Suomen ja Viron välinen sähköyhteys on poikki

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lsoviha
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kokonaisuutta miettiessä pitää keskittyä rahaan ja tässä tapauksessa tuo raha ei ole ruplia vaan oikeaa valuuttaa. Merkittävä osa ryssän tuloista on hiilivetyjen myyntiä. Ostajat taasen tietää että ryssälle ei makseta mitään ennen kuin se tavara on toimitettu. Näin ollen Egle S lasti on ryssien omistuksessa. Vastaavasti ryssät ei toisiinsa luota, varsinkin tuollaisen laivan kapteeni voi seilailla minne haluaa. Näin ollen lastin täytyy olla kapteeniin jollain lujalla tavalla sidoksissa. Sama kuin muissakin mafiatouhuissa, jos hukkaat huumelastin niin maksat sen myös. Hiilivetykaupan osaltahan tehtiin kurinpalautusta heti sodan alussa eli erinäisiä kaasu ja öljyyhtiöiden pomoja tipahteli ikkunoista.

Todennäköisin kuvio on että kapteeni on yrittäjä tai tärkeä osa varustamon omistajuutta. Laiva on rahoitettu jonkun oliargin lainalla ja lasti todennäköisesti samoin. Rahat tulee sitten kun lasti on perillä. Tästä seuraakin sitten ongelma: laiva pitää miehittää mutta se ei tuota mitään tai paremminkin koko keikka meni pers-netoksi. Toisaalta tappiot vain pahenee josa laiva hylätään, sitten menee jo itse aluskin.

Tässä kuviossa viranomaisten ei tarvitse kuin myllyttää lastin kanssa useampi vuosi pakotelainsäädännön rikkomusasiaa. Tuona aikana se laiva ei liiku, kustannukset kattaa varustamo ja jossain vaiheessa se pöytälaatikkofirma katoaa. Näin koko potti jää viranomaisille. Miehistöä ei edes kannata pidättää, ei ne sieltä aluksesta mihinkään lähde ennen kuin kapteeni hylkää aluksensa. Seuraavaksi tullaan näkemään miten hyvinr yssä huolehtii "omistaan" kun kyseiset tyypit ns. ryssi homman eli jäi kiinni. Eiköhän ryssät itse huolehdi että tuosta paatista tulee mihistölle nälkävankila. Itse totean tähän että mitäs läksitte.

Antaa aluksen kellua rauhassa, katsotaan vain että ei karkaa niin tämä soppa kypsyy ihan itsekseen hyvään suuntaan. Pakoterikoksina tämä kiertää korkeimpaan asti ja todennäköisesti usemmalla kierroksella vielä EU:nkin kautta. Joten asianajalla riittä tässä rahakasta työtä vuosikausiksi ennen kuin tuo paatti nytkähtää mihinkään.
No joo, lasti ja jopa laivakin voi olla jopa menetetty mutta maksu on varmaankin jo hoidettu itse pääsuoritteesta - kaapeli(t) kun on katkenneet kuten tilattiin. Voisi jopa olettaa että lastin ja laivankin arvo on pieni verrattuna siihen hintaan mitä kaapelin katkaisemisesta ollaan valmiita maksamaan.

Ehkä oppivat tästä sen verran että seuraavalla kerralla homman hoitaa vielä surkeampi paatti ja tyhjänä lastista. Tällaisia vanhoja romupaatteja, ilman minkään maailman rahdinkuljetuskapasiteettia, löytyy varmasti pilvin pimein ja rahanahneita taustajoukkoja saman verran. Tekijä kyllä löytyy jos/kun halutaan toistaa sama soppa.
 
Sillä, miten miehistö tuomitaan vai tuomitaanko mitenkään, ei ole mitään merkitystä. Kuten ei lastin tai laivan arvollakaan. Oikeastaan niistä keskustelu vie asiaa pois tärkeimmästä.

Kaapelien ja putkien katkomiset ankkuria hinaamalla alkaa vanha konsti, eikä sitä enää tultane näkemään. Oleellista on sen seuraavan liikkeen miettiminen, ja ennakoida se. Oma veikkaukseni on tuo sotalaivojen ilmestyminen, taisitten jäynä siirtyy ilmaan. Tai Suomen kauppalaivojen kaappaaminen, koska ryssänkin lasti kaapattiin.

Pitäisi oikeastaan perustaa ketju ryssän tulevien resuamisten arvuuttelemiseksi.
 
Sillä, miten miehistö tuomitaan vai tuomitaanko mitenkään, ei ole mitään merkitystä. Kuten ei lastin tai laivan arvollakaan. Oikeastaan niistä keskustelu vie asiaa pois tärkeimmästä.

