Sukellusveneet

Yleensä on kai ehdotettu, että Argentiinan erikoisjoukot nousisivat maihin sukellusveneestä(!) ja ottaisivat yllätyksellä haltuun saaren puolustusjärjestelmän. Bold plan! Etenkin, kun sukellusveneet käyvät vähiin...
En tiedä onko liian aikaista näin mustalle huumorille, mutta koska olen vain ihminen niin nauroin :D
 
yantarminisub.jpg

Yantarin minisuve. Venäjän tutkimusalus on tällä hetkellä eteläafrikan aluevesien tuntumassa, tilanteen ollessa tämä eteläisen atlantin toisella puolen

Ex5F5uf.jpg


yu4cZXY.jpg

Ihan helvetisti ihmisiä on kalassa tuon etsintäalueen tuntumassa.
 
Tuskin.. Jos he siihen hulluuteen kuitenkin lähtisivät, niin heidän ainoa toivonsa olisi heittää kaikki mitä ikinä saavat kasaan kerralla yllätyshyökkäykseen Falklandeilla olevia Britannian vakituisia joukkoja vastaan, ja toivoa voittavansa. Tällöin päästäisiin uhkapelin toiseen osaan, jossa toivotaan ettei Britit menetettyään Falklandin hallinnan lähetä uutta armadaa valtaamaan sitä takaisin.

Se että pystyisivätkö Argentiinalaiset voittamaan saarella olevaa Eurofighter osastoa, kuninkaallista merijalkaväkeä, Type 45 hävittäjää ja alueella olevaa Trafalgar/Astute hyökkäyssukellusvenettä onkin sitten oma juttunsa. Yksi Type 45 yksinään kykenee ainakin teoriassa tuhoamaan Argentiinan ilmavoimat. Tähän lisäksi maasijoitteiset ohjusjärjestelmät ja liittolaisten alukset (NATO).

Mutta jos sen ihmeen pystyvät suorittamaan, heidän valmiiksi heikoista joukoista ei ole paljoa jäljellä. Ja Britit tietävät sen. Ja nivusiin isketty peto kun näkee iskijän olevan itseään huomattavasti heikommassa hapessa, tuomio tulee olemaan lyhyen hapenoton jälkeen nopea ja armoton. En näe mahdollisuutta jossa Argentiinan annettaisiin pitää saari.
Entä jos saarelle rantautuu pieniä vihreitä miehiä venäläisesti espanjankieltä murtaen?
 
Tuskin.. Jos he siihen hulluuteen kuitenkin lähtisivät, niin heidän ainoa toivonsa olisi heittää kaikki mitä ikinä saavat kasaan kerralla yllätyshyökkäykseen Falklandeilla olevia Britannian vakituisia joukkoja vastaan, ja toivoa voittavansa. Tällöin päästäisiin uhkapelin toiseen osaan, jossa toivotaan ettei Britit menetettyään Falklandin hallinnan lähetä uutta armadaa valtaamaan sitä takaisin.

Sitten vielä sellainen seikka, että Briteillä on kuitenkin alueella aika paljon noita sotilaita. Muistelisin kerrotun, että siellä on sotilas kahta paikallista kohti. Ei ihan yhdellä konelastillisella onnistu valloitus. Itseasiassa ei onnistunut edellisellä kerrallakaan, vaan ensimmäisenä maihin noussut porukka taisi olla jotakin 5000 miestä mitä tuli rantaan maihinnousualuksilla. Tämä siis silloin kun paikallinen varuskunta oli alle 90 ukkoa.
 
ja liittolaisten alukset (NATO).
Falklandin saaret eivät edelleenkään kuulu NATO:n (North Atlantic Treaty Organization) eli Pohjois-Atlantin liiton suojattavaan alueeseen, eli kravun kääntöpiirin pohjoisella puolella olevaan alueeseen. Siksi NATO ei puuttunut asiaan 1982 vaikka britit saivat epävirallista apua liittolaisiltaan.
 
yantarminisub.jpg

Yantarin minisuve. Venäjän tutkimusalus on tällä hetkellä eteläafrikan aluevesien tuntumassa, tilanteen ollessa tämä eteläisen atlantin toisella puolen

Ex5F5uf.jpg


yu4cZXY.jpg

Ihan helvetisti ihmisiä on kalassa tuon etsintäalueen tuntumassa.
Ja proudly Made in Finland by Rauma Repola Oceanics....MIR 1 (&2) :)
 
Nyt on taidettu vetää taas johtopäätöksiä että minisukellusvene on = MIR. Yantarilla on vedenalaisia laitteita, mutta ei taida MIR kippoja olla mukana.

