Sekalaista mussuttelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ajattelin avata ketjun talvisodan eri aspekteille.

Tannerhan ei uskonut Suomen olevan sodassa vielä silloinkaan, kun näki työhuoneensa ikkunasta pommien putoavan. Tämä on sitä ideologian voimaa, psykologiaa.

1938 sota ei ollut enää mahdollinen vaan varma. Mutta ei suomalaisille poliitikoille ollut mitään tulossa. Sisäpolitiikka vain kiinnosti. Boris Jartsevin visiitti, jota ei käsitetty ollenkaan, osui tähän ajankohtaan.

Kyllä Molotov–Ribbentrop-sopimus tehtiin vasta solmittiin 23. elokuuta 1939.

Joten 1938 kaikki oli vielä avointa.
Mutta jos saksa olisi esimerkiksi …...( sisältää pohdintaa ja omia ajatuksia asiasta. Jotka sotkisivat vain keskusteluanne.)
 
Kyllä Molotov–Ribbentrop-sopimus tehtiin vasta solmittiin 23. elokuuta 1939.

Joten 1938 kaikki oli vielä avointa.
Mutta jos saksa olisi esimerkiksi …...( sisältää pohdintaa ja omia ajatuksia asiasta. Jotka sotkisivat vain keskusteluanne.)

Olen lähtenyt siitä, että suursota Euroopassa oli varma jo 1938. Aikaisemminkin. Hitler varustautui. Vaikka - tämä on oletus - Stalin olisi pitänyt vielä erilaisia ratkaisuja avoinna, Hitler oli päättänyt hyökätä Neuvostoliittoon. Hänen koko lebensraum-teoriansa perustui jo kirjassa Mein Kampf (1920-luvulla) siihen, että Saksa tarvitsee tilaa Neuvostoliitosta. Se, milloin se tapahtuisi, oli auki.

Hitlerin pelot olivat vähän samanlaisia kuin duginistien ja Suomi ensin - porukan pelot nykyään. Joku ulkopuolinen uhka kävelee sisään ja vie elintilan (uusnatsit pelkäävät maahanmuuttoa). Siksi pitää heittää jokainen muukalainen pihalle tai valloittaa lisää maata ja asuttaa omilla (Dugin).
 
Graf-Zeppelin-1.jpg




FascistFlattop92.jpg
FascistFlattop03.jpg
FascistFlattop09.jpg
FascistFlattop83.jpg
FascistFlattop101.jpg
FascistFlattop57.jpg
FascistFlattop65.jpg
FascistFlattop27.jpg
FascistFlattop88.jpg


http://www.vintagewings.ca/VintageN...ticleView/articleId/460/Fascist-Flattops.aspx
 
Eikös nuo otton kuvat kuuluisi toiseen ketjuun? Täällä on jo kuvaketju olemassa.

Mussuttelussa on vapaus kaikkeen. Tämä on vapaampi kuin Amerikka!

Mutta joo, Ottovillen hienot linkit ja kuvat ansaitsevat kyllä huomion kuvaketjussa. Luulen, että hän ei tiedä missä olisi, kun aina joku huomauttaa :)
 
Mussuti mussuti muu! Kukkelikuu. Väyrynen sitä ja Hitler tätä ja reservin tuota ja mikä olikaan käsityksenne, kun Nato...

Pakolainen pieraisi Prismassa. Mikä on Suomen tulevaisuus?

Snaijaatteko? Nyt ollaan topiikissa.
 
Joo.



Mannerheiman vaati myöntymistä aluevaatimuksiin ja oli sitä mieltä, että n. 2 viikossa homma on taputeltu NL:n hyväksi. Tosin ymmärsi olla levittämättä mielipidettään alaisilleen tai joukoille.

Tavoite oli ajanvoitto armeijan varustamiseksi.





Tuo ajan voittaminen on mielenkiintoinen kysymys.

Mitä jos ………….
 
Mussuttelussa on vapaus kaikkeen. Tämä on vapaampi kuin Amerikka!

Mutta joo, Ottovillen hienot linkit ja kuvat ansaitsevat kyllä huomion kuvaketjussa. Luulen, että hän ei tiedä missä olisi, kun aina joku huomauttaa :)


Naulan kantaan.

Roskaa ketjussa sai vapaasti postittaa.

