juhapar kirjoitti:Ainoa bullpup-tyyppinen ase, jolla olen päässyt ampumaan, on Steyr Aug. Sillä kyllä pystyy ampumaan ainakin tällainen reserviläisenmuotoinenkin henkilö. Vaakasuunnassa seitsemään senttiin levinneeseen kasaan (pystyhajontaa ~kolme senttiä) olen enemmän kuin tyytyväinen. Kelpaisi minulle palveusaseeksi.
Juu AUG:hän on bullbup-kivääreistä edelleen se paras aika laajan asiantuntijajoukon keskuudessa. Eikä se taida juuri heikommin sijoittua ylipäätään kivääriaseiden keskuudessa.
Joskus joku asiantuntija ampui Famasilla nopeita kertalaukausia ja vertasi sitä M4-karbiiniin ja tulos oli että tarkkuudeltaan M4 pesee Famasin aika kirkaasti. Toki sotilasaseeksi se tarkkuus oli kohtuullinen ja kaveri ampui Famasilla aika kylmiltään ilman kokemusta tuon mallia kivääreistä. Sikäli vain huvittavaa että mm Famasissa on erittäin pitkä piippu (M16 torrakon kanssa suurinpiirtein samassa lukemassa), eli pitäisi olla tarkka. Mutta kun tähtäin väli on sitten taas erittäin lyhyt niin oikeastaan mitään etua bullbupin mahdollistamasta täyspitkästä piiipusta pienessä paketissa ei ole. :idea: