Spadehommat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pstsika
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Minä ostan sitä Lihakultturi raakamakkara joskus, ja teen sitä hapankaalian, sipulin ja raaka tomattien kanssa, sioluan oikein pieniksi paloiksi peruuna,mutta minimissä. Resepti on oma, mausteena vain mustapippuri. Ja kypsyttelen rauhassa kannen alla.
Haapankaali on aina jääkapissa. Suosin Raisilaisen valkosipuli hapankaalia. Sitä voi syödä päivittäin pieni määrä, ja puolikas raaka porkkana, päälle kurpitsaxöljyä.
Puolikas raaka porkkana ehkäisee monia sairauksia, hapankaali luo hyvän bakteerikasviston. Sekaan voi laittaa raaka sipulia pikkasen.

Tänään iltapalana oli eilista linssimuhennysta ja hyvä mökäle keitettyä kieltä. Lientä tuli reilusti, mutta kastelen siihen mun suosikkia haapanjuureen leivottua spelttileipä. Siihen olen kuokussa. Se on maailman paras! 1761258764618.webp

• Tykkää
Reactions: Rkm
Hienoa lukea etten odotetusti ole ainoa joka on Oktoberfest -fiiliksissa! Kokeile viela sita punajuuriratkaisua pikkeloityyn punasipuliin josta oli ketjussa puhe, sopii samaan settiin loistavasti nyt kun on viela lokakuuta jaljella!

Prosit, Kamerad!

Joo, täytyy kesän päätöstä jotenkin juhlistaa. Toki näin viime viestissä jo tuon sipuli jutun mutta mulla maha ei pidä mistään sipuli valmisteista.
Sama koskee myös kaalia mutta tälläinen Rasilaisen maitohappo käytetty kaali on OK.

Mulla on vanha resepti tähän kaaliin. Baijerilainen hapankaali bratwursti vuoka johon tuo juustokumina sopii tosi hyvin. Voi olla jopa että se on alkuperäis reseptissä ollutkin mutta matkalla unohtunut…

Felixin Amerikan kurkusta saa myös tähän lisukkeen kun sen ensin leikkaa pieniksi kuutioiksi.

Edit.
Vaik ei mitään juhliskaan niin tämä on kuitenkin sitä aikaa kun aletaan klapiuunia lämmittämään ja tekemään eri uuni juttuja joita haudutellaan pitkään.

Viimeksi muokattu:
No aperol on appelsiini raparperi aperatiivi. Maussa on noita molempia mutta on se lopulta aika omanlainen. Vaikka Aperol Spriz on mun yks suosikki kesäjuoma niin tuon paremmin en osaa sanoa.
Mutta graavata lohta sillä…
Mielenkiintoinen ajatus, kerro toki miten kävi. :)

Back