Suomen ja Viron välinen sähköyhteys on poikki

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lsoviha
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Life ja Line pyörivät Estlink2 alueella. Miksi eivät mene odottamaan lastia missä muutkin alukset odottavat?

Erikoista että ilmaantui kone vikainen Jazz alus samaan aikaan ja nämä häärivät alueella.

Katso liite: 113534Katso liite: 113535


Kyllähän tässä Jazzin "koneviassa" vähän kaalisoppa haisee. Näppärästi saadaan tutkintaa ja valvontaa suorittava Turva pois pelipaikoilta. Se kun on ykkösnyrkkinä myös noihin ÖT-tehtäviin.

Toivoa sopii, että siellä on joku toinen viranomaisalus AIS pimeänä paikalla.
 
Kyseinen asianajaja on ennenkin kunnostautunut ryssien edustajana:

Onhan mafiosoillakin omat luottojuristinsa, joten miksei siis ryssilläkin.

Oikeastaan Putlerin hallinnon voisi kai määritellä järjestäytyneeksi rikollisuudeksi. Niillä vain on kokonainen maa hallussaan jonkin kaupunginosan sijasta.
 
No tällainen väite asianajajalta: Jätesäiliöt olisi tyhjennetty ja ruokavarastoja täydennetty Tanskassa. En nyt tiedä oliskos Tanska niin vaan avustanut kun näitten laivojen touhut tiedetään?

En usko hetkeäkään että olisivat tuon kaapelien rikkomisen jälkeen pysähtyneet mihinkään Tanskaan. Sinne olisivat jääneet ihan yhtälailla kuin ovat nyt jääneet Suomeen.
 
Teknistä syytä ei ole miksi tankkeri on vajaalastissa.
Aluksen ajattaminen tyhjänä, tai vajaalastissa on aina epätoivottavaa. Yleensä vajaa lastiin syynä olisi vain maksi syväys johonkin tiettyy satamaan pyrittäessä. Tässä tapauksessa se tuskin on syynä.

Normaalisti tisleet (bensa) kuljetataan aina tuotetankkereilla, ei raakaöljypöntöillä.
Raakaöljypöntön ajattaminen vajaassa bensalastissa kuulostaa todella epätoivoiselta.
Eagle S on raakaöljytankkeri. Hieman ihmettelin itsekin tuota kun raakaöljytankkerin sanottiin kuljettavan bensiiniä. Ne tankithan ovat aivan paskaiset tuosta raakaöljystä ja se likaa tuon bensan aivan satavarmasti. Eikä ole mikään pikkujuttu puhdistaa niitä tankkeja ennen kuin sinne tankataan jotain bensaa. Kiinnostaisi tietää miten sellainenkin tapahtuu.
Mahtaako myös olla niin, että paloturvallisuus- ym. seikat rajoittavat tuota bensan määrää. Vai eikö vain otettu tilaajan takia täyttä lastia?

Edit: Pienen haeskelun jälkeen opin, että raakaöljytankkerit voivat raakaöljylastin jälkeen ottaa kevyempää dieselöljyä vähintään kolmen matkan ajaksi, jonka jälkeen tankit olisivat tarpeeksi puhtaita bensaa varten.

Wikipedia osaa myöskin kertoa, ettei Eagle S:llä ole mitään voimassaolevaa vakuutusta. Eli satamaan jäi. Takavarikoitu on.


Eagle S'n kuollutpaino eli uppouman ja kevytpainon erotus kesälastiviivalla on 74035 tonnia ja lastitankkien tilavuus 98 % täytöllä 81320 m³. Bensiini on toki raakaöljyä kevyempää (0.75 t/m³) mutta alus taitaa silti olla vajaalastissa.
 
En usko hetkeäkään että olisivat tuon kaapelien rikkomisen jälkeen pysähtyneet mihinkään Tanskaan. Sinne olisivat jääneet ihan yhtälailla kuin ovat nyt jääneet Suomeen.
Juu, aika erikoiselta kuullostaa. Mikseivät täydentäneet ruokiaan ja tyhjentäneet säiliöitään kun laivaa lastattiin venäjällä? Varmasti siinä ajassa olisi ehtinyt. Ja olisiko edes ollut mahdollista päästä Tanskan satamiin?
Asianajaja puhuu pjaskaa senkun kerkiää! Yrittää saada näille miehistön jäsenille säälipisteitä edes, tietää kyllä tosiasiat ja saattaa se ruoka loppuakkin ennen kun tämä selviää.
 
Teknistä syytä ei ole miksi tankkeri on vajaalastissa.
Aluksen ajattaminen tyhjänä, tai vajaalastissa on aina epätoivottavaa. Yleensä vajaa lastiin syynä olisi vain maksi syväys johonkin tiettyy satamaan pyrittäessä. Tässä tapauksessa se tuskin on syynä.

