Huoh, millaista disinformaatiota täällä jaellaan. Suoranaista desanttien tietotoimiston uutisia..
Nyt puheena oleva kritiikki koskee uutta Protoa eli A-2045 mallia. Se on tekniikaltaan MAN ja käytännössä Sisua edustaa Karjaalla rakennettu ohjaamo ja lava. Runko moottorineen ja akseleineen on tuotu valmiina pakettina Saksasta.
Uudessa Protossa on kyse jonkinlaisesta lehmänkaupasta, jolla Sisu saatiin pysymään hengissä taantuman yli. Pahat kielet kertovat Pv:n olleen pakkoraossa eli oli tilattava A-2045 tai kosto olisi ollut hirmuinen.
Laatuongelmat lienevät totta, mutta esim. huonoa näkyvyyttä ohjaamosta en oikein käsitä. Kai Sisulla sentään oli jokin esittelyauto koeajattavissa ennen kaupantekoa vai olisiko pitänyt ostaa sika säkissä. No, sekin on tietysti mahdollista.
Kokonaan toinen tarina on Sisun siviilikuorma-auto, jotka viimeiset 15 vuotta perustuivat tiukkaan yhteistyöhön Renaultin kanssa. Esim. ohjaamot ovat ehtaa Renaultia. Moottoreina on viime vuosina ollut Caterpillaria, Volvoa, Renaultia ja Mackia.
Yhteistyö edellä mainittujen suhteen päättyi taantumaan. Nyt koettaa Sisun uusi tuleminen Mersun tekniikalla (moottori, voimansiirto ja ohjaamo). Sisu Polar malliston ensiesittely on ensi viikolla Jyväskylän kuljetusmessuilla. http://www.sisuauto.com/node
Mikä sitten tekee Sisusta Sisun? Tietysti alusta ja erityisesti nostoteli, joka on maailman paras! :a-smiley:
Kun ryhdytään tekemään miestentöitä tukkilaanilla ja sorakuopilla, on Sisun alusta yksinkertaisesti paras käytettävyydeltään. Tämä asia ei ole muuttunut miksikään vuosikymmeniin, olipa ohjaamot ja moottorit mistä tahansa kotoisin. Alusta on juuri se seikka, joka on Sisun pitänyt ylipäätään hengissä.