Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RPG83 kirjoitti:kohdat 7:08-7:20.
Onko tällaisia muokkauksia tehty, vai näkevätkö silmäni väärin? Oerlikoniksi tuo oli mielestäni aivan liian korkea.
RPG83 kirjoitti:kohdat 7:08-7:20.
Onko tällaisia muokkauksia tehty, vai näkevätkö silmäni väärin? Oerlikoniksi tuo oli mielestäni aivan liian korkea.
Hösseli kirjoitti:RPG83 kirjoitti:kohdat 7:08-7:20.
Onko tällaisia muokkauksia tehty, vai näkevätkö silmäni väärin? Oerlikoniksi tuo oli mielestäni aivan liian korkea.
Ihan normaali käytäntö, jota on harrastettu tyypillisesti esim. siirtymien aikana.
Ei kai tuo edes ole varsinainen muokkaus, vaan pikemminkin lastaus. Liekö kiinnitykseenskään käytetty mitään räikkäliinoja monimutkaisempaa järjestelyä?
JOKO kirjoitti:Ei tarvita edes räikkiä. Jalustan mukana tulee kolme lyhyttä vaijerinpätkää, joissa on koukut päissä. Vaijerit Sergein jalustan yli ja koukut lavassa oleviin kiinnityslenkeihin. Nostetaan sergeitä sen omilla jaloilla ylös, niin vaijerit kiristyvät.
Mosuri kirjoitti:Niin Suomestahan löytyy sellainenkin yksikkö kuin Ilmatorjuntapatteri 61 A. Jokainen voi sitten miettiä tuota mystistä lyhennettä sotilasläänien asiakaspalvelun parhaimmat arvaukset ovat olleet automaatti ja alokas. Toisaalta eräälle aselajimme reserviläiselle oli kerrottu vuonna 2008 että hänet on sijoitettu raskaaseen it-patteriin!
Sergei kiinnittäminen auton lavaan voidaan hoitaa monella tavalla vähän riippuen siitä mikä ajoneuvo on kyseessä ja onko lavaan tehty esim. kiinnittämistä helpottavia reikiä.
Haisuli kirjoitti:Mosuri kirjoitti:Niin Suomestahan löytyy sellainenkin yksikkö kuin Ilmatorjuntapatteri 61 A. Jokainen voi sitten miettiä tuota mystistä lyhennettä sotilasläänien asiakaspalvelun parhaimmat arvaukset ovat olleet automaatti ja alokas. Toisaalta eräälle aselajimme reserviläiselle oli kerrottu vuonna 2008 että hänet on sijoitettu raskaaseen it-patteriin!
Sergei kiinnittäminen auton lavaan voidaan hoitaa monella tavalla vähän riippuen siitä mikä ajoneuvo on kyseessä ja onko lavaan tehty esim. kiinnittämistä helpottavia reikiä.
Onkohan ItO2005M kalustoa alettu käyttämään tarvittaessa samaan tyyliin kuorkin lavalta?
Ymmärtääksenihän kyseessä on siirtymien suojaksi räätälöity malli, jossa it-ase saadaan asemiin yksinkertaisesti ajoneuvo pysäyttämällä.
SJ kirjoitti:Haisuli kirjoitti:Mosuri kirjoitti:Niin Suomestahan löytyy sellainenkin yksikkö kuin Ilmatorjuntapatteri 61 A. Jokainen voi sitten miettiä tuota mystistä lyhennettä sotilasläänien asiakaspalvelun parhaimmat arvaukset ovat olleet automaatti ja alokas. Toisaalta eräälle aselajimme reserviläiselle oli kerrottu vuonna 2008 että hänet on sijoitettu raskaaseen it-patteriin!
Sergei kiinnittäminen auton lavaan voidaan hoitaa monella tavalla vähän riippuen siitä mikä ajoneuvo on kyseessä ja onko lavaan tehty esim. kiinnittämistä helpottavia reikiä.
Onkohan ItO2005M kalustoa alettu käyttämään tarvittaessa samaan tyyliin kuorkin lavalta?
Ymmärtääksenihän kyseessä on siirtymien suojaksi räätälöity malli, jossa it-ase saadaan asemiin yksinkertaisesti ajoneuvo pysäyttämällä.
Mietin vain sitä, että voiko sitä laukaisinta pitää kiinni jalustassa, jos jalusta on kiinni lavassa? Meinaan, että ajoneuvon heilunta ja jotakin sen jalustan nokassa ei kuullosta kovin hyvältä.
juhapar kirjoitti:SJ kirjoitti:Haisuli kirjoitti:Mosuri kirjoitti:Niin Suomestahan löytyy sellainenkin yksikkö kuin Ilmatorjuntapatteri 61 A. Jokainen voi sitten miettiä tuota mystistä lyhennettä sotilasläänien asiakaspalvelun parhaimmat arvaukset ovat olleet automaatti ja alokas. Toisaalta eräälle aselajimme reserviläiselle oli kerrottu vuonna 2008 että hänet on sijoitettu raskaaseen it-patteriin!
Sergei kiinnittäminen auton lavaan voidaan hoitaa monella tavalla vähän riippuen siitä mikä ajoneuvo on kyseessä ja onko lavaan tehty esim. kiinnittämistä helpottavia reikiä.
Onkohan ItO2005M kalustoa alettu käyttämään tarvittaessa samaan tyyliin kuorkin lavalta?
Ymmärtääksenihän kyseessä on siirtymien suojaksi räätälöity malli, jossa it-ase saadaan asemiin yksinkertaisesti ajoneuvo pysäyttämällä.
Mietin vain sitä, että voiko sitä laukaisinta pitää kiinni jalustassa, jos jalusta on kiinni lavassa? Meinaan, että ajoneuvon heilunta ja jotakin sen jalustan nokassa ei kuullosta kovin hyvältä.
Miten muuten on, vaikuttaako ohjuslavettien oleminen ei-vaakasuorassa sen puikon osumiseen? Ammusaseillahan se kyllä vaikuttaa, mutta toisaalta Sergei taas onkin enempi haulikko kuin luodikko.
SJ kirjoitti:juhapar kirjoitti:SJ kirjoitti:Haisuli kirjoitti:Mosuri kirjoitti:Niin Suomestahan löytyy sellainenkin yksikkö kuin Ilmatorjuntapatteri 61 A. Jokainen voi sitten miettiä tuota mystistä lyhennettä sotilasläänien asiakaspalvelun parhaimmat arvaukset ovat olleet automaatti ja alokas. Toisaalta eräälle aselajimme reserviläiselle oli kerrottu vuonna 2008 että hänet on sijoitettu raskaaseen it-patteriin!
Sergei kiinnittäminen auton lavaan voidaan hoitaa monella tavalla vähän riippuen siitä mikä ajoneuvo on kyseessä ja onko lavaan tehty esim. kiinnittämistä helpottavia reikiä.
Onkohan ItO2005M kalustoa alettu käyttämään tarvittaessa samaan tyyliin kuorkin lavalta?
Ymmärtääksenihän kyseessä on siirtymien suojaksi räätälöity malli, jossa it-ase saadaan asemiin yksinkertaisesti ajoneuvo pysäyttämällä.
Mietin vain sitä, että voiko sitä laukaisinta pitää kiinni jalustassa, jos jalusta on kiinni lavassa? Meinaan, että ajoneuvon heilunta ja jotakin sen jalustan nokassa ei kuullosta kovin hyvältä.
Miten muuten on, vaikuttaako ohjuslavettien oleminen ei-vaakasuorassa sen puikon osumiseen? Ammusaseillahan se kyllä vaikuttaa, mutta toisaalta Sergei taas onkin enempi haulikko kuin luodikko.
Varmaksi en tiedä, mutta eiköhän siinä jalustassa ole jonkinlainen pallonivel (tai vastaava) siinä mihin laukaisin kiinnitetään, joten eiköhän se ole pystyssä melkein pakostakin? Mutta jos vaikka onnistuisitkin pitämään sitä kallellaan, niin ei taida vaikuttaa toimintaan. Ammusaseissa ammukset lentävät fysiikanlakien mukaisessa kaaressa, ja tähtäimet on säädetty sen mukaan, ohjukset taas osaavat korjata lentorataansa.
Hejsan kirjoitti:Mitä jos suomi moddasi 23 Itk 95 tämmöiseksi ja laitaa vaikaa bolideohjus tai stingerin siihen
SJ kirjoitti:Hejsan kirjoitti:Mitä jos suomi moddasi 23 Itk 95 tämmöiseksi ja laitaa vaikaa bolideohjus tai stingerin siihen
ITO:n liikkuvuus kärsii, mutta jos noita käytettäisiin laivassa, niin silloin voisi toimiakin. Kuten myös silloin, jos asetta olisi käytettävä tuosta KA:n lavalta. Bolide taas ei välttämättä soveltuisi tuohon hommaan, tämä siksi että Bolide vaatii aika rauhallisia ja tarkkoja ohjausliikkeitä, sergeillä ne liikkeet käsittääkseni ovat sellaisia äkkinäisiä, jotta putket saadaan ajoissa kohteen suuntaan ja edelle ennakkoa varten, joten sen ohjaimet eivät välttämättä ole ideaaliset verrattuna siihen varsinaiseen.
JOKO kirjoitti:Päivitetyn Sergein pitäisi osua kohtuullisen hyvällä todennäköisyydellä, joten sen puolesta ei ole tarvetta ohjuksille. Mieluummin ohjusryhmät erikseen, niin peitetään suurempi alue. Ohjus kannossa pääsee myös parempiin tuliasemiin.
SJ kirjoitti:JOKO kirjoitti:Päivitetyn Sergein pitäisi osua kohtuullisen hyvällä todennäköisyydellä, joten sen puolesta ei ole tarvetta ohjuksille. Mieluummin ohjusryhmät erikseen, niin peitetään suurempi alue. Ohjus kannossa pääsee myös parempiin tuliasemiin.
Kuten tuossa sanoin, niin tuosta voisi olla apua, jos noita tykkejä on tarkoitus kuskata (ja ampuakin, jos on pakko) KA:n lavalla, jolloin siinä olisi myös ohjukset käytettävissä. Ohjustahan ei varmaankaan saa tuossa tilanteessa valmiiksi hirveän nopeaan, joten olisiko tuo tykki nopeammin valmiina? Miten muuten on, onko jonkun tarkoitus istua sergein puikoissa sen keikkuessa lavalla? Entä onko se sergei siellä jollakin tavalla "toimintavalmiina" vai onko esim piiput sidottu kiinni johonkin?