Sukellusveneet

Tuskin, kun tuon toiminta nimenomaan perustuu siihen että merivesi aiheuttaa venttiiliä auki pitävässä piirissä oikosulun jolloin mekaaninen jousi sulkee venttiilin. Mutta jos tuohon tulee vika, se jousi vaikka katkeaa, niin tuota kautta kyllä pääsee veneeseen tonneittain vettä. Lukekaa vaikka HMCS Chicoutimin tapauksesta että mitä iso määrä suolavettä sukellusveneen sisällä tekee. Uskon että jos se olisi ollut sukelluksissa ja vesi tullut sisään snorkkelin kautta, niin uponnut olisi sekin.

Joo, ei se todennäköistä ole. Jos esim. se jousi on katkennut, niin sieltähän on sitten ehkä päässyt edelleen lisää vettä sisään? Se subihan päätti jatkaa matkaa sukelluksissa. Ehkä eivät käyneet tarkastamassa kunnolla snorkkelia?
 
Entä jos saarelle rantautuu pieniä vihreitä miehiä venäläisesti espanjankieltä murtaen?

Jos niillä on aseet niin vastaus on helppo : :uzi:

Muistakaa pojat, että puhtain asein puhtaan aatteen puolesta! Olettehan tarkastaneet paikallisen lainsäädännön, ettei siellä vaadita kansallisuustunnuksia? :rolleyes:


Mitenköhän suosittuja nuo sukellusvene-tehtävät ovat maailmalla? Jotenkinhan britit, ruotsalaiset, saksalaiset, amerikkalaiset, p-korealaiset jne. miehittävät veneensä, mutta joudutaanko noihin määräämään porukkaa? Noissa ei kai ole ihan yhtä laajoja viihdytysmahdollisuuksia kuin pinta-aluksissa, elokuvateatterit ja punttisalit lienevät harvinaista luksusta. Tosin olihan siinä yhdessä neuvostoliittolaisessa ydinsuklarissa sauna ja uima-allas...
 
Although the San Juan was 6,000 kilometres from the nearest sensor on Ascension Island, the CTBTO was able to detect a tiny spike in sound waves that indicated a small explosion. "In the case of the Argentinian submarine, looking for an explosion signal this small was like looking for a needle in a haystack," says Lassina Zerbo, Executive Secretary of CTBTO.

Zerbo and his team also worked to detect the missing MH370 Malaysian airplane that went down in 2014. "For months we were working, at points we would think we had a signal, we would send people to check and it would just be an old ship." This time, however, the International Monitoring System was successful in detecting a small explosion, providing the beginning of an answer to the families of the 44 crew on-board.

But how did they do it?
http://www.wired.co.uk/article/how-do-you-detect-an-exploding-submarine
 
Mitenköhän suosittuja nuo sukellusvene-tehtävät ovat maailmalla? Jotenkinhan britit, ruotsalaiset, saksalaiset, amerikkalaiset, p-korealaiset jne. miehittävät veneensä, mutta joudutaanko noihin määräämään porukkaa? Noissa ei kai ole ihan yhtä laajoja viihdytysmahdollisuuksia kuin pinta-aluksissa, elokuvateatterit ja punttisalit lienevät harvinaista luksusta. Tosin olihan siinä yhdessä neuvostoliittolaisessa ydinsuklarissa sauna ja uima-allas...

Amerikkalaiset ainakin houkuttelevat miehistöä ilmaisella koulutuksella palveluskierroksen läpi käyneille. Sikäläisessä järjestelmässä se on iso houkutin. Pleikkarit on tuoneet viihdytykseen uusia mahdollisuuksia, perinteisiä ovat tietysti leffat, kirjat ja korttipelit. Pahin ongelma viihtyminen on tietysti pommareilla, jotka viettävät kuukausia kerrallaan syvyydessä piilottelemassa. Vaan onkohan suklareille kehitetty kolinattomia punttisalilaitteita... jotkut stepperit ja kuntopyörät tietysti ovat hiljaisempia.
 
