Spadehommat

Hotelli Savoyn ravintola taisi olla Marskin suosikki. Täältä varmaan saisi aika autenttisen makuelämyksen.


Tertin kartano taitaa myös hanskat marskin vorschmackin:
 
Olipa mielenkiintoinen setti. Mistä resepti?
Kuulin joskus kaverilta ja ollaan sittemmin jatkojalostettu tuota "kokeile ja erehdy" menetelmällä. Nuo liekkisiivet on vielä siitä hyviä, että eivät maksa juuri makkarapakettia enempää.
 
Tertin kartano taitaa myös hanskat marskin vorschmackin:
Tertin kartanossa olen käynnyt, silloinen tarjoilu ei herättänyt mielenkiintoa palata enää sinne uudestaan. Hinta ateriasta oli laatuun nähden aivan poskellaan. Vorschmack tietysti kiinnostaa, en ehkä arvaisi ottaa sitä Tertin pöydästä...

Onko täällä muilla omakohtaisia kokemuksia Tertin tarjonnasta?.
 
Kuulin joskus kaverilta ja ollaan sittemmin jatkojalostettu tuota "kokeile ja erehdy" menetelmällä. Nuo liekkisiivet on vielä siitä hyviä, että eivät maksa juuri makkarapakettia enempää.
Juuri tuli iltapalaksi syötyä liekkisiivet, ja ovar pelkästäänkin tosi hyvä iltapala ilman mitään muita höysteitä.

P.S. kumihanskat ovat kätevät niitä syödessä.
 
Minulla on tapana dipata liekkisiipiä tähän:

c8cjpx2bjma52wlouly9.jpg
 
Ha! Paras puolituntinen suomalaisesta ruokakulttuurista ikinä, eikä unohdettu edes pääsiäisen pashaa ja babaa, eikä voikukan ja nokkosen lehtiä myöhemmin keväällä... todella hieno yhteenveto!

En ole päässyt vielä syksyyn asti...

 
Äsken meni kurkusta alas Kotipizzan New Mexico monsteri jonka huuhdoin parilla italialaisella lagerilla alas.
 
Minä en ihan usein ehdi ruokaa tekemään, mutta silloin kun tehdään, niin aina jotain kokeiluhenkisempää.
Tätä reseptiä tuunattiin pussillisella katkarapuja, chilitahnaa reilummin ja suolaus tuolla kalakastikkeella.
Todella onnistunutta omaan suuhun.

https://www.is.fi/ruokala/resepti/art-2000001002660.html

Onko muuten vihjeitä hyvästä kalakastikkeesta? Nyt oli käytössä bulkki-Santa Maria. @Fremen ?
 
Viimeksi muokattu:
7 habanerontäyteistä tortillaa punkulla ja oluella laskettelupäivän päätteeksi.
 

Itsellä kotona vielä raakana oleva tuon firman 1.5kg paahtopaisti. En ole vielä päättnyt milloon sen paistan.
 

Itsellä kotona vielä raakana oleva tuon firman 1.5kg paahtopaisti. En ole vielä päättnyt milloon sen paistan.
Tänään vanhemmilla tarjottiin paahtopaistia. Lisukkeina paahdettuja perunoita sekä uuniporkkanaa. Herkullinen pippurikastike vielä lihalle.
 
Oliko paisti ranskalaisittain tai brittiläisittäin tehty? Ranskalaisittain se on aivan punertava sisältä, brittiläisittäin ei.
Itse suosin sen aivan punertavana sisältä. Ei nyt ihan näin punertava kuten kuvassa mutta lähes.

FrenchRoast__46328.1567792131.jpg
 
Oliko paisti ranskalaisittain tai brittiläisittäin tehty? Ranskalaisittain se on aivan punertava sisältä, brittiläisittäin ei.
Itse suosin sen aivan punertavana sisältä. Ei nyt ihan näin punertava kuten kuvassa mutta lähes.

FrenchRoast__46328.1567792131.jpg
Tuo näyttää kyllä äärimmäisen herkulliselta, juureksilla ja nimenomaan pippurisella kermakastikkeella, joka sopii minulle ainakin loistavasti.

Tässä vähän kala-aiheista, vuoden suurin vapaturska tähän mennessä Norjassa... 1,5m ja 46kg, noita kutsutaan "kahviturskiksi" koska Lofoottien paikallislehti tarjoaa aina kahvit kaikille, jotka saavat yli 30-kiloisen ja laittavat kuvan lehdessä julkaistavaksi.

Olen aika mieltynyt turskan makuun, se täytyy myöntää.

 
Turskia ostin aina Kauppatorilta (silloin kun Itamereen oli tullut suolapurske ja niilla oli kokoa, ja itsekin olin siella viela ostamassa)
- nimittain lahetystoille (kun kala aina tarjotaan monelle) 2 kg oli alaraja
- ostin 'pienet' pois, puoleenhintaan

Sittemmin olen saanut turska-allergian... ehka enaa ei lapsille syoteta talvella sita aivan 'alloa' turskaoljya? Oli varmaan terveellista, mutta nain siina vaan (lopulta) kavi; bjaerkkele
 
Turskia ostin aina Kauppatorilta (silloin kun Itamereen oli tullut suolapurske ja niilla oli kokoa, ja itsekin olin siella viela ostamassa)
- nimittain lahetystoille (kun kala aina tarjotaan monelle) 2 kg oli alaraja
- ostin 'pienet' pois, puoleenhintaan

Sittemmin olen saanut turska-allergian... ehka enaa ei lapsille syoteta talvella sita aivan 'alloa' turskaoljya? Oli varmaan terveellista, mutta nain siina vaan (lopulta) kavi; bjaerkkele
Joo, olen lapsena (8v, eli 1981-2) juksannut turskaa Suomenlinnan ulkopuolella syvänteen reunasta... eipä ole enää turskaa, ei edes kampelaa Saaristomerellä länsipäässä.

Noh, kyllä se pulssi sieltä on tulossa vaikka edellinen jäi vähän vaisuksi pieruksi.
 
Kasvistäytteistä tortillaa Pinot Noirilla tänä iltana.
 
Ankan rintaa pinkkina (ei nyt ihan kuin 'Rose' lohi, kun on kuitenkin lintua)
 
Riistapaistia muusilla, salaatilla ja puolukkahillolla illalliseksi ja kylkeen yksi Bohemia Regent. Onnistunut yhdistelmä.
 
Back
Top