Mutta minusta olisi ollut parempi että viestit olisivat olleet ”oikeilla” paikoilla.
Mutta niillä eväillä mennään, mitä saadaan.





Se että pitäisi pystyä arvioimaan onko mikä laista lisäarvoa viesti tuo sivustolle.
Tai selitellä mitä viesti tarkoittaa tai arvioida onko se hauska.
On täysin mahdotonta astua toisten kenkiin ja arvioida näitä soita.
Enkä ole huomannut että muiden tarvitsisi tehdä sitä.

Itse olen sitä mieltä että lähes jokainen viesti tuo lisäarvoa sivustolle, herättäen keskustelua.
(Tietenkin oikeat vihapuheet ja v…. pois lukien)
Yleensäkin jos joku on vaivautunut kirjoittamaan viestin, on se hänen mielestä todennäköisesti arvokas.
Täten tuoden lisä arvoa sivustolle.





Ps. Miksi nykyään ei voi laitaa kaikkia kuvia getosta, juutalaisvainosta, s_vene miesten vapaa ajasta tai Kim Phúc (yksi tunnetuimpia kuvia vietnamin sodasta)
 
Naulan kantaan.

Roskaa ketjussa sai vapaasti postittaa.

Mutta minusta olisi ollut parempi että viestit olisivat olleet ”oikeilla” paikoilla.
Mutta niillä eväillä mennään, mitä saadaan.





Se että pitäisi pystyä arvioimaan onko mikä laista lisäarvoa viesti tuo sivustolle.
Tai selitellä mitä viesti tarkoittaa tai arvioida onko se hauska.
On täysin mahdotonta astua toisten kenkiin ja arvioida näitä soita.
Enkä ole huomannut että muiden tarvitsisi tehdä sitä.

Itse olen sitä mieltä että lähes jokainen viesti tuo lisäarvoa sivustolle, herättäen keskustelua.
(Tietenkin oikeat vihapuheet ja v…. pois lukien)
Yleensäkin jos joku on vaivautunut kirjoittamaan viestin, on se hänen mielestä todennäköisesti arvokas.
Täten tuoden lisä arvoa sivustolle.





Ps. Miksi nykyään ei voi laitaa kaikkia kuvia getosta, juutalaisvainosta, s_vene miesten vapaa ajasta tai Kim Phúc (yksi tunnetuimpia kuvia vietnamin sodasta)

Totta kai saa ladata Kim Phucin, jos se liityy asiaan. On minullekin sanottu aiheessa pysymisestä. Sanon, että hups ja anteeksi ja kelaan ylös katsomaan, mikä hittolaisen ketju onkaan kyseessä. Jos puhun maatalouden ongelmista Uutisia Kiinasta -ketjussa, olen erehtynyt. Mutta se ei ole niin vakavaa, että pitäisi lopettaa kirjoittaminen.

Moderaattorit varmaan kertovat mikä on linjaus. Älä kuuntele muita niin herkästi.
 
Vanha juttu ...ei mitään uutta.....Sauna, vasta/vihta on ollut käytössä jo vaikka kuinka pitkään...:cool:

Kehon lämmittäminen voi lievittää masennusta
Ilkka Ahtokivi
4 tuntia ja 47 minuuttia sitten
Kehon lämmittäminen huomattavasti tavallista lämpöisemmäksi saattaa vähentää masennusoireita, kertoo tuore tutkimus.

  • f3fc7c2cd11f6e85e6057936482062dfba59e0c3776e852beeaac238dc331121

    Kkyse on kokeellisesta hoidosta, on vielä pitkä matka ennen kuin siitä on muiden, jo hyviksi todettujen masennushoitojen rinnalle.

    (Clipart.com)
Hypertermiahoitoa on tätä ennen kokeiltu etenkin syövän hoidossa, mutta menetelmä on vielä kokeellinen.

Tuoreessa tutkimuksessa 30 vaikea-asteista masennusta sairastavaa satunnaistettiin joko koko kehon hypertermiahoitoon tai lumehoitoon, joka muistutti hypertermiahoitoa. Potilaat saivat vain yhden hoitokerran. Koko kehon hypertermiahoidossa potilaan keho lämmitetään noin 40-asteiseksi esimerkiksi lämpökaapin tai lämpöhuopien avulla.