Toisekseen Yantar taisi olla vielä 18 päivä E-Afrikan vesillä, mutta kun he ovat itsekin ilmoittaneet että alus lähti avustamaan etsinnöissä niin voisi kuvitella että se on joko jo paikalla tai hyvän matkaa matkalla sinne. Marine trafficin viimeisin tieto on 18.päivältä siis ja jos ei ole maksullista satelliitti palvelua käytössä ei saa reaaliaikaisia tietoja maalla olevien AIS vastaanottimien kantaman ulkopuolelta.
 
Falklandin saaret eivät edelleenkään kuulu NATO:n (North Atlantic Treaty Organization) eli Pohjois-Atlantin liiton suojattavaan alueeseen, eli kravun kääntöpiirin pohjoisella puolella olevaan alueeseen. Siksi NATO ei puuttunut asiaan 1982 vaikka britit saivat epävirallista apua liittolaisiltaan.
No sanotaanko näin että jos lähistöllä on esimerkiksi Arleigh Burke sardiinijahdissa kun tutka täyttyy mantereelta nousevista koneista, ja hyökkäyksen alle joutuvat Brittien alukset lähettävät avunpyynnön, niin Standardit tuskin pysyvät siiloissaan, oltiin missä päin maailmaa tahansa, kyllä siinä release kytkintä painetaan ennemmin kuin lähetetään pahoitteluviesti lähimmälle liittolaiselle että sori mutta navigaattori näyttää huonolta, pärjäilkää.
 
Falklandin saaret eivät edelleenkään kuulu NATO:n (North Atlantic Treaty Organization) eli Pohjois-Atlantin liiton suojattavaan alueeseen, eli kravun kääntöpiirin pohjoisella puolella olevaan alueeseen. Siksi NATO ei puuttunut asiaan 1982 vaikka britit saivat epävirallista apua liittolaisiltaan.

Viidettä artiklaa ei laukaistu eikä mikään maa tainnut lähettää joukkojaan, mutta se "epävirallinen apu" taitaa olla sitä luokkaa, että yhä vieläkään ei Argentiinalle myydä monenlaista kamaa sen takia, että menivät hyppimään NATO-maan silmille.

Joku voi toki todistaa väitteeni vääräksi esim. julkaisemalla Argentiinan ilmavoimien tärkeimmät hankinnat välillä 1983-2017.
 
Argentina's navy is still maintaining hope of finding survivors on board a missing submarine in an "extreme survival situation."

The ARA San Juan had only a seven-day supply of air when it reported its last position on November 15 according to officials.

Relatives of crew members are focused on the possibility that the submarine may have been able to rise high enough in the ocean to refill its oxygen tanks at some point after its disappearance.

Navy spokesman Enrique Balbi said: "We've been searching for 11 days but that does not remove the chance that they could still be in an extreme survival situation."
https://www.standard.co.uk/news/wor...-submarine-could-still-be-alive-a3702336.html

Pitäisikö joku heille kertoa että näitä ihmisiä on tuhat kertaa vaikeampi saada ulos San Juanista jos ne jollain ihmeellä ovat selvinneet tähän asti. Jos implosion teoria on oikea ja pohjaan osuessaan loput ilmat pääsi karkaamaan, niin ilman kiduksia he eivät sieltä elävänä ulos tule. Mutta ongelma tässä on että mitä tapahtui San Juanin diesel öljylle? Kestikö heidän tankkinsa ehjänä? Jos ei, niin miksi pinnalla ei ole ilmoitettu öljylautasta?
 
Viidettä artiklaa ei laukaistu eikä mikään maa tainnut lähettää joukkojaan, mutta se "epävirallinen apu" taitaa olla sitä luokkaa, että yhä vieläkään ei Argentiinalle myydä monenlaista kamaa sen takia, että menivät hyppimään NATO-maan silmille.

Joku voi toki todistaa väitteeni vääräksi esim. julkaisemalla Argentiinan ilmavoimien tärkeimmät hankinnat välillä 1983-2017.

Käsittääkseni ranskikset kieltäytyivät myymästä/toimittamasta lisää Exocettejä.
 
Argentina's official weather service ordered an alert for "intense winds of between 50 and 90 kilometers per hour (31 and 56 mph), with gusts," in Chubut province, the location from which search vessels were sailing.

"The bad weather conditions really are adverse," navy spokesman Enrique Balbi told a news conference.

Asked by a reporter about the chances that the crew may still be alive, Balbi left that as a possibility.

"We've been searching for 11 days but that does not remove the chance that they could still be in an extreme survival situation," Balbi said.

