Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ei ole tainnut @Slammer edes tuoda poliittista suuntautumistaan täällä esille...?
En voi puhua kuin omasta puolestani, itselläni menee monessakin asiassa sinun ja @Geronimo :n kanssa mielipiteet yksiin, EU-skeptisyys ja NATO-myönteisyys muutama mainittuna. Mutta tuo saamarin rinkirunkkaus ja jokaisen vähänkin erimieltä olevan vihervassariksi nimittely JOKA jumalan ketjussa topicista huolimatta rupeaa ainakin itseäni jo korpeamaan rajusti ja ulostulot sitten sen mukaisia.

Jos olet huomannut tuo "vihervassari" tulee keskusteluun mukaan heti kun poliittinen jargoni ja trollaus alkaa ja kun keskustelu pyörii kerro mielipiteesi ja mitä, mitä kerro, kerro jargonia viljellään jos sinua vituttaa "vihervassari" niin minä ainakin pidän tyhmänä sellaista keskustelijaa joka vain kyselee ja tuo "vihervassari" on synonyymi tyhmälle ja en tarkoita sinua.

Jotta keskustelu saisi sitä kauan kaivattua laatua pitää myöskin kyselijän lopettaa kysely ja kertoa mielipiteensä jos se on eri kuin minun se on OK. jos mitään mielipidettä ei ole sekin on OK. vaikka kyselijä pekää ilmeiseti sitä kun ilmaisee mielipiteensä ei kykene sitä perustelemaan niin montaakaan mielipidettä ei voi tai tarvitse perustella sekin on OK.

Keskustelun tason parannut ei lähde siitä että käskee toisen muuttamaan kirjoitustapaansa vaan se lähtee ihan itsestä

Kun otit tuon esiin, aika suuri osa hyökkäyksistä selittyy etnisestä taustastani, näin se valitettavasti on.

Voi pentele. Kerro lisää. Missä näin on käynyt? Jos foorumilla, tulen saman tien mukaan haukkumaan mokoman paskiaisen. En arvosta rasisteja ja muiden ihmisten haukkujia erilaisten tyypittelyjen perusteella ylipäänsä.

Värikästä keskustelua ollut ketjussa.

@TomTom haistelet herkillä sieraimilla, mutta hiukan väärin. Tunne on harmistus siitä, että foorumin laatu on heikentynyt. Tavalla, joka oli etukäteen nähtävissä. Mutta näin mennään.

@Gyllis1 sinulle selvennykseksi. Myös Vonka ja meikäläinen olivat siis modeja jonkin aikaa, ennen kuin Busse ja Gero saapuivat foorumille. Pestit päättyivät sen jälkeen, kun koetettiin pitää foorumin laatua yllä.

Positiivista Suomessa. Suomessa on aika vähän rasismia maailman mittapuulla, ihmisiä arvostetaan ihmisinä, asioista puhutaan suoraan.

@TomTom haistelet herkillä sieraimilla, mutta hiukan väärin. Tunne on harmistus siitä, että foorumin laatu on heikentynyt. Tavalla, joka oli etukäteen nähtävissä. Mutta näin mennään.

@Gyllis1 sinulle selvennykseksi. Myös Vonka ja meikäläinen olivat siis modeja jonkin aikaa, ennen kuin Busse ja Gero saapuivat foorumille. Pestit päättyivät sen jälkeen, kun koetettiin pitää foorumin laatua yllä.
Tunne voi olla moninainen. Jollakin heikkenee ja joillakin paranee, loppuu se hymistely ja tosiasioiden kieltäminen, kiitos.

Ja mitä tuohon sinun moderointiin tulee kun kerta haluat sen julki tuoda, olit kovasti kieltämässä tiettyjä sanoja/käyttäjiä omalla agendallasi, ei onnistu enää, kiitos riittää hymistely ja valkopesu. Luottamus/objektiivisuus on kaiken a ja o moderoinnissa.

Tunne voi olla moninainen. Jollakin heikkenee ja joillakin paranee, loppuu se hymistely ja tosiasioiden kieltäminen, kiitos.

Ja mitä tuohon sinun moderointiin tulee kun kerta haluat sen julki tuoda, olit kovasti kieltämässä tiettyjä sanoja/käyttäjiä omalla agendallasi, ei onnistu enää, kiitos riittää hymistely ja valkopesu. Luottamus/objektiivisuus on kaiken a ja o moderoinnissa.

Avoimeen, rehelliseen faktapohjaiseen objektiivisuuteen kannustetaan ja tuetaan modetiimiä ja foorumia aina ja jatkossa. Mitä vaikeampi asia, sitä tärkeämpää on, että siitä pystytään keskustelemaan. Ja vaikeita asioita näyttää maailma työntävän liukuhihnalla, valitettavasti.

Täällä on varmasti kirja suosittelu-ketju? En saa sitä millään haulla nousemaan, voisiko joku auttaa? Ei akuutti ongelma, mutta joskus olisi mukava selata läpi, jos tulisi vaikka hyviä vinkkejä.
Kirjastossa käyntikin on mennyt turhan helpoksi. Tilaat kirjat valmiiksi netissä, kuittaat ja lähdet pois.

Afghans-then-and-nowsm.jpg

Mutta eihän näin pitänyt tapahtua. Mitä liittouma lopulta sai aikaan?

si. Myös Vonka ja meikäläinen olivat siis modeja jonkin aikaa, ennen kuin Busse ja Gero saapuivat foorumille. Pestit päättyivät sen jälkeen, kun koetettiin pitää foorumin laatua yllä.

@Geronimo lle tiedoksi kun on ignoroinut @Mustaruuti n että hänestä kirjoitellaan.

Itse kommentoin tätä "avautumista" kuten aikaisemminkin että tietyn poliittisen suuntauksen henkilöt /poliitikot hakevat aina syitä ongelmiin ja tapahtumiin muista kuin omasta itsestään ja toiminnastaan...?
Näiden "vesseleiden" toimesta on minullekin yritetty sovittaa jos jonkinnäköistä "hattua" aina putinistista äärioikestolaiseksi agitaattorisodanlietsojaksi, rajatkiinni rasistiksi ja maanpuolustuksesta kiinnostumattomaksi henkilöksi..? .ect :rolleyes:....valitettavasti mikään näistä ei vaan ole totta eikä pidä paikkansa ja Ihmettelen sitä miten kieroutunut voi ihmisen mieli olla, että saa minun kommenteista/ kirjoituksista tuollaista revittyä?

Nyt olen sitten syyllinen moderoiden potkuihin @Geronimo n kanssa...? :confused:

Tsiisus mitä pa*kaa...:mad:

@Geronimo lle tiedoksi kun on ignoroinut @Mustaruuti n että hänestä kirjoitellaan.

Itse kommentoin tätä "avautumista" kuten aikaisemminkin että tietyn poliittisen suuntauksen henkilöt /poliitikot hakevat aina syitä ongelmiin ja tapahtumiin muista kuin omasta itsestään ja toiminnastaan...?
Näiden "vesseleiden" toimesta on minullekin yritetty sovittaa jos jonkinnäköistä "hattua" aina putinistista äärioikestolaiseksi agitaattorisodanlietsojaksi, rajatkiinni rasistiksi ja maanpuolustuksesta kiinnostumattomaksi henkilöksi..? .ect :rolleyes:....valitettavasti mikään näistä ei vaan ole totta eikä pidä paikkansa ja Ihmettelen sitä miten kieroutunut voi ihmisen mieli olla, että saa minun kommenteista/ kirjoituksista tuollaista revittyä?

Nyt olen sitten syyllinen moderoiden potkuihin @Geronimo n kanssa...? :confused:

Jessus mitä hölmöilyä. Minä kylläkin riitelin adminin kanssa ihan muuten vain. Olin aikeissa jättää foorumin, koska oli raskasta katsoa silkkaa massapostittamista, linkkejä ja linkkejä kymmenittäin ilman mitään analyyttista argumentointia. Kun ei ole mode, voi keskittyä tiettyihin juttuihin (kriisit, turpo, sotahistoria) eikä tarvitse kuurnia sellaista.

Kuitenkaan ei ole tarvinnut ketään laittaa ignoreen. Nyt ei ole velvollisuutta katsoa tarkemmin ja toiset karkoittava möykkä ei ole minun asiani. Sitä paitsi se ensi pakolaissäikähdys on rauhoittunut.

Näitä hattuja olet varmaan sovittanut ihan itse itsellesi. Sellaisesta pitää ottaa vastuu.

JR 49:

Tunnetko Mikkelin seutua kuinka hyvin ? Muistelen nimittäin että joku vajaa puoli vuosikymmentä takaperin Karkialammen varuskunnan alueella oli se ns. panssarikumpu, jonne oli asetettu näytteille WW2 panssareita. Oli Sotka, Panzer IV, T-28 ym. Tiedätkö tarkemmin että ovatko yhä siellä. Kävin viimeksi paikalla 2010. Nyt elokuulle saattaisi sattua reissua noille maisemille ja ajattelin että kävisin katsomassa uudelleen jos ovat vielä siellä.
Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta, nyt vasta huomasin.
Panssarikumpu on nykyään ihan tavallinen kumpu, ilman tankkeja. Valitettavasti. Se oli hieno kokonaisuus, mutta tätä se prikaatin lakkauttaminen teetti.
Muistan kun kävin niitä katsomassa jo ihan varusmiehenä useita kertoja vapaa-ajalla. Muutaman kerran myös 90-luvulla siviilissä. Vaimo-parkakin joutunut sinne kiertelemään :)
Löysin pari lehtijuttua aiheesta.
http://www.lansi-savo.fi/uutiset/lähellä/sotahistoriaa-siirtyi-mikkelistä-helsinkiin-68522
http://www.lansi-savo.fi/uutiset/lähellä/panssarit-vetäytyvät-helsinkiin-65986
http://www.ita-savo.fi/uutiset/lahella/mikkeli-suunnittelee-tosissaan-sotahistorian-keskusta-265058

Hmm, tästä päätellen ne ovat jossain helkkarin hyvässä kunnossa, mutteivat esillä?
http://www.k2group.fi/referenssit/item/panssarivaunujen-hiekkapuhallus-ja-maalaustyot-mikkeli

@Erkki , noissa kuvissa pieni nostalgiapläjäys meille valiojoukossa koulutetuille :rolleyes:.

Hyvä, että siivottiin mussuttelun puolelle.

Mikään tuossa ei pidä paikkaansa.

Olet mainio vesseli. Kuvittelet että kaikki muut edustavat sinulle vastakkaista poliittista suuntausta. Ei pidä paikkaansa. Ainakin meikäläisellä ainoa suuntaus on järkipuhe. Järkipuhe on tosin lähes aina vastakkaista teikäläisen ilmaisulle. Siitä sitten syntyy mielipide-eroja.

Tuo seuraava on suoraan sanoen ihan täyttä paskaa. En ole yhdessäkään viestissä väittänyt sinusta tuollaista. Voit varmaan ystävällisesti osoittaa viestin, jossa olen näin toiminut. Jos ei sitä löydy, vaadin anteeksipyyntöä.

Voit ihan rauhassa ottaa ristejä kannettavaksesi ja vuodattaa krokotiilinkyyneliä matkallasi kuvittelemallesi Golgatalle.

Tuo @Mustaruuti ei anna aihetta mihinkään toimenpiteisiin sanoi hän mitä tahansa.

Tuohan on totta että olet saanut monelaisesta leimakirveestä merkin, no tuo onkin uutta että olisit aiheuttanut jollekkin potkut, voithan lisätä uuden sulan hattuusi ja onhan niitä kertynyt runsaanlaisesti.

Tuo @Mustaruuti ei anna aihetta mihinkään toimenpiteisiin sanoi hän mitä tahansa.

Tuohan on totta että olet saanut monelaisesta leimakirveestä merkin, no tuo onkin uutta että olisit aiheuttanut jollekkin potkut, voithan lisätä uuden sulan hattuusi ja onhan niitä kertynyt runsaanlaisesti.

Kerrohan vielä Gero, että missä kimppuusi oli käyty etnisen taustasi takia? Tulen mukaan ripittämään mokomaa paskiaista.

Kummeli menossa tv2lla!!!

Siinä olisikin taikaa, kun alkaisimme kaikki käyttää kansallispukua. Se on vain pirun kallis. Hyviä materiaaleja.

Tässä isä ja poika lähdössä Seinäjoelle syömään.

Voi, voi,....mitähän ne ulkomailla meistä tuumaisi? Olis aika rohkeaa vetoa. Mutta olen kyllä mukana jos suomalainen arkipukeutuminen tuohon suuntaan lisääntyy.
Mitäs täällä pääkaupunkiseudulla laitetaan päälle? Jotain kahisevaa ja toppahousuja on vissiin etelän kansallispukuna?

.

Voi, voi,....mitähän ne ulkomailla meistä tuumaisi? Olis aika rohkeaa vetoa. Mutta olen kyllä mukana jos suomalainen arkipukeutuminen tuohon suuntaan lisääntyy.
Mitäs täällä pääkaupunkiseudulla laitetaan päälle? Jotain kahisevaa ja toppahousuja on vissiin etelän kansallispukuna?

.
Itse pidän toppahousuja oikein käyttännöllisenä pohjolan kylmissä oloissa. Talvella pitää pukeutua ennen kaikkea lämpimästi. Muulloin saa pitää vaikka mitä. Viime talvella huomasin että ohkaiset kahisevat ns hienommat HH merkkiset ohuen vuoren toppahousut olivat kaapissa, mutta toiset, lämpöisemmät toppahousut (vintage sellaiset) jota pidin niiden "hienompien" alla ihan pokkana arkipukeutumsessa, hävisi jonnekin. Olin järkyntynyt. Penkosin kaikki kaapit ja olin jo varma että heitin ne menemään vahingossa. Kävin urheilukaupat ja uffat läpi, eikä missään ollut niin hyviä kun nämä kadoksissa olevat vintage pehmoiset ja ultrakevyet toppahousut. Melkein itketti. Surin koko kuukauden ja kauhulla ajattelin tulevia pakkasia ja sitä mitä laitan hienojen kahisevien alle, kolmet legginsitko vai neljät. Sitten ne toppahousut löytyivät onneksi yhdestä kaapin hyllystä. Ja sitä iloa vaikea kuvailla.

Että osaa näköjään joku vaate tulla niin tärkeäksi. Ikä niille varmaan 30 vuotta. Muistaakseni ostinkin jostain kirpparilta. Ja ovat kun uudet, Suomessa tehdyt lisäksi.

Kesällä on kiva pukeutua värikkämmin ja näyttävämmin. Talvella - no way. Ihan sama mitä minusta ajattellan, mutta minä laitan niin paljon päälle kunnes minua ei paleluttaa mistään ja laitan vaikka karvahattun ja vedän vielä huppu päälle.

Toppavaatteet (erityisesti housut) ovat mainio keksintö :)

Back