Sekalaista mussuttelua

Opetelkaa ukrainaa. Vaikka vain yksi lause / heppu :whistle:
 
Kai tää sopii tänne kun mitään järkevää ketjua en nyt löydä.
Tossa tuli taas sivukorvalla kuunneltua maikkarin uutisia ja siellä kerrottiiin että tämä vuosi on viimeinen kun ne jotkut"vitunjussit" jaetaan tällä kaavalla.
Siis ensivuonna ei eritellä naisia ja miehiä, kaikki samaa unelmahöttöä. Niin tasa-arvoista että oksat pois. Eikä siinä vielä kaikki, meille tuputetaan mallia että kaikki uudet tästä eteenpäin syntyvät ihmiset saavat ihan itse päättää kun siihen kykenevät mitä sukupuolta ovat ja niitähän sitten riittää ihan varmasti kaikille löytyy oma sukupuoli ja tietenkin sitä voi myös vaihtaa jos mielitekee.

Mihin tämä maailma on menossa? Ei hyvältä näytä.

Kaiken tämän hulluuden keskellä pitäisi pysähtyä katsomaaan mitä tapahtuu maailmalla ja ihan meitäkin lähellä, siellä soditaan ja taistellaan olemassaolosta!
 
Kaenuulaenen huutaa "HEP!"

"Van mitäpä se hyvejjää." Tuolla voit mitätöidä minkä tahansa idean! Tämä lappilainen "S'ole mikhän." tai "S'ole mithän." ei oli läheskään yhtä negatiivinen, vaan on lähinnä tarkoitettu asettamaan asiat oikeaan mittakaavaan. Jos akka jättää "S'ole mikhän." ja käärmeenpituisen huikan jälkeen haetaan paarista uusi tai jos traktori uppoaa konepellin ylätasaa myöten suohon "S'ole mikhän." ja nykäistään se pois. Tai jos voittaa lotosta tai saa nobelin, niin "S'ole mikhän." jos joku tulee onnittelemaan.
Ei tehdä tästä nyt numeroo (, mutta...)

Tampereella siis näin
 
Mielenkiinnolla odotan seuraavaa Remeksen kirjaa. Miten se nyt jatkossa korvaa Venäjän uhan kirjoissaan, kun vanjan armeija on kaikilta osin paljastunut pelkäksi kuplaksi? On saattanut käsikirjoitus muuttua jo pariinkin otteeseen.
Aikanaan "Jäätyvä helvetti" tuntui pelottavan todenmukaiselta, nyt sen maalaama kuva Venäjän kyvyistä lähinnä huvittaa.
 
Tuon lausuttuasi olet suorastaan velvoitettu kirjoittamaan aiheesta esseen. :)
Rakas ylioppilastutkintolautakunta. Vai oliko se tutkintovanki? Anyways. Kirjoitan teille nyt kolmatta kertaa, tällä kerralla aiheesta "Kuinka osoitan catch 22:n olemassaolon".

Kas kun meikäläinen on määrätty kotioloissa kantamaan kuulokkeita päässäni jos haluan haluamiani ääniä kallooni tunkea. Ymmärrän kyllä että se säkkipilli tai Esa Pakarinen, mitä nyt sattuu huvittamaan kuunnella, tähtitiedeluennoista lähtien, on pidemmän päälle koko orkesteria puuduttavaa. Minulla on asiaa varten kyllä välineistöä, hyvää sellaista mutta sitä ei oikein koskaan saa käyttää (paitsi kun olemme jälkeenjäävien kanssa keskenämme. Tällöin voin myös aikaansaada rakastamastani 30W Marshallin kitaravahvistimen ja reissussa rähjääntyneen Fender Stratocaster-kopion yhdistymisestä kuuluvan "tsö-tsöö":n. On minulla muitakin kitaroita kuten isäni veistämä Telecaster mutta ne eivät tähän kuulu).

Minulle on myös tätä ääni-asiaa varten toimitettu käteen perin laadukkaat langattomat kuulokkeet (toinen asia on sitten se että en saa käyttää melkein-ostamaani-robotti-imuria-jonka-sain-sitten-isänpäivälahjaksi-koska-siitä-tulee-meteliä mutta aina ei voi voittaa). Niinpä olen niitä opetellut käyttämään, hiostavat perkeleet mm. Kampalassa välillä mutta mitäpä sitä ei rakkauden eteen jne.

No, jälleen pääsi käymään siten että minä ja URSA ihmettelimme "Tähtitaivas nyt" kokatessa (minähän meillä aina spadet väännän, osin siksi että en tykkää syödä pahaa ruokaa jos ei ole pakko. Me huollon janarit olemme sellaisia) ja en kuullut kuinka vaimokulta lähti koiralenkille. Tuli siinä sitten ns. tars-nyt-vähän-jeesiä- tilanne kyökissä ja no hands on deck. Selvittiin kyllä.

