Silakkaliike

Nimen valintaa kommentoin, jääholkeri olis ollut paljon raflaavampi ja ja
 
Kai tämä sillakkaliike on jotain turhautumista, ei Vihreiden tai Vasemmistoliiton jäsenkirja riitä ja pitää päästä jotenkin purkamaan sitä sisäistä turhautumista. Naamakirjassa voi sitten touhuta kaikenlaista, kuin hiekkalaatikolla.
 
Hoitokin saattaa jäädä saamatta...

ENNU33JW4AEgX8n.png:large
 
Tuollaisilta saisi hoito jäädäkin saamatta. En usko että itse pysyisin edes asiallisena jos joku alkaisi aukoa suutaan hoitajista vain siksi että jollain on vähän erilainen ihonväri. Kyse on työtä tekevistä tai työpaikan saadakseen opiskelevista ihmisistä, ei mistään discoläpsyttelijöistä tai huppupäisistä ämmistä.

Mistäpä tietysti tietää, millainen avohoitopotilas tuossa tapauksessa on se puoliso ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Lopulta silakoissakin alkaa hapansilakkaa enemmän haista hapankaali, ja hyödyllisiä idiootteeja riittää silti mukaan....
Viimeistään 1.4. on tarjolla vain silliä + kuravettä palanpainikkeeksi.
Italian Sardiinit vaikuttavat hyvin perustellulta operaatiolta ja porukat jossain määrin uskottavilta. Tällainen supermeemi pitää tietty kaapata tänne toiseen maahan tukemaan "hyvien ihmisten" pyrkimyksiä ja puolueita - sekä tuomitsemaan toisin tavoin ajattelevia .
 
Tuollaisilta saisi hoito jäädäkin saamatta. En usko että itse pysyisin edes asiallisena jos joku alkaisi aukoa suutaan hoitajista vain siksi että jollain on vähän erilainen ihonväri. Kyse on työtä tekevistä tai työpaikan saadakseen opiskelevista ihmisistä, ei mistään discoläpsyttelijöistä tai huppupäisistä ämmistä.

Mistäpä tietysti tietää, millainen avohoitopotilas tuossa tapauksessa on se puoliso ollut.
Ei saa vaikuttaa. Suomalainen hoitaja kohtaa yhtälailla haukkumista ja väkivaltaakin jos tuo on peruste sitte en jää aika moni ilman hoitoa. Käykääpä jossain palvelutalossa katselemassa ja kuuntelemassa.
 
Koskeeko sama kaikkia sukupuolia ja eri kulttuureita?
Typerää whataboutismia.
Mutta joo, kyllä se koskee. Saavat luvan tyytyä siihen henkilöön joka hoitofirma on lähettänyt luokseen.
Sitä en tiedä voiko asiakas hoitoja tilatessa/hoitosopimusta tehdessä esittää vaatimuksia kuka saa tullla.
 
Sitä en tiedä voiko asiakas hoitoja tilatessa/hoitosopimusta tehdessä esittää vaatimuksia kuka saa tullla.

Kai nyt sentään asiakas (=itse hoitonsa maksava) saa esittää sopimusneuvotteluissa toiveitaan. Vastapuoli sitten hyväksyy tai hylkää tarjouksen ehdot.

Kunnallista palvelua käyttävillä on paljon vähemmän sananvaltaa tuossa tilanteessa.
 
Kovin suvaitsemattomia ja antisemitistisiä tuntuu silakat olevan. Mutta onko se minkään ihme kun porukkaan kuuluu feministejä, kommunistejä, islamistejä niin alkuperäisiä kuin käännynnäisiäkin. Ei Anter Yassan blogiteksti saanut pitkään silakoiden fb-sivulla olla, mutta hyvät haukut hän ehti saamaan.

Silakkaliike: Suvaitsemattomuutta ja antisemitismiä

Käännynnäiset radikaalit muslimit mustamaalaamassa ex-muslimeja.
Henkilö, johon en ole rehellisesti koskaan ennen törmännytkään sosiaalisen median keskustelualustoilla kommentoi Silakkaliikkeen kommenttikentässä seuraavasti:
Image

Hän kertoo olevansa muslimi ja kuinka minä pilkkaan häntä? En tiedä kuka koko henkilö edes on, mutta on hyvin yleistä, että vanhoilliset uskonnolliset henkilöt ottavat järjestäytyneen uskonnon kritiikin yleensä itseensä henkilökohtaisesti.
Hän kertoo yrittäneensä “kunnioittavaa ja rakentaa keskustelua” kanssani, mutta edelleen, ei mitään hajua kuka hän on. Hän näköjään “tunnisti” minusta “islam-vihamielisyyttä” ja väittää, että toisin “muslimeja esiin ikävällä tavalla laittaen heidät samaan boksiin”. Suhtaudun kuulemma epäkunnioittavasti muslimeihin. Kirjoitan hyvin usein nimenomaan liberaaleista muslimeista ja kuinka kaikki muslimit eivät ole radikaaleja terroristeja.
Kantasuomalaiset “suvaitsevaiset” islamismin asialla mustamaalaamassa ex-muslimeja.
Henkilö, johon en ole koskaan aikaisemmin törmännyt, menee henkilöön, eikä puutu alkuperäisen blogikirjoituksen sisältöön.
Image

Hän väittää, että “vihaisin islamia”. Miksi minun pitää vihata jotain uskonnollispoliittista ideologiaa, voidakseni kritisoida sen huolestuttavia piirteitä? Eivätkö he näe, kun islamismi alistaa miljoonia Lähi-Idässä ja mahdollistaa Isisn “islamilaisen valtion”?
Vihaako hän kristinuskoa ja kristillisiä, kritoidessaan oikeutetusti kristinuskon kontekstissa huolestuttavia piirteitä? Retoriikka muistuttaa äärikristillisten vasta-argumentteja, kun heidän toimintaa kritisoidaan länsimaalaisten liberaalien toimesta.
 
Tuollaisilta saisi hoito jäädäkin saamatta. En usko että itse pysyisin edes asiallisena jos joku alkaisi aukoa suutaan hoitajista vain siksi että jollain on vähän erilainen ihonväri.
Valitettavasti tuollaista ihonvärin perusteella tapahtuvaa räkyttämistä on.

Valitettavasti monilla meistä on kokemus myös sitä, että jos jostakin esittää kritiikkiä, kuuluu vastaus: "Sinä rasisti, haukku minua koska minä musta."

Yritän olla syyllistymättä whataboutismiin, mutta esittämäni asenne ei ole ihan tuntematon, joten yksipuolisiin juttuihin en oikein ota uskoakseni.
 
Ei saa vaikuttaa. Suomalainen hoitaja kohtaa yhtälailla haukkumista ja väkivaltaakin jos tuo on peruste sitte en jää aika moni ilman hoitoa. Käykääpä jossain palvelutalossa katselemassa ja kuuntelemassa.

Palvelutaloissa huutelu voi johtua sairaudesta. Toki se on tuossakin tapauksessa saattanut johtua, mistä tietää. Mutta jos ns. edes jollain tapaa täysjärkiseltä ja terveeltä vaikuttava hoidettavan ihmisen puoliso alkaa asiattomasti aukoa suutaan henkilökunnalle niin palautetta siitä kuuluu antaa.

Muutenkin juuri hoitajiin ja pelastusalan ihmisiin kohdistuva uhkailu, nimittely ja väkivalta, tapauksia pitäisi nostella esille. Kun aina itsensä niin sujuvasti esille nostelevat toimittelijat vaikeroivat siitä miten "somessa tuntuu ahdistavalta" ja "juuri heille pitäisi saada suurempi suoja lakipykälillä" niin vaihtaisivat hommia niiden kanssa jotka kohtaavat konkreettista väkivaltaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kai nyt sentään asiakas (=itse hoitonsa maksava) saa esittää sopimusneuvotteluissa toiveitaan. Vastapuoli sitten hyväksyy tai hylkää tarjouksen ehdot.

Kunnallista palvelua käyttävillä on paljon vähemmän sananvaltaa tuossa tilanteessa.
Niin, sitä voi tehdä hoitotestamentin ja kilpailuttaa palveluntarjoajat sen mukaan. Valitettavasti joku takuueläkettä saava ei ole ihan samassa asemassa...
 
Niin, sitä voi tehdä hoitotestamentin ja kilpailuttaa palveluntarjoajat sen mukaan. Valitettavasti joku takuueläkettä saava ei ole ihan samassa asemassa...

Ei ole ei.

Mutta melkoinen viidakko tämäkin on, kun kuitenkin osa apua tarvitsevista toimii itse työnantajana palkatessaan henkilökohtaisia avustajia. Missään tapauksessa eivät ole miljonäärejä eli raha kiertää kunnalta tai valtiolta heidän kautta.

En väitä ymmärtäväni edes perusteita tästä kuviosta.

Edit:

"Henkilökohtaisen avun työnantajamallissa vaikeavammainen henkilö toimii itse avustajan työnantajana ja työnjohtajana. Vaikeavammainen työnantaja valitsee ja palkkaa itselleen avustajan. Työnantaja tekee avustajan kanssa työsopimuksen, jossa määritellään työtehtävät, työaika ja muut työsuhteen ehdot.

Henkilökohtainen avustaja on työsopimuslain mukaisessa työsuhteessa vaikeavammaiseen henkilöön, ei kuntaan. Kunta maksaa avustajan palkan sijaismaksajapalvelun avulla työnantajan puolesta tämän ilmoittamien tietojen perusteella. "



Tuossa työnantaja eli avustettava henkilö palkkaa itse avustajansa. Ei tarvitse kaapuun pukeutuvia eikä savolaisia valita, jos ei itse halua.
 
Suomen silakka-kampanjasta tuli aika pian mieleen termi "red herring" - joka merkitsee harhaanjohtamista, huomion kiinnittämistä epäolennaisiin tai muuten vääriin asioihn.
 
Back
Top