Sukellusveneet

Ylilaudalla tuli vastaan vanha postaus huumesalakuljettajien projekstista. Näyttää ihan Kilolta.


THE FACATATIVA NARCO SUBMARINE
March 5, 2019 MH

Colombia, The Facatativa narco-submarine, a fully steeled (rather than the usual fiberglass), double-hulled, fully submersible machine that was build to deliver cocaine anywhere in the world, had it been finished.

Narco-submarine-full-1024x739.jpg


Found during a police raid in the year 2000, and with an alleged cost of 10 million dollars, its said this machine, which also had a sonar, was build with help from Russian/Ukrainian naval engineers, and was capable of delivering 200 tons of cocaine on a single trip, sailing 100 meters/300 feet underwater, and had an endurance of 2,500 kilometers/1,500 miles.

Narco-submarine.jpg


The most baffling part of an already baffling project is that it was build right in the middle of the country, in a mountainous town located over 2,500 meter/8,200 feet over sea level.

Narco-submarine-prop.jpg


As no arrest where made, it’s still unclear how they intended to get this to the coast, as the warehouse in which it was found showed signs that they actually intended to complete it there.

1593668439008.png
 

Liitteet

  • 1593668335724.png
    1593668335724.png
    309.5 KB · Luettu: 4
Oliko tämä jo täällä? Japanin laivasto sai keväällä yhdennentoista Soryu-luokan hyökkäyssukellusveneen SS-511 käyttöönsä. Alus on diesel-sähköinen, varustettuna Kockumsin suunnittelemalla Stirling AIP voimanlähteellä. Alusluokassa on myös uutuutena litium-ioni akusto, joka antaa lähes 2 x toiminta-ajan sähköllä ajettaessa. Sukellusvene on maailman suurin ei-ydinkäyttöisellä voimanlähteellä varustettu s-vene ja sen pituus on 84 metriä ja uppouma 2950 tn.
 
Oliko tämä jo täällä? Japanin laivasto sai keväällä yhdennentoista Soryu-luokan hyökkäyssukellusveneen SS-511 käyttöönsä. Alus on diesel-sähköinen, varustettuna Kockumsin suunnittelemalla Stirling AIP voimanlähteellä. Alusluokassa on myös uutuutena litium-ioni akusto, joka antaa lähes 2 x toiminta-ajan sähköllä ajettaessa. Sukellusvene on maailman suurin ei-ydinkäyttöisellä voimanlähteellä varustettu s-vene ja sen pituus on 84 metriä ja uppouma 2950 tn.
Japanilla on tosiaankin hieno laivasto: hyvin suunnitellut alukset, hyvä aseistus, hyvin koulutetut miehistöt ja pätevät upseerit. Lentotukialukset ovat tuloillaan. Vanha nimi, "Keisarillsen laivasto" pitäisi vielä palauttaa, niin ollaan siellä missä pitää.
 
Japanilla on tosiaankin hieno laivasto: hyvin suunnitellut alukset, hyvä aseistus, hyvin koulutetut miehistöt ja pätevät upseerit. Lentotukialukset ovat tuloillaan. Vanha nimi, "Keisarillsen laivasto" pitäisi vielä palauttaa, niin ollaan siellä missä pitää.

Ja kaikki tuo budjetilla, jonka katto on 1 % bruttokansantuotteesta. Mielenkiintoista nähdä kauanko tuo enää pitää, ottaen huomioon Kiinan valtavat panostukset.
 
 
Tämäpä näppärä vastaveto hankalalle (ja tähän asti pakolliselle) torpedojen matalalta pudottamiselle.
Uuden US Navyn P-8 Poseidon varustuksessa mukana järjestelmä, jolla voidaan pudottaa Mark 54 torpedo jopa yli 9 kilometrin korkeudesta (HAAWC High Altitude Anti-Submarine Warfare Weapon -kit).





Boeing_haawc_sas_2017.jpg
 

Vähän ihmettelen huumejengien kiinnostusta sukellusveneisiin. Eikö olisi helpompaa kuljettaa tavara lentoteitse? Jonkinlainen kapseli laskuvarjolla ja jos kaikki menee hyvin, tiputetaan rajan yli päästyä sovittuun pisteeseen. Jos taas tulee tunnistuskone siivelle, niin avataan kapseli ja dumpataan aine maastoon/mereen.

Lisäys: Ei toki toimi Perussa hyvin, mutta siellä varmaan sukellusvenekin upotetaan miehistöineen...

 
Vanhan varmaan täytyy kohta vaihtaa alaa
Tarkka tutka tullimiehen
Taittaa matkan puolitiehen
Aika entinen ei koskaan enää palaa


Blogipostaus salakuljetusaluksista. Noissa ei sinänsä haluta sukellusvenettä, vaan tavoitellaan heikkoa havaittavuutta, alusten alatyyppejä ovat sukellusveneen ohella puolisukeltaja ja matalaprofiilialus (Fully Submersible, Semi-submersible, Low-profile vessel). Lastikapasiteetti noissa on blogin mukaan tonnista noin 10 tonniin, joten lastin kerralla kuljettavan lentokoneen täytyisi olla jo aika iso.

Narco_Cutaway_annotated.jpg




 
Vanhan varmaan täytyy kohta vaihtaa alaa
Tarkka tutka tullimiehen
Taittaa matkan puolitiehen
Aika entinen ei koskaan enää palaa


Blogipostaus salakuljetusaluksista. Noissa ei sinänsä haluta sukellusvenettä, vaan tavoitellaan heikkoa havaittavuutta, alusten alatyyppejä ovat sukellusveneen ohella puolisukeltaja ja matalaprofiilialus (Fully Submersible, Semi-submersible, Low-profile vessel). Lastikapasiteetti noissa on blogin mukaan tonnista noin 10 tonniin, joten lastin kerralla kuljettavan lentokoneen täytyisi olla jo aika iso.

Narco_Cutaway_annotated.jpg




Tuohon tykkitorni ja meillä on ironclad. :-)
 
Tässä alkaa olla tekemisen meininki. Tuohon kun vielä lisäisi ydinreaktorin, niin hoituisi homma ympäristöystävällisemmin.

By far the most advanced design captured to date, this appears to be the work of Russian advisers and has many features similar to real military diesel-electric submarines. The boat was to be 'double hulled' with a single shrouded screw. Crew is thought to be up to 12 persons. Construction cost is estimated at 10 million USD.

If completed this sub would have been capable of extremely long ranged missions and would have operated similarly to a military submarine.
 
Vähän ihmettelen huumejengien kiinnostusta sukellusveneisiin. Eikö olisi helpompaa kuljettaa tavara lentoteitse? Jonkinlainen kapseli laskuvarjolla ja jos kaikki menee hyvin, tiputetaan rajan yli päästyä sovittuun pisteeseen. Jos taas tulee tunnistuskone siivelle, niin avataan kapseli ja dumpataan aine maastoon/mereen.

Aika paljon tavaraa lentokoneella liikutellaankin, mutta ilmeisesti Meksiko-Jenkkilä-akselilla ei niinkään. Lentokenttä on kai liian näkyvä rakennelma että tuollaisia hyshys-hommia voisi siellä harrastaa helposti. Lisäksi USAn ilmatila lienee aika hyvin valvottu.
Huumesuklareissa oli aikaisemmin se hyvä puoli käyttäjän kannalta että jos rannikkovartiosto löysikin niin sukellusveneen saattoi nopeasti upottaa ja todistusaineisto painui pohjaan, jolloin salakuljettaja muuttui tavalliseksi meripelastettavaksi. Mikäli tapaus ei sattunut niin matalassa vedessä että kokaiinit päästiin onkimaan pinnalle niin sukellusveneilijä pääsi nopeasti vapaalle jalalle. Nyttemmin tätä porsaanreikää on lainsäädännöllä tukittu.
 
Lentokenttä on kai liian näkyvä rakennelma että tuollaisia hyshys-hommia voisi siellä harrastaa helposti.
Noissa hommissa taitaa kelvata vähän vaatimattomammatkin "lentokentät". Ilmavoimat vois lähteä hakemaan oppia maantieoperointiin Guatemalasta.

 
Viimeksi muokattu:
Uskoisin tuollaisen matalalla kulkevan sukellusveneen havaitsemisen olevan vähän kinkkisempi homma kuin lentokoneiden. vaikka koneet olisivatkin pieniä, hyödyntäisivät katveita ja jne. Lastiakin saa melko muhkeasti kulkemaan veneessä. Jossain ohjelmassa näin pätkän missä (moottoroidulla) riippuliitimellä lasti pudotettiin haluttuun sijaintiin keskellä yötä. Ilmeisen harrastanut henkilö tai ammatikseenkin lentelevä oli lentäjä. Pudotti lastin pimeässäkin lähes metrilleen kohteeseensa. Rajavartiosto oli päässyt jotenkin toiminnasta perille.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top