Kun tutkijat vertasivat hoitoryhmiä kuusiviikkoisen seurannan päätteeksi, hypertermiahoitoa saaneiden masennusoireet olivat lievittyneet selvästi enemmän kuin lumeryhmäläisten.

Potilaiden masennusoireita arvioitiin Hamiltonin masennusasteikolla, jossa noin 8–23 pistettä saaneet arvioidaan masentuneiksi ja yli 23 pistettä tarkoittaa vaikea-asteista masennusta. Hypertermiahoidon myötä potilaiden masennuspisteet laskivat noin 4–6 pistettä.

Uutispalvelu Duodecimin mukaan tulokset ovat lupaavia, mutta koska kyse on kokeellisesta hoidosta, on vielä pitkä matka ennen kuin siitä on muiden, jo hyviksi todettujen masennushoitojen rinnalle. Jos menetelmä kuitenkin osoittautuu lisätutkimuksissa hyväksi, se olisi hyvä lisäapu monille masennuspotilaille.

 
Messerschmitt Bf-309


tumblr_oc9rgp77O61tcucayo1_1280.jpg
tumblr_oc9rg4mmLU1tcucayo1_1280.jpg
tumblr_oc9re4ne6o1tcucayo1_1280.jpg
me309-1.jpg
Me309-5.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_309
http://www.airpages.ru/eng/lw/me309.shtml



The Messerschmitt Me 309 was proposed as an advanced replacement for the venerable Bf 109 fighter. Its design features included tricycle landing gear, retractable radiators and coolers and a pressurized cockpit. These concepts were first tested on four modified Bf 109F prototypes, the Bf 109V24, V30, V30A and V31. Nine prototypes were planned, with the first, the Me 309V1, being rolled-out in June of 1942. However, during taxiing trials, wobble problems were experienced with the nose gear (which had been utilized instead of a conventional "tail-dragger" layout in hopes of preventing this very problem). After trying several different tail configurations (sources vary between two and five), the V1 took to the air, but more problems arose with the cooling system, resulting in a brief flight of only seven minutes duration. Three additional protoypes were built, but so many accidents (mostly involving the troublesome landing gear) occurred that parts meant for the remaining prototypes were needed to keep the existing aircraft flyable.




Some history and backgrounds:



After the completion of these trials, the Me 309 V1 was flown at Leipheim for a series of measured take-off and landing trials from the airfield's concrete runway. These trials revealed that unstick speed at 8,157 lb was 112 mph, rising to 124 mph at 9,039 lb. The Me 309 V1 still displayed a tendency to swerve from the runway during takeoff and landing , and also offered some directional instability in level flight at high speeds, and in November 1942 the prototype was fitted with an enlarged and completely redesigned vertical tail assembly originally intended for the Me 309 V3. On November 11, 1942, after the completion of this modification, the Me 309 V1 was demonstrated for Oberts Adolf Galland, and on the 20th of the month it was flown at the Rechlin Erprobungsstelle by the RLM test pilot Beauvais. Two days later Beauvais flew it in mock combat with a Bf 109G, discovering that the older fighter could turn inside the Me 309 which could only escape its opponent by means of its superior speed.

After one further flight test, Beauvais submitted his report as follows: "The Me 309 will be acceptable after some improvements but will present difficulties to the average fighter pilot. Control forces are extremely high by comparison with current fighters, and landing on the nosewheel will give problems to combat pilots at operational fields. With full armament the aircraft will be barely 30 mph faster than the Bf 109G, and there would seem to be no real advantage to introducing such a fighter when a superior aircraft [i.e., the Fw 190D] will be soon available.

The second prototype, the Me 309 V2, was flown for the first time on November 29, 1942, but as the aircraft touched down the nosewheel leg collapsed and damage was so extensive that the aircraft had to be written off. The Me 309 V2 had differed from the V1 primarily in having a DB 605B engine in place of the DB 603A-1. The latter powerplant was, in fact, to be replaced in the Me 309 V1 by a DB 605B in March 1943, and by that time the first prototype was flying with yet another vertical tail surface arrangement which had been adopted during the previous December, and no fewer than four different tailplanes had been fitted before tolerably acceptable results had been achieved. The first prototype was joined in the test program decided to restricted the program to four Versuchs aircraft.

