Eiku ajoneuvot. Ei paikallaan olevia.Ehkä parempi hankkia maasiilot ja runsaasti ylimääräisiä siiloja harhautukseksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eiku ajoneuvot. Ei paikallaan olevia.Ehkä parempi hankkia maasiilot ja runsaasti ylimääräisiä siiloja harhautukseksi.
Lukemattomista maasuojista operoivia ajoneuvojaEiku ajoneuvot. Ei paikallaan olevia.
Mitä olen joskus lukenut Rauma-Repolan palloista niin ei semmoisen tekeminen ilmeisesti ihan yksinkertaista ole.Liimattuja titaanirenkaita ja hiilikuitukerroksia. Luulisi että teräskuula olisi parempi ja ehkä jopa halvempi ratkaisu.
Liimattuja titaanirenkaita ja hiilikuitukerroksia. Luulisi että teräskuula olisi parempi ja ehkä jopa halvempi ratkaisu.
Ohessa 1,5 v takaa linkki Rakenteiden mekaniikan lehdessä julkaistuun Teknilliseen selvitykseen (Technical notes) , jossa käsitellään Titan:n onnettomuutta sekä kerrotaan muista vastaavista syväsukellukseen kykenevistä aluksista. Selvityksessä on hyvin valotettu rakenteellisia ongelmia kuitulujitteisista rakenteista, liimaliitoksesta ja sen varmistamisesta, kahden tai useamman materiaalin liittämisestä, testauksesta jne.Onko noiden siviilisuklareiden valmistus hiilikuidusta kovinkin yleistä? Vaikka ei kai noihin kilometrien syvyyksiin paljoa kalustoa olekaan..
Eikä päävastuullinen rusentunut sukellusveneensä mukana?Aivan käsittämätöntä on ollut Oceangaten toiminta. Ihan vähintään olisi runko pitänyt NDT-tarkastaa runko täydellisesti jokaisen sukelluksen jälkeen, jos kerran osien (ikkuna, runko) kestävyyttä ei oltu etukäteen todistettu riittävillä syklimäärillä ja varmuuskertoimilla. Tähän kun lisätään, että alusta käsiteltiin täysin välinpitämättömästi ja kuultuun poksaukseen ei reagoitu mitenkään, pitäisi kaikki vastuuhenkilöt saada syytteeseen useasta murhasta. Osaltaan ongelma varmaan on, että kaupallisille sukellusveneille ei ole olemassa standardeja eikä oikein valvontaakaan.
Mikähän on kaupallisen avaruusmatkailun tila sääntelyn ja valvonnan osalta?
Deepflight Challenger oli hiilikuidusta valmistettu syvänmeren sukellusvene. Siinä tais kuitenkin olla pallomainen painerunko, oli muistaakseni tarkoitettu vain yhdelle hengelle. Ja valmistaja takasi rungon kestävyyden vain yhdelle syväsukellukselle.Onko noiden siviilisuklareiden valmistus hiilikuidusta kovinkin yleistä? Vaikka ei kai noihin kilometrien syvyyksiin paljoa kalustoa olekaan..
Mikähän on kaupallisen avaruusmatkailun tila sääntelyn ja valvonnan osalta?
Eikös tuossakin yhden hengen miehistön painepallo ole terästä.Deepflight Challenger oli hiilikuidusta valmistettu syvänmeren sukellusvene. Siinä tais kuitenkin olla pallomainen painerunko, oli muistaakseni tarkoitettu vain yhdelle hengelle. Ja valmistaja takasi rungon kestävyyden vain yhdelle syväsukellukselle.
Näinhän siinä kävi, mutta tuskin se nyt ihan yhden hengen firma oli. Ainakin ilmailuorganisaatioissa päätösvaltaa toiminnasta pitää jakaa usealle henkilölle juuri sen vuoksi, että yksi kahjo ei voi yksin mahdollistaa vaarallisia operaatioita.Eikä päävastuullinen rusentunut sukellusveneensä mukana?
Eikös tuossakin yhden hengen miehistön painepallo ole terästä.
Ks. Kohta" Specification"![]()
Deepsea Challenger - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
On siellä muitakin vastuullisia, operaatioiden ja insinööriosaston johtajia yms. Ja lisäksi tietenkin hallitus. Tutkimuksessa itse asiassa siteerataan erästä hallituksen jäsentä, joku entinen amiraali, joka edelleen hehkutti Rushia 'sankarina'.Näinhän siinä kävi, mutta tuskin se nyt ihan yhden hengen firma oli. Ainakin ilmailuorganisaatioissa päätösvaltaa toiminnasta pitää jakaa usealle henkilölle juuri sen vuoksi, että yksi kahjo ei voi yksin mahdollistaa vaarallisia operaatioita.
Eikös tämäprojekti ole keskeytetty niin, että ei päästy syvälle sukeltamaan (tavoitteeseen) ?On, mutta tuo on eri paattimullakin meni nuo nimet ensiksi sekaisin.
Deepflight Challenger on aika scifin näköinen laite.
![]()