sitten oikein toimi, jollei oteta joku kyo kushinkai tjms., joka on jo selkeästi lähempänä "kaikki menee" vale tudo -tyyppistä disipliiniä...
Suurin ero noissa kaikissa, jonkinlainen vedenjakaja, on että tuleeko osumista pisteitä, vai vaurioita. Onko tarkoitus kerätä pisteitä vai saattaa vastustaja tilaan jossa hän ei kykene jatkamaan ottelua?
Ja koko valmennus, henkinen ja fyysinen, lähtee tästä perus-premissistä ihan eri urille
Sarjaa kannattaa katsoa kieli poskella ja casual- asenteella jos se on päätynyt ruutuun. Kiusaajia, pahiksia ja hyviksiä löytyy ja joskus tarinassa on yllätyksiä. Kidit ovat kasvaneet isoiksi ja vanhemmuus tuo mukanaan hieman erilaista twistiä. Sarjassa edetään tavallaan rinnakkaisesti nykyteinin ja varttuneemman gubbersonin tasoilla samaan aikaan kun jatketaan tarinaa nykymaailman twisteillä. Sarjassa on takaumia ja asioita, joissa historia astuu mukaan kuvioihin niin hyvässä kuin pahassa. Myös pahan syntyä valotetaan myöhemmin. Ja sehän se on mielenkiintoista, päästäänkö Macho Granden yli tässäkään ajassa. ;)

Eli sarja on jatkoa Karate Kid -elokuville ja näkyy ainakin Netflix -maksukanavalla. Be a badass, not an asshole! ;)
 
14/15 tuli mulla, se Wham vaan meni väärin. Yllätyin että sieltä muistista jotain vielä löytyykin, läheskään aina ei näin ole.
www.is.fi
 
14/15 tuli mulla, se Wham vaan meni väärin. Yllätyin että sieltä muistista jotain vielä löytyykin, läheskään aina ei näin ole.
Tosta kvintetti-plus-yks -kuvasta on muuten 50% uurnassa nykyään... mutta miten kukaan voi unohtaa viime joulua :) ? Get into the vibe...

 
Oliko tossa nyt jotain vihapuhetta...? Joku vitun kusisuus vasikoinut selkeästi... mitään eroa aikaisempiin ei tulkinnassa ollut, paitsi että nuoret suomalaisnaiset mukana laulamassa.

PVVMSK 1/21​

 
Oliko tossa nyt jotain vihapuhetta...? Joku vitun kusisuus vasikoinut selkeästi... mitään eroa aikaisempiin ei tulkinnassa ollut, paitsi että nuoret suomalaisnaiset mukana laulamassa.

PVVMSK 1/21​

Revansistis-militaristis-antipasifistinen vihalaulu ja vielä tuore tulkinta, hyh hyh!


Olis aika eho juttu jos saisi tuoreen pumpun vetäsemään näitä parempia lauluja, mutta tuskinpa.

Ja toimiihan toi?


Onko sulla jokin viha-asiakasohjelmapuoleinen omenaongelma siellä?
 
Revansistis-militaristis-antipasifistinen vihalaulu ja vielä tuore tulkinta, hyh hyh!


Olis aika eho juttu jos saisi tuoreen pumpun vetäsemään näitä parempia lauluja, mutta tuskinpa.

Ja toimiihan toi?


Onko sulla jokin viha-asiakasohjelmapuoleinen omenaongelma siellä?
Koko nyt vainaana lepäävä Turun puoleinen suku on AKS:läisiä... ja meikäläinen, englantilaisperheen adoptiolapsi. Espoossa, ja kasarilta.
Vähemmäst'kin vitutus kumpuaa.

Mites teikäläisellä terveys menee nykyään?
 
Ihan ookoo tupakoivalle juopolle, joka arkipäinä punnertaa ja kävelee runsaasti.

Mutta vahvasti ja jyrkästi menetän uskoani johonkin...
Noh, tsemppiä. Ja joo, tässä kestää ikuisuus päästä asiaan, vitun kasari musavideot MTV:n lisenssiensä kanssa, mutta skippaa kohtaan 0:51 niin huomaat ettei Tom Petty jotkut tanskalaiset spedet ottanut asioita liian vakavasti. Hyvä biisi...

 
Viimeksi muokattu:
Apuuva! Telkassa pyörii BookBeat-nimisen firman mainos, mainostavat vissiin äänikirjoja. Aasialaistaustaisen näköinen miesoletettu luuttua lattiaa, ja pudottaa tahallaan jonkun kukkaruukun tms lattialle, jolloin länsimaalaisen näköinen miesoletettu havahtuu jostain muista askareistaan. Mitä helvettiä tämä mainos oikein haluaa sanoa, ja kenelle? Kun en kertakaikkiaan tajua.
 
Että ei pidä saada töitä tehtyä liian nopeasti, kun on kiinnostava äänikirja kesken. Radiomainoksessa kehottavat mm. lenkkeilemään takaperin juosten, että olisi enemmän aikaa kuunnella äänikirjaa.
 
Minä olen ratkaissut tuon ongelman kuuntelemalla kirjoja nopeudella 1,8, johan rupeaa tarina kulkemaan. Tuon nopeuden jälkeen normi nopeus kuullostaa "selkokielisille uutisille"....
 
Mä kuuntelen yleensä 1,4-kertaisella nopeudella; lukijasta riippuen. Aika paljon mennään sen mukaan, mikä kuulostaa parhaalta. Joillakin lukijoilla on sellainen ääni tai tyyli, että esim 1,2-kertainen kuulostaa paremmalta, mutta jos menee liian nopeasti niin alkaa kuulostamaan liikaa pikkuoravilta.

Tuntuu että se 1-kertainen nopeus on oikeasti hidastettu; puhe kuulostaa useimmiten venytetyltä.
 
Apuuva! Telkassa pyörii BookBeat-nimisen firman mainos, mainostavat vissiin äänikirjoja. Aasialaistaustaisen näköinen miesoletettu luuttua lattiaa, ja pudottaa tahallaan jonkun kukkaruukun tms lattialle, jolloin länsimaalaisen näköinen miesoletettu havahtuu jostain muista askareistaan. Mitä helvettiä tämä mainos oikein haluaa sanoa, ja kenelle? Kun en kertakaikkiaan tajua.
Joo. Samaa lasten kanssa ihmetellään. Miksi pääsiäiskäsi on palkattu? Kuka tarvitsee kömpelöä työntekijää? Tai siis sehän tekee sen tahallaan! Kenkää munapäälle heti ja lasku perään! Mitä kaikkea muuta se on hajottanut?

Vissiin äänikirjojen kuuntelijat halutaan leimata epäluotettaviksi sluibailijoiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Joo. Samaa lasten kanssa ihmetellään. Miksi pääsiäiseksi on palkattu? Kuka tarvitsee kömpelöä työntekijää? Tai siis sehän tekee sen tahallaan! Kenkää munapäälle heti ja lasku perään! Mitä kaikkea muuta se on hajottanut?

Vissiin äänikirjojen kuuntelijat halutaan leimata epäluotettaviksi sluibailijoiksi.
Juu. En käsitä. Tähänkin voinee lainata Abe Simpsonin sanoja: "Minä en pudonnut kärryiltä, vaan ne vaihtoivat kärryt!"
 
Juu. En käsitä. Tähänkin voinee lainata Abe Simpsonin sanoja: "Minä en pudonnut kärryiltä, vaan ne vaihtoivat kärryt!"
Sama mies sanoi aikoinaan, että "Ennen minussa oli kusta ja ytyä! Nykyään vain kusta." Harmi, että nykyään Simpsonit on unohtanut vanhan perintönsä ja suuruutensa. Alkuvuosina Abe ei ollut pelkkä valittava pelle, vaan Flying Hellfishien kersantti! Joka tosin sittemmin opasti huoltokolonnaa hieman väärin miinakentässä "And that's how I earned my Iron Cross!" Tosin sama mies kertoi Lisalle, että oli aina kuvitellut, ettei voisi ampua alas saksalaista lentokonetta "Last Year I proved Myself wrong."
 
Sama mies sanoi aikoinaan, että "Ennen minussa oli kusta ja ytyä! Nykyään vain kusta." Harmi, että nykyään Simpsonit on unohtanut vanhan perintönsä ja suuruutensa. Alkuvuosina Abe ei ollut pelkkä valittava pelle, vaan Flying Hellfishien kersantti! Joka tosin sittemmin opasti huoltokolonnaa hieman väärin miinakentässä "And that's how I earned my Iron Cross!" Tosin sama mies kertoi Lisalle, että oli aina kuvitellut, ettei voisi ampua alas saksalaista lentokonetta "Last Year I proved Myself wrong."
How do you know all this important stuff? Mahdotonta jos Rolho on lähin taajama... en tosin ole käynyt.
 
Back
Top