Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Näin minäkin tein.Itse lakkasin Tebarilla käynnit Ukrainan sodan takia, ja se myös pitää.
No tunkkihan se on:Luen parhaillaan Laurilan verikoirat kirjaa.
Mikä osa on tunkrafti? Olen tuota yrittänyt pähkäillä, mutta ei tuu mieleen edes hyvää arvausta.
Melko varmasti kyseessä T-26. Löytyisiköhän jostakin kuvaa minkälainen tunkki mahdollisesti kuulunut tuollaisen vaunun varustukseen?No tunkkihan se on:
Melko varmasti kyseessä T-26. Löytyisiköhän jostakin kuvaa minkälainen tunkki mahdollisesti kuulunut tuollaisen vaunun varustukseen?

Kyllä. Isäni käytti tunkista tuota nimeä useinkin. Tunkraffi / tunkrahvi on siis tunkki.No tunkkihan se on:
Olin 20-vuotiaana kuorma-auton apumiehenä. Piti nostaa kohteessa joku isompi betoniporsas kyytiin. Tutkimme timpurin kanssa, ja hän sanoi että tarvitaan Hiab. Lyhyenläntä kuski tuli, tarttui siitä kiinni ja nosti kyytiiin. Olisi jäänyt minulta nostamatta enkä ole ihan rimpula.Luen parhaillaan Laurilan verikoirat kirjaa.
Mikä osa on tunkrafti? Olen tuota yrittänyt pähkäillä, mutta ei tuu mieleen edes hyvää arvausta.
Kiitoksia kaikille vastanneille.Menee arvaamiseksi, mutta tekstissä sanotaan, että tunkraffi painaa kymmenisen kiloa ja on pyöreää rautaa.
T-26 wikiartikkelissa näkyy tuollainen kuvaukseen sopiva työkalu:
Katso liite: 126328
![]()
T-26 - Wikipedia
en.wikipedia.org
T-26 on brittiläisen Vickers 6-ton tankin kehitelmä. Jaegerplatoon.netin Vickers 6-ton/T-26 artikkelista löytyy pari kuvaa samannäköisestä työkalusta:
Katso liite: 126329
Katso liite: 126330

Tähän tuskin saadaan vastausta.Seuraava mysteeri onkin sitten se, että miksi tuollainen kanki piti sinne korsuun rahdata.
Minä en yksinkertaisesti pysty mitenkään katsomaan mitään missä Seija haastattelijana. Oikeasti tämä vituttaa, kun YLE.n aamussa välillä mielenkiintoisia haastateltavia.Tässä hiton hyvä Ykkösaamun jakso, jopa Seija.V hymyili usemman kerran . Vieraana Niinistö & Wahlroos.
Jopa Demarit , LUKE ja viherpiipertäjät mainittu.
Vahva suositus katsomiselle laajentaa käsitystä miksi talous menee päin persettä / kuuntelulle ottaa noin tunnin :
![]()
Ykkösaamu
Ykkösaamu kysyy lauantaiaamuisin suoraan eturivin vallanpitäjiltä "mitä, miksi ja miten niin". Suoraan lähetykseen otetaan runsaasti yleisökysymyksiä. Niitä keräävä juttu julkaistaan lähetystä edeltävänä torstaina Ylen uutissivustolla.areena.yle.fi