Kaapelien ja putkien katkomiset ankkuria hinaamalla alkaa vanha konsti, eikä sitä enää tultane näkemään. Oleellista on sen seuraavan liikkeen miettiminen, ja ennakoida se. Oma veikkaukseni on tuo sotalaivojen ilmestyminen, taisitten jäynä siirtyy ilmaan. Tai Suomen kauppalaivojen kaappaaminen, koska ryssänkin lasti kaapattiin.

Pitäisi oikeastaan perustaa ketju ryssän tulevien resuamisten arvuuttelemiseksi.
Taitaa olla niin että suomen aluevettä pitkin päässee lännestä itään , ja silloin venäläinen sotalaiva kaappaamassa suomalaista alusta.. Jos taas venäjä saattaa romupurkkeja, ilmestynee muille laivoille länsisaattajia. Tasapeli.
Ne seuraavat liikkeet , jokin " luonnollinen " seuraamus " kun on pakko kun paha länsi" . Tosin nyt on jo näkyvissä isompaa liikettä konerikkoineen varjolaivoilla, voivat satiroida meren ja puuhata noiden romujen suojassa juttuja. Kaikki tokir iippuu Ukrainan tilanteesta, neuvotteluasemien hakua useilla rintamilla. Joten nut niitä piiiiiitkän kantaman nahjuksia Ukrainalle , jotta saadaan zenäjälle muuta miettimista. Öljyinfran sotkeminen taas vaikuttaa maailmalla öljyn hintoihin jne. Voi olla että jos Saudit ja joku muu daadaan " drill baby drill" -tilaan , saadaan venäjä torpattua. a) Öljyä ei viedä, b) öljyä olisi, mutta oma maa huutaa tisleitä kun jalostamot paukkuu, lienee tosin haave ....
 
uu, aika erikoiselta kuullostaa. Mikseivät täydentäneet ruokiaan ja tyhjentäneet säiliöitään kun laivaa lastattiin venäjällä? Varmasti siinä ajassa olisi ehtinyt. Ja olisiko edes ollut mahdollista päästä Tanskan satamiin?
Asianajaja puhuu pjaskaa senkun kerkiää! Yrittää saada näille miehistön jäsenille säälipisteitä edes, tietää kyllä tosiasiat ja saattaa se ruoka loppuakkin ennen kun tämä selviää.
Saadaanko nyt vihdoin Eu:sta hiukan lihasta hauikseen noin kansainvalislakitieteellisesti?
Oi jospa Tanskan poliisiviranomaisilla riittäisi tarmoa pyytää kyseinen henkilö kiinniotettavaksi ja luovutettavaksi. Perusteena tietysti tämän "valmisteilla olleen törkeän pakoterikoksen" eli pakotteiden alaisen laivan huoltopalvelujen toimittamisen valmistelun tutkiminen, jossa kyseisen henkilön kuulustelussa antama todistus on ensiarvoisen tärkeä asia ja siksi turvattava näillä voimakeinoilla.
 
Oi jospa Tanskan poliisiviranomaisilla riittäisi tarmoa pyytää kyseinen henkilö kiinniotettavaksi ja luovutettavaksi. Perusteena tietysti tämän "valmisteilla olleen törkeän pakoterikoksen" eli pakotteiden alaisen laivan huoltopalvelujen toimittamisen valmistelun tutkiminen, jossa kyseisen henkilön kuulustelussa antama todistus on ensiarvoisen tärkeä asia ja siksi turvattava näillä voimakeinoilla.
Tämä pakotteiden alaisuuskin lienee lakikiemuroiden takana, onko pakotteet siis lainkaan voimassa jos ei lastia kyydissä vai onko Tanskassa noustu kyytiin mukan kv-vesillä, tuskin... 🤯

IStories-sivuston mukaan Vadatchkoria nousi Eagle S:n kyytiin Tanskan Skagenissa 15. lokakuuta. Samalla laivaan nousi viisi uutta miehistön jäsentä.

 
Ihan vaan siitä, että Suomi on umpirehellinen hölmö, joka kuvittelee toistenkin olevan sellaisia ja kunnioittavan tuota ominaisuutta, mutta todellisuudessa Suomea nauretaan ja vedetään kilpaa b-rappuun.
Ei se edes ole rehellisyyttä, vaan Paasikivi varoitti jotenkin siihen tapaan, että vajaavaltainen elämä tuottaa kansakunnan sieluun pysyvän vamman, jos alamme uskoa hyveeksi sen, mikä on meille pakotettu. Juuri niin meille on käynyt.
 
