Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Mihin erävalvonnassa saadaan hukutettua 5 miljoonaa vuodessa?

"Metsähallituksen erätarkastuksia suorittava henkilöstö kokoontui Pohjois-Karjalassa ja järjesti kohdennetun valvonnan valtion metsästysmaille koko maakunnassa.

Erävalvontaan käytetään Suomessa vuosittain noin 5 miljoonaa euroa julkista rahaa.

Erävalvonta kattaa monipuolisesti luonnonsuojelun ja luonnon käytön valvontaa."

Viimeksi muokattu:
Luen parhaillaan Laurilan verikoirat kirjaa.
Mikä osa on tunkrafti? Olen tuota yrittänyt pähkäillä, mutta ei tuu mieleen edes hyvää arvausta.

Liitteet

• IMG20251121231455.webp
    IMG20251121231455.webp
    588 KB · Luettu: 25
Melko varmasti kyseessä T-26. Löytyisiköhän jostakin kuvaa minkälainen tunkki mahdollisesti kuulunut tuollaisen vaunun varustukseen?

Menee arvaamiseksi, mutta tekstissä sanotaan, että tunkraffi painaa kymmenisen kiloa ja on pyöreää rautaa.

T-26 wikiartikkelissa näkyy tuollainen kuvaukseen sopiva työkalu:

1763766158748.webp

T-26 on brittiläisen Vickers 6-ton tankin kehitelmä. Jaegerplatoon.netin Vickers 6-ton/T-26 artikkelista löytyy pari kuvaa samannäköisestä työkalusta:

1763766471595.webp

1763766520058.webp

Luen parhaillaan Laurilan verikoirat kirjaa.
Mikä osa on tunkrafti? Olen tuota yrittänyt pähkäillä, mutta ei tuu mieleen edes hyvää arvausta.
Olin 20-vuotiaana kuorma-auton apumiehenä. Piti nostaa kohteessa joku isompi betoniporsas kyytiin. Tutkimme timpurin kanssa, ja hän sanoi että tarvitaan Hiab. Lyhyenläntä kuski tuli, tarttui siitä kiinni ja nosti kyytiiin. Olisi jäänyt minulta nostamatta enkä ole ihan rimpula.

Silloin se timppa sanoi: "Tuo Ville on sellainen tunkrahvi, ettå jos se johonkin tarttuu, se melkeen nousee."

Oli Lapin sodan käynyt se Ville. Automies sielläkin. Työmaalla sitten saman ikäinen kuin minä nyt tai vuotta nuorempi. Niin se aika kuluu.

Menee arvaamiseksi, mutta tekstissä sanotaan, että tunkraffi painaa kymmenisen kiloa ja on pyöreää rautaa.

T-26 wikiartikkelissa näkyy tuollainen kuvaukseen sopiva työkalu:

Katso liite: 126328

T-26 on brittiläisen Vickers 6-ton tankin kehitelmä. Jaegerplatoon.netin Vickers 6-ton/T-26 artikkelista löytyy pari kuvaa samannäköisestä työkalusta:

Katso liite: 126329

Katso liite: 126330

Kiitoksia kaikille vastanneille.
Eilen illalla yks kaverini yritti tuota tekoälyllä selvittää.
Tekoäly ei aluksi osannut sanoa oikeen mitään. Tarkennuksia kun laittoi, niin ehdotti että tulee sanasta trofee kyseessä olisi mahdollisesti muistoksi otettu telakenkä.

Elikkä Mpnet voitti tekoälyn satanolla.
Tiesin että teihin voi luottaa tällaisissa kysymyksissä.❤️

Tässä hiton hyvä Ykkösaamun jakso, jopa Seija.V hymyili usemman kerran . Vieraana Niinistö & Wahlroos.

Jopa Demarit , LUKE ja viherpiipertäjät mainittu.

Vahva suositus katsomiselle laajentaa käsitystä miksi talous menee päin persettä / kuuntelulle ottaa noin tunnin :

Tässä hiton hyvä Ykkösaamun jakso, jopa Seija.V hymyili usemman kerran . Vieraana Niinistö & Wahlroos.

Jopa Demarit , LUKE ja viherpiipertäjät mainittu.

Vahva suositus katsomiselle laajentaa käsitystä miksi talous menee päin persettä / kuuntelulle ottaa noin tunnin :

Minä en yksinkertaisesti pysty mitenkään katsomaan mitään missä Seija haastattelijana. Oikeasti tämä vituttaa, kun YLE.n aamussa välillä mielenkiintoisia haastateltavia.
Koska tuo kommunistiakka jää eläkkeelle?

Nyt Wahlroosin osiossa Seija on eri Seija, minäkin aloitin katsomisen vastenmielisesti Seijan edellisten lähetysten takia, mutta nyt Seija oli aivan eri ihminen ja suosittelen katsomisesta lämpimästi 🫡

Back