JR49
Respected Leader
Plus esimiehen käsky.Kyllä itse aijon sodassa sellaiseen puuttua jos nään, tuossa on tärkeää että myös ne omat taistelukaverit ovat tukena ja järjen ääninä toisilleen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Plus esimiehen käsky.Kyllä itse aijon sodassa sellaiseen puuttua jos nään, tuossa on tärkeää että myös ne omat taistelukaverit ovat tukena ja järjen ääninä toisilleen.
"Tavallisena" kansanmurhaajana, joukkoraiskaajana, jne. Juu. Eli nappi otsaan kohdattaessa kiitos.Väärin! Tuosta tyyppi menettää vain sotavangin etuoikeudet ja vangitseva osapuoli saa kohdella tyyppiä tavallisena rikollisena.
No niinpä tietenkin. Pitää antaa sen mulkun juttu käsitellä käräjäoikeudessa vuoden päästä, hovioikeudessa kolmen vuoden päästä ja korkeimmassa oikeudessa 5 vuoden päästä tapahtuneesta. Sitten vielä tietenkin Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen valitukset ja muut niin saahan se juu oikeutta sitten ehkä 6 vuoden kuluttua. Ehdottomasti on pidettävä syyttömänä kunnes toisin todetaan, vaikka on just yllätetty raiskaamasta ja paikalla on uhreja, jotka kertovat joukkoraiskauksesta ja joukkomurhista. Ihan varmaan juu odotan sen 6 vuotta. Ihan saatanan varmaan. Kyllä se on kuule korpilaki siinä kohtaa ja evvk.Ja kaikkein vähiten sinä saat päättää itse, että milloin vihollinen on syyllistynyt rikoksiin.
"Tavallisena" kansanmurhaajana, joukkoraiskaajana, jne. Juu. Eli nappi otsaan kohdattaessa kiitos.
No niinpä tietenkin. Pitää antaa sen mulkun juttu käsitellä käräjäoikeudessa vuoden päästä, hovioikeudessa kolmen vuoden päästä ja korkeimmassa oikeudessa 5 vuoden päästä tapahtuneesta. Sitten vielä tietenkin Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen valitukset ja muut niin saahan se juu oikeutta sitten ehkä 6 vuoden kuluttua. Ehdottomasti on pidettävä syyttömänä kunnes toisin todetaan, vaikka on just yllätetty raiskaamasta ja paikalla on uhreja, jotka kertovat joukkoraiskauksesta ja joukkomurhista. Ihan varmaan juu odotan sen 6 vuotta. Ihan saatanan varmaan. Kyllä se on kuule korpilaki siinä kohtaa ja evvk.
"Tavallisena" kansanmurhaajana, joukkoraiskaajana, jne. Juu. Eli nappi otsaan kohdattaessa kiitos.
No niinpä tietenkin. Pitää antaa sen mulkun juttu käsitellä käräjäoikeudessa vuoden päästä, hovioikeudessa kolmen vuoden päästä ja korkeimmassa oikeudessa 5 vuoden päästä tapahtuneesta. Sitten vielä tietenkin Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen valitukset ja muut niin saahan se juu oikeutta sitten ehkä 6 vuoden kuluttua. Ehdottomasti on pidettävä syyttömänä kunnes toisin todetaan, vaikka on just yllätetty raiskaamasta ja paikalla on uhreja, jotka kertovat joukkoraiskauksesta ja joukkomurhista. Ihan varmaan juu odotan sen 6 vuotta. Ihan saatanan varmaan. Kyllä se on kuule korpilaki siinä kohtaa ja evvk.
Julmuuksia suunnittelevien kannattaa muistaa natsi rikollisten pakomatkat toisen maailmansodan jälkeen.
Jos rys....vihollinen sotatilanteessa syyllistyy Suomen maaperällä todistettavasti raiskauksiin, aseettomien murhiin ja sellaisen päästää päiviltä heti on mielestäni vähintäänkin lapsellista alkaa höpöttämään mistään pitkäveteisistä oikeudenkäynneistä, sellaisten vaatiminen täällä rauhanoloissa, t-koneen näppäimistöllä on helppoa.
Tuollaisten tuomioiden vertaaminen joihinkin natsirikoksiin on täysin typerää, eikä mitenkään verrannollista.
Jos ry....vihollinen on tietoinen, että Suomessa saa sota-aikana raiskata, murhata sun muuta mielinmäärin ja se menee oikeuden käsittelyyn, vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, jos Suomi voittaa sodan! Näinhän asia on.
Mitä luulette, kenen r...vihollinen uskoo sodan voittavan, vuosien aivopesun jälkeen?
Jälleen sinulla on tuossa ajatusvirhe. Kyllä vihollissotilasta saa edelleen ampua! Mutta jos se koettaa antautua, niin kehottaisin ottamaan vangin ja toimimaan ohjeiden mukaan, koska se saattaisi kannustaa muitakin antautumaan. Itseasiassa väittäisin sinun syyllistyvän maanpetokseen tai mikä vakavampaa, vaarannat minun hengen, jos ammut vangin! Sinä et vain tuhlaa ammusta, vaan myös paljastat meidän asemat ja pakotat viholliset taistelemaan kuolemaan asti, mikä ihan varmana vaarantaa kaikkien hengen.
Tajuatko!
Jälleen?
Sinullakin on tuossa ajatusvirhe. Kyllä vihollissotilasta saa edelleen ampua! Mutta jos se koettaa antautua, niin kehottaisin ottamaan vangin ja toimimaan ohjeiden mukaan, koska se saattaisi kannustaa muitakin antautumaan. Itseasiassa väittäisin sinun syyllistyvän maanpetokseen tai mikä vakavampaa, vaarannat minun hengen, jos ammut vangin! Sinä et vain tuhlaa ammusta, vaan myös paljastat meidän asemat ja pakotat viholliset taistelemaan kuolemaan asti, mikä ihan varmana vaarantaa kaikkien hengen.
Tajuatko!
Sanoinko minä niin? En sanonut. Miksi vääristelet sitä, mitä minä sanoin?Myöskään sinä et voi olettaa, että jokainen vastaantuleva vihollissotilas on tehnyt itse joka ikisen sotarikoksen mitä sinulle on kerrottu tapahtuneen.
Sanoinko minä niin? En sanonut. Miksi vääristelet sitä, mitä minä sanoin?
Tässä on tietenkin muistettava se, että käydään sotaa joten tuomioistuin on olettaen eri kuin käräjäoikeus, eikä tuomitulla liene ole mahdollisuutta vuosien valituskierteeseen. Tärkeää on kuitenkin se, että syytetty (ei siis vielä tuomittu eli syyllinen) saa mahdollisimman oikeudenmukaisen tuomiosituinkäsittelyn minkään "korpioikeuden" sijaan ja että kaikkia protokollia tullaan noudattamaan.
Tietenkin on myös huomioitava se, että tarvittaessa Suomi voi lähettää pidättämänsä sotarikoksiin tai rikoksiin ihmisyyttä kohtaan syyllistyneet syytetyt Haagiin kv. oikeuteen tuomittaviksi, tai vapautettaviksi, ja tietyissä tapauksissa läpinäkyvyyden vuoksi näin kannattaisikin tehdä.
Toisaalta ymmärrän se, että tietyissä tilanteissa tunne voi vielä voiton loogisesta ajattelukyvystä ja ihminen voi haluta kostoa niin paljon, että tappaa antautuneen vihollisen, jonka tietää tappaneen, raiskanneen tai murhanneen joukoittain siviileitä. Minäkin voisin tehdä näin, tai voisin olla tekemättä - vasta äärimmäinen tilanne paljastaa sen kuinka voimme mahdollisesti toimia.
Suomen kannalta myös puolustussodassa on järkevää taistella siten, että pitäydytään mahdollisimman pitkälti kv. sopimusten noudattamisessa (lähinnä Geneven sopimus) ja vältetään "korpioikeuksia" sekä itse rikollisiin toimiin syyllistymistä. Vaikka puolustussota jo sinänsä on oikeutettua, on tärkeää, että siinäkin pyritään toimimaan siten ettei kv. yhteisö saa mahdollisuutta tuomita Suomen sodankäyntitapaa tai ettei vihollisen propaganda saa jutun juurta "vankeja tappavista suomi-fasisteista".
finlex.fi: Genèven sopimus sotavankien kohtelusta 12 päivältä elokuuta 1949.
vlad.
Sanoinko minä niin? En sanonut. Miksi vääristelet sitä, mitä minä sanoin?