D
Deleted member 1381
Guest
Mikä on alin?
Hellraiser elokuvien kuutio jota vääntelemällä ja kääntelemällä aukeaa portti murhapirujen ulottuvuuteen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on alin?
Onko palstalla tähtisuunnistuksen asiantunjoita? Asia on minua aina kiinnostanut, mutta jäänyt pelkäksi tarkkailuksi illalla tupakilla ja aikoinaan hanhijahdissa käytettiin yhtä tähteä, kun tultiin nevalta pois pimeällä. Paljastui planeetaksi ja oli näkyvissä vain muutamana vuotena silloin.
Tämä tuli taas mieleen, kun äsken pyöräilin kaverin luota kökästä pois hyvin virta viivaisesti. Ei näkynyt kuin kaksi tähteä.
Ursan sivut tiedän kyllä, mistä pystyy näkemään tähtikartan tulevaan ja menneisyyteen.
Täällä taustavalo saasteisella alueella monikaan ei ymmärrä mitä tähtitaivas edes on. Kun ei ole taustavaloa, niin on ihan normaalia nähdä esim. 6Kpl sateliittia yhtä aikaa ja tähtien määrä on uskomaton.
Eniten minua kiehtoisi taito määrittää ilmansuunnat vouden ajasta riippumatta tähdistä.
Onko palstalla tähtisuunnistuksen asiantunjoita? Asia on minua aina kiinnostanut, mutta jäänyt pelkäksi tarkkailuksi illalla tupakilla ja aikoinaan hanhijahdissa käytettiin yhtä tähteä, kun tultiin nevalta pois pimeällä. Paljastui planeetaksi ja oli näkyvissä vain muutamana vuotena silloin.
Tämä tuli taas mieleen, kun äsken pyöräilin kaverin luota kökästä pois hyvin virta viivaisesti. Ei näkynyt kuin kaksi tähteä.
Ursan sivut tiedän kyllä, mistä pystyy näkemään tähtikartan tulevaan ja menneisyyteen.
Täällä taustavalo saasteisella alueella monikaan ei ymmärrä mitä tähtitaivas edes on. Kun ei ole taustavaloa, niin on ihan normaalia nähdä esim. 6Kpl sateliittia yhtä aikaa ja tähtien määrä on uskomaton.
Eniten minua kiehtoisi taito määrittää ilmansuunnat vouden ajasta riippumatta tähdistä.
Juu, sanoisin että uudenajan saksalaista .. eh .... maanosanhallintaa, ... mutta ei sittenkään koska ....Aselakien kiristäminen mainittu...
Kesällä on melko vaikea määrittää tähdistä mitään isossa osassa Suomea. Aihe on toki mielenkiintoinen ja odotan asiasta tietävien vastauksia.
Jahas, "Tutkijoiden suunnitelmissa on myös tehdä puhdistetusta virtsasta olutta." Enpä taida enää koskaan haukkua yhtään olutta laimennetuksi kuseksi...
Kyllähän siinä pää menee pyörälle nopeasti jos lähtee miettimään Maan näkökulmasta missä mikäkin tähti sijaitsee minäkin vuodenaikana. Ensin ehkä voisi selvittää missä Pohjantähti näkyy klo 12 juhannusyönä tähtitaivaalla ja missä se näkyy klo 12 uudenvuodenaattona. Tietysti mun säkällä se saatanan tähti on tän planeetan takana noina aikoina.