Viihtyvyyden kannalta SSBN suklareissa on yksi hyvä puoli, niissä on tilaa aivan erilailla kuin hyökkäysveneissä

Kuvat Ohio veneistä. Ylimmässä aluksen kapteeni lenkillä. Alimmassa Super Bowl.
captain-jogging-inside-nuclear-submarine-picture-id521882248

1024px-US_Navy_060517-N-6027E-004_Members_of_the_media_film_inside_a_lock_out_chamber_aboard_the_Ohio-class_guided-missile_submarine_USS_Florida_%28SSGN_728%29.jpg

1024px-US_Navy_110206-N-5474B-001_Crew_members_aboard_USS_Ohio_%28SSN_726%29_watch_Super_Bowl_XLV_while_underway.jpg


Typhoon ja Akula vierekkäin
x34DtcK.jpg
 
Fiksuin tapa välttää tuo olisi varmaan tehdä niin, että kysyä missä tuo yantar meinasi etsiä ja sitten etsiä itse muualta. Meri on kuitenkin iso, joten pitäisi olla mahdollisuuksia välttelemiseen.


Amatöörinä kuulustaa ihan tyhmältä. Jos jotain halutaan löytää niin eikö johdettu etsiminen olisi viisasta kuten muissakin pelastusoperaatioissa. Ei niin että kaikki vetelee omiaan.
 
Ja proudly Made in Finland by Rauma Repola Oceanics....MIR 1 (&2) :)

Juuri näin.


Erinäisten nettilähteiden mukaan tuolla Yantarilla olisi kumminkin muu suklari kuin MIR

Ilmeisesti modernisoitu AS-39 Consul

By late 2011 both ships completed their testing including dives to the project depth of 6000 m, easily surpassing it by several hundreds of meters, and Consul was commissioned into the Navy. Originally they operated from various ad hoc tenders, but in December 2012 their dedicated tender, R/V Yantar,
https://en.wikipedia.org/wiki/Konsul-class_submersible
Yantar_sidelaunch_sub1.jpg

rus-arms.jpg


http://subseaworldnews.com/2011/12/15/russian-navy-acquires-deep-sea-submersible-consul/
http://www.hisutton.com/Yantar.html
 
Amatöörinä kuulustaa ihan tyhmältä. Jos jotain halutaan löytää niin eikö johdettu etsiminen olisi viisasta kuten muissakin pelastusoperaatioissa. Ei niin että kaikki vetelee omiaan.

Kyse on siitä, että miten kysyy. Tai kuka kysyy. Eli "tulitteko liittymään operaatioon, vai mitkä oli aikeenne?" Joskin tässä tapauksessa asioista on varmaankin sovittu diplomaattitasolla. Joka tapauksessa noiden etsintäalusten ei varmaankaan tarvitse operoida lähellä toisiaan?
 
Amerikkalaiset ainakin houkuttelevat miehistöä ilmaisella koulutuksella palveluskierroksen läpi käyneille. Sikäläisessä järjestelmässä se on iso houkutin. Pleikkarit on tuoneet viihdytykseen uusia mahdollisuuksia, perinteisiä ovat tietysti leffat, kirjat ja korttipelit. Pahin ongelma viihtyminen on tietysti pommareilla, jotka viettävät kuukausia kerrallaan syvyydessä piilottelemassa. Vaan onkohan suklareille kehitetty kolinattomia punttisalilaitteita... jotkut stepperit ja kuntopyörät tietysti ovat hiljaisempia.

Yhdysvalloissa sukellusvenepalvelu on melko haluttua ja sukellusvenemiehet muodostavat oman veljeskuntansa. Nykyaikaiset ydinveneet on melko mukavia, varsinkin verrattuna vanhempiin veneisiin. Muutamassa kylmän sodan aikaisessa veneessä olen käynyt ja ajatus haisevassa ja ahtaassa purkissa ilman mitään yksityisyyttä ja virkistäytymismahdollisuutta viikkojen ajan napajään alla väijyminen tuntuu melko erikoiselta. Vaatinut omanlaisensa miehistön.
 
Amatöörinä kuulustaa ihan tyhmältä. Jos jotain halutaan löytää niin eikö johdettu etsiminen olisi viisasta kuten muissakin pelastusoperaatioissa. Ei niin että kaikki vetelee omiaan.
Et tainut lukea aikaisempia viestejä etkä tajuta SJ:n pointtia
 
Yhdysvalloissa sukellusvenepalvelu on melko haluttua ja sukellusvenemiehet muodostavat oman veljeskuntansa. Nykyaikaiset ydinveneet on melko mukavia, varsinkin verrattuna vanhempiin veneisiin. Muutamassa kylmän sodan aikaisessa veneessä olen käynyt ja ajatus haisevassa ja ahtaassa purkissa ilman mitään yksityisyyttä ja virkistäytymismahdollisuutta viikkojen ajan napajään alla väijyminen tuntuu melko erikoiselta. Vaatinut omanlaisensa miehistön.
Poislukien Typhoon (Rus). Näkemäni dokkarien mukaan siellä on aika mukavasti tilaa vaikka mukana kulkee 20 monikärkiohjusta ja torpedoja. Veneestä löytyy myös sauna ja uima-allas. Toki puhutaan hieman eri paatista kokoluokan suhteen kun verrataan 30 000 uppoumatonnin ja vaikka alle 10000 tonnin (Los Angeles-luokka)s-venettä.
 
The U.S. Navy is now engineering a new, longer range and more lethal submarine-launched heavyweight Mk 48 that can better destroy enemy ships, subs and incoming weapons at longer ranges, service officials said.
https://scout.com/military/warrior/...ethal-Super-High-Tech-Mk-48-Torpedo-110983479


The earlier version, the Mk 48 Mod 6, has been operational since 1997 – and the more recent Mod 7 has been in service since 2006.

Lockheed has been working on upgrades to the Mk 48 torpedo Mod 6 and Mod 7 – which consists of adjustments to the guidance control box, broadband sonar acoustic receiver and amplifier components.

Lockheed developers told Scout Warrior last year that Lockheed is now delivering 20-upgrade kits per month to the Navy.

Part of the effort, which involves a five-year deal between the Navy and Lockheed, includes upgrading existing Mod 6 torpedoes to Mod 7 as well as buying brand new Mod 7 guidance control sections.

The new Mod 7 is also resistant to advanced enemy countermeasures.

Modifications to the weapon improves the acoustic receiver, replaces the guidance-and-control hardware with updated technology, increases memory, and improves processor throughput to handle the expanded software demands required to improve torpedo performance against evolving threats, according to Navy information on the weapon.

The Mod also provides a significant reduction in torpedo radiated-noise signatures, a Navy statement said. Alongside Lockheed’s work to upgrade the guidance technology on the torpedo, the Navy is also preparing to to build new Mk 48s.

hrs_120407-N-ZZ999-015_1.jpg

Upgrades to the guidance control section in includes the integration of a system called Common Broadband Advanced Sonar System, or CBASS – electronics to go into the nose of the weapon as part of the guidance section, Lockheed developers explained.

This technology provides streamlined targeting and allows the torpedo to transmit and receive over a wider frequency band, Lockheed engineers said.

The new technology involves adjustments to the electronic circuitry in order to make the acoustic signals that are received from the system that allow the torpedo to better operate in its undersea environment.

Upgrades also consist of movement to what’s called an “Otto fuel propulsion system,” Lockheed officials added.

Lockheed will deliver about 250 torpedoes over the next five years. The Mk 48, which is a heavy weapon launched under the surface, is quite different than surface launched, lightweight Mk 54 torpoes fired from helicopters, aircraft and surface ships.
 
Back
Top