Normaalisti tisleet (bensa) kuljetataan aina tuotetankkereilla, ei raakaöljypöntöillä.
Raakaöljypöntön ajattaminen vajaassa bensalastissa kuulostaa todella epätoivoiselta.
Haiskahtaa vähän siltä kuin zyzzä vähät välittäisi itse lastista ja matkan pääasiallisena tarkoituksena oli lanata nuo kaapelit. Siihen tarkoitukseen käy mikä tahansa ikäloppu purtilo joka soveltuu öljytuotteiden kuljettamiseen.
 
Teknistä syytä ei ole miksi tankkeri on vajaalastissa.
Aluksen ajattaminen tyhjänä, tai vajaalastissa on aina epätoivottavaa. Yleensä vajaa lastiin syynä olisi vain maksi syväys johonkin tiettyy satamaan pyrittäessä. Tässä tapauksessa se tuskin on syynä.

Normaalisti tisleet (bensa) kuljetataan aina tuotetankkereilla, ei raakaöljypöntöillä.
Raakaöljypöntön ajattaminen vajaassa bensalastissa kuulostaa todella epätoivoiselta.

Määränpää on Guinea-Bissau. Kuuluu köyhimpään tusinaan maailman valtioista. On aika ymmärrettävää, että ostaa sieltä mistä halvalla saa, kuljetuksen myös. Satama taitaa olla pikaisen kuukkeloinnin perusteella jokisatama, jonka ruoppauksesta varmasti tingitään mahdollisuuksien mukaan. Ajetaan siis vajaalla lastilla kun ei syväystä ole väylällä eikä ole varaa ostaakaan kerralla isoja eriä. Näin siis vain omassa päässä pohdittuna.
 
Normaalisti tisleet (bensa) kuljetataan aina tuotetankkereilla, ei raakaöljypöntöillä.
Raakaöljypöntön ajattaminen vajaassa bensalastissa kuulostaa todella epätoivoiselta.
Vaikuttaa vähän siltä, että tuo purkki oli tarkoitettukin takavarikoitavaksi.

Syy siihen ehkä selviää joskus. Ehkä se on tarkoitettu ryssien sisäistä viestintää varten, katsokaa kuinka rosvovaltiot toimivat!

Pahempi skenaario on se, mitä ovat jo väläyttäneetkin. Saavat tekosyyn pistää sotapurtilonsa liikenteeseen väijymään seuraavia ankkurinraahaajia, ja siitä sitten aiheuttamaan jonkinasteisen katastrofin.
 
Tai sitten asiakas on tilannut pienemmän erän kuin mitä laivaan mahtuu? Ryssähän ei pakotteiden vuoksi voi rahdata sopivaa kalustoa markkinoilta, vaan sen on käytettävä niitä purkkeja joita kulloinkin sattuu olemaan käytettävissä.

Mihinkään 4D-shakkiin en jaksa uskoa.
 
Enemmän olisin huolissani väitteistä kuulustelujen suorittamisesta ilman avustajaa.

Se koetettu moneen kertaan katsottu ja sellaiset lausumat todettu täysin vessapaperiksi .

Nyt ei ole sota vaan kaikki rauhanajan esitutkinta- ja pakkokeinolakien kommervenkit pätevät täysimääräisinä.
Epäillyille on 100% varmuudella ilmoitettu oikeudesta hankkia itse avustaja tai pyytää määräämään itselleen puolustaja, siinä täyttyy lakitekstin määritelmä. Sitten kun epäillylle väännetään rautalangasta, mitä tästä oikeudesta luopuminen tarkoittaa, saadaan täytettyä myös KKO:n ennakkopäätösten linjaamat vaatimukset.

Jos epäilty ei lakimiestä kuulusteluun halua, ei hänelle sellaista väkisin kiikuteta. Poikkeuksena alaikäiset ja ihmiset, jotka eivät kykene itseään puolustamaan.
 
Epäillyille on 100% varmuudella ilmoitettu oikeudesta hankkia itse avustaja tai pyytää määräämään itselleen puolustaja, siinä täyttyy lakitekstin määritelmä. Sitten kun epäillylle väännetään rautalangasta, mitä tästä oikeudesta luopuminen tarkoittaa, saadaan täytettyä myös KKO:n ennakkopäätösten linjaamat vaatimukset.

Jos epäilty ei lakimiestä kuulusteluun halua, ei hänelle sellaista väkisin kiikuteta.
Näin on, mutta kuulusteltava saa muuttaa mieltänsä milloin tahansa.

Mitä vakavammasta rikoksesta kyse, sitä tiukemmin asiaa on tulkittu.

Toinen riski on kielitaito tai pikemminkin sen puute.

