Sekalaista mussuttelua

#1 ja onnea sen "huomattavasti pehmeämmän" kanssa. En nyt vielä kantaisi rahaa pankkiin sen osalta :) .
#2Mutta lämmin toi sarka on, jopa kuuma. Keksi joku keino tuuletukseen, jos aiot liikkua tuo päällä.
#1.Olen tehnyt niin jo aikaisemman samanlaisen takin kanssa josta tein liivin = kaulus ja hihat leikkasin veks. Kyllä se pehmeni selvästi, huuhteluaineessa lanoliinia.

#2. Tämä onkin todella kylmän sään vaate jolla oleskella -20 pakkasessa. Jos semmoista sattuu tulemaan.
 
#1.Olen tehnyt niin jo aikaisemman samanlaisen takin kanssa josta tein liivin = kaulus ja hihat leikkasin veks. Kyllä se pehmeni selvästi, huuhteluaineessa lanoliinia.

#2. Tämä onkin todella kylmän sään vaate jolla oleskella -20 pakkasessa. Jos semmoista sattuu tulemaan.
Hienoa lukea noista varusteprojekteistasi, itselläni paras ostos koskaan edelleen Varustelekan kaulukseton "isännänpaita", eli läpivillainen pitkähihainen... toimii täällä Norjassa Oslon tasalla täydellisesti myös päällikerroksena sienestäessä ja marjastaessa, vaikka vähän tihkuaisin. Pitää lämmön myös puolimärkänä, kunhan itse liikkuu edes vähän.
 
Varustelekan kaulukseton "isännänpaita", eli läpivillainen pitkähihainen...
Jos tarkoitat tätä kuvassa olevaa niin itsellänikin on se. Todella mukava ja lämmin kerros villaisten alusvaatteiden päällä.

288855bf3fa49e00ce.jpg
 
Jos tarkoitat tätä kuvassa olevaa niin itsellänikin on se. Todella mukava ja lämmin kerros villaisten alusvaatteiden päällä.

288855bf3fa49e00ce.jpg
Just toi on kyseessä. 5 vuotta, eikä ongelmia. Uskomattoman hyvä tuote, kuten myös raitasukat, joissa samat kilometrit ja vielä toimivat. Jotain vielä Suomessakin osataan tehdä todella kunnolla (Virossa)...
 
Toissa päivänä sain kokea mllaista arvoa on kun päällä kunnon vaatetus. Lämpö +-0 ja satoi vettä, ei räntää vaan selvää vettä satoi. Ja poljin fillarilla kotiin.
Päällä sarkahousut, merino-pitkähihainen verkkopaita, yllä nimetty villapaita, hollannin puolustusvoimien ohut villaliivi* ja V-Lekan Särmä TST tuulianorakki. Hyvin pysy kuivana, vain minimaalisti kastui vaatetus.

*https://www.wefoundit-shop.com/medi...7ef7e46e2d9d3f5e2fb/t/e/template_site__22.jpg
 
Ukraina-ketjusta

niin sitten puhutaan jostain erikoisesta "Saksoittumisesta " tai "Scholzittumisesta".
Mulle on jäänyt teutooneista vähän hampaankoloon.

Reissasin nuorna miesnä 70-luvun lopulla 80 - luvulla moottoripyöllä Keski-Eurooppaa, ja aina luultiin ensimmäisenä saksalaiseksi. Noh, toinen sukuhaara johtaa Preussin alueelle, ulkonäkö, Suomen kieli ja rallienglanti saattaa ensin viitata sinnepäin. Palvelu parani aina heti noin 600% kun vilautti Suomen lippua ja kertoi, mistä oltiin. Lippuja ja FIN-tarroja pantiin kyllä joka paikkaan.

Mutta Finladizierung tuli kyllä puheeksi, kun jonkun kanssa pääsi paremmin juttuun.Perkele, nyt pitäisi kyllä ottaa deutschlandizierung agendalle ihan diplomaattitasolla.

Muistutan vielä Päivärannan tapauksesta vuodelta -75, joka on myös syytä selvittää ennenkuin me kaikki aikalaiset ollaan sitä vaatimasta.
 
Juurikin näin! Ei pitäisi miehet ja naiset loppua jos on halua pitää kiinni itsenäisyydestä ja estää kansanmurha!
Vein pojan varuskunnan portille hiukan sen jälkeen, kun venäjä oli hyökännyt Ukrainaan ja vallannut Krimin.

Oli muuten kurkkua kuristava hetki, kun katsoin nuoria poikia astumassa palvelukseen ja tiesin, että siinä saattaa astella sukupolvi joka todellakin voi joutua sotimaan.

Ajattelin silloin, että antaisin ilman muuta ja epäröimättä henkeni noiden poikien puolesta, jäisin monttuun turvaamaan perääntymistä, tietäen että sinne jään. Ehdottomasti.

Ajatus jatkui, että on se perkeleen väärin että sotimisen vastuu jää noille nuorille. Me kuuskymppiset (silloin olin vielä reservissä) ollaan saatu jo tehdä kaikki mitä on mieleen juolahtanut ja kyvyt riittäneet, mutta heidän osa on ottaa kovin isku vastaan.

Tuntemattomassa oli kuvaus nuoresta kaatuneesta, jolta oli jäänyt saavuttamatta täyden miehen tunnusmerkit - polkupyörä ja häntä itseään varten tehty puku.