The fourth and last prototype, the Me 309 V4, which was intended for armament trials, was finally completed and flown in July 1943. DB-605B-powered, the Me 309 V4 carried the exceptionally heavy armament that Messerschmitt had proposed for the Schwerer Jäger version, this comprising two 13-mm MG 131 machine guns in the fuselage, a 20-mm MG 151 and a 13-mm MG 131 in each wing root and a 30-mm MK 108 immediately outboard of each main undercarriage member attachment point. The MK 108s were partly enclosed by streamlined bodies on the upper wing-surfaces, extending aft of the trailing edges and similar to those tested by the Bf 109 V31. With full armament and 193.5 Imp. gal of fuel, the me 309 V4, weighted 10,736 lb and attained 360 mph, this performance being some 15% lower that calculated by Messersschmitt.

After initial trials at Augsburg, the Me 309 V4 was to have been transferred to Leipheim for further testing, but before the transfer could be effected the aircraft was destroyed in air attack. The Me 309 V3 was subsequently employed for tests in connection with the pressurized cockpit and ejector seat arrangement for the Me 262, and the original Me 309 V1 performed various trials in connection with its tricycle undercarriage and reversible-pitch propeller.

Prior to the discontinuation of Me 309 development, several production versions of the basic design were proposed, these including the Me 309A-1 leichter Jäger with an armament of two 13-mm MG 131s and a 30-mm MK 108, and the Me 309A-2 Scwerer Jäger with an armament similar to that tested by the Me 309 V4, and the Me 309B-1 dive bomber, with a similar gun armament to the A-1 and a pair of 551-lb bombs on racks beneath the wing roots. Alternative powerplants envisaged for these projected production variants were the DB 603G affording 1,900 hp at sea level and 1,560 hp at 24,280 ft. Yet a further development that proceeded no further than the drawing board was the Me 609 which comprised two Me 309 fuselages with standard port and starboard wings married by a constant-chord center wing section and a constant-chord tailplane.

me309b_01.gif




me309-3v.gif




Data and specifications:

Powerplant:



  • Me 309V1: One Daimler-Benz DB 603A-1 V-12 inline liquid-cooled piston .
  • Me 309V2,V3,V4: One 1,475 hp Daimler-Benz DB 605B V-12 inline liquid-cooled piston.
  • Me 309A, B: One DB 605B, or one 1,750 hp Daimler-Benz DB 603A, or one Junkers Jumo 213.
  • Me 409: ?
  • Me 509: One DB 605B
  • Me 609: Two 2,000 hp Daimler-Benz DB 603G
Dimensions:

  • Me 309V4:
    • Span: 36 ft 1 in / 11 m.
    • Length: 32 ft 7 in / 9.93 m
    • Height: 11 ft 3 in / 3.43 m.
    • Wing area: 177.39 sq ft / 16.5 m2.


Weights:

  • Me 309V4:
    • Empty: 3,530 kg
    • Maximum: 10,736 lb / 4,870 kg.


Performance:

  • Me 309V4:
    • Max speed:
      • 7,220 ft / 2,200 m: 360 mph / 580 km/h.
    • Time to 13,125 ft / 4,000 m: 5 min 12 sec.
    • Service ceiling: 37,400 ft / 11,400 m
    • Range: 683 miles / 1,100 km.


Armament:

  • Me 309V4:
    • Two 30 mm MK 108 cannon in wings.
    • Two 20 mm MG 151 cannon in wing roots (outer).
    • Two 13 mm MK 131 machine guns in wing roots (inner).
    • Two 13 mm MK 131 machine guns in fuselage above engine.
  • Me 309A:
    • Two 13 mm MG 131 machine guns.
    • One 30 mm MK 108 cannon firing through propellor hub (Me 309A-1 only).
  • Me 309B:
    • Two 13 mm MG 131 machine guns.
    • One 30 mm MK 108 cannon firing through propellor hub.
    • Bomb racks under wing roots.
https://forum.warthunder.com/index....ct-premium-tier-3-german-prototype-fighter34/


Messerschmitt Me-109 Cz. 2

02-vtail.jpg
aj2-vtaila.jpg


In 1943 the third G-series pre-production aircraft was modified to test a butterfly tail.
There was a small increase in top speed but at low speeds stability was a problem.
No further tests were made.