Mainitsin asiasta ja "no kun sulla on aina ne luurit päässä". Koska esitin asian ovelan kierteen kautta, tuli sieltä kyllä myös "Ei sulla mitään tärkeätä olisi kuitenkaan ollut."

Osoitin kuulokepäisyyteni syyn sanomatta sanaakaan. Sormella. Ja voitin. Jerikon muurit murtuivat ja sieltä melkein tuli se "sori".

Ah tätä aviomiehen ja -vaimon välistä, mantereiden ja aikojen marinoimaa, lämminhenkistä yhteiseloa.

edit: Tänään 23 minuuttia ovesta sisään astumisensa jälkeen. Näin pitkään siksi että jälkeenjäävillä oli urheilemiskisoja lajeissaan ja jakaannuimme. Se taas jätti kotibunkkerin 8-15 allekirjoittaneen hallintaan. Polskija, uiva puolalainen, piti hakea kisabussilta 15 joten ähäpäs, tässä ryypiskelty ole. Tai nyt on, toinen kalja menossa. edit2: Ja rännit putsattu, terassit siivottu ja lenkit heitetty. Kiinalainen pitää jälkiemmeinään pulssia 20 iskua liian korkealla. Rauhaksiin mutta vituttaahan se.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ei kiitos. Vironkin oppiminen vei vuosia. Ensin pari vuotta kansalaisopistossa ja sen jälkeen olin vielä aivan ulalla Virossa, meni vielä jokunen vuosi että ymmärsi puhetta ja itse osasi puhua. Ja kaiken tämän motivoi naisystävä. Vieraan ihmisen takia en tällaista motivaatioita löydä.
 
Tuo Viron kieli on hauskan kuulosta, töissä kun poikkeaa Virolaisia rekkakuskeja niin aina tulee mieleen takavuosien Velipuolikuu-sketsi Raivola rysäpöksyt🙂
 
Kemissä juna oli mennä raiteiltaan kiskoille asetettujen "jarrutuskengien" vuoksi. Mitä nuo mahtavat olla, ja voiko junia suistaa niillä vaikkapa valkovenäjällä?
 
TV1 just ny, jukka lindströmin sivuhistoria. Jos joku onnistuu jotain huumorintapaistakaan löytämään ko. ohjelmasta, se minulle ja muillekin nyt kertokaa
 
Kemissä juna oli mennä raiteiltaan kiskoille asetettujen "jarrutuskengien" vuoksi. Mitä nuo mahtavat olla, ja voiko junia suistaa niillä vaikkapa valkovenäjällä?

Noilla estetään että junavaunu lähtee rullaamaan.

bashmak-tormoznoj-ustrojstvo-i-harakteristika_4.jpg
 
Kuuntelin radiosta sattumalta Ruben Stillerin ohjelmaa. Vieraana mm. Teemu Keskisarja jota olen pitänyt asiallisena historioitsiana : https://fi.wikipedia.org/wiki/Teemu_Keskisarja
Mietin että miten paljon hänen mielipiteisiin vaikuttaa "taistolais"kasvatus, itse kertoi ohjalmassa perheensä olleen taistolainen.
No, onko muilla käsitystä tästä?.

 
Enpä tiedä mitä ajatella tästäkin. Samaan aikaan kun Italiassa aletaan remontoida vanhoja murjuja "ilmastoystävällisiksi" EU-rahoituksella (eli meidänkin rahoilla), meille suomalaisille ilmoitetaan, että tulevan direktiivin määräyksellä meidän täytyy remontoida omat mörskämme erilaisten energiatodistusten paragraafien mukaisiksi, omalla kustannuksellamme. Italiassa siis saadaan ilmastointi tönöön ilmaiseksi, mutta täällä saadaan maksaa lämmityskulujen lisäksi ikkunoiden, eristyksen ja lämmitysjärjestelmän uusiminen ihan itse
 
Kun ollut tehtyä kansainvälistä kauppaa, niin ihmettelen miten Suomen kokoinen lilliputti pystyisi pitämään puolia ilman taloudellista liittoutumista. Ei ole itsellä enää halua aikaan, jolloin tehtiin tullilistoja.... vanha EU:ta edeltävä aika tuli mieleen kun muutama vuosi sitten vietiin tavaraa Valkovenäjälle. Oli yhtä helevettiä.

Aina löytyy näitä Suomen markan kannattajia. Talousliitot ovat osa puolustusta ja jostain syystä monet niissä haluavat olla mukana.

En pidä EU himmelistä, mutta paljon se on tuonut myös hyvää.
1 älä jauha EUsta Ukraina ketjussa, toiseksi eurosta ei ole ollut Suomelle hyötyä, kolmanneksi taloudellinen liittoutuminen on ok mutta liittovaltio ei.
 
Back
Top