Sekava on paletti, meneekö homma tosiaan niin että pakotteiden alaiseksikin julistettu laiva on tosiasiassa niiden alainen vasta kun laiton lasti kyydissä, tyhjänä ei mitään ongelmaa käydä länsisatamissa 🤯 Tämä vaikuttaa niin monimutkaiselta lakipykälineen/todistustaakkoineen ettei tuota liikennettä ilman sotatilaa saada seis:mad:

Varjolaivastolla tarkoitetaan öljytankkereita, jotka kuljettavat joko raakaöljyä tai öljytuotteita Venäjältä ja jotka eivät välttämättä noudata G7-maiden asettamaa hintakattoa, Suomen Pankin nousevien talouksien tutkimuslaitoksen Bofitin vanhempi neuvonantaja Laura Solanko sanoo.

Varjolaivastoon kuuluvat alukset eivät ole automaattisesti laittomia tai vaarallisia. Länsimaiden silmissä niistä tulee laittomia tilanteissa, joissa pystytään todistamaan niiden kiertävän pakotteita.

ALUSTEN toiminta on laitonta, jos voidaan todistaa, että sillä pyritään rikkomaan G7-ryhmän asettamaa hintakattoa.
– On käynyt ilmi, että sen osoittaminen, että jokin alus tai sen kauppaerä rikkoo tätä hintakattoa, on oikeasti aika vaikeaa.


 
Kokonaisuutta miettiessä pitää keskittyä rahaan ja tässä tapauksessa tuo raha ei ole ruplia vaan oikeaa valuuttaa. Merkittävä osa ryssän tuloista on hiilivetyjen myyntiä. Ostajat taasen tietää että ryssälle ei makseta mitään ennen kuin se tavara on toimitettu. Näin ollen Egle S lasti on ryssien omistuksessa. Vastaavasti ryssät ei toisiinsa luota, varsinkin tuollaisen laivan kapteeni voi seilailla minne haluaa. Näin ollen lastin täytyy olla kapteeniin jollain lujalla tavalla sidoksissa. Sama kuin muissakin mafiatouhuissa, jos hukkaat huumelastin niin maksat sen myös. Hiilivetykaupan osaltahan tehtiin kurinpalautusta heti sodan alussa eli erinäisiä kaasu ja öljyyhtiöiden pomoja tipahteli ikkunoista.

Todennäköisin kuvio on että kapteeni on yrittäjä tai tärkeä osa varustamon omistajuutta. Laiva on rahoitettu jonkun oliargin lainalla ja lasti todennäköisesti samoin. Rahat tulee sitten kun lasti on perillä. Tästä seuraakin sitten ongelma: laiva pitää miehittää mutta se ei tuota mitään tai paremminkin koko keikka meni pers-netoksi. Toisaalta tappiot vain pahenee josa laiva hylätään, sitten menee jo itse aluskin.

Tässä kuviossa viranomaisten ei tarvitse kuin myllyttää lastin kanssa useampi vuosi pakotelainsäädännön rikkomusasiaa. Tuona aikana se laiva ei liiku, kustannukset kattaa varustamo ja jossain vaiheessa se pöytälaatikkofirma katoaa. Näin koko potti jää viranomaisille. Miehistöä ei edes kannata pidättää, ei ne sieltä aluksesta mihinkään lähde ennen kuin kapteeni hylkää aluksensa. Seuraavaksi tullaan näkemään miten hyvinr yssä huolehtii "omistaan" kun kyseiset tyypit ns. ryssi homman eli jäi kiinni. Eiköhän ryssät itse huolehdi että tuosta paatista tulee mihistölle nälkävankila. Itse totean tähän että mitäs läksitte.

Antaa aluksen kellua rauhassa, katsotaan vain että ei karkaa niin tämä soppa kypsyy ihan itsekseen hyvään suuntaan. Pakoterikoksina tämä kiertää korkeimpaan asti ja todennäköisesti usemmalla kierroksella vielä EU:nkin kautta. Joten asianajalla riittä tässä rahakasta työtä vuosikausiksi ennen kuin tuo paatti nytkähtää mihinkään.

Tämä kaikki maksaa myös viranomaisille rahaa. Sitä ei alun alkaenkaan ole liikaa.
 