Tähän ei löydy sellaista täppää, tai mikä se tekstiin lisättävä kuvio on.
 
Joo, olen veli @Fremen :in kanssa yhtä mieltä noista @Herman30 :n asusteiden ja varusteiden tuunausviesteistä: persoonallisia, kiinnostavia ja käytännöllisiä* ratkaisuja vaihteleviin olosuhteisiin. (* = käytännöllisyys lepää käyttäjän harteilla eli jokaiselle oman maun mukaan.) Mukavaa ja ideointia stimuloivaa luettavaa.

Minulla ei sarkatakista kaulus lähtisi pois kun niska ja kenokaula ovat tottuneet korkeammalla kauluksella suojattuun elämään. Kauluksen voisi muotoilla kyllä ehdottomasti uuteen kuosiin ja jos pehmike on tarpeen ihoa vasten, voisi sellaisen ehkä ommella strategisiin paikkoihin.
 
Joo, olen veli @Fremen :in kanssa yhtä mieltä noista @Herman30 :n asusteiden ja varusteiden tuunausviesteistä: persoonallisia, kiinnostavia ja käytännöllisiä* ratkaisuja vaihteleviin olosuhteisiin. (* = käytännöllisyys lepää käyttäjän harteilla eli jokaiselle oman maun mukaan.) Mukavaa ja ideointia stimuloivaa luettavaa.

Minulla ei sarkatakista kaulus lähtisi pois kun niska ja kenokaula ovat tottuneet korkeammalla kauluksella suojattuun elämään. Kauluksen voisi muotoilla kyllä ehdottomasti uuteen kuosiin ja jos pehmike on tarpeen ihoa vasten, voisi sellaisen ehkä ommella strategisiin paikkoihin.
Sarkasmi = karkeisiin kankaisiin mieltyneen henkilön fyysinen ja emotionaalinen huipennus :rolleyes:
 
Muistutan vielä Päivärannan tapauksesta vuodelta -75, joka on myös syytä selvittää ennenkuin me kaikki aikalaiset ollaan sitä vaatimasta.
PERKELE! Nyt kaivetaan kyllä suomalaisen kollektiivitajunnan syvimpiä kipupisteitä! Selvittämiselle se ja sama! Nyt on syytä rankaista ankarasti joitakuita, riippumatta heidän osallisuudestaan koko asiaan.

Kiantoa siteeraten:
Isäimme pääkallot haudasta huutaa:
"Kostakaa hurmeemme,
kuivaa jos suuta!"

TÖ HELL IS VULL SUUN!
ME EMME LAIMENNA EMMEKÄ LIENNYTÄ!
TU TÖ DETH!
JAWOHL! KATKASE!
 
Vein pojan varuskunnan portille hiukan sen jälkeen, kun venäjä oli hyökännyt Ukrainaan ja vallannut Krimin.

Oli muuten kurkkua kuristava hetki, kun katsoin nuoria poikia astumassa palvelukseen ja tiesin, että siinä saattaa astella sukupolvi joka todellakin voi joutua sotimaan.

Ajattelin silloin, että antaisin ilman muuta ja epäröimättä henkeni noiden poikien puolesta, jäisin monttuun turvaamaan perääntymistä, tietäen että sinne jään. Ehdottomasti.

Ajatus jatkui, että on se perkeleen väärin että sotimisen vastuu jää noille nuorille. Me kuuskymppiset (silloin olin vielä reservissä) ollaan saatu jo tehdä kaikki mitä on mieleen juolahtanut ja kyvyt riittäneet, mutta heidän osa on ottaa kovin isku vastaan.

Tuntemattomassa oli kuvaus nuoresta kaatuneesta, jolta oli jäänyt saavuttamatta täyden miehen tunnusmerkit - polkupyörä ja häntä itseään varten tehty puku.

Tähän ei löydy sellaista täppää, tai mikä se tekstiin lisättävä kuvio on.
Nyt on pakko sanoo että tunteisiin meni toi, arvostan (tähän käsi lippaan hymiö)
 
Eikä mökkejä, kuten meillä. Suomessa kaupungeista voi evakuoitua osa kesäasumuksille, mikä on etu.

Saat sen kuulostamaan kui kaikilla on mökki Suomessa. Suomessa yli 5 000 000 asukasta joten mökkien omistajat ovat vähemmistösä.

Itse ajattelen aina kotitalouksien kautta. Eli Suomessa on noin 2.8 Mio kotitaloutta. Oletetaan että vain aikuiset omistavat kesämökkejä. Jos hieman yli 700.000 henkilöllä on mökki, niin noin 25 % Suomen väestöstä voisi löytää paikkansa mökeiltä. Miten siellä sitten pärjää on toinen asia.
Mutta joo, voisiko olla perusteltua ajatella että noin 75 % väestöstä joutuu pärjäämään muulla tavalla.
.
 
Meillä oli mökki mutta vaikka olisi vieläkin niin ei siellä mitään voinut kasvattaa. Kivikkoinen saari ja jokunen sentti multaa maassa.
 
Jos jatkais täällä tota vitutusketjussa olevaa.

Siis miten ne maamittarit teki joskus ne linjat metsiin missä korkeuserot peittää näkyvyyden? Keppiä kepin perään muttei ne millään näy koko linjalla.

Yks naapuri sanoi että huutamalla jos ei näe?? Joo suunnilleen varmaan onnistuu noinkin mutta ne linjat on kyllä hämmästyttävän suoria.
 
Back
Top