Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
AIS-seurantasivun mukaan nopeus on alkanut laskea vain paria merimailia ennen kaapelin ylitystä (11.9 solmua klo 10.12 -> 9.3 solmua klo 10.22 -> 9.1 solmua klo 10.36), joten liekö siellä iskenyt lekan pohjaan?Onko tullut sitten koko välin ankkuri pohjassa, eikös siellä ole aikalailla ryssien infraakin Estlink 2:sta itään?
Näin on. Miettikää nyt vaikka Martti Vainiota ja Risto "Koloradon susi" Ulmalaakin. Aina olivat viimeiselle lenkille lähdettäessä hyvissä tarkkailuasemissa.Surullinen totuus taitaa olla että vaikka Suomenlahdelta olisi jo kaikki poikki, sille Tornioon suuntaavalle paatillekaan ei tehtäisi yhtään mitään. Suomi on tarkkailun suurvalta.
Vaikka kuinka tällainen toiminta vituttaisi, niin ei sentään kannata upottaa lähes täydessä lastissa olevaa raakaöljytankkeria oman pääkaupungin edustalle...MTOt ilmaan ja pyydellään anteeksi myöhemmin. Alkaa riittämään tämä touhu.
Turva päivystää lähettyvillä.Onko kukaan seurannut nyt illalla tätä Jack Sparrowin operoimaa Eagle S alusta esimerkiksi viimeisimmän tunnin aikana? Mukavasti pyörii ympyrää ja liikkuu hyvin matalalla vauhdilla tuossa Kirkkonummen edustajalla ja ainakaan marinetrafficin mukaan ei siinä ole ketään valvovaa silmää lähettyvillä. Mitäs kaapeleita voisi siis siinä kohdalla mennä mahdollisesti seuraavaksi rikki?
Mistä päättelet että niitä ei olisi kuvattu?Mikähän vittu on siinä. Ettei meidän rajan koneet saa kuvattua noita ankkurinlaahaajia? Ei luulis olevan kummoinen juttu laitta kone kiertää rinkiä ja kamerat seuraamaan, ellei ole varaa lennättää dornieria, niin laittaisivat edes Eronen kiertää kehää tuonne? Saatanan nössöä toimintaa Suomelta.
Kiina on siitä pirullinen osapuoli, että sen suututtamalla lamauttaa samalla oman teollisuutensa. Lähes kaikessa kuluttamassamme tai tuottamassamme on vähintään mukana kiinalaista teollisuutta, eikä vaihtoehtoja välttämättä ole, saati kapasiteettia. Kiina myös omistaa suoraan tai välillisesti jo merkittävän määrän infraa ja kiinteistöjä, joten sitä ei käytännössä voi suututtaa.Hallitus voisi harkita vaihtoehto B:tä, kaapparikirjat myyntiin, kohteena kiinalaiset laivat...
Tuo on itse asiassa vanha suomalainen perinne joten miksei sitä elvytettäisi...![]()
Jaahah, saanee keulia, Fingrid päivittänyt tiedotteensa 18:00:Kaapeli katkesi 12:26 ja 14:40 Fingridin valvonojohtaja kertoi että vikaa etsitään maalta ja merestä ja parissa tunnnissa tiedetään.
Tästä on yli 6 tuntia ja tietoa ei ole tullut, vika tuskin on muualla kuin meren pohjassa.
Tämä oli toinen kerta tänä vuonna kun kaapeli katkaistiin, viimeksi yhteys oli 8kk poissa käytöstä, joten oletettavasti vasta elokuussa sähkö kulkee.
---
Estlink 2 palasi syyskuun alussa takaisin kaupalliseen käyttöön oltuaan tammikuun lopusta lähtien pois käytöstä vikaantumisen takia.
---
"vikaantuminen" sana kertoo kyllä kaiken viranomaisten asenteesta uhan edessä
Toivottavasti tässä ei nyt ole jälkinäytöksenä vuotaa tuota lastia Suomen aluevesilleEagle S pysähtyi, sen jälkeen kääntyi…suomen aluevesien sisälle. Eagle S on osa venäjän ruoste öljypaatti laivastoa, täydessä lastissa.
Tässä aina sama kupletin juoni: ryssä löytää jonkun uuden kolttosen, johon Suomi ei pysty vastaamaan, koska ”oikeusvaltio” ja sitä ruuvia sitten kiristetään niin kauan, että oikeasti asialle tehdään jotain. Loppuihan se perseily itärajallakin lopulta (ainakin toistaiseksi), kun saatiin raja kiinni. Tämä kaapelien ja putkien katkominen jatkunee niin kauan, että keksitään keinot pidättää miehistöt ja laivat myös kansainvälisellä merialueella. Kun kerran kahdelle ekalle alukselle ei tehty mitään, niin tietenkin tuli kolmas. Ja tulee neljäs ja viideskin. Mielenkiintoista nähdä, jos tuo Eagle nyt vaan päättää poistua paikalta, niin milläs Suomi sen estää? Ei Turvalla ainakaan
Eagle S pysähtyi, sen jälkeen kääntyi laivaväylältä kohti pohjoista ja pysähtyi uudelleen suomen aluevesien sisälle. Luulempa että nyt ollaan päättäväisempiä, ja onhan se voinut olla ihan itsekkin yhteistyöhaluinen.
Vieressä Turva, ehkä joku muukin?
Eagle S on osa venäjän ruoste öljypaatti laivastoa, täydessä lastissa.
Mistä me tiedämme ketä siellä on paikalla?Mielenkiintoista nähdä, jos tuo Eagle nyt vaan päättää poistua paikalta, niin milläs Suomi sen estää? Ei Turvalla ainakaan