Kaikki merioikeudesta höpöttäminen pitäisi heittää tässä vaiheessa roskakoriin. Kaikki täyspäiset Lännessä tietävät, kuka on kaapelinkatkomisten takana. Ryssälässä taas suolletaan propagandaa suomalaisista ja tanskalaisista merirosvoista joka tapauksessa, jos mitenkään reagoidaan. Infosodassa ei ole hävittävää. Jos ei reagoida niin ollaan kohta ilman yhteyksiä ja/tai loputtomassa ja kalliissa korjaussuossa. Jos ryssä eskaloituu siitä, että me estämme heitä rikkomasta infraamme, niin sitten eskaloituu. Sille ei voi mitään. Kuitenkin edelleen tässä pätee ryssän "jos tunnet pehmeää, työnnä pistintä sisään". Tässäkin tapauksessa pehmokohta ovat - kuten "pakolaisten" käyttämisessäkin maahantunkeutumiseen - kansainväliset sopimukset, joita Länsi haluaa noudattaa, mutta jotka ovat ryssälle pelkkiä keppihevosia. Jos tämäkin kohta tilkitään ja jokainen ankkurinraahaja vallataan ja pakotetaan Nato-maan aluevesille, niin todennäköisesti perseily loppuu. Seuraava askel olisi ryssän sotalaivaston apu, mutta siinä vaiheessa kyseessä olisi jo käytännössä avoin sodanjulistus. Siinä vaiheessa sabotaasin voisi ihan yhtä hyvin tehdä suoraan ryssän merivoimien alukset. Sodan ryssä voi aloittaa paljon helpomminkin - ja olisi jo aloittanut, jos sitä oikeasti haluaisi tai jos uskaltaisi.
 
Haiskahtaa vähän siltä kuin zyzzä vähät välittäisi itse lastista ja matkan pääasiallisena tarkoituksena oli lanata nuo kaapelit. Siihen tarkoitukseen käy mikä tahansa ikäloppu purtilo joka soveltuu öljytuotteiden kuljettamiseen.

Vaikuttaa vähän siltä, että tuo purkki oli tarkoitettukin takavarikoitavaksi.

Syy siihen ehkä selviää joskus. Ehkä se on tarkoitettu ryssien sisäistä viestintää varten, katsokaa kuinka rosvovaltiot toimivat!

Pahempi skenaario on se, mitä ovat jo väläyttäneetkin. Saavat tekosyyn pistää sotapurtilonsa liikenteeseen väijymään seuraavia ankkurinraahaajia, ja siitä sitten aiheuttamaan jonkinasteisen katastrofin.

Tai sitten asiakas on tilannut pienemmän erän kuin mitä laivaan mahtuu? Ryssähän ei pakotteiden vuoksi voi rahdata sopivaa kalustoa markkinoilta, vaan sen on käytettävä niitä purkkeja joita kulloinkin sattuu olemaan käytettävissä.

Mihinkään 4D-shakkiin en jaksa uskoa.

Toistakymmentä miljoonaa € lastin arvona on kuitenkin sen verran paljon, että on äärimmäisen vaikea uskoa, että tämän uskottiin jäävän haaviin.
Alus olisi voitu ajattaa ihan hyvin pelkässä painolastissa.
Tuskin 4D-shakkia siis, vaan ihan rehellinen naapurin ryssiminen.
 
Määränpää on Guinea-Bissau. Kuuluu köyhimpään tusinaan maailman valtioista. On aika ymmärrettävää, että ostaa sieltä mistä halvalla saa, kuljetuksen myös. Satama taitaa olla pikaisen kuukkeloinnin perusteella jokisatama, jonka ruoppauksesta varmasti tingitään mahdollisuuksien mukaan. Ajetaan siis vajaalla lastilla kun ei syväystä ole väylällä eikä ole varaa ostaakaan kerralla isoja eriä. Näin siis vain omassa päässä pohdittuna.
Tämä ehkä paras teoria tähän astisista
 
Seuraava askel olisi ryssän sotalaivaston apu, mutta siinä vaiheessa kyseessä olisi jo käytännössä avoin sodanjulistus. Siinä vaiheessa sabotaasin voisi ihan yhtä hyvin tehdä suoraan ryssän merivoimien alukset. Sodan ryssä voi aloittaa paljon helpomminkin - ja olisi jo aloittanut, jos sitä oikeasti haluaisi tai jos uskaltaisi.
Jos Mustallamerellä on pulaa mehukkaista maaleista, niin ukrainalaisten Magura V5 -meridroonien ilmestyminen Itämerelle olisi todella ikävää ryssän sotalaivojen kannalta. Yllättävien öljyvahinkojen sattuessa NATO-maat voisivat ystävällisesti tarjota ryssällä apuaan niiden korjaamisessa ja lähettää öljyntorjuntakalustoa siivoamaan ryssän paattien aiheuttamat sotkut. Lisäksi jos ryssän metkut alkavat harmittamaan Etelä-Koreaa tai Japania, niin samaa reseptiä voisi käyttää myös Vladivostokin ympäristössä.
 
Back
Top