Sisun ja Pv:n välirikko

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AKE-ukki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Muutama mies rk:n kanssa nyt ei yleensä mitään taistelua ratkaise, oli sitten mopon kanssa tai ilman. Raskasta asetta pitäisi saada kulkemaan mukana ja sitten ollaankin siinä tilanteessa ettei ole miehistä eikä mopoista niiden kantajiksi...
 
Muutama mies rk:n kanssa nyt ei yleensä mitään taistelua ratkaise, oli sitten mopon kanssa tai ilman. Raskasta asetta pitäisi saada kulkemaan mukana ja sitten ollaankin siinä tilanteessa ettei ole miehistä eikä mopoista niiden kantajiksi...

Mönkijällä kulkee sitten vähän vaikuttavampaa kalustoa, pst- ja it-ohjusta, ammuksia yms. ja paluupostissa tappiot.
 
Muistetaan ne oikeat termit ;)
Mönkijällä Maastoskootterilla kulkee sitten vähän vaikuttavampaa kalustoa, pst- ja it-ohjusta, ammuksia yms. ja paluupostissa tappiot.
 
Toivottavasti pv:n mönkijät/maastoskootterit on siviilivehkeitä laadukkaampia.

Kesällä jututin paikallista huoltoyrittäjää, hänen mielestään "Ne on nykyään kaikki samanlaisia paskoja, oli tehty kiinassa tai muualla, samaa paskaa, tarrat vaan vaihtuu." Oli mönkijöitä taas useampia remontissa, osa melkein uusia ja ajamattomia. :eek:
 
Toivottavasti pv:n mönkijät/maastoskootterit on siviilivehkeitä laadukkaampia.

Kesällä jututin paikallista huoltoyrittäjää, hänen mielestään "Ne on nykyään kaikki samanlaisia paskoja, oli tehty kiinassa tai muualla, samaa paskaa, tarrat vaan vaihtuu." Oli mönkijöitä taas useampia remontissa, osa melkein uusia ja ajamattomia. :eek:

Paha tietenkin jos pettävät väärässä paikassa mutta niiden hylkääminenkään ei paljon kirpaise, niitä on satoja tuhansia josta valita sopivia.
 
Isännät kylällä ostelleet kilvan mönkijöitä rankahommiin,en ole itse sortunut,ajan rangat -69 Fergulla ja pienellä kärryllä,menee melkein yhtä kapeista paikoista,toimii aina ja vetotehoa enempi,pidän noita mönkijöitä enempi vapaa-ajan leluina..
 
Jossain (tällä foorumilla?) olen kuullut esitettävän, että Suomessa (lappia lukuunottamatta?) et ole keskimäärin koskaan yli 500m päässä lähimmästä ajokelpoisesta urasta, eli vähintään metsäautotiestä.

Traktori ei ole taisteluajoneuvo, joten se ei tarvitse liikkua koukun mukana suon yli, jos se on edes oikea paikka sille koukulle... Huoltoa ja muita tuki- ja komentoelementtejä ei ole mitään mieltä raahata jonnekin pörrin perseeseen. Konttitavarana liikkuva materiaali tulee kuorma-autolla mahdollisimman lähelle loppukäyttäjää.

Älkää keskittykö yksittäisten asioiden yksittäisiin ominaisuuksiin, vaan hahmottakaa kokonaisuus ja viitekehys.
 
Jossain (tällä foorumilla?) olen kuullut esitettävän, että Suomessa (lappia lukuunottamatta?) et ole keskimäärin koskaan yli 500m päässä lähimmästä ajokelpoisesta urasta, eli vähintään metsäautotiestä.

Traktori ei ole taisteluajoneuvo, joten se ei tarvitse liikkua koukun mukana suon yli, jos se on edes oikea paikka sille koukulle... Huoltoa ja muita tuki- ja komentoelementtejä ei ole mitään mieltä raahata jonnekin pörrin perseeseen. Konttitavarana liikkuva materiaali tulee kuorma-autolla mahdollisimman lähelle loppukäyttäjää.

Älkää keskittykö yksittäisten asioiden yksittäisiin ominaisuuksiin, vaan hahmottakaa kokonaisuus ja viitekehys.

Minulla on aika samanlainen näkemys kokonaisuudesta. Tuo keskimäärin 500m ajourasta pitänee paikkansa, maksimi lienee 2-3 km pois lukien isot suot, luonnonsuojelualueet ja vastaavat. Metsäautotiet on mitoitettu raskaille ajoneuvoille, vaikka osa on käytön puutteessa päässyt ehkä hapantumaan niin se pohja on kuitenkin olemassa.

Traktoritkin ovat kehittyneet aika paljon menneinä vuosikymmeninä, koko on kasvanut ja joskus 70-luvulla neliveto oli melkoinen harvinaisuus, vaan onko tällä vuosituhannella myyty yhtäkään uutta takavetoista?

Onko tässä Sisu vs muut skabassa kysymys siitä että Sisu tekee hyviä mutta kalliimpia oikeita maastokuorma-autoja, mutta PV haluaa halvempia maantieautoja useammalla vetävällä akselilla. Scanialla ja Mersulla lienee noissa sitten isojen tuotantomäärien ansiosta parempi kyky kilpailla hinnalla.
 
Minulla on aika samanlainen näkemys kokonaisuudesta. Tuo keskimäärin 500m ajourasta pitänee paikkansa, maksimi lienee 2-3 km pois lukien isot suot, luonnonsuojelualueet ja vastaavat. Metsäautotiet on mitoitettu raskaille ajoneuvoille, vaikka osa on käytön puutteessa päässyt ehkä hapantumaan niin se pohja on kuitenkin olemassa.

Traktoritkin ovat kehittyneet aika paljon menneinä vuosikymmeninä, koko on kasvanut ja joskus 70-luvulla neliveto oli melkoinen harvinaisuus, vaan onko tällä vuosituhannella myyty yhtäkään uutta takavetoista?

Onko tässä Sisu vs muut skabassa kysymys siitä että Sisu tekee hyviä mutta kalliimpia oikeita maastokuorma-autoja, mutta PV haluaa halvempia maantieautoja useammalla vetävällä akselilla. Scanialla ja Mersulla lienee noissa sitten isojen tuotantomäärien ansiosta parempi kyky kilpailla hinnalla.
Tämä on SE juttu. (sori jäsen @baikal , oli pakko).:)
 
Muutama mies rk:n kanssa nyt ei yleensä mitään taistelua ratkaise, oli sitten mopon kanssa tai ilman. Raskasta asetta pitäisi saada kulkemaan mukana ja sitten ollaankin siinä tilanteessa ettei ole miehistä eikä mopoista niiden kantajiksi...
Mutta (tiedustelu)tulenjohtajalla radioineen voi ollakin hyvin suuri merkitys.
 
Toivottavasti pv:n mönkijät/maastoskootterit on siviilivehkeitä laadukkaampia.

Kesällä jututin paikallista huoltoyrittäjää, hänen mielestään "Ne on nykyään kaikki samanlaisia paskoja, oli tehty kiinassa tai muualla, samaa paskaa, tarrat vaan vaihtuu." Oli mönkijöitä taas useampia remontissa, osa melkein uusia ja ajamattomia. :eek:
Ei kai nyt Polariksen 6-pyoraista Big Boss'ia (sivilisti-nimi ko. mallille) parempaa mistaan loydy?
 
Back
Top