Toivotaan päästävän käräjille, eikä jäädä ikuiseen esitutkinnan looppiin, kuten liian monesti on käynyt maanpuolustusta ja ulkopolitiikkaa liippaavissa jutuissa.
 
Juu, aika erikoiselta kuullostaa. Mikseivät täydentäneet ruokiaan ja tyhjentäneet säiliöitään kun laivaa lastattiin venäjällä? Varmasti siinä ajassa olisi ehtinyt. Ja olisiko edes ollut mahdollista päästä Tanskan satamiin?
Asianajaja puhuu pjaskaa senkun kerkiää! Yrittää saada näille miehistön jäsenille säälipisteitä edes, tietää kyllä tosiasiat ja saattaa se ruoka loppuakkin ennen kun tämä selviää.
P***asäiliöiden täyttyminen on ihan uskottavaa. Eihän tuollainen alus normaalisti niitä edes käytä, vaan rapa huuhdotaan suoraan mereen. Rahtialus on ainakin ihan viime aikoihin saakka saanut näin toimia kunhan ei ihan rannassa olla kiinni. Riittää että sattumia vähän pienitään. Rajoitteita on asetettu ainoastaan matkustaja-aluksille.

Ruokatäydennys on varmaankin varustamon asia?
 
Tunteeko kukaan meriliikennettä sen vertaa, että onko tuollaiselle ankkurin 100km raahaukselle veto päällä missään teoreettisessa tilanteessa järkevää selitystä? Lähinnä mietin sitä tilannetta kun tästä oikeuteen lähdetään, että tuleeko menemään läpihuutojuttuna täysin tahallisena vai onko tuollaiselle käyttäytymiselle ikinä missään selitystä? Säähän oli käsittääkseni hyvä, joten sieltä tuskin selitystä löytyy.
Et varmaan kysele ihan tosissasi? Onko järkevää syytä sitoa auto kiinni puuhun, jos on meininki ajaa mummolaan?

Ankkurin raahaaminen on helppo selittää. Pitää vain uskottavasti kuvailla tilanne, jossa aluksen piti edetä normaalisti ja samanaikaisesti pysytellä luotettavasti paikallaan.

Olisi ehkä syytä perustaa Tanskaan ankkurinarikka, johon vakuuttamattomat alukset velvoitettaisiin jättämään koukkunsa säilytykseen.
 
Et varmaan kysele ihan tosissasi? Onko järkevää syytä sitoa auto kiinni puuhun, jos on meininki ajaa mummolaan?

Ankkurin raahaaminen on helppo selittää. Pitää vain uskottavasti kuvailla tilanne, jossa aluksen piti edetä normaalisti ja samanaikaisesti pysytellä luotettavasti paikallaan.

Olisi ehkä syytä perustaa Tanskaan ankkurinarikka, johon vakuuttamattomat alukset velvoitettaisiin jättämään koukkunsa säilytykseen.
Ankkuri narikka..ei, Tanskaan pitäisi perustaa merivakuutus / merikelpoisuus koju johonkin satamaan jossa hoidettaisin maksut sekä muut asiakirjat kuntoon, tai ei asiaa eteenpäin. Tämä maksu olisi riittävän suuri niin kukaan ei edes uskalla kusta laidan yli, tai ympäri ja pois.
 
Ankkuri narikka..ei, Tanskaan pitäisi perustaa merivakuutus / merikelpoisuus koju johonkin satamaan jossa hoidettaisin maksut sekä muut asiakirjat kuntoon, tai ei asiaa eteenpäin. Tämä maksu olisi riittävän suuri niin kukaan ei edes uskalla kusta laidan yli, tai ympäri ja pois.
Käteisvakuus voisi olla hyvä. Summa sen mukaan mikä on suurin kuviteltavissa oleva vahinko, jonka alus voi Itämerellä aiheuttaa.

Valitettavasti nämä vapaan merenkulun kysymykset ovat sen verran herkkiä, että kaikki hyvät ideat tulevat hylätyiksi.
 
Hänen mukaansa myöskään salaperäinen varustamo ei ole hänelle entuudestaan tuttu.– Sain toimeksiannon torstai-iltana ollessani saunassa.
Olikohan oikein jumalallinen ilmestys kun tuolla lailla saunan lauteilla yllättäen tapahtui?

Ruokakin on ilmeisesti loppu, kun ei kerran Excelistä pääse tarkistamaan paljonko sitä olikaan pakattu mukaan.
Lisäksi ruoka aluksella on Ljungbergin mukaan käymässä vähiin tai ainakaan sen määrää ei pystytä tarkasti arvioimaan.

– Kaikki laskentakoneet, joissa Excelit sun muut ovat, ovat kanissa.

Vaikuttaa jostain Kummelin sketsistä revityltä tämä asianajaja :D
 
Back
Top