Sarek1
Ylipäällikkö
Sarjaa kannattaa katsoa kieli poskella ja casual- asenteella jos se on päätynyt ruutuun. Kiusaajia, pahiksia ja hyviksiä löytyy ja joskus tarinassa on yllätyksiä. Kidit ovat kasvaneet isoiksi ja vanhemmuus tuo mukanaan hieman erilaista twistiä. Sarjassa edetään tavallaan rinnakkaisesti nykyteinin ja varttuneemman gubbersonin tasoilla samaan aikaan kun jatketaan tarinaa nykymaailman twisteillä. Sarjassa on takaumia ja asioita, joissa historia astuu mukaan kuvioihin niin hyvässä kuin pahassa. Myös pahan syntyä valotetaan myöhemmin. Ja sehän se on mielenkiintoista, päästäänkö Macho Granden yli tässäkään ajassa.Kuka kattoo tota Cobra Kai -sarjaa... noh ilmeisesti kaikki paitsi meikäläinen. Olen vältellyt sitä koska ne tyypit oli niin mulkkuja Karate Kid -leffoissa, olen vihannut noita kiusaajia koko ikäni, ja entisenä salitason thai-nyrkkeilijänä pidän koko karate-harrastusta aika harmittomana, mutta olisikohan aika tarkastaa mistä on kyse, jos kerran soittolistakin on kohdallaan ?
Olen monta kertaa sparrannut mustan vyön jonkun danin karate-ukkojen kanssa, jotka olivat suunnilleen saman kokoisia, ja eipä siihen eteen nyt kannata jäädä seisoskelemaan, huonosti käy... se suoraviivainen hyökkäys heillä toimii tosi hyvin... Ja mikään muu siinä ei sitten oikein toimi, jollei oteta joku kyo kushinkai tjms., joka on jo selkeästi lähempänä "kaikki menee" vale tudo -tyyppistä disipliiniä...
Suurin ero noissa kaikissa, jonkinlainen vedenjakaja, on että tuleeko osumista pisteitä, vai vaurioita. Onko tarkoitus kerätä pisteitä vai saattaa vastustaja tilaan jossa hän ei kykene jatkamaan ottelua?
Ja koko valmennus, henkinen ja fyysinen, lähtee tästä perus-premissistä ihan eri urille
Eli sarja on jatkoa Karate Kid -elokuville ja näkyy ainakin Netflix -maksukanavalla. Be a badass, not an asshole!