The U.S. Navy's Undersea Rescue Command sent a ship from Chubut's port Comodoro Rivadavia on Sunday, outfitted with a remotely operated mini-sub to be used as a rescue vehicle if the San Juan is found.
https://www.newsmax.com/TheWire/argentine-submarine-search/2017/11/27/id/828227/

Millä ihmeellä ne kalastusalukset pysyvät siellä alueella myrskyoloissa?

BUENOS AIRES, November 27. /TASS/. Russian oceanographic research ship Yantar is expected to reach the area of search for the distressed Argentine submarine San Juan on December 5, Enrique Balbi, a spokesman for the Argentine Navy said on Monday.

"The Yantar vessel is likely to reach the search operation zone on December 5, as Russia said," he said, adding that the ship is carrying a submersible that can reach a depth of 6,000 meters.

According to Balbi, the Argentine Robinson corvette that is to deliver one of Russian submersibles to the search area cannot sail off due to strong wind. "As soon as it is loaded, the ship will be ready to sail off if weather is favorable," he said.
http://tass.com/world/977684

Yantir mestoilla ensi viikon tiistaina.
 
Viidettä artiklaa ei laukaistu eikä mikään maa tainnut lähettää joukkojaan, mutta se "epävirallinen apu" taitaa olla sitä luokkaa, että yhä vieläkään ei Argentiinalle myydä monenlaista kamaa sen takia, että menivät hyppimään NATO-maan silmille.

Joku voi toki todistaa väitteeni vääräksi esim. julkaisemalla Argentiinan ilmavoimien tärkeimmät hankinnat välillä 1983-2017.

36 kpl päivitettyjä A-4 Skyhawkeja Yhdysvalloista 1990-luvulla.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_A-4AR_Fightinghawk

Tuohon kauppaan nähden en ymmärrä, miksi Britannia repii pultit jostain vanhoista Mirageista tai Kfireistä, kun määrät on kuitenkin olleet vain luokkaa 12-16 kpl... No, nythän sinne on Ranskasta menossa oliko 5 vanhaa Miragea, jotta Argentiina pystyy turvaamaan ilmatilaa jonkin kv-kokouksen osalta ensi vuonna.
 
Argentiinan laivasto kertoo nyt, että veneen snorkkeliin meni vettä ja tämän seurauksena oli oikosulku. Äänijälki saattoi hyvinkin olla peräisin veneen tuhoutumisesta.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005466853.html

Miten snorkeliin menevä vesi voi tuhota sukellusveneen? Luulisi, että sinne menee vettä koko ajan, kun aallokossa mennään. Luulisi, että siellä on joku venttiilimekanismi, joka estää veden joutumisen snorkeliin.
 
Miten snorkeliin menevä vesi voi tuhota sukellusveneen? Luulisi, että sinne menee vettä koko ajan, kun aallokossa mennään. Luulisi, että siellä on joku venttiilimekanismi, joka estää veden joutumisen snorkeliin.

Snorkkelin läppä toimii näemmä sähköllä. Olisiko siitä voinut johtua oikosulku?

https://en.wikipedia.org/wiki/Submarine_snorkel

Modern snorkel induction masts use a fail-safe design using compressed air, controlled by a simple electrical circuit, to hold the "head valve" open against the pull of a powerful spring. Seawater washing over the mast shorts out exposed electrodes on top, breaking the control circuit. This vents the compressed air and allows the head valve to slam shut. When the electrodes are again clear of the water, the circuit is re-energized and the valve reopens.
 
Snorkkelin läppä toimii näemmä sähköllä. Olisiko siitä voinut johtua oikosulku?

https://en.wikipedia.org/wiki/Submarine_snorkel

Modern snorkel induction masts use a fail-safe design using compressed air, controlled by a simple electrical circuit, to hold the "head valve" open against the pull of a powerful spring. Seawater washing over the mast shorts out exposed electrodes on top, breaking the control circuit. This vents the compressed air and allows the head valve to slam shut. When the electrodes are again clear of the water, the circuit is re-energized and the valve reopens.
Tuskin, kun tuon toiminta nimenomaan perustuu siihen että merivesi aiheuttaa venttiiliä auki pitävässä piirissä oikosulun jolloin mekaaninen jousi sulkee venttiilin. Mutta jos tuohon tulee vika, se jousi vaikka katkeaa, niin tuota kautta kyllä pääsee veneeseen tonneittain vettä. Lukekaa vaikka HMCS Chicoutimin tapauksesta että mitä iso määrä suolavettä sukellusveneen sisällä tekee. Uskon että jos se olisi ollut sukelluksissa ja vesi tullut sisään snorkkelin kautta, niin uponnut olisi sekin.
 
Back
Top