01-rocketwing.jpg

aj2-f-rockets.jpg

In 1943 a F-2 airframe was tested with 4 EG RZ85 rockets in each wing.
The installation had an unfavorable effect on the flight characteristics however
and no further experiments were made.
 
Totta kai saa ladata Kim Phucin, jos se liityy asiaan. On minullekin sanottu aiheessa pysymisestä. Sanon, että hups ja anteeksi ja kelaan ylös katsomaan, mikä hittolaisen ketju onkaan kyseessä. Jos puhun maatalouden ongelmista Uutisia Kiinasta -ketjussa, olen erehtynyt. Mutta se ei ole niin vakavaa, että pitäisi lopettaa kirjoittaminen.

Moderaattorit varmaan kertovat mikä on linjaus. Älä kuuntele muita niin herkästi.


Ei voi, koska kuvissa/kuvassa näkyy tai saattaa näkyä.

(pimppi,pippeli tai nänni)





Siinäpä se kun kertojat/kysyjät ovatkin modeja.
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi, koska kuvissa/kuvassa näkyy tai saattaa näkyä.

(pimppi,pippeli tai nänni)





Siinäpä se kun kertojat/kysyjät ovatkin modeja.

Jaa että se pikkutytön pimppu siinä kiinnostaa moderaattoriosastoa. No ei sille sitten mitään mahda. Tosin on kai siihenkin asiaan jotain terapioita.

Itse en sitä oikeastaan Vietnamin sodan lopettanutta kuvaa osaa katsoa pervertikon silmin. Oletko varma, ettet pannut kuvaa minkkiketjuun? :)

Tämä oli sitten huumoria.
 
Jaa että se pikkutytön pimppu siinä kiinnostaa moderaattoriosastoa. No ei sille sitten mitään mahda. Tosin on kai siihenkin asiaan jotain terapioita.

Itse en sitä oikeastaan Vietnamin sodan lopettanutta kuvaa osaa katsoa pervertikon silmin. Oletko varma, ettet pannut kuvaa minkkiketjuun? :)

Tämä oli sitten huumoria.


En tiedä minäkään kiinnostaako.

Mutta pimpit,pippelit ja naistennännit on kielletty.
Ja koska niistä seuraa heti bannit, en ole halua kokeillakaan.

Vaan siitä että ohjeita ja sääntöjä heitellään milloin mistäkin asiasta.
Joista ei voi kun arvata mitä ne oikeasti koskevat tai mitä niillä tarkoitetaan.
Kummalista on jos pimppi saa näkyä jossain ”asiaketjussa” kun siitä saa banin suljetulla alueella jossain toissijaisessa ketjussa?
Jotenkin tuntuisi että ”keveissä ketjuissa” säännöt ovat väljemmät kuin asia puolella?

Pahinta koko asiassa on, ettei kerrota, mikä oikeasti menee pieleen ja oikeassa paikassa ”Bannit ja varoitukset”.
Vaan ainoa palaute /neuvo on 1piste.
Ei neuvominen ja opastaminenkaan olisi pahasta.
 
45-vuotias mekaanikko Frantisek Hadrava Varsinais Czech kylä Zdíkov käsillään kaksi vuotta, tehdään ilma perustuu amerikkalaisen pienkone kutsutaan Mini-Max.
Lentokoneessa on avoin ohjaamo, potkuri voimanlähteenä 3-sylinterinen moottori Verner Tšekin yhtiö, sen maksiminopeus on 146 km (91 mailia) tunnissa.
Kustannukset ilma-aluksen rakentamisessa oli noin 3700 euroa ($ 4,200).

http://fishki.net/2056643-cheh-smasteril-samolet-i-letaet-na-nem-na-rabotu.html
3efaf2d47483a8fa847bfd067044e3b2.jpg

62c4a7478059c4a1060ce3fa195c9b61.jpg

a3db9830fdc62da3afb8fa18d7c26cce.jpg
d9cf6eec4e2906deb9795a6f2d6850b8.jpg
 
94518f39d450292748c3ff9bf88795e6.jpg

Kaveri on kevytilmailun ytimessä:) Koneen tyhjäpaino ei luullakseni ole kuin jotain 200-220 kg.

edit: Paino tarkalleen 181 kg.
 
Back
Top