Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anti-Panzer kirjoitti:Onkohan (autoteollisuuden mittakaavassa) suhteellisen pienten sarjojen tuotekehityksessä ja testauksessa säästetty liikaa? Toisaalta kuvittelisin esim moottoreiden ja akkutekniikan tulevan ulkopuoliselta toimittajalta.
Muok: Wikipedian perusteella moottorit ovat viimevuosina olleet Caterpillar ja MAN. Ohjaamot omaa tuotantoa.
Second kirjoitti:Anti-Panzer kirjoitti:Onkohan (autoteollisuuden mittakaavassa) suhteellisen pienten sarjojen tuotekehityksessä ja testauksessa säästetty liikaa? Toisaalta kuvittelisin esim moottoreiden ja akkutekniikan tulevan ulkopuoliselta toimittajalta.
Muok: Wikipedian perusteella moottorit ovat viimevuosina olleet Caterpillar ja MAN. Ohjaamot omaa tuotantoa.
Erään haastattelun tai vastaavan muistan jossa mainittiin että autossa ei lopunviimein ole Sisua itseään kuin ohjaamo, pienellä puljulla ei varmaa muuhun ole. En muista minkä konsernin autoa se loppu on, Saattoi olla tuo MAN. En sitten tiedä että ostaako Sisu jonkin pakettiratkaisun vai räätälöidäänkö Sisulle oma ajoneuvomalli sen tilauksen mukaan.
muhvetti kirjoitti:Ainakin nämä viimeisimmät luotisuojatuolla kabiineilla olevat on täysin käsittämättömän kalliita. Ei yhden c-kuskin hinta voi olla ylimääräistä kahtasataatonnia.
Miksi ei voitaisi hankkia vaikka lisää zilejä, mazeja ja miehekkäitä krazeja?
JOKO kirjoitti:Omien mielikuvieni mukaan Sisussa ei ole ollut juuri mitään suomalaista enään pitkään aikaan. Karjaan tehdas on lähinnä suorittanut ulkomaisten kuorma-autojen kokoonpanon.
"2000-luvun Protossa" eli Sisu A 2045:ssä on MANin moottori ja akselistot. Ohjaamo on kotimainen ja kaiketi myös runko. Lainaus Sisun sivuilta:skärdis kirjoitti:JOKO kirjoitti:Omien mielikuvieni mukaan Sisussa ei ole ollut juuri mitään suomalaista enään pitkään aikaan. Karjaan tehdas on lähinnä suorittanut ulkomaisten kuorma-autojen kokoonpanon.
Mielikuvasi on osittain väärä, koska Sisuissa on nimenomaan ollut kotimainen runko ja akselistot. Ne ovat erittäin merkittävä osa kuorma-autoa, vaikkakaan eivät näkyviä osia. Omasta ohjaamosta Sisu luopui joskus 90-luvun puolivälissä, mutta esim. moottoreita tai vaihteistoja Sisu ei ole valmistanut milloinkaan.