Niinhän tässä kävi kuten arvelinkin, rahanarvoiseen lastiin ei päästä käsiksi ja alus itsessään ns. arvoton
Pistetään uutinen joka tapauksessa alkuperäisen oikean lirpakkeen alle:
KANTAVERKKOYHTIÖT Fingrid ja Elering eivät vaadi aluksen takavarikointia taloudellisten riskien vuoksi, Fingrid tiedottaa.
Aluksen haltuunoton ja ylläpidon kustannukset olisivat Fingridin mukaan todennäköisesti korkeammat kuin aluksen arvo.
Ylläpitokustannukset ovat arvion mukaan 15 000 dollaria päivässä. Kustannuksia tulisi myös vakuuksien asettamisesta ja aluksen sijoittamisesta. Yhtiöt arvioivat, että Eagle S:n myynti olisi hyvin vaikeaa oikeusprosessin aikana.
Sen sijaan kantaverkkoyhtiöt hakevat korvausta oikeusteitse.
Yhtiöt maksavat Estlink 2:n korjauksen itse, jotta siirtoyhteys saataisiin käyttöön mahdollisimman nopeasti.
www.hs.fi

Pistetään uutinen joka tapauksessa alkuperäisen oikean lirpakkeen alle:
KANTAVERKKOYHTIÖT Fingrid ja Elering eivät vaadi aluksen takavarikointia taloudellisten riskien vuoksi, Fingrid tiedottaa.
Aluksen haltuunoton ja ylläpidon kustannukset olisivat Fingridin mukaan todennäköisesti korkeammat kuin aluksen arvo.
Ylläpitokustannukset ovat arvion mukaan 15 000 dollaria päivässä. Kustannuksia tulisi myös vakuuksien asettamisesta ja aluksen sijoittamisesta. Yhtiöt arvioivat, että Eagle S:n myynti olisi hyvin vaikeaa oikeusprosessin aikana.
Sen sijaan kantaverkkoyhtiöt hakevat korvausta oikeusteitse.
Yhtiöt maksavat Estlink 2:n korjauksen itse, jotta siirtoyhteys saataisiin käyttöön mahdollisimman nopeasti.

Kaapelivaurio | Eagle S -alus lähti lasteineen Porvoosta – Enää kolme ihmistä matkustuskiellossa
Perustetta aluksen takavarikon jatkumiselle ei ole. Tapauksen esitutkinta on tarkoitus saattaa valmiiksi huhtikuun loppuun mennessä.
