Sekalaista mussuttelua

@Woodsman , sinä kun joskus olet siitä Savon murteesta kiinnostunut, niin vilkasepa tätä :LOL:.
http://www.ravintolamaailma.fi/ravintolat/sampo-kuopio
Täytyy tunnustaa, että termit katuja veppaellessa ja luipakka tupsluikkari aukenivat minulle pelkästään asiayhteydestä. Eikä tupsluikkari siitäkään. Ehkä se on jotain viinaa.
@Ikarus , oikeestiko noin puhutaan siellä oikeassa Sawossa, kysyy nimimerkki Eteläsavolaene :)
 
@Woodsman , sinä kun joskus olet siitä Savon murteesta kiinnostunut, niin vilkasepa tätä :LOL:.
http://www.ravintolamaailma.fi/ravintolat/sampo-kuopio
Täytyy tunnustaa, että termit katuja veppaellessa ja luipakka tupsluikkari aukenivat minulle pelkästään asiayhteydestä. Eikä tupsluikkari siitäkään. Ehkä se on jotain viinaa.
@Ikarus , oikeestiko noin puhutaan siellä oikeassa Sawossa, kysyy nimimerkki Eteläsavolaene :)
Veppailu on ihan arkitermistöä, tupsluikkari ei auennut minullekaan kuin asiayhteydestä.

Minun mielestäni Mikkelin seudulla ollaan Savon syvässä ytimessä.:)

Me Ylä-Savolaiset ollaan ikäänkuin Savon sudeetti-alueelta:)

Savon koillisnurkalla on Rautavaara.
Se on Kainuun ja Pohjois-Karjalan maakuntia vasten savolaisten viimeinen linnake. Siellä veli @baikal jossain yhteydessä mainitsi kuulleensa levveentä savvoo, mutta levveimillään se minusta on juuri Mikkelin seudulla.

Savon murteen taitaja kun piäsöö oekeen mutjauttelemmaan, niin vastuu jiäp kuulijalle. Meleko tulikinnanvarasta asijata.
 
Viimeksi muokattu:
@Woodsman , sinä kun joskus olet siitä Savon murteesta kiinnostunut, niin vilkasepa tätä :LOL:.
http://www.ravintolamaailma.fi/ravintolat/sampo-kuopio
Täytyy tunnustaa, että termit katuja veppaellessa ja luipakka tupsluikkari aukenivat minulle pelkästään asiayhteydestä. Eikä tupsluikkari siitäkään. Ehkä se on jotain viinaa.
@Ikarus , oikeestiko noin puhutaan siellä oikeassa Sawossa, kysyy nimimerkki Eteläsavolaene :)
Tämä kiinnostushan johtuu siitä, että on hauska korventaa tuota jälkikasvua kun alkaa savon murre hänelle hieman tarttumaan :D Ja tietysti tuollainen sanallisesti lahjakas asian esittäminen on aina mukavaa/hauskaa luettavaa/kuunneltavaa.
 
Veppailu on ihan arkitermistöä, tupsluikkari ei auennut minullekaan kuin asiayhteydestä.

Minun mielestäni Mikkelin seudulla ollaan Savon syvässä ytimessä.:)

Me Ylä-Savolaiset ollaan ikäänkuin Savon sudeetti-alueelta:)

Savon koillisnurkalla on Rautavaara.
Se on Kainuun ja Pohjois-Karjalan maakuntia vasten savolaisten viimeinen linnake. Siellä veli @baikal jossain yhteydessä mainitsi kuulleensa levveentä savvoo, mutta levveimillään se minusta on juuri Mikkelin seudulla.

Savon murteen taitaja kun piäsöö oekeen mutjauttelemmaan, niin vastuu jiäp kuulijalle. Meleko tulikinnanvarasta asijata.
Kae meijän täytyy uskova että se on savonmuan murre hippeimmillään sen mukkaan missä ee oo ite asunna :)
En minä osaa viäntää :confused:, äiti on Lohjalta, joten ei ole oikein koskaan tarttunu. Äiti sen sijaan, kun tuli miniäksi 60-luvun lopulla meidän kylälle, joutui kauan kysymään isältä jälkikäteen, että mitä tuo mummuni mies oikein sanoi.
Juuri tulin punttisalilta missä puhuttiin, ehkä tämän ketjun innoittamana murreasioista. Kavri puhui kun hän oli 80-luvulla Ilmavoimissa intissä, niin kokkolalainen tyyppi pyysi lieksalaista tyyppiä sodeen jätskille.
Lieksalainen ojenteli juuri itseään punkassa ja loihe lausumahan:
- Emmie kehtoo (tai sinnepäin).
Kokkolainen ehti jo suutahtaa, kun ei ymmärtänyt, miksei toinen kehtaa lähteä sodeen, mitä häpeemistä hänen seurassaan on.
Kaverini Keski-Suomesta Konnevedeltä oli sitten omiaan menemään väliin ja tulkkaamaan asian oikein molempiin suuntiin :LOL:

@Woodsman , ehdotapa jälkikasvulle, että kun hän veppaelee seuraavan kerran jonkun ravintolan ohi, niin ottaa mennessään luipakan tupsluikkarin. Hitto että nämä termit huvittavat vieläkin :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Tupakkaveron korotus on kyllä kova, kun 30 gramman kääretupakkipussin hinta on noussut kolmesti vuoden sisään. Hinta on enemmän kuin tuplaantunut kymmenessä vuodessa. Eräskin tuote 2,8€ vuonna 2008 ja jo 7€ vuonna 2019.

No, kessulla mennään muutenkin.
 
Vaalikiimaa Impivaarassa, vaihdoin talvitakin toisinpäin.
 
Aivanko totta ?
Mistä tällainen muutoos foorumilla?

Ps tätä ei ole tapahtunut 2015 heinäkuun jälkeen.

Sä olet ymmärtänyt väärin. Se että sana on vapaa, ei tarkoita sitä, että kaikkien tarvitsissi olla samaa mieltä, muttta on ihan ok olla erimieltä ja argumentoida asista.:)
 
Sä olet ymmärtänyt väärin. Se että sana on vapaa, ei tarkoita sitä, että kaikkien tarvitsissi olla samaa mieltä, muttta on ihan ok olla erimieltä ja argumentoida asista.:)

Tarkoita nimenomaan ettei sana ole vapaa.

Täällä kun on ohjeistettu mm ettei F-35 kannattajien mieltä saa pahoittaa (MR).
(Ps. Tämä herra kyllä mainosti/mainostaa kyllä suureti avointa ja asiallista keskustelua mutta ei itse seiso sanojensa takana)


Joten on porukkaa joiden kanssa ei saa olla eri mieltä.
Koskaan ei tiedä kirjoittaessa, kuinka isoille varpaille astuu.
Kun jostain asiasta on eri mieltä ja miten tähän reagoidaan.
 
1552388991146.png
 
Ainahan sitä periaatteessa jonkin varpaille astuu oikeassakin elämässä oli niin tai näin ja kerran viel väärinpäinkin.

Itse en tavallas ainaskaan mieltäni omasta puolesta kovalevyäni ylikuormita, jos joku ottaa siitä tatin otsaan kertoessani jonkin asian suhteellisen asiallisesti.

Voin huoletta olla oma itseni ja seinäruusununa mahd.latotansseissa viel tulevana karkausvuotenakin.

Erillaisuus ja mielipiteet ovat jokaisen rikkaus ja voimavara,joita hyödyntämällä oikein voi saada hymyn toisen huulille.
 
Joten on porukkaa joiden kanssa ei saa olla eri mieltä.
Koskaan ei tiedä kirjoittaessa, kuinka isoille varpaille astuu.
Kun jostain asiasta on eri mieltä ja miten tähän reagoidaan.

Mitä väliä sillä on, jos joku on eri mieltä jostain? Keskusteluhan käydään usein punniten erilaisia vaihtoehtoja. Täällä ei niin isoja varpaita olekaan, ettei niille voisi polkea, jos siltä tuntuu.

Elä ota niin vakavasti, otto-ville.
 
Mikäs se sellainen reservisti on joka pelkää keskustelua ja debattia, lienee sitten paskat housuissa ja oksennus rinnoilla kun tulee tieto että venäläinen ylittänyt rajan.
 
Ei kai niiden rajan yli tulleiden venäläisten kanssa tarvitse aloittaa debattia ? Eikö riitä että ampuu osumia - kakalla tai ilman.
 
Tarkoita nimenomaan ettei sana ole vapaa.

Täällä kun on ohjeistettu mm ettei F-35 kannattajien mieltä saa pahoittaa (MR).
(Ps. Tämä herra kyllä mainosti/mainostaa kyllä suureti avointa ja asiallista keskustelua mutta ei itse seiso sanojensa takana)


Joten on porukkaa joiden kanssa ei saa olla eri mieltä.
Koskaan ei tiedä kirjoittaessa, kuinka isoille varpaille astuu.
Kun jostain asiasta on eri mieltä ja miten tähän reagoidaan.

Ainahan maailmaan meteliä mahtuu. Vain moden sanomisilla on väliä ja silloinkaan ei tarvitse olla samaa mieltä, totella tietysti pitää.
Me kaikki olemme ihmisiä ja siten vajaavaisia, joten sorrumme helposti toimimaan juuri päinvastoin kuin kaveria ohjestamme.
Mun kanssa saat olla vapaasti erimieltä, sillä se paras keskustelu syntyy.
 
Ottoville taitaa olla nainen, ei kukaan mies ole noin pitkävihainen, muistele noin vanhoja juttuja.
 
Back
Top