PSJ-Ukko
Kersantti
Mua ei naurata se että Suomessa on salauskulttuuri, laiska media ja kansa jonka mielestä on ihan ok että heidät pidetään pimennossa.
Salauskulttuurista olen samaa mieltä, mutta sen kritiikin heitän enemmänkin poliitikoiden suuntaan.
Mitä turvallisuuteen ja tiettyjen detaljien salaamiseen sitten tulee: viranomaisilla täytyy olla tietynlainen keskustelukanava median kanssa, jonka avulla sovitaan pelisäännöistä yksittäisten tarinoiden kanssa. Jos enemmän informaation päästäminen antaisi ilmi tutkinnallisia yksityiskohtia ja tietoja, niin se hyödyttää vain ja ainoastaan niitä, jotka kyseisen uhkakuvan ovat luoneet.
Osuu aiheeseen vaikka vähän kärjistäen kuiteski: http://metro.co.uk/2015/04/03/charl...dia-for-revealing-their-hiding-place-5133389/
Eli lyhyesti: Ranskan ampumistapauksen aikana uutiskanava kertoi livelähetyksessä, että yhdessä rakennuksessa on ihmisiä piilossa kylmähuoneessa. Mitä jos kyseiset ampujat olisivat olleet TV:n ääressä ja kattoneet kyseistä kanavaa?
Ymmärtänet pointin tässä. Olen samaa mieltä, että Suomessa salataan asioita välillä aivan turhaan ja liikaa, mutta viranomaisilla tulee olla kyky blokata tiettyjä tietoja yksityistapauksissa. Tavallinen kansa ei tee sillä tiedolla mitään, eikä se kosketa heitä; tässä tapauksessa se koskettaa vain Puolustusvoimien henkilöstöä ja heidän perheitään, joiden uskon olevan hyvinkin